Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Projects

Berichtdoor kikkegek » 12 mei 2013, 19:27

haico schreef:koppel is bij mij ok, het is een auto van maar 1300kg en een raket op wiellen.
ik heb hier ook voor gekozen ivm de lpg installatie.

op mijn coupe,een benzine auto heb ik een torker II met een edelbrock 750 cfm carb.
daar zat een 650 cfm carb op maar was te klein, nu levert hij genoeg brandstof voor genoeg koppel.
wel met 64cc koppen en grote kleppen en ruime inlaatkanalen.


gaaf! "waarom" heb jij gekozen voor de Torker met LPG? op basis van welke info of ervaring? Ik kwam erop al zoekende op Australische forums waar veel op propaan rijden.
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor pintor » 12 mei 2013, 22:37

is het octaan gehalte van lpg hetzelfde over de wereld als hier in de nl?
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor kikkegek » 13 mei 2013, 08:02

pintor schreef:is het octaan gehalte van lpg hetzelfde over de wereld als hier in de nl?


geen idee
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Robbie1604 » 13 mei 2013, 21:39

Het octaangetal (en niet het octaangehalte, zoals het ten onrechte soms ook wel wordt genoemd) van benzine wordt gemeten door de klopvastheid te vergelijken met een mengsel van het makkelijk ontbrandbare n-heptaan en het moeilijk ontbrandbare iso-octaan (2,2,4-trimethylpentaan). Hierbij geldt per definitie dat de klopvastheid van n-heptaan 0 en die van iso-octaan 100 is.
Hoe hoger het octaangetal, hoe klopvaster de benzine. Er bestaan brandstoffen die klopvaster zijn dan iso-octaan en dus een hoger octaangetal hebben dan 100. LPG bijvoorbeeld heeft een klopvastheid van 108-110. Euro 95 heeft n klopvastheid van (de naam zegt t al ) 95 ...Superbenzine heeft (had) 98.
Daarom verbrandt LPG beter/heter als benzine en geeft t minder vervuiling doordat het beter verbrandt
Big Burb 454......
Avatar gebruiker
Robbie1604
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 02 jul 2012, 09:30
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Gerry » 14 mei 2013, 08:48

hoe kan het dan dat ze er duurder op lopen en minder vermogen hebben op gas ?
(of vraag ik nu iets heel doms)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor kikkegek » 14 mei 2013, 08:51

Gerry schreef:hoe kan het dan dat ze er duurder op lopen en minder vermogen hebben op gas ?
(of vraag ik nu iets heel doms)


octaan getal is hoger, dus meer compressie mogelijk dus efficientere motor mogelijk.

verbrandigswaarde (energie per liter of kg) is lager, dus minder energie per kg of liter.

standaard loopt een motor dus minder goed op lpg, maar als je hem aanpast (hogere compressie mogelijk) kan die efficienter lopen dan benzine.
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 14 mei 2013, 08:55

Het word zo een erg leerzame topic!! :D
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor Gerry » 14 mei 2013, 09:15

kikkegek schreef:
Gerry schreef:hoe kan het dan dat ze er duurder op lopen en minder vermogen hebben op gas ?
(of vraag ik nu iets heel doms)


octaan getal is hoger, dus meer compressie mogelijk dus efficientere motor mogelijk.

verbrandigswaarde (energie per liter of kg) is lager, dus minder energie per kg of liter.

standaard loopt een motor dus minder goed op lpg, maar als je hem aanpast (hogere compressie mogelijk) kan die efficienter lopen dan benzine.

haha ja dat begrijp ik haha op benz gaan ze ook beter lopen met een hoge compressie
een LS6 of LS7 van 1970 die hadden gewoon op benz ook met een copr van 11.5 en 12 .. 425 en 460 pk
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor haico » 14 mei 2013, 15:36

kikkegek schreef:
haico schreef:koppel is bij mij ok, het is een auto van maar 1300kg en een raket op wiellen.
ik heb hier ook voor gekozen ivm de lpg installatie.

op mijn coupe,een benzine auto heb ik een torker II met een edelbrock 750 cfm carb.
daar zat een 650 cfm carb op maar was te klein, nu levert hij genoeg brandstof voor genoeg koppel.
wel met 64cc koppen en grote kleppen en ruime inlaatkanalen.


gaaf! "waarom" heb jij gekozen voor de Torker met LPG? op basis van welke info of ervaring? Ik kwam erop al zoekende op Australische forums waar veel op propaan rijden.


ik heb voor de torker gekozen omdat het voor lpg niet veel uitmaakt hoe ruim de kanalen naar de cilinders zijn , en hij rijd alleen op lpg.
en als ik nog een paar hoge compressie koppen met grote kleppen tegenkom, ipv de standaard tbi koppen ,word het helemaal feest :wink:
Avatar gebruiker
haico
 
Berichten: 860
Geregistreerd: 28 apr 2007, 21:23
Woonplaats: driel

Berichtdoor kikkegek » 14 mei 2013, 16:01

haico schreef:
ik heb voor de torker gekozen omdat het voor lpg niet veel uitmaakt hoe ruim de kanalen naar de cilinders zijn , en hij rijd alleen op lpg.
en als ik nog een paar hoge compressie koppen met grote kleppen tegenkom, ipv de standaard tbi koppen ,word het helemaal feest :wink:


cool thanks! hoe ben je aan die kennis gekomen? heb je misschien interante websites om te bezoeken?
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor haico » 14 mei 2013, 16:08

ik heb er vroeger voor op school gezeten.
Avatar gebruiker
haico
 
Berichten: 860
Geregistreerd: 28 apr 2007, 21:23
Woonplaats: driel

Berichtdoor kikkegek » 16 mei 2013, 11:15

De led achterlichten schieten maar langzaam op. helaas te weinig tijd gehad lately.

wel echt Philips Lumlileds binnengekregen...omdat deze rood-oranje zijn, zijn ze beter zichtbaar achter de lens.

Afbeelding

en besloten om terug te keren qua ontwerp naar het ontwerp van Dakota Digital:
dit is dat systeem van Dakota Digital...kost geloof ik $250,- per setje, maar komt onwijze puist licht uit

Afbeelding


heb onlangs mijn boardje gezaagd en er 48 lumileds ingesoldeerd. Evenveel als het ontwerp van Dakota dus. Alleen is de output van Lumileds vele malen groter als die van Dakota's SMD leds...dus dat zou een goed vooruitzicht moeten zijn.

Afbeelding

heb wel nieuwe weerstanden moeten bestellen, omdat deze Lumileds 70 mA vragen en de Superflux die ik erst had maar 20 mA. Ga proberen kleine SMD weerstanden te gebruiken, zodat het op de print weinig ruimte in beslag neemt.

deze zijn maar 3,1 x 1,6 mm groot...

Afbeelding

dus binnenkort meer in dit theater...
Laatst bijgewerkt door kikkegek op 16 mei 2013, 17:27, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor USA Van Drivers » 16 mei 2013, 16:33

je bent zeer creatief bezig kerel hahaha

super idee. het wordt wel degelijk een toppertje :wink:
MVG kor
Stickers / Belettering
Het bedrukken van T-shirts ect

www.designanytime.yourbb.nl
design-anytime@live.nl
Avatar gebruiker
USA Van Drivers
 
Berichten: 359
Geregistreerd: 05 apr 2012, 20:25
Woonplaats: Zwolle, Netherlands

Berichtdoor kikkegek » 16 mei 2013, 17:27

USA Van Drivers schreef:je bent zeer creatief bezig kerel hahaha

super idee. het wordt wel degelijk een toppertje :wink:


thanks you :-)
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Robbie1604 » 17 mei 2013, 08:16

Okeej okeej....dacht dat het project al gecancelled was.......k was al treurig geworden.... :(
Big Burb 454......
Avatar gebruiker
Robbie1604
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 02 jul 2012, 09:30
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor kikkegek » 20 mei 2013, 20:15

weer stapje verder:

2 boards klaar.

Afbeelding

wat een werk zeg.

nu nog de regeling erachter in elkaar solderen:
2 spanningsregelaars op 12V
circuitje met diodes en extra weerstand om de zaak te dimmen
en alles pasbaar maken ind e achterlichten.

gisteren al eentje getest...achterop komend verkeer gaat me niet meer missen, zeker niet als ik op de rem trap, hahahaha :D
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor kikkegek » 28 mei 2013, 20:04

okay,

heb 1 boardje af inclusief de spanningsregelaars enzo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit is dimlicht. Duidelijk al stuk veller en betere verlichting van het hele achterlicht.

Afbeelding

Afbeelding

paar filmpjes gemaakt:

dimlicht aan en knipperlicht leds
http://www.youtube.com/watch?v=VIhABrexkYs

dimlicht en beide knipperlichten
http://www.youtube.com/watch?v=oyQXc2yWIYk

alleen gevarenlichten
http://www.youtube.com/watch?v=7rAmINSRjOM

ze zijn in de knipperlicht-remlicht stand serieus zo fel, dan ik begin te twijfelen of je zomaar zulke felle achterlichten in mag bouwen.

Als ik ze er nu in zou zetten, heb ik echt medelijden met de auto achter me als ik langdurig op me rem moet trappen...

kanonnen wat een licht
Laatst bijgewerkt door kikkegek op 29 mei 2013, 20:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor tunas » 29 mei 2013, 16:13

Kunnen ze in ieder geval niet zeggen als ze een bumper van een Suburban onder de vooruit hebben zitten dat ze je niet hebben gezien ! :lol:
gr. Wout
Is 't nie oud, vink 't niks!!
Avatar gebruiker
tunas
 
Berichten: 423
Geregistreerd: 20 dec 2010, 15:31
Woonplaats: In het midden

Berichtdoor kikkegek » 29 mei 2013, 20:55

tunas schreef:Kunnen ze in ieder geval niet zeggen als ze een bumper van een Suburban onder de vooruit hebben zitten dat ze je niet hebben gezien ! :lol:


ff filmpjes in mijn vorige post aangepast, kan je ze ook aan het werk zien. :shock:
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor tunas » 29 mei 2013, 22:23

Is idd fel, ben benieuwd hoe het er in het donker uit ziet, voor de rest wel mooi helder. 8)
gr. Wout
Is 't nie oud, vink 't niks!!
Avatar gebruiker
tunas
 
Berichten: 423
Geregistreerd: 20 dec 2010, 15:31
Woonplaats: In het midden

Berichtdoor kikkegek » 04 jun 2013, 21:16

KLAARRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Led achterlichten zijn eindelijk klaar!

hier een playlist van het resultaat!

http://www.youtube.com/playlist?list=PLMZFWI5dB4BpbvdzwVjkjVr5Ml8yjt4sN
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 05 jun 2013, 14:47

Ziet er keurig uit Jochen! Top gemaakt :!:
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor kikkegek » 13 jun 2013, 19:16

sinds mijn remlichten achter in led waren uitgevoerd, was de cruise control ermee opgehouden. Ik weet inmiddels ook waarom en heb het opgelost. Mijn cruise control moet massa "zien" door een lampje heen. zie schema

Afbeelding

dat ziet die niet meer zodra je een led aansluit. Op verschillende forums gaan ze dan "load-resistors parallel over de remlichten schakelen, maar die ontwikkelen veel warmte en dat vind ik niet echt een mooie oplossing. Ff verder zoeken bracht me op de website van Rosta Cruise Controls. Die hadden gewoon een simpele schakeling met een relais bedacht:

Afbeelding

opgelost. Cruise control ziet als je niet remt weer gewoon massa, dus werkt. Zodra je remt, trekt het relais aan en verbreekt de massa, waardoor de cruise control uitschakelt.
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor kikkegek » 13 jul 2013, 22:10

ff weer update.

blokkie op de kop getikt.

samen met Willem opgehaald

Afbeelding

staat nu in de schuur. kan ik lekker op me gemakkie dat ding helemaal uit elkaar trekken. Altijd al willen doen.

Afbeelding

boel info al gevonden

casting info:

INTAKE:
GM 3965577
Cast #: 3965577
CID/HP: 350
Year: 70
Type: 300/350HP, Corvette, Camaro, Nova, Chevelle, Cast Iron


HEADS:
3932441....69-70...350..........76cc chambers

http://www.fastnuf.com/Headguide.html
Rank: 7
Cast #: 3932441
Good Points: ‘69-’70, large chambers (73cc), some have steam holes for 400 blocks, ports decent, accessory bolt holes
Bad Points: No 2.02/1.60 valve versions from factory

ENGINE:
Years 1969-79
Casting: 3970010 CID: 350
Low Power: 185
High Power: 370
Main Caps: 2 or 4
Comments: car, truck, Vette

Castingdate:
E190
E = May
19 = de 19e
0 = 1970

ENGINE FRONT PASSENGER
V0526TAX
V Flint plant
05 May
26 day
TAX: betekent:
Year: 1970
CID: 350
HP: 255
BBL: 4
Appl: convfwd cabs, a/t - C-10 to 3500


prima basis, goede koppen ook, alleen helaas 76cc, en daardoor lage compressie 8.5-9.0

zou graag voor LPG 10-11 compressie willen, dus ga op zoek naar 64cc koppen voor het blok.
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Collector » 14 jul 2013, 09:33

Wat zijn de kenmerken voor een 64cc kop, waar herken je ze aan ?
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor kikkegek » 14 jul 2013, 09:51

Collector schreef:Wat zijn de kenmerken voor een 64cc kop, waar herken je ze aan ?


optisch weet ik het niet. "camel humps" of mickey mouse koppen herken je aan twee bulten aan de kopse kant en verder kan je gewoon het casting nummer van je koppen opzoeken.

castingnummers:
http://www.mortec.com
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 14 jul 2013, 10:01

Die koppen zijn wel prijsig :!:

Ik hen er net een setje van onze shorty afgehaald, de linker was gescheurd. Ik ga nog eens uitzoeken of dat te verhelpen is.
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor Baklap » 14 jul 2013, 10:05

Deze heb ik:
14014416...80-86...305..........1.84"/1.5" valves, 58cc chambers

58cc kamers maar wat er voor kleppen inzitten mag Joost weten :P

Compressie verhouding? ehr al sla je me dood. 9.5 of 10.

Kan je zoiets eigenlijk checken?
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor kikkegek » 14 jul 2013, 18:04

Baklap schreef:Compressie verhouding? ehr al sla je me dood. 9.5 of 10.

Kan je zoiets eigenlijk checken?


http://www.dmperf.com/compression.htm
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Baklap » 15 jul 2013, 14:36

Haha ja had al het vermoeden dat het wel zoiets zou zijn.
Leuk voor als het blok een keer uit elkaar ligt maar nu even niet.
In ieder geval bedankt voor de link.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

VorigeVolgende

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten