vrijstelling oldtimers wordt afgeschaft

Various

Berichtdoor peetboss » 18 nov 2012, 22:33

starcraft 1987 schreef:ach nu hebben ze zoveel commentaar gehad van alle kanten,,volgend jaar hebben ze DE oplossing,,dit speelt al zeker twee jaar en binnen twee jaar is dit gat gedicht :wink: en allemaal dankzij die stinkende afgekeurde diesels uit het buitenland :evil:
Ze hebben het al enige tijd over,,mij verbaasd het niets dat dit echt binnen kort aan banden word gelegt,,hierna de campers op de schop en dan alles wat niet onder het verbruik kan blijven van 1 op 12,,,gaat helemaal nergens meer over dit :cry:

Groeten

maarja komt ook een beetje door die half duitsehoer getrouwd met halve hitlerfan terend op onze centen wild jager en dan die bastart jongen terende geld wolven.en dan staat half nl langs de kant met vlagje hieperkrieter bestaat ert niet lachu man
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor Suburbanboy » 18 nov 2012, 22:45

Koop jij ff zeep en een tandenborstel en ga je mond wassen en leer nederlands
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het zo snel slap gelul...
Suburbanboy

Berichtdoor rennegade » 19 nov 2012, 20:28

Suburbanboy schreef:Koop jij ff zeep en een tandenborstel en ga je mond wassen en leer nederlands

ergens heeft ie gelijk :shock: maar ...wie is die halve duitse hoer met bastard jong dan???????????

als het allemaal doorgaat kunnen we het voorstel topic wel aan de kant schuiven...dan zullen er nog weinigen volgen ben ik bang :oops:
When I die, I would like to go peacefully, in my sleep, like my Grandfather did. Not screaming and yelling like the passenger in his car.

geen Chevy meer,,,,maar wel unne opel astra
Ducati 996 mono posto

TIS WA.
rennegade

Berichtdoor Gerry » 20 nov 2012, 06:31

nou laat ze die diesels er dan uitgooien ... dat zijn toch de vervuilers niet die gas dingen
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Gerry » 20 nov 2012, 17:37

ik begrijp hier uit dat het 01-01-2013 al in gaat of lees ik het verkeerd
(dit staat nu in de telegraaf) >> http://www.telegraaf.nl/overgeld/belast ... mer__.html
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Frank » 20 nov 2012, 17:41

Als het echt om het milieu zou gaan, zouden ze de oude wagens in zijn geheel verbieden.. Draait allemaal om geld, maar dat wisten we uiteraard al.
Frank

Berichtdoor Gerry » 20 nov 2012, 18:18

nou het veranderd per uur WEER NIEUWS
>> http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... timers.xml <<
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Berichtdoor jeffry » 20 nov 2012, 19:16

Was net ook op SBS 6, dat het vd baan is.......
jeffry

Berichtdoor Gerry » 20 nov 2012, 19:19

jeffry schreef:Was net ook op SBS 6, dat het vd baan is.......

ja maar in die 2 berichten staat weer dat ze dagelijks gebruik wel willen aan pakken ??
laten we niet te vroeg juichen ...
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Berichtdoor kikkegek » 21 nov 2012, 11:24

waarom neemt de kamer niet gewoon het vorige voorstle opnieuw aan?

wat is er in de afgelopen maanden verandert? dat ineens tot zulke grote nieuwe inzichten heeft geleid?

deze bedoel ik.

http://www.oldtimernieuws.nl/2011/11/18/overgangsregeling-belastingvrijstelling-oldtimer/

oldtimers die maar XX km per jaar mogen rijden, gaat bijna lijken op "rekening-rijden".
- als je tenslotte teveel rijdt, moet je ineens betalen.

De liefde voor een oldtimer wordt niet bepaald door het aantal km's dat je ermee rijdt. Maar das mijn mening.

een systeem waarbij je bijvoorbeeld bij de APK de km-stand opneemt, zal weer leiden tot fraude.
- hoe ga je om met "miles" of "km" tellers?
- hoe ga je teller controleren? die oude tellers verzegelen?
- in je oldtimer een tachograaf inbouwen?

ok, hoeveel km mag je dan rijden?
1000?

dus als je dan in Hoogeveen woont en naar de randstad moet voor een meeting, dan mag/kan je dus maar 2-3 meetings bezoeken, want anders ga je teveel km's rijden en dan is het natuurlijk geen hobby meer.

dus iemand die mooi centraal woont (Utrecht bijvoorbeeld) die mag dan zegmaar meer meetings bezoeken, dan iemand die ongunstig woont. Terwijl de liefde voor de oldtimer niet minder is.

jep, wij behoren tot de groep die 10-12.000km per jaar rijdt met onze Suburban. Waarom?
- "ubercoole" auto
- hobby voor papa, lekker sleutelen
- supervervoer voor de hondjes
- alle ruimte als we op vakantie gaan met onze twee dochters, 2 witte herders en bagage
- meetings afstruinen in de zomer

maak ik misbruik van de oldtimer regeling, nope! het is een oldtimer...

geloof me, de rest van onze buurt wil echt niet in onze auto rijden.
- te groot
- lastig onderhoud
- lastig onderdelen krijgen
- gemiddelde garage wil/kan je niet helpen
- risisco als je zomers op vakantie gaat

oldtimer rijden is een lifestyle....een keuze.....en niet voor iedereen weggelegd...

en regeling die nu in de maak lijkt te zijn, zal een grote groep van de huidige oldtimer rijders de "rug toekeren" omdat ze teveel km's maken...en dat zou ik persoonlijk heel jammer vinden...

dus....long story short....

"Love for the car, is not in the miles you drive..." please respect that!!!
kikkegek

Berichtdoor USA Van Drivers » 21 nov 2012, 16:39

Dus als ik de tekst en uitleg op deze link lees

http://www.oldtimernieuws.nl/2011/11/18 ... -oldtimer/

Komt de uitleg
(die ik op 28 februari 2012 heb gekregen van de belastingdienst zelf)
uit.

Mijn chevy van komt uit 1987.
Hij moest 26 jaar worden wil hij belastingvrij zijn.
Dus moest ik wachten op 28-02-2013

Alleen moest ik een LPG toeslag betalen van 80 euro per 3 maanden.

Dus als ik het verhaal zo lees komt dit wel uit.
MVG kor
Stickers / Belettering
Het bedrukken van T-shirts ect

www.designanytime.yourbb.nl
design-anytime@live.nl
USA Van Drivers

Berichtdoor gmcjean » 21 nov 2012, 16:45

dan ga je de helft betalen als wat je nu betaald
jean
Als gezondheid te koop was,zou ik heel gezond zijn.
gmcjean

Berichtdoor gmcjean » 21 nov 2012, 16:47

en die van mezelf in 2015.
jean.
gmcjean

Berichtdoor starcraft 1987 » 21 nov 2012, 20:02

USA Van Drivers schreef:(die ik op 28 februari 2012 heb gekregen van de belastingdienst zelf)
uit.

Mijn chevy van komt uit 1987.

Alleen moest ik een LPG toeslag betalen van 80 euro per 3 maanden.

Dat van die 80 euro per kwartaal staat in de brief ? Graag een scan van maken graag want ik heb dit nog niet mogen ontvangen, het campertarief wat nu geldt is straks nog niet zeker want we hebben het kwartarief toezegt gekregen van de belasting dienst en niet van de gemeente en daar betalen we steaks aan en niet aan de belastingdienst want hij is immers belastingvrij :wink: Toch ?

Groeten
starcraft 1987

Berichtdoor Texas Boy » 22 nov 2012, 01:59

starcraft 1987 schreef:Dat van die 80 euro per kwartaal staat in de brief ? Graag een scan van maken graag want ik heb dit nog niet mogen ontvangen, het campertarief wat nu geldt is straks nog niet zeker want we hebben het kwartarief toezegt gekregen van de belasting dienst en niet van de gemeente en daar betalen we steaks aan en niet aan de belastingdienst want hij is immers belastingvrij :wink: Toch ?

Groeten

Dat is oud nieuwe Rutte 1 ofzo en betaal jij in steaks, lijkt Texas wel :wink:
Export uit Amerika

http://www.usa2ned.com/
Texas Boy

Berichtdoor USA Van Drivers » 23 nov 2012, 05:50

ik heb die uitleg via telefoon gekregen starcraft 1987
Niet zwart op wit jammer genoeg.
MVG kor
Stickers / Belettering

design-anytime@live.nl
USA Van Drivers

Berichtdoor Texas Boy » 23 nov 2012, 14:19

USA Van Drivers schreef:ik heb die uitleg via telefoon gekregen starcraft 1987
Niet zwart op wit jammer genoeg.

De uitleg klopt maar is nu weer verouderd door de nieuwe regels, mij is wel wat onduidelijk of deze ingaan per 2013 of 2014. Per 2013 worden wel importkeuringen anders en strenger, maar dat is weer voor 30 jaar en ouder, ze maken het niet makkelijker.
Export uit Amerika

Texas Boy

Berichtdoor gmcjean » 23 nov 2012, 16:04

wacht nou gewoon even rustig af,dan zie je het vanzelf wat er gebeurd,je leven hangt toch niet van een paar tientjes af.we blijven de oude nieuwe regeling houden.
jean.
gmcjean

Berichtdoor Texas Boy » 23 nov 2012, 23:27

gmcjean schreef:wacht nou gewoon even rustig af,dan zie je het vanzelf wat er gebeurd,je leven hangt toch niet van een paar tientjes af.we blijven de oude nieuwe regeling houden.
jean.

Voor mij en andere ondernemers praat je niet over een paar tientjes, heb al van diverse verkopers gehoord dat de handel helemaal dood is, dus hoelang afwachten, april of mei, dus 6 maanden en de oude regeling blijf je zeker niet houden, daar kan je 100% zeker van zijn :(
Export uit Amerika

Texas Boy

Berichtdoor USA Van Drivers » 24 nov 2012, 06:31

dit komt van autoweek net binnen gekregen via mal.

De Tweede Kamer schiet mensen te hulp die een oldtimer als hobby hebben en er maar weinig in rijden.
.De vrijstelling van motorrijtuigenbelasting moet voor die groep overeind blijven, stelde een ruime meerderheid van de Kamer dinsdag.

SP-Kamerlid Farshad Bashir had daar een motie over ingediend. Het kabinet is van plan om oldtimers per 1 januari 2014 aan te slaan voor motorrijtuigenbelasting, maar moet nu van de Kamer gaan nadenken over manieren waarop het dagelijks gebruik wordt ontmoedigd.

De liefhebbers die gemiddeld niet meer dan een paar duizend kilometer per jaar afleggen, worden als het aan de Kamer ligt vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting.

Zeer vervuilend

De laatste jaren neemt het aantal oldtimers - auto's en motoren ouder dan 25 jaar - snel toe. Steeds vaker gaat het om zeer vervuilende auto's waarmee sommigen gewoon forenzen of in elk geval veel kilometers maken. Het Planbureau voor de Leefomgeving deed daar onlangs onderzoek naar.

Het kabinet wil de vervuiling door die oude auto's via de motorrijtuigenbelastingen aanpakken, maar treft daarmee ook de liefhebber die op zondag een rondje over de dijk rijdt in een Austin-Healy cabriolet of in een 2CV.

De Kamer nam ook een motie aan van PVV-Kamerlid Roland van Vliet. Daarin wordt gesteld dat voorkomen moet worden dat ,,ontelbare bezitters van oude auto's en motorfietsen gedwongen worden hun culturele erfgoed op te geven door gedwongen verkoop''.
MVG kor
Stickers / Belettering

design-anytime@live.nl
USA Van Drivers

Berichtdoor gmcjean » 24 nov 2012, 13:05

Texas Boy schreef:
gmcjean schreef:wacht nou gewoon even rustig af,dan zie je het vanzelf wat er gebeurd,je leven hangt toch niet van een paar tientjes af.we blijven de oude nieuwe regeling houden.
jean.

Voor mij en andere ondernemers praat je niet over een paar tientjes, heb al van diverse verkopers gehoord dat de handel helemaal dood is, dus hoelang afwachten, april of mei, dus 6 maanden en de oude regeling blijf je zeker niet houden, daar kan je 100% zeker van zijn :(

ja voor ondernemers is het de doodsteek,dat wel,maar daar kan de niet ondernemer niks aan doen.maar het is wel sneu.
jean.
gmcjean

Berichtdoor gmcjean » 24 nov 2012, 13:09

en aan wie moet je hem dan verkopen,niemand wil ze dan nog.
jean.
gmcjean

Berichtdoor Texas Boy » 24 nov 2012, 13:58

gmcjean schreef:en aan wie moet je hem dan verkopen,niemand wil ze dan nog.
jean.

Als het zwart/wit bekijkt zullen veel jonge Vans onderdelen Vans worden, de mooi kunnen misschien naar het buitenland verkocht worden, zelden geld voor Suburbans, Caprice, dus de daily's. Ga er gewoon vanuit dat je straks MRB betaald voor alles jonger dan 30 jaar en waarschijnlijk bevriezen ze de regel, dus je 84 word nooit meer Belastingvrij, zelfs de fehac ziet de dagelijkse auto als vijand, dus die kunnen het wel vergeten.
Export uit Amerika

Texas Boy

Berichtdoor gmcjean » 24 nov 2012, 14:18

84 of 88 :?: :idea:
jean
gmcjean

Berichtdoor Texas Boy » 24 nov 2012, 14:31

Ik verwacht een aanpassing naar 30 jaar en ouder, dus dan zullen de auto's uit 84 ook buiten de boot vallen :(
Export uit Amerika

Texas Boy

Berichtdoor gmcjean » 24 nov 2012, 16:25

oke,dat bedoelde je.we zullen toch moeten afwachten wat ze weer verzinnen,speculeren heeft zo weinig nut.
jean.
gmcjean

Berichtdoor Texas Boy » 24 nov 2012, 16:45

gmcjean schreef:oke,dat bedoelde je.we zullen toch moeten afwachten wat ze weer verzinnen,speculeren heeft zo weinig nut.
jean.

Als je nu gaat afwachten is de oldtimer regeling per 2014 afgeschaft want dat is wat er in het regeerakkoord staat.
Export uit Amerika

Texas Boy

Berichtdoor gmcjean » 24 nov 2012, 19:10

wat wil je doen dan,ja de petietie waar ze mee bezig zijn,en dan naar den haag,meer kun je niet .toen ik gestopt ben met de autohandel ben ik plantjes gaan kweken,leverde ook veel geld op,jij hebt daar toch ook wel een paar loodsen vrij toch.
jean.
gmcjean

Berichtdoor Texas Boy » 24 nov 2012, 21:12

gmcjean schreef:wat wil je doen dan,ja de petietie waar ze mee bezig zijn,en dan naar den haag,meer kun je niet .toen ik gestopt ben met de autohandel ben ik plantjes gaan kweken,leverde ook veel geld op,jij hebt daar toch ook wel een paar loodsen vrij toch.
jean.

Wij doen ook meer dingen, dus voor ons zal het wel meevallen,denk dat veel autohandelaren in NL het niet gaan redden, niet met jonge klassiekers op dit moment, we shall see
Export uit Amerika

Texas Boy

Berichtdoor gmcjean » 24 nov 2012, 22:18

nee die gaan helemaal kapot,en de export nederland polen begint ook goed over te gaan.
jean.
gmcjean

VorigeVolgende

Keer terug naar Diversen