mrb

Offtopic

Berichtdoor peetboss » 04 dec 2013, 18:43

starcraft 1987 schreef:Om gebruik te willen maken van de overgangsregeling dien je dus op 31 december het gas er al uit te hebben en omgekeurd te hebben naar benzine anders geen overgangsregeling

waar staat dit
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor USA Van Drivers » 04 dec 2013, 21:40

ik moet dan een kwarttarief betalen van 183.00
en over LPG er in of uit staat nog nergens bekend.

en daar verander ik helemaal niks aan.
dit heeft mij al genoeg geld gekost om hem zover te krijgen.
ze willen alles wel wettelijk maken maar een tegemoetkoming zit er niet in

maar goed liever 183 per kwartaal dan 720.00 op geel kenteken :?
MVG kor
Stickers / Belettering
Het bedrukken van T-shirts ect

www.designanytime.yourbb.nl
design-anytime@live.nl
USA Van Drivers

Berichtdoor peetboss » 04 dec 2013, 21:51

Oldtimer-auto’s en bestelauto’s met als brandstof diesel of lpg moeten vanaf 1 januari 2014 het volle bedrag aan MRB betalen tot ze de leeftijd van 40 jaar hebben bereikt. Wanneer een oldtimer op lpg officieel wordt teruggebouwd worden naar benzine geldt voor deze oldtimer de regeling voor oldtimers op benzine. Ook campers vallen niet onder de overgangsregeling, voor deze groep bestaat al een ‘kwarttarief’ regeling.
peetboss

Berichtdoor starcraft 1987 » 04 dec 2013, 22:21

peetboss schreef:
starcraft 1987 schreef:Om gebruik te willen maken van de overgangsregeling dien je dus op 31 december het gas er al uit te hebben en omgekeurd te hebben naar benzine anders geen overgangsregeling

waar staat dit

Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal € 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op( KOMT IE ) 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
U mag uw motorrijtuig niet op de weg gebruiken in de maanden januari, februari en december van hetzelfde tijdvak. Alleen als uw motorrijtuig in die maanden een APK-keuring moet ondergaan, mag u met het motorrijtuig naar het keuringsstation rijden.

Hieruit haal ik dus dat je het gas eruit moet hebben voor 2014 anders de volle mep moet betalen , op 31 december moet je betaald hebben om van de overgangsregeling gebruik te kunnen maken in 2014

Hieruit haal ik het dus,,heb je pas op 1 januari je voertuig op benzine dan betaal je alsnog voor het hele jaar op gas,,zo haal ik het eruit hoor.
starcraft 1987

Berichtdoor peetboss » 04 dec 2013, 22:38

starcraft 1987 schreef:
peetboss schreef:

waar staat dit

Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal € 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op( KOMT IE ) 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
U mag uw motorrijtuig niet op de weg gebruiken in de maanden januari, februari en december van hetzelfde tijdvak. Alleen als uw motorrijtuig in die maanden een APK-keuring moet ondergaan, mag u met het motorrijtuig naar het keuringsstation rijden.

Hieruit haal ik dus dat je het gas eruit moet hebben voor 2014 anders de volle mep moet betalen , op 31 december moet je betaald hebben om van de overgangsregeling gebruik te kunnen maken in 2014

Hieruit haal ik het dus,,heb je pas op 1 januari je voertuig op benzine dan betaal je alsnog voor het hele jaar op gas,,zo haal ik het eruit hoor.

ik zal morg eens bellen want is wel kort dag om over 2 weken met de definitieve uitslag te komen over de overgangsregeling ,ook al gaat dit niet op voor lpg en diesel wil het wel ff 100% weten :shock:
peetboss

Berichtdoor starcraft 1987 » 04 dec 2013, 22:52

Dat kan ik me voorstellen en je hebt echt geen twee weken,,bel de rdw maar eens,,deze keuren vanaf 21 december niet meer,,gesloten dus?
starcraft 1987

Berichtdoor badazz » 04 dec 2013, 22:56

nee, staat al te koop.
badazz

Berichtdoor starcraft 1987 » 04 dec 2013, 22:58

Maar bij een rdw erkend garage kun je ook gewoon terecht,,maar ik lees net dat je de nieuwe kentekenpapieren pas na 5 dagen krijgt,,dus zorg ervoor dat je optijd bent
Zie punt 5

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/E ... halen.aspx
starcraft 1987

Berichtdoor rene74monte » 04 dec 2013, 23:09

hoezo ze keuren vanaf 21 december niet ? ik heb anders wel een afspraak om te keuren op 27 december
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina (r.i.p.)
1984 amc eagle (r.i.p.)
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
1982 yamaha xs650
1984 yamaha xj600
1979 harley davidson shovelhead
rene74monte

Berichtdoor starcraft 1987 » 04 dec 2013, 23:32

Hoorde ik van mijn buurman. Ik haal daar het gas gebeuren uit en vroeg of hij al een afspraak had gemaakt vervolgens schrok ik van de korte tijds bestek die ik hiervoor had en werd een beetje boos op hem, toen vertelde hij mij dat hij de tijd had tot 20 december , maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet waar hij heen gaat,
Een beller is meer op de hoogte dan ik :wink:
starcraft 1987

Berichtdoor peetboss » 05 dec 2013, 14:38

vandaag ff gebeld naar rdw mijn bus moet voor 8 feb om gekeurd zijn
voor in aanmerking te komen voor de overgangsregeling
peetboss

Berichtdoor gmcjean » 05 dec 2013, 16:43

starcraft 1987 schreef:Nou lekker dan Kor, wel jammer dat er niets in staat over het kwarttarief :shock:
Maar wat Jean zegt gast ook niet op, €120 per jaar, blijf voorlopig toch even op het kwarttarief rijden, wordt het te gek dan gaat ie een paar grensen over :lol:

vertel is,hoezo gaat het niet op wat ik zeg.
jean.
Als gezondheid te koop was,zou ik heel gezond zijn.
gmcjean

Berichtdoor gmcjean » 05 dec 2013, 16:52

gmcjean schreef:
starcraft 1987 schreef:Nou lekker dan Kor, wel jammer dat er niets in staat over het kwarttarief :shock:
Maar wat Jean zegt gast ook niet op, €120 per jaar, blijf voorlopig toch even op het kwarttarief rijden, wordt het te gek dan gaat ie een paar grensen over :lol:

jean.

ja het zal iets meer zijn,wat kor zegt 180eurie,s.maar dat is ook best.
jean.
Als gezondheid te koop was,zou ik heel gezond zijn.
gmcjean

Berichtdoor starcraft 1987 » 05 dec 2013, 19:02

gmcjean schreef:

jean.

€120 per jaar gaat niet op als je op gas rijdt :wink:
starcraft 1987

Berichtdoor starcraft 1987 » 05 dec 2013, 19:03

peetboss schreef:vandaag ff gebeld naar rdw mijn bus moet voor 8 feb om gekeurd zijn

Dat is nog beter 8) , succes
starcraft 1987

Berichtdoor rene74monte » 05 dec 2013, 19:15

das alweer een ander verhaal :D , volgens mij weet gewoon nog niemand hoe het straks gaat , ook bij de rdw niet , maar dat kan ook nog niet want de regel is nog steeds geen wet
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina (r.i.p.)
1984 amc eagle (r.i.p.)
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
1982 yamaha xs650
1984 yamaha xj600
1979 harley davidson shovelhead
rene74monte

Berichtdoor Frank » 08 dec 2013, 14:29

Ik haal het gas eruit door een bedrijf, laat door het zelfde bedrijf de RDW keuring regelen.

En dan zie ik wel wat er dan gaat gebeuren.
Hij ( C30 ) kan in ieder geval droog bij mijn baas binnen staan.

Het zou enorm triest zijn als Den Haag ons niet eens de tijd gunt om de RDW keuring te regelen, 17 december zou de 1ste kamer wat laten weten toch ?
Het zou toch niet zo zijn dat geheel NL de tijd zal hebben om om te keuren, minus de gesloten feestdagen bij de RDW.... om vervolgens te horen te krijgen dat je pas over een aantal weken ( ??? ) aan de beurt bent voor de keuring.
Frank

Berichtdoor starcraft 1987 » 08 dec 2013, 15:38

peetboss schreef:vandaag ff gebeld naar rdw mijn bus moet voor 8 feb om gekeurd zijn

Gisteren kreeg ik te horen dat er tijd is tot eind februari, blijkbaar is er echt nog veel onduidelijkheid betreft de nieuwe regels die er nog niet zijn :lol:
starcraft 1987

Berichtdoor chevystan67 » 09 dec 2013, 19:03

frank je woont bij mij in de buurt, waar laat je dat doen ?
chevystan67

Berichtdoor tunas » 09 dec 2013, 21:59

Geleend van een ander forum misschien voor iemand ook een optie:

is de tekst bij de protestrit oproep

Maickel Speed-factory
beste mensen OM TE BEGINNEN.. ALSJE DIT BERICHT LIKED, DEEL HET DAN OOK, VOOR GROTE BEKENDHEID.

doe mee 16dec. we hebben een grote actie gepland die netje moet verlopen, maar vooral veel media aandacht gaat opleveren.
het slaagt alleen met een grote groep, doe allemaal mee, want het treft ons allemaal, ook al is je auto ouder dan 40, dan zullen de onderhoudsbedrijven nog steeds de dupe zijn..

de volgende verzamelpunten zijn nu voor jullie mogelijk als je niet appart wil rijden.
kom je uit het noorden, laat je dan horen bij https://www.facebook.com/hotrodtattooartist?fref=ts marcel heeft een verzamelpunt in het noorden,

kom je uit het zuiden, laat mij dan iets horen, wij verzamelen op de grens van limburg-brabant.

kom je uit het westen, laat je horen bij https://www.facebook.com/philip.vangeest.1?fref=ts philip regelt het van die kant uit.

omgeving woerden https://www.facebook.com/david.belien david brengt daar een groep tot stand

zeeland laat je horen en sluit aan bij https://www.facebook.com/richard.drijdijk

kom je uit noordholland. dan wil john jullie bijelkaar brengen.
https://www.facebook.com/john.vantkruis

contact voor de regiio nijmegen
https://www.facebook.com/peter.robben
deze groep zal bij de groep uit het zuiden aanlsuiten op een bij peter bekend punt.

ons doel is duidelijk, een actie die de regering duidelijk moet maken dat zijn een grote vergissing maken. we gaan richting den-haag tijd volgt.

er komen de komende week nog meer verzamelpunten bij, de bestemming blijft op facebook nog geheim, want we willen vannaf onze eigen verzamelpunten niet gehinderd worden om de actie te starten, de organisator per verzamelpunt weet alle details en zal deze dan ook met jullie delen op maandag 16dec. de personen die direct contact hebben met ons weten dit zeker optijd.
deze actie gaat door als de gesprekken op 13dec voor ons als liefhebber slecht uitpakken.

we hebben inmiddels de pers aan onze kant meerijden in de stoet, we zijn bezig met motorbegeleiding, en kunnen alleen doordringen als we met een groot aantal komen.

print deze pdf uit, en probeer je ook vreedzaam op te stellen, en hou je aan de wet tijdens onze actie,

http://www.nationaleombudsman.nl/sites/ ... 07-290.pdf

we hopen op jullie steun, als we samen spannen dan kunnen we een punt maken.. laat deze regel niet doorgaan en verzet je, en laat je horen... wij zorgen dat het in het nieuws gaat komen.. niks doen zal zeker niks opleveren..

laat onze auto's niet eindigen als exportproduct.. !!
gr. Wout
Is 't nie oud, vink 't niks!!
tunas

Berichtdoor Frank » 09 dec 2013, 22:01

Ik heb goede ervaringen met Bosch Car Service Vermaat ( Hellevoetsluis ).
En ze hadden het niet druk deze week, dus kunnen ze er aan gaan beginnen.
Stellen gelijk de pick-up goed af op Benzine, want dat is nu totaal niet het geval.
Zwarte rookwolken :D
Frank

Vorige

Keer terug naar Offtopic