waarom neemt de kamer niet gewoon het vorige voorstle opnieuw aan?
wat is er in de afgelopen maanden verandert? dat ineens tot zulke grote nieuwe inzichten heeft geleid?
deze bedoel ik.
http://www.oldtimernieuws.nl/2011/11/18/overgangsregeling-belastingvrijstelling-oldtimer/
oldtimers die maar XX km per jaar mogen rijden, gaat bijna lijken op "rekening-rijden".
- als je tenslotte teveel rijdt, moet je ineens betalen.
De liefde voor een oldtimer wordt niet bepaald door het aantal km's dat je ermee rijdt. Maar das mijn mening.
een systeem waarbij je bijvoorbeeld bij de APK de km-stand opneemt, zal weer leiden tot fraude.
- hoe ga je om met "miles" of "km" tellers?
- hoe ga je teller controleren? die oude tellers verzegelen?
- in je oldtimer een tachograaf inbouwen?
ok, hoeveel km mag je dan rijden?
1000?
dus als je dan in Hoogeveen woont en naar de randstad moet voor een meeting, dan mag/kan je dus maar 2-3 meetings bezoeken, want anders ga je teveel km's rijden en dan is het natuurlijk geen hobby meer.
dus iemand die mooi centraal woont (Utrecht bijvoorbeeld) die mag dan zegmaar meer meetings bezoeken, dan iemand die ongunstig woont. Terwijl de liefde voor de oldtimer niet minder is.
jep, wij behoren tot de groep die 10-12.000km per jaar rijdt met onze Suburban. Waarom?
- "ubercoole" auto
- hobby voor papa, lekker sleutelen
- supervervoer voor de hondjes
- alle ruimte als we op vakantie gaan met onze twee dochters, 2 witte herders en bagage
- meetings afstruinen in de zomer
maak ik misbruik van de oldtimer regeling, nope! het is een oldtimer...
geloof me, de rest van onze buurt wil echt niet in onze auto rijden.
- te groot
- lastig onderhoud
- lastig onderdelen krijgen
- gemiddelde garage wil/kan je niet helpen
- risisco als je zomers op vakantie gaat
oldtimer rijden is een lifestyle....een keuze.....en niet voor iedereen weggelegd...
en regeling die nu in de maak lijkt te zijn, zal een grote groep van de huidige oldtimer rijders de "rug toekeren" omdat ze teveel km's maken...en dat zou ik persoonlijk heel jammer vinden...
dus....long story short....
"Love for the car, is not in the miles you drive..." please respect that!!!