wat hebben we vandaag gedaan

Offtopic

Berichtdoor JV » 23 jul 2014, 11:56

Mooie combi en mooie achtergrond :lol:

Vreemd dat ze niets hebben kunnen vinden, kan zijn dat er ergens iets is blijven hangen van de oplooprem en dat dat weer losgeschoten is? Alstie nu goed doorgesmeerd en bespoten is met WD40 grote kans dat je nergens geen last meer van hebt :wink:
-als het niet kan zoals het moet dan moet het zoals het kan-
Avatar gebruiker
JV
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 07 jan 2014, 13:46

Berichtdoor ayla » 23 jul 2014, 13:16

Collector schreef:
ayla schreef:Ik heb het nog niet gedaan vandaag, maar ga HET straks wel doen.
Maar eerst ga ik HAAR zometeen ff van schiphol afhalen.

Jep, mijn vriendinnetje komt vanuit Shanghai, via hier naar USA.

Groet ron

Ik heb ze liever kaal Ron, en waarom moet je helemaal naar schiphol om HAAR te halen,groeit gratis op je kop man.
:D


Wat je van ver haalt is lekker :wink:

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
Avatar gebruiker
ayla
 
Berichten: 851
Geregistreerd: 05 aug 2008, 16:49

Berichtdoor ayla » 23 jul 2014, 13:18

In de oplooprem van je aanhangwagen, zit een drukcilinder.
Doe die maar eens vervangen.
Scheelde bij mij ook een hoop ellende.

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
Avatar gebruiker
ayla
 
Berichten: 851
Geregistreerd: 05 aug 2008, 16:49

Berichtdoor Frank » 28 jul 2014, 16:50

Merken we dan met de terugreis wel, gereedschap had ik niet meegenomen, maar mijn ouders komen nog 2 weekjes deze kant op, die nemen wat tools mee, anders ontkoppel ik de remleidingen van de aanhanger tegen die tijd.

Vandaag een ramp dag in Oostenrijk, weg opengebroken, dus niemand kon er mee in of uit ( 1 toegang ).. vonden de mensen hier ook leuk :? .

Daarna halverwege de tourtocht met de volvo een lekke band gereden, na 5 garage's nog steeds goede band kunnen vinden.
Omgekeerd en hier bij het vakantie huisje in de buurt een band kunnen bestellen, 3,5 jaar in het magazijn, en goedkoopste die ze konden krijgen 160 euro all in. :shock:

Het ergste is nog wel dat die er maar 4 weken onder blijft zitten..
In Nederland heb ik 4 banden klaar liggen die er onder gaan zodra ik mijn spatbordranden heb uitgerold..
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Frank » 01 aug 2014, 19:25

Zoals beloofd hier het filmpje.

Dashcam heeft geen geweldige microfoon, maar je hoort het wel.

Tijdens remmen hoor ik de ''ratel / brom ''
Klinkt net als de motorfiets die voorbij komt, maar is het niet.

https://www.youtube.com/watch?v=UaRQ_LAP0YA
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor ayla » 02 aug 2014, 02:56

Gewoon niet meer remmen (of niet meer zo hard rijden).

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
Avatar gebruiker
ayla
 
Berichten: 851
Geregistreerd: 05 aug 2008, 16:49

Berichtdoor Frank » 16 aug 2014, 18:44

Vandaag terugreis naar huis helaas moeten maken, maar trailer heeft het goed gehouden.

Werkte perfect, weer een zorg minder, morgen eens kijken of die 2 chevy's willen starten.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor ayla » 17 aug 2014, 16:10

Zat je daar nog steeds dan???

Was wel een keer tijd om naar huis te gaan.

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
Avatar gebruiker
ayla
 
Berichten: 851
Geregistreerd: 05 aug 2008, 16:49

Berichtdoor Frank » 17 aug 2014, 16:28

Het waren 4 weken, heeeeerlijk, alleen jammer van het slechte weer.

Zonet de Chevy's gestart, beide sloegen na een paar omwentelingen aan, dus ik heb geen klachten.

Wel de ontdekking gedaan dat er is ingebroken in de Dually.
Schuifraampje achter stond open, en rechter achterdeur van het slot....
+ een kleed gevonden, verder lag de ''zooi'' er in, heb het vermoeden van een zwerver die zijn rustpauze heeft genomen. :lol:
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor ayla » 18 aug 2014, 11:10

heb je geen slotje op je schuifraampje?

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
Avatar gebruiker
ayla
 
Berichten: 851
Geregistreerd: 05 aug 2008, 16:49

Berichtdoor Frank » 18 aug 2014, 17:48

Nee, rechter schuifraampje is vervangen voor een plexieglasplaatje..
Dus als iemand een raam heeft.... :wink:
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor ayla » 19 aug 2014, 12:06

Slotje/haakje in knutsellen.
Plexiglas kan dat hebben.

Groet ron

PS ik heb wel zo'n raam, maar daar zit een complete K30 omheen :wink:
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
Avatar gebruiker
ayla
 
Berichten: 851
Geregistreerd: 05 aug 2008, 16:49

Berichtdoor zzip » 25 aug 2014, 09:46

Website geupdate .

http://www.monza-power.be/

Nieuwe webpagina : downloads .

Grtz

Peter
zzip
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 12 okt 2013, 10:37

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 01 sep 2014, 10:48

Eindelijk een een beetje vakantie. Nouja vakantie.... Ik ben begonnen met het opknappen van onze GG. Werk zat dus.
Ze staat in de zelfde tent in dezelfde loods waar ik mijn Van ook heb gedaan. Al heb ik aan GG een stuk minder laswerk. Alleen de rechter voordeur moest een complete nieuwe onderkant in vanaf de onderste ronding. Verder alle schroefgaatjes dichtlassen van de sierstrippen, en nog een slecht stukje fixen bij het rechter achter spatbord.
Als dat gedaan is ga ik alle vliegroest puntjes met de handstraler plek voor plek stralen, en daarna de rest van de verf verwijderen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2039
Geregistreerd: 12 jan 2009, 12:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor Frank » 01 sep 2014, 11:37

Kan je er een beetje in werken met zo'n tent ?
Dan bedoel ik voornamelijk met de warmte..
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 01 sep 2014, 13:09

Ik sta in een koele loods. Het probleem is juist eerder of ik het er warm genoeg krijg om te spuiten :wink:
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2039
Geregistreerd: 12 jan 2009, 12:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor pintor » 01 sep 2014, 17:20

is die eindelijk aan de beurt..
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2928
Geregistreerd: 19 feb 2009, 01:20

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 01 sep 2014, 17:45

ja, ze is eindelijk aan de beurt Rene :)

Maar ze bezorgt me nu alweer oogzorgen! Veiligheidsbril was blijkbaar niet voldoende, want zit nu met een ooglap, de dokter moest dr ff een splinter uit boren....
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2039
Geregistreerd: 12 jan 2009, 12:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor Frank » 03 sep 2014, 18:57

5'' uitlaat Stacks vandaag uit Amerika ontvangen.
Een keer aansluit materiaal bestellen en achter de cabine monteren.

5'' uitlaat onderdelen is niet wat je 123 even besteld.. flink aan de prijs :shock:
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor JV » 04 sep 2014, 09:50

Waarschijnlijk heb je daar wel over nagedacht maar waarom stap je niet naar een of andere rvs boer en laat je daar een uitlaat lassen? OF heb je nu speciale stukken er tussen oid?
-als het niet kan zoals het moet dan moet het zoals het kan-
Avatar gebruiker
JV
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 07 jan 2014, 13:46

Berichtdoor Frank » 04 sep 2014, 18:12

Ja, als dat zou kunnen stond hij er vandaag nog.
Maar die gasten weten helaas de prijzen. :shock:

Voor het gene wat ik wil moet ik minimaal 900 euro aftikken.
En dat vindt ik veelste veel voor het goede, moet wel leuk blijven.

Heb spullen besteld, en ik vindt het leuker om het zelf te doen, dan het te laten doen.

Ook al heb ik 2 linker handen, Zo heb ik ook de Impala voorzien van een nieuwe uitlaat, en achter nog een extra pijp erop gelost, over 1,5 week komt de bestelling binnen, dan kan ik de pick-up gaan doen, en de Impala heeft nog een verbeterings-puntje nodig ( ophangbeugeltje ).
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor JV » 04 sep 2014, 19:44

Dat is inderdaad net even wat teveel van het goede, en als je het zelf doet is ook leuker natuurlijk :D
-als het niet kan zoals het moet dan moet het zoals het kan-
Avatar gebruiker
JV
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 07 jan 2014, 13:46

Berichtdoor Frank » 04 sep 2014, 21:39

Owhja... 900 euro is voor een 2.5 inch uitlaat.
Mijn 2 pijpen zijn 2 inch, en er hangen nu 1 meter lange cherrybombs onder.
Deze wil ik vervangen door Flowmaster 40 serie's met een grotere uitgang diamater.
Heb uitlaat materiaal besteld van 4 inch naar 5 inch met overloop ertussen.
Ik heb dus een flowmaster demper nodig met 2 inch IN en 4 inch UIT.
Of hiervoor ook een overloop stukje plaatsen.

Of... geen enkele demper maar straight pipe's...

We zullen het met der tijd wel zien wat het gaat worden.

Maar bij die bedrijven vanaf 900 euro is dus voor een 2.5 inch systeem, 4 en 5 inch zal dus behoorlijk duurder zijn.


''Altijd wat'' :wink: :D
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor JV » 05 sep 2014, 08:53

idd geen demper ....maar dan krijg je weer gezeik als je 's ochtends vroeg weggaat :roll:

Zit er zelf aan te denken om er een klep tussen te zetten, net als bij een truck.
Is dat te krijgen en zijn hier misschien mensen die dat hebben of kennen?
-als het niet kan zoals het moet dan moet het zoals het kan-
Avatar gebruiker
JV
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 07 jan 2014, 13:46

Berichtdoor Frank » 05 sep 2014, 14:24

Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor ayla » 05 sep 2014, 14:53

Gratis verzending.....(dat mag fucking wel ook, voor die €240,-!!!).

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
Avatar gebruiker
ayla
 
Berichten: 851
Geregistreerd: 05 aug 2008, 16:49

Berichtdoor JV » 05 sep 2014, 22:50

Bwoah, dat vind ik ook net wat te gek. Ik heb wel es wat gezien gewoon met een kabelbediening, was toen nog geen 100 euri en werkt net zo goed dacht ik :lol:

Ik ga er nog es naar kijken maar ik was wel benieuwd of jullie er ervaring mee hebben?
-als het niet kan zoals het moet dan moet het zoals het kan-
Avatar gebruiker
JV
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 07 jan 2014, 13:46

Berichtdoor Collector » 06 sep 2014, 08:47

JV schreef:Bwoah, dat vind ik ook net wat te gek. Ik heb wel es wat gezien gewoon met een kabelbediening, was toen nog geen 100 euri en werkt net zo goed dacht ik :lol:

Ik ga er nog es naar kijken maar ik was wel benieuwd of jullie er ervaring mee hebben?

Is zat van op youtube t vinden, ook eigenbouw, zoeken naar exhaust cutout
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 896
Geregistreerd: 07 okt 2010, 16:45

Berichtdoor Collector » 06 sep 2014, 08:53

Laatst het hekwerk van de paardenbak kapot, normaal las ik dat met nichroma rvs elektroden en een Nordika 160a elektroden lasapparaat.
Nou is dat las apparaat al een behoorlijke tijd onderweg en besloot na de 2e keer aantikken van de elektrode om met vervroegd pensioen te gaan, helaas zonder mij van te voren in te lichten uiteraard.
Om nu toch het spul weer aan elkaar te bakken heb ik een inverter gekocht op ebay, uit duitsland vandaan, volgens zeggen met een toshiba chip en siemens software.
Merk is een Rotenbach WIG200, voordeel is dat ik er ook TIG mee kan lassen.
Ik snap uiteraard dat dit spul niet de kwaliteit haalt van een Kemppi of een fronius maar als hobby bob lasser moet ik er toch wel iets mee kunnen rommelen.
Gisteren kwam na 3 dagen reistijd het apparaat binnen en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was, het voelt niet goedkoop aan, lange dikke kabel met gegoten steker eraan.
Net slangenpakket van 4,5 meter met tigtoorts, diverse spanstiften en diverse keramische cups.
Nu heeft het apparaat een hoop instellingen waarvan ik niet weet waar het voor dient aangezien ik nog nooit iets met TIG gedaan heb, dus mijn vraag hier is of de TIG lassers mij kunnen helpen met wat uitleg over de diverse instellingen.
Aan en uit knop zit aan de achterkant, en verder heb ik de knoppen even geel genummerd dat praat wat makkelijker.

Knop 1= is inschakelen met de tigtoorts of met een voetpendaal (die snap ik)
Knop 2= (geen idee waar deze voor dient)
Knop 3= (zie knop 2)
Knop 4= Tig lassen of elektrode lassen (snappum)
Knop 5= Gas voorloop (vrije vertaling maar weet niet waar het voor dient)
Knop 6= Lasstroom (ook vrij vertaalt maar deze begrijp ik prima)
Knop 7= Stromabsenkung (??)
Knop 8= impulsfrequentie (HF start frequentie ?)
Knop 9= Impuls breedte (geen idee)
Knop 10= Impuls stroom (?)
Knop 11= gas naloop ( ik denk dat het gas nog even doorstroomt na het loslaten van de startschakelaar op de tig toorts)
Hieronder het plaatje zodat u allen kunt zien wat ik bedoel.

Afbeelding
En dit zegt de specificatie sticker op de behuizing

Afbeelding

Er zat een wolfraam staafje (moet nog geslepen worden denk ik ) bij en verschillende diameters aan keramische cups

Groet en alvast bedankt
Jeroen
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 896
Geregistreerd: 07 okt 2010, 16:45

Berichtdoor chevy63 » 06 sep 2014, 09:04

zeer interessant YT kanaal:https://www.youtube.com/watch?v=T3vBH59VF0s
better to be judged by 12 than carried by 6!
chevy63
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 03 sep 2012, 20:23

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten