vrijstelling oldtimers wordt afgeschaft

Various

Berichtdoor Hendrik » 30 dec 2012, 20:04

Kijk naar de foto op nu.nl van de auto m.b.t. A"dam.
Nou die gaan zeker geen wegenbelasting meer betalen, maar hadden dat normaal gesproken ook niet gedaan, immers een buitenlands kenteken. :shock:
Hendrik

Berichtdoor Suburbanboy » 30 dec 2012, 22:16

als ik dit zo lees krijg ik het idee dat sommige mensen denken dat ze rechten hebben in dit land dat is dus niet zo!
je hebt in dit land alleen maar plichten
leren , werken .consumeren en doodgaan
daarvoor moet je dan wel je hele leven betalen
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het zo snel slap gelul...
Suburbanboy

Berichtdoor Baklap » 30 dec 2012, 22:45

Juist,, en daarom gaan wij toch in maart actievoeren of is dat hier een beetje voorbij gevlogen :lol:
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor Deef » 07 jan 2013, 20:18

Als het aan mij ligt komt er een mooie actie!
Deef

Berichtdoor Gerry » 19 jan 2013, 10:53

za 19 jan 2013, 05:30 | 350 reacties | lees voor
Meer belasting om oldtimers te ontzien

door Olof van Joolen en Inge Lengton
BUNNIK -
Om bezitters van klassieke oldtimers belastingvrij te kunnen laten rijden, moeten autobezitters meer motorrijtuigenbelasting gaan betalen.

In het regeerakkoord staat dat de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor mensen met auto’s van 25 jaar en ouder wordt afgeschaft. Daarmee hoopt het kabinet het bezit van de meer vervuilende wagens te ontmoedigen. Het schrappen van het belastingvoordeel levert de staat bovendien 156 miljoen euro op.
De Tweede Kamer heeft staatssecretaris Weekers (Financiën) echter opgedragen een uitzondering te maken voor mensen die louter hobbymatig een oldtimer hebben. Om dat mogelijk te maken en zonder het al ingeboekte miljoenenbedrag te verliezen zou de staatssecretaris nu dus overwegen om van alle automobilisten via de motorrijtuigenbelasting een extra financiële bijdrage te vragen van een paar euro per auto.
Lees alle details vandaag in De Telegraaf
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Baklap » 19 jan 2013, 11:21

Hahaha en dan die laatste zin doet het hem dan ook.

''Lees alle details vandaag in De Telegraaf''
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor Texas Boy » 19 jan 2013, 13:07

Pure propaganda, wat je doet is een slecht voorstel lanceren waarvan je weet dat er meer tegenstanders dan voorstanders zijn, dus is het alternatief straks minder erg :roll:
Export uit Amerika

http://www.usa2ned.com/
Texas Boy

Berichtdoor gmcjean » 19 jan 2013, 15:11

het is simpel,het gaat gewoon naar 30jaar toe.en dan hebben ze weer een paar jaar om wat anders te verzinnen,om de burger te nekken.
jean.
Als gezondheid te koop was,zou ik heel gezond zijn.
gmcjean

Berichtdoor starcraft 1987 » 19 jan 2013, 15:59

Iedereen die maar reageert op dit soort onzin en alle enquêtes hebben niet in de gaten wat ze aan het doen zijn, er wordt via een omweg naar de voor de staat simpelste weg gevraagd naar wat men wil,, en de meeste sukkels geven nog een inkoppende voor de staat
:shock:
Lekker doorgaan met den oplossing geven, dan komen we vanzelf van het mrb vrij rijden af
:wink:
Zo denk ik erover, vandaar dat ik ook niet reageer op dit soort gekkigheid :P

Groeten
starcraft 1987

Berichtdoor gmcjean » 19 jan 2013, 16:13

we zien het wel,
jean. en wat ik zeker niet doe,is me er druk over maken,ondanks mijn van van 1988 is,
gmcjean

Berichtdoor gmcjean » 19 jan 2013, 16:15

starcraft 1987 schreef:Iedereen die maar reageert op dit soort onzin en alle enquêtes hebben niet in de gaten wat ze aan het doen zijn, er wordt via een omweg naar de voor de staat simpelste weg gevraagd naar wat men wil,, en de meeste sukkels geven nog een inkoppende voor de staat
:shock:
Lekker doorgaan met den oplossing geven, dan komen we vanzelf van het mrb vrij rijden af
:wink:
Zo denk ik erover, vandaar dat ik ook niet reageer op dit soort gekkigheid :P

Groeten

maarrr je reageert wel,ha,ha. jean.
gmcjean

Berichtdoor starcraft 1987 » 19 jan 2013, 17:17

Niet op zo,n enquete :wink:

Groeten
starcraft 1987

Berichtdoor Frank » 19 jan 2013, 19:12

Als ik iets invul zeg ik alleen NEE...
Ik ga geen ''oplossing'' invullen of bedenken.
Frank

Berichtdoor pintor » 19 jan 2013, 19:18

waarom zou je een oplossing willen bedenken voor iets wat geen probleem was??
pintor
Moderator

Berichtdoor starcraft 1987 » 19 jan 2013, 19:41

Applaus voor Pintor :D

Groeten
starcraft 1987

Berichtdoor Frank » 19 jan 2013, 20:50

Geen idee Pintor, moet je niet bij mij wezen.
Ik bedenk niets ( in tegenstelling tot veeeele andere ).

Den Haag doet toch wel waar ze zin in hebben.
Frank

Berichtdoor michael_gse » 13 feb 2013, 00:24

Good Vibrations stopt!

Na de laatste gespreken met diverse instanties hebben wij besloten om te stoppen met de organisatie van de actiedag op 1 maart. Dit omdat de actie zoals wij dit oorspronkelijk bedacht hadden niet uit te voeren is. Wij wilden in een rijdend protest het publiek en de politiek op een sympathieke wijze laten zien wat we in Nederland gaan missen in het straatbeeld als wij onze mooie auto’s/motoren/trucks weg moeten doen door deze op verkeerde cijfers beruste bezuinigingsmaatregel.

De eerste grote blokkade waar we op stuitten was het afbreken van de
belangrijkste brug die als de toegang tot het Haagse (politieke) centrum fungeert. We hebben gekeken naar alternatieve routes, maar die bleken geen reële optie. De gemeente en de politie Den Haag hebben aangegeven simpelweg geen toestemming te kunnen geven voor onze rijdende manifestatie. Door alle opbrekingen en omleidingen wordt het risico op een verkeersinfarct te groot, waardoor er voor reddingsdiensten (en het gewone verkeer) geen doorkomen meer aan is.

Daarna zijn we bezig geweest om een stilstaand protest op verschillende locaties te organiseren, maar om een dusdanig aantal auto’s te plaatsen is in en om Den Haag geen gemakkelijke zaak. Onze laatste optie was het Malieveld, maar dit blijkt door werkzaamheden grotendeels opgebroken. Onze eerdere optie om het parkeerterrein van ADO Den Haag te gebruiken viel niet in goede aarde en onlangs zijn we zelfs naar het vliegveld Valkenburg gaan kijken omdat daar wel ruimte is, maar dit bleek tot half Maart afgehuurd te zijn voor proeven met nieuwe vrachtwagens. Los hiervan spelen de kosten een grote rol. Deze terreinen zijn niet gratis. Dit zou betekenen dat de deelnemers aan het protest een verplichtte bijdrage moeten leveren. Ook dit viel eerder al niet goed bij de deelnemers.

Gezien de korte tijd die ons nog rest en de sfeer op de Facebook pagina, waardoor een flink aantal leden zich (en wij onszelf) niet meer herkennen in de oorspronkelijke opzet van het evenement, hebben wij besloten om ons als organisatoren van het evenement terug te trekken en de manifestatie Good Vibrations af te gelasten. Van een rijdend protest naar een soort van meeting is iets waar we niet achter staan en is ook nooit de bedoeling geweest.

We verzoeken jullie dan ook niet op 1 maart naar Den Haag te komen. Wij kunnen de verantwoording niet nemen om te garanderen dat de manifestatie vlekkeloos verloopt en worden wel aansprakelijk gehouden voor de eventuele gevolgen, zoals extra politie-inzet, e.d. (dit kan in de tonnen lopen) en wij zijn niet in de positie om deze verantwoording te nemen. De politie heeft ons duidelijk gemaakt dat zij onze pagina al enige tijd monitoren en precies weten wat er gebeurt. Indien er mensen zijn die toch op 1 maart in Den Haag willen demonstreren, dan doen zij dat geheel op eigen verantwoording met alle mogelijke gevolgen voor jezelf en je mooie auto van dien. Je zou je vervolgens dan ook af kunnen vragen of dit middel het doel wel heiligt. Met een andere dan een publieksvriendelijke actie wordt mogelijk een tegengesteld effect bereikt en kan de politieke barometer zelfs de verkeerde kant uitslaan. We denken daarom dat het massaal hinderen van het verkeer niet echt een optie is.

We hebben echt alles uit de kast getrokken om het voorgestelde evenement door te laten gaan, maar we moeten helaas concluderen dat we, ondanks alle tijd en moeite die we erin gestoken hebben, niet in onze opzet zijn geslaagd, onze excuses daarvoor.

Wat we als Good Vibrations wel voor willen stellen is stellen is dat degenen die door het nieuwe besluit getroffen gaan worden, op het moment dat dit bekend wordt, met onmiddellijke ingang hun auto’s schorsen gedurende de regeerperiode van deze regering. Hierdoor worden de begrote inkomsten geminimaliseerd en ontstaat er mogelijk weer een onderhandelingsruimte om terug te keren naar de huidige situatie.

Jullie hebben ons jullie vertrouwen gegeven en het spijt ons dat we het niet voor elkaar hebben gekregen ons mooie evenement te realiseren. Net als voor velen van jullie is dit voor ons een enorme teleurstelling.

Maria, Andre, Richard en Gert-Jan.
Afbeelding
* chevrolet caprice '68
* opel commodore B GSE coupe'72
* Mercedes E klasse '86
michael_gse

Berichtdoor pintor » 14 feb 2013, 20:31

pintor
Moderator

Berichtdoor Malle » 14 feb 2013, 21:31

welke 'oplossingen' zijn tot nu toe aangedragen?
1964 Bel Air Wagon 5.4
Malle

Berichtdoor Texas Boy » 11 apr 2013, 20:21

Export uit Amerika

Texas Boy

Berichtdoor Malle » 11 apr 2013, 20:27

telegraafvolkreacties daaronder maar beter niet lezen
1964 Bel Air Wagon 5.4
Malle

Berichtdoor Texas Boy » 11 apr 2013, 22:25

Malle schreef:telegraafvolkreacties daaronder maar beter niet lezen

Vind nog knap dat sommige kunnen lezen :roll:
Export uit Amerika

Texas Boy

Berichtdoor rennegade » 22 feb 2014, 23:43

nou ik keek net ff op mp,,,ik weet niet meer wie dat zij van dat de prijzen zouden kelderen
maar ik vind het nogal....ik vind die prijzen nie minder als anders.........
maar ja wat ze vragen hoef je niet te geven
een gewone caprice waar je jaren geleden 3 a 4 duizend voor betaalde ,,betaal je nu nog !!!!!!!
en jullie maar klagen dat je niks kan beuren,,,snap er geen houtje van
sorry hoor :D
When I die, I would like to go peacefully, in my sleep, like my Grandfather did. Not screaming and yelling like the passenger in his car.

geen Chevy meer,,,,maar wel unne opel astra
Ducati 996 mono posto

TIS WA.
rennegade

Berichtdoor Malle » 23 feb 2014, 09:56

Jah vragen kan je als natuurlijk, krijgen is een ander verhaal
1964 Bel Air Wagon 5.4
Malle

Berichtdoor Baklap » 23 feb 2014, 12:41

En dubbel posten is nergens voor nodig, zo slecht is mijn geheugen ook weer niet dat ik het twee keer moet lezen. :wink:
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor Texas Boy » 23 feb 2014, 17:22

rennegade schreef:nou ik keek net ff op mp,,,ik weet niet meer wie dat zij van dat de prijzen zouden kelderen
maar ik vind het nogal....ik vind die prijzen nie minder als anders.........
maar ja wat ze vragen hoef je niet te geven
een gewone caprice waar je jaren geleden 3 a 4 duizend voor betaalde ,,betaal je nu nog !!!!!!!

Is dat zo, oudere Capice, Suburbans worden met truck ladingen naar het buitenland verplaats, misschien is er al veel gedumpt. Dit zag je denk ik een jaar geleden niet.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr
Export uit Amerika

Texas Boy

Vorige

Keer terug naar Diversen