Ik ben een beetje treurig

Various

Ik ben een beetje treurig

Berichtdoor Gerry » 23 okt 2013, 20:37

ik heb vanaf april 1977 nooit zonder V8je gezeten echt geen dag
maar vandaag heb ik de laatste verkocht
de laatste 2 waren van 77 en 78 en ik kan met die nieuwe kut regeling helemaal niks
ten eerste rij ik veel te veel om op benzine te gaan rijden
ten 2e rij ik er juist s'winters het meeste mee, omdat ik het voorjaar zomer en najaar zo veel mogelijk motor rijd
en met die 3 maanden schorsen mag hij niet op de openbare weg staan en ik heb geen stalling ..
dus daar heb ik geen zak aan ..
en een van 40 jaar kopen durf ik ook bijna niet omdat ze dat bij de volgende bezuinegings ronde ook wel weer kunnen veranderen ...
maar ja zeg nooit nooit haha ..ik zie het wel
ik kijk het voorlopig maar even aan ..
en ik blijf hier wel gewoon gezellig meemopperen 8)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor pintor » 23 okt 2013, 22:27

gelukkig is het nog mooi weer kan je op de brommer..
pintor
Moderator

Berichtdoor rene74monte » 24 okt 2013, 05:59

ja jongen , het is echt kloten met die onzekerheid die ons allemaal boven het hoofd hangt , en inderdaad is het waarschijnlijk nooit afgelopen met dat gezeik
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
rene74monte

Berichtdoor Gerry » 24 okt 2013, 06:42

nou ja wij klagen wel ..
maar ook een hoop mensen met nieuwe belastingvrije auto's zijn ook de lul hoor
die benzine dingen dat zal nog niet zo een probleem worden
die gaan 60/70 euro betalen per kwartaal .. zonde maar nog te over zien
maar me buurman heeft een polo bluemotion tdi 1.2 .. dat zijn dieseltjes
die moet vanaf 01-01 gewoon ook 230 € betalen per kwartaal
ook gekocht 2 jaar terug als wegenbelasting vrij :?
en ook meteen de helft in waarde gezakt want ze zijn nu niet meer weg te geven ( heel marktplaats staat vol met die dingen)
ik wil wel eens zien wat het wordt in januari als iedereen de blauwe enveloppen binnen krijgt en alles bij iedereen echt duidelijk wordt
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Jerry » 27 okt 2013, 16:52

Meneer Rutte met z'n poffertjes porum en zijn kornuiten helpen de hele boel naar de klote.
Alles wat leuk is pakken ze af.

Roken in de kroeg, je oldtimer, sinterklaas .... Straks je motor laten keuren 1 keer per jaar ...

Maar ja, we rommelen gewoon verder :lol:
3 keer vallen is niet erg, als je maar 4 keer opstaat.

1993 - C1500 - exended cab
Jerry

pontiac

Berichtdoor peetboss » 27 okt 2013, 22:25

heb mijn auto vandaag verkocht ,fijn voor jou zou je zeggen ja maar nu ff niks meer totdat ik weet wat deze onwetende en oneerlijke homo,s relnichte en geld verslinders hebben bedacht om ons en alle mede rijders te fucken en weer van plan zijn
ik dacht zoek het op het water maar waarschijnlijk gaan ze daar ook over zeiken vaarbewijs of weet ik wat we zien wel ,,de groente en promiels :D
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor jeffry » 28 okt 2013, 06:18

Ook daar is het gezeik al begonnen, kijk maar naar de diesel......

Maar het is id triest.....

Heb ook alles verkocht, alles maar scherp aangeboden en mijn verlies genomen.......zoals zovelen denk ik.

maar blijf dit forum wel gewoon volgen en id meemopperen. :wink:
jeffry

Berichtdoor Gerry » 28 okt 2013, 07:17

Het zal in 2014 op de div evenementen ook wel een stuk rustiger worden denk ik :cry:
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Berichtdoor Jerry » 28 okt 2013, 07:20

Als hier iedereen blijft hangen om te zeiken en te mopperen, dan moest ik maar es een ander forum opzoeken :wink:

Gewoon even reorganiseren. Nieuwe ideeën opdoen.
Voor elk probleem is een oplossing (en andersom).

Bijvoorbeeld :

Huur met nog 3 vrienden een knappe sleutel ruimte, koop een limo of VAN, knap hem op en zorg dat er 8 personen in kunnen. (4 mannen en 4 vrouwen).
Zo wordt de hobby gedeeld en kunnen alle wel willende vrouwen ook mee !

Deze hobby kost dus slechts 25% van de originele hobby .. 8)

Jerry

Berichtdoor ayla » 28 okt 2013, 16:41

Gerrie/Jerry, kan je begrijpen dat er mensen zijn, die blij zijn dat je heir weer rondhangt :P

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
ayla

Berichtdoor Gerry » 28 okt 2013, 17:00

Jerry , ik maak er maar een grap van ,
ik heb nu ff niks en wacht het nu wel even af tot 2014
nu is nog helemaal niks zeker
het is een wetsvoorstel dit en ik heb horen zeggen dat ..
en dat gelul gaat maar door ..
ik wacht nu wel even af wat het definitief wordt .. want dat weet nog niemand :?
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

geen koop

Berichtdoor peetboss » 28 okt 2013, 17:21

nou hand erop telt ook al niet meer krijg net een smsje dat de koop niet door gaat ivm ontslagen vandaag,, had ik maar hand geld moeten vragen :?
peetboss

Berichtdoor Gerry » 28 okt 2013, 18:38

Aiii dat is helemaal lullig
die van mijn is gelukkig al weg . dus het kan hier niet mis gaan
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Berichtdoor Jerry » 28 okt 2013, 23:09

Nee Peet,

Een woord is weinig meer waard tegenwoordig.
Money Talks.

Altijd handgeld, anders geen feest.

En Gerry : We wachten af ... :x

Jerry

Berichtdoor Gerry » 29 okt 2013, 06:40

Ach ook handgeld is leuk, maar je moet pas juichen als hij de straat uit rijd .
ik kreeg ook maar 200 (hij had gewoon niet meer bij hem)
op een corvette dus dat is ook niks , maar je kunt het aanpakken of niet,
en die kwam hem netjes halen maar als hij af belt dan heb je aan die 200 ook niet veel
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Berichtdoor Jerry » 29 okt 2013, 07:47

Ze mogen mij 3 keer in de week handgeld komen brengen, en noooooit meer komen .....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jerry

Berichtdoor peetboss » 29 okt 2013, 12:10

Jerry schreef:Ze mogen mij 3 keer in de week handgeld komen brengen, en noooooit meer komen .....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ja gelijk heb je :D
maar als alles goed is komt er morg een duitser die hem koopt en gelijk mee neemt ,betalen ff numplaten inleveren rdw en ab miet dem post :)
peetboss

Berichtdoor peetboss » 30 okt 2013, 15:43

auto verkocht :)
peetboss

Berichtdoor gmcjean » 30 okt 2013, 15:45

goed zo,kun je weer verder.
jean
Als gezondheid te koop was,zou ik heel gezond zijn.
gmcjean

Berichtdoor Gerry » 30 okt 2013, 19:07

lekker
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Berichtdoor Texas Boy » 02 nov 2013, 11:33

Onze export is helaas een stuk minder en bijna alles naar België, meeste wat nu in Nederland aankomt aan klassiekers gaat naar Duitsland en ook Polen, als Duitsland de regels veranderd zullen heel wat bedrijven sneuvelen, zelfs in Amerika.
Export uit Amerika

http://www.usa2ned.com/
Texas Boy

Berichtdoor kikkegek » 02 nov 2013, 22:17

tja, ik heb nog steeds goede hoop dat ze het terug draaien.

iemand zei in de Oldtimer groep dat hij via via bij een vergadering had gehoord, dat vanwege een meerderheid de wetgeving erdoor ging komen.

Dat is door de advocaat Wouter van Embden meteen de kop ingedrukt met onderstaande reactie:

Wat xxx schrijft is niet waar. Jammer dat wij ons steeds met dit soort berichten moeten bezighouden. Maar even een voor een de punten langsgaan:

1 de regeling kan niet door de Eerste Kamer worden goed- of afgekeurd, de maatregel maakt deel uit van het Belastingplan 2014. Alleen het hele belastingplan kan goed- of afgekeurd worden en niet de oldtimer maatregel individueel. En ja, de Eerste Kamer zal zeker niet het belastingplan afkeuren op basis van de oldtimers. Echter, wij zijn in gesprek met meerdere fracties (ook regeringsfracties) in de Eerste Kamer (http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/41-constructief-gesprek-in-eerste-kamer) die kritisch zijn over de maatregel en kunnen informeel druk zetten op de Tweede Kamer om het te repareren. Zonder in details te treden, dat is ook in 2009 gebeurd toen de Youngtimer maatregel uiteindelijk in de Tweede Kamer met algemene stemmen (lees iedereen) werd teruggedraaid. Of dat nu weet gebeurt is natuurlijk zeer onzeker, maar dat de strijd gestreden is, is complete onzin. Overigens niet de eerste keer dat de KNAC dit soort foutieve berichten verspreidt, de FEHAC zal dat niet doen, zij weten wel exact hoe het zit.

2 de Raad van State heeft helemaal niet aangeraden de oldtimerregeling af te schaffen. De Raad van State heeft heel veel kritiek op de onuitvoerbaarheid van de maatregel. Deze kritiek heeft enkel betrekking op de overgangsregeling voor oldtimers op benzine die op 1 januari 2014 26 tot 40 jaar oud zijn. De Raad van State doet helemaal geen uitspraak over de oldtimerregeling in het algemeen. Lees het maar na op http://www.raadvanstate.nl/adviezen/zoeken-in-adviezen/tekst-advies.html?id=10889

Voordat dit soort bangmakerij de wereld in geslingerd wordt, zou het je sieren eerst de bronnen te checken. Wij strijden gewoon door! Gisteren werden de oldtimers in de Tweede Kamer wederom behandeld, er is nog van alles mogelijk!

Laatste update van Maria Pels namens Vrijstellingoldtimer.nl

Stilte (voor de storm)
Het zal u beslist niet ontgaan zijn maar de afgelopen tijd lijkt het erg stil te zijn geweest vanuit onze zijde. Niets is echter minder waar, achter de schermen wordt bij VrijstellingOldtimer hard gewerkt en worden de juiste voorbereidingen getroffen om alsnog deze maatregel terug te draaien! Ook al leek het aanvankelijk erg stil, wij zijn nog volop in de race!
TNO rapportage
Tijdens het wekelijkse vragenuurtje op 1 oktober jl. werd Weekers flink aan de tand gevoeld, in het speciaal over het onjuist en onvolledig informeren van de Kamer. Weekers liet weten dat hij met nieuwe cijfers zou komen binnen enkele weken. Dit is inmiddels gebeurd. TNO is een onderzoek gestart naar de import en export van oldtimers in 2012 en 2013. Niet geheel verbazingwekkend dat hier nagenoeg dezelfde resultaten uitkomen als uit ons onderzoek. Weliswaar met een ietwat anders geformuleerde conclusie maar in de grote lijnen komt het overeen met wat wij altijd al hebben gezegd. De rapportage van TNO is hier terug te lezen.
Overleg Belastingplan 2014
Op maandag 28 oktober hebben de eerste behandelingen van het Belastingplan 2014 plaats gevonden in de Kamer. Hierbij houdt de commissie voor Financiën een wetgevingsoverleg. In dit overleg krijgen Kamerleden van verschillende fracties de gelegenheid om vragen te stellen over het Belastingplan. Zo ook over de vrijstelling van oldtimers. De commissie krijgt op donderdag 31 oktober de eerste antwoorden op deze vragen.
Wij gaan door!
Ondertussen zitten wij natuurlijk niet stil! Zo hebben wij inmiddels verschillende Eerste Kamerleden gesproken en staan binnenkort weer afspraken met politici.
VrijstellingOldtimer houdt u uiteraard op de hoogte!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

ik steun maandelijks met €25,- deze club in de hoop dat ze de nieuwe wet van tafel krijgen.

http://www.vrijstellingoldtimer.nl
kikkegek

Berichtdoor Gerry » 04 dec 2013, 22:22

nou ik ben nu toch wel blij dat ik alles verkocht heb en al dat gezeik niet heb
gas eruit en wanneer /schorsen of niet / wat een gekut allemaal
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Berichtdoor Collector » 05 dec 2013, 17:41

Vandaag ook de brief in de bus gehad dat ik MRB moet gaan betalen ondanks dat er nog niks door de 1e kamer besloten is, ik zou me als minister behoorlijk gepiepeld voelen als een belasting dienst zelf alvast de regeling in gaat voeren terwijl je er als minister nog helemaal niks over heb mogen en kunnen vinden. Lijkt mij een gevalletje op de zaken vooruit lopen
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Collector

Berichtdoor Texas Boy » 05 dec 2013, 18:17

In de brief staat dat het onder voorbehoud is.
Export uit Amerika

http://www.usa2ned.com/
Texas Boy

Berichtdoor Gerry » 05 dec 2013, 18:32

Nou alles bij elkaar is het een achterlijke manier van doen
dat kun je toch minimaal wel zeggen
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

MRB

Berichtdoor tjade » 08 dec 2013, 21:48

Nou inmiddels vier(4) brieven m.b.t. het stoppen van de vrijstelling mrb, 3 voor de auto's en een voor de motor daar wordt je niet vrolijk van. Het goede nieuws is dat je vanaf 5 oldtimers geen schorsingskosten hoef te betalen. Val ik ook niet binnen dus. Maar goed blijven hopen op de 1e kamer en europa(?) maar ik heb de volgende vragen;

-wat gaat het nou kosten? heb gelezen max. 120,- per jaar maar wanneer en voor wat is het minder.
-Je kunt een jaar schorsen, maar daarna wat dan verlengen? of wat? heb er een op gas als je die op benzine wil hebben op kenteken (gas is er al uit) moet je dan weer naar de RDW?
Het is diep triest allemaal en een leuke hobby voor veel van ons eigenlijk gewoon de nek omgedraaid om nog maar te zwijgen over de jongens die er hun brood mee verdienen.
Met name het schorsen zou ik wel wat duidelijkheid over willen hebben. Ja en verkopen is ook zo wat je krijgt er niks meer voor en het doet echt zeer kan ik je zeggen zeker omdat mijn werkplaatsje binnenkort af is.
tjade

Keer terug naar Diversen