Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Projects

Berichtdoor kikkegek » 15 jul 2013, 14:39

Baklap schreef:Haha ja had al het vermoeden dat het wel zoiets zou zijn.
Leuk voor als het blok een keer uit elkaar ligt maar nu even niet.
In ieder geval bedankt voor de link.

als je het castingnummer van je onderblok kent en zeker weet of je cilinders nog niet groter geboord zijn, dan kan je met de standaard bore en stroke wel een goede schatting maken van je compressie.
kikkegek

Berichtdoor Baklap » 15 jul 2013, 14:59

Dan wordt het dus zoiets. iets hoger dan ik dacht.
Alleen weet ik niet of de cilinders groter geboord zijn.

Bore: 4 Diameter in Inches -
Stroke: 3.48 Distance In Inches -
Head Gasket: 0.035 Thickness In Inches -
Cylinders: 8 Number of Cylinders -
Cylinder Head Volume 58 Number in Cubic Centimeters (cc) -

The compression ratio can easily be changed because Chevrolet also made 64, 68 & 72 cc heads or use a .020 steel shim head gasket.

Displacement is 349.78176 in Cubic Inches or 5.7329230464 in Cubic Liters
With Compression Ratio of 10.988045405411198 .

Gaat om een 3970010 onderblok met 14014416 koppen (302cui)
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor kikkegek » 15 jul 2013, 21:50

blokkie opengehaald vanavond en een kop eraf gehaald om te zien hoe het met de cilinders is

Afbeelding

je kan het hoonpatroon nog zien, volgens mij is dat goed. Betekent weinig slijtage nog. toch?

Afbeelding

op de zuigers staat alleen STD, dus kennelijk nog geen overmaatse zuigers en nog originele boring

Afbeelding

pakking ziet er volgens mij ook goed uit en kop is niks geks aan te zien:

Afbeelding

Binnenkort ff de andere kant open maken om totale resultaat op te maken.
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 18 jul 2013, 20:18

andere kant ook de kop los gehad. precies hetzelfde beeld.

binnenkort ff alles loshalen en naar vander van Rik van Parts-n-stuff om het op te laten meten.
kikkegek

Berichtdoor peetboss » 18 jul 2013, 22:07

kikkegek schreef:blokkie opengehaald vanavond en een kop eraf gehaald om te zien hoe het met de cilinders is

Afbeelding

je kan het hoonpatroon nog zien, volgens mij is dat goed. Betekent weinig slijtage nog. toch?

Afbeelding

op de zuigers staat alleen STD, dus kennelijk nog geen overmaatse zuigers en nog originele boring

Afbeelding

pakking ziet er volgens mij ook goed uit en kop is niks geks aan te zien:

Afbeelding

Binnenkort ff de andere kant open maken om totale resultaat op te maken.

foto 3 in het midden toch beetje ingebrand links op de pakking
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor kikkegek » 19 jul 2013, 07:57

Afbeelding

peetboss schreef:
foto 3 in het midden toch beetje ingebrand links op de pakking

ok, vertel. wat zou dat dan betekenen?
ik kan het niet helemaal goed zien, maar ik denk dat het gewoon olie is op de cilinderand, maar erg benieuwd naar jouw mening.
kikkegek

Berichtdoor peetboss » 19 jul 2013, 09:31

ik zie dit bij geen andere cill lijkt op een lekkage ,pakking,kop ,
is ook geen droge plek zoals ik het zie
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor gmcjean » 20 jul 2013, 18:34

het lijkt me wel een lekkage hoor.
jean.
Als gezondheid te koop was,zou ik heel gezond zijn.
gmcjean

Berichtdoor Baklap » 21 jul 2013, 09:39

Zat er ook koelvloeistof in je olie of andersom?
Nouja ligt er nu toch of dus laten vlakken en er weer op denk :wink:
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor kikkegek » 21 jul 2013, 19:14

Baklap schreef:Zat er ook koelvloeistof in je olie of andersom?
Nouja ligt er nu toch of dus laten vlakken en er weer op denk :wink:

nope, kvs en olie waren schoon...

ik ga binnenkort bij de vader van Rik langs van Parts-n-stuff om ff ales te laten opmeten....dan weet ik het allemala zeker.
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 25 jul 2013, 19:00

balancer puller gekocht en vanavond de balancer en timing chain cover eraf gehaald

Afbeelding

Afbeelding

the ketting heeft een beetje speling :lol: (dayumn, this engine must have run bad!!!!)
op cam sprocket staat "KF" en "S390"
op crank sprocket staat "S391

Afbeelding

op de motor staat "010" and "020" dus een hoog nickel/tin block? extra sterke casting dus?
Er staat ook G35? geen idee wat dat is?

Afbeelding

er staat geen nummer op de camshaft, die ga ik er ff uittrekken, misschien vindt ik ergens anders op de camshaft wel een nummer

Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 25 jul 2013, 19:45

ook de cam er ff uitgehaald. lifters hadden geen enkele beschadiging aan de onderkant.

deze info staat er op, maar ken er weinig tot niks over vinden. Ben bang dat het de standaard cam is ofzo

CWC
Afbeelding

C2 en D4
Afbeelding

1579
Afbeelding

940805 en 274
Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 17 sep 2013, 15:05

over de nokkenas niks meer kunnen vinden.

Heb inmiddels de krukas eruit gehaald en onderblok, één zuiger en krukas naar Parts-n-Stuff gebracht om door te laten meten. ben heeeel benieuwd hoe goed het nog is. Zuigers zijn geen overmaat, dus cilinders zijn nog nooit opgeboord als het goed is.

Heb vandaag weer poging gedaan om mijn bovenste balljoints te smeren. onmogelijk om bij te komen vanwege de as die er langs loopt:

Afbeelding

naald geprobeerd: maar die krijg je er niet loodrecht op, vet spuit erlangs
Afbeelding

toen had ik op aanraden een haakse versie gekocht:
Afbeelding

leek in eerste instantie ook niet te lukken, omdat het vet erlangs naar buiten en niet naar binnen spoot.

zucht.....tijdje met rust gelaten...

vandaag weer poging gewaagd. Ik had van Rik van PnS een paar haakse nippels geleend.

die heb ik er met heeeeeeel veeeeeel gevloek in kunnen draaien...auto honderd keer verplaatst om de as op de goede positie te krijgen. maar uiteindelijk heb ik de rechte eruit gedraaid en deze haakse erin kunnen draaien.

TIP: ik moest het haakse smeernippeltje eraf draaien, maar kon die niet er terug indraaien toen ik het grote deel erin had gedraaid. Een dop was te dik...uiteindelijk heb ik dat nippeltje op een stuk rubber slag gedrukt en kon hem zo erop draaien (snappie????)

Afbeelding

met nog veel meer gevloek vervolgens die haaks er weer uit (anders kan de as niet draaien) en de rechte er weer in....Q#@$QWAFRCR$W$#%TRF.....wat een ter1ng-kl#s.....

toen kwam ik op het briljante idee om toch nog een keertje die haakse aansluit te proberen, maar dan met een losse nippel. En warempel...het werkt. Kennelijk nooit ver genoeg erop gedrukt...

Dus andere kant was kwestie van as in de juiste positie, met een waterpomptang die haakse aansluiting erop gedrukt (behoorlijk wat kracht voor nodig)...smeerspuit aangesloten en voila...

link naar Amazon voor die haakse aansluiting is deze:

Thexton THE418 Grease Coupler
http://www.amazon.com/gp/product/B0002SR6XO/ref=oh_details_o00_s01_i00?ie=UTF8&psc=1

verzenden kost bijna niks, viel mij onwijs mee....dacht ik deel het hier effe...
kikkegek

Berichtdoor Collector » 17 sep 2013, 17:28

Die balancer puller, leen je die ook wel es uit ?? :lol: :lol:
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Collector

Berichtdoor kikkegek » 17 sep 2013, 18:41

Collector schreef:Die balancer puller, leen je die ook wel es uit ?? :lol: :lol:

stuur je wel ff pm
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 19 sep 2013, 18:53

eindelijk na ruim 3 jaar weer een hemeltje terug in Sylvester gemonteerd.

Was getipt door Berel en ben toen naar WillemUSA gereden in Lopik

toppie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 03 nov 2013, 14:24

heb behoorlijk wat aan de Sylvester geklust de afgelopen tijd. Wel allemaal andere dingen, dan gepland, maar zo loopt dat met een oude auto.

begon allemaal met verven vand e wielkasten. 3 jaar geleden de hele onderkant laten behandelen met Fluid Film, maar kennelijk hebben ze het slecht voorbereid. jammer...dus zelf maaropnieuw doen.

behoorlijk wat roest in de wielkasten. ff met een staalborstel en boormachine kaalgemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Wiel ff ingepakt:
Afbeelding

uiteindelijke resultaat na :
2 lagen ACTION stop roest
1 laag Combi Color Metaalverf hoogglans zwart met de kwast
1 dikke laag met de kwast Brantho Korrux

Afbeelding

Afbeelding

meteen ff met de verf die ik over had de core support geverfd, die begon ook op sommige plekjes te roesten
Afbeelding
Afbeelding

ik heb trouwens door de Combicolor, een alkydharsverf een verharder gegooid die ik gvonden heb. Daardoor droogt die sneller en issie naderhand harder...wel zo handig:
http://www.verfsuper.nl/shop/nl/diversen/3937-alkyd-verharder-1-ltr.html

daarna dacht ik ff de rubbers van de achterdeur te vervangen, maar zag dat de vloer zeiknat was...zucht...

Afbeelding

dan maar meteen helemaal deruit die oude meuk
Afbeelding

belletjes?

Afbeelding

overal belletjes? is het roest?

Afbeelding

dan maar ff schuren, kijken wat eronder zit
Afbeelding

godzijdank nergens roest...alleen belletjes in de verf dus van het water

alles er dan maar af gehaald
Afbeelding

nergens roest gelukkig...oef
Afbeelding

Afbeelding

lekker dik in de Combicolor metaalverf
Afbeelding

meteen ff randen van de deur geschuurd en geverfd en de nieuwe rubbersgeplaatst
Afbeelding

@#$@#%$W#R# en jawel hoor, nou gaan de deuren niet meer nomaal dicht
Afbeelding

ben al heel waan het stellen geweest, maar denk dat het gewoon in moet slijten...gelukkig alles wel weer waterdicht nu, laat die regen maar komen

10m2 Alubutyl besteld in Duitsland
http://www.alubutyl-24.de/pages/bakery/alubutyl-rolle-2-mm-dick-alu-01-mm-butyl-19-mm-5m-x-40cm-leichte-verarbeitung-zum-knallerpreis-6.php

Afbeelding

en plakken maar, ging er nog redelijk goed in.
Afbeelding

Afbeelding

toen op zoek gegaan naar een betaalbare rubber vloer...hele dure en hele betaalbare gevonden...uiteindelijk geslaagd bij hele vriendelijke mensen bij Haaglanden Rubber. Gebruiken ze ook in de honden autoś van de politie en in stallen op de vloer...lekker degelijk spul dus

http://www.haaglanden-rubber.nl/

http://www.haaglanden-rubber.nl/assortiment/rubber_lopers/breedribloper/breedribloper_b12.html

Afbeelding

ff wielkast pasvorm geknipt (nie mooi, maar wel handig)
Afbeelding

Afbeelding

voila, strak rubber vloertje erin. rubbel in de lengte, makkelijk schoonmaken. echt heel blij me resultaat. Ga het komend voorjaar wel vastplakken, daar is het nu te koud voor, dan pakt de lijm niet meer.
Afbeelding

Afbeelding

auto ging steeds moeilijk starten...en toen zag ik ineens dat die ook lage laadspanning had...gotver-de-gotver-de-gotver...heb al sinds de zomer dat small blockie liggen waar ik aan wil sleutelen, komt er weer nieuwe klus aan.....zucht...

Toen ben ik langs http://www.dynamo-startmotorservice.nl/ gereden om de dynamo en accu te laten testen. Volgens hem was de dynamo waarschijnlijk kapot, diode ofzo, en de accuś allebei aan vervanging toe, nadat hij hem met een test-apparaat had getest....kut kut kut...2 nieuwe accus ruim €200,- en nieuwe dynamo gaat ook wel zoiets kosten...

naja...toen maar in overleg besloten om terug te bouwen naar één accu...die tweede zat er bij mij op als acesoire accu voor de "trailering-optie" en aangezien wij geen caravan of wat dan ook trekken met allerlei zware elektrische zaken, is die tweede echt overbodige luxe...3km kabel onder de auto vandaan gehaald en onder de motorkap teruggebouwd naar 1 accu... en 1 nieuwe accu gekocht..een lood-zink als ik me goed herinner, omdat die beter tegen lage laadspanning kan dan de moderne Vartaś zoals ik die eerste had.

maar goed, reserve dynamo geplaatst en laadspanning nog steeds kut...nog geen 13V...Whatthefuck...

ik dus op onderzoek uit en wat bleek...na veel zoeken, was mijn "field-connection" = nummer 1 op deze foto wel op de dynamo, maar neit onder dashboard aangesloten
Afbeelding

wat bleek..3 jaar geleden een harde bruine draad onder me dashboard die los hing netjes stukkie isolatie overheen gedaan en jaren rondgereden zonder field connection op de dynamo. Nou blijken die dingen te "self-exciten"bij de eerste keer dat je ff flink gas geeft, maar je krijgt niet de maximale laadspanning zonder die aansluiting. Die draad is dus hard, omdat het een weerstandsdraad is. die heb ik dus weer aangesloten op een geschakeld de spanning bij de zekeringen kast, de IGN. ik heb er wel f een diode tussen gedaan zodat ik geen feedback kan krijgen en de motor ook uitgaat als je het contact uit zet. resultaat...iets meer dan 13V bij stationaire en bij meer dan 2000rpm bijna 14V...

was wel ff zooitje voor in de auto tijdens dat zoeken naar het laadprobleem, hahaha
Afbeelding
Afbeelding

ondertussen het onderblok naar Jan gebracht om te laten boren naar 4.030 en daarna honen. Krukas was gelukkig nog binnen de grenzen, dus die hoefde godzijdank niet opnieuw geslepen te worden. Blokkie weer opgehaald ens taat weer in de schuur. te wachten tot ik weet tijd heb.

ineens 5.7L meer in me Toyota Auris, hahaha
[img][img]https://lh5.googleusercontent.com/-FsUFDDJlTvk/UnZLZj-0cbI/AAAAAAAAKrA/zaVu4aWPFs8/s912/131005-IMG_20131005_153948.jpg[/img][/img]
Afbeelding

Rik van Parts-n-Stuff heeft me ff geholpen, omdat om onduidelijk de reden de steun aan de achterkant niet goed tegen het blok pasten. nu wel, en hij staat mooi in de steun
Afbeelding
mooi schoon blokkie, klaar om mee aan de slag te gaan
Afbeelding

eindelijk ook ff tijd gehad om onderdelen voor de rebuild uit te zoeken...

te lange lijst om op te noemen, maar belangrijkste keuze is toch wel de Comp Cams XE250H nokkenas. Die heb ik op advies van CC aangeschaft, naar aanleiding van opgave van mijn specifieke wensen. Ben nog op zoek geweest naar vergelijkbaar alternatief...maar niks kunnen vinden wat hier op leek.

hopelijk is het snel binnen, dan kan ik aan de slag ermee.
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 24 nov 2013, 21:04

hadden vandaag "Dutch Suburbans & friends" meeting en cruise.

heel toffe middag gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor Baklap » 25 nov 2013, 05:07

Jij heb er zin in denk, daar is het dan ook wel het weer voor natuurlijk.
Ziet er goed uit.
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor kikkegek » 09 feb 2014, 11:24

gisteren kwam voorlopig een einde aan een geweldige periode.

We hebben Sylvester naar de stalling gebracht. Het voelde alsof we een familielid weg moesten brengen. Hebben dan ook wel traantje gelaten.

De laatste tijd vanalles uit Sylvester gehaald, dat we gaan gebruiken voor Monster. Dat voelde al niet goed...soort roofbouw...maar ja...stil staand in die stalling wordt het allemaal niet beter:
- AFR meter uitgebouw
- vacuum meter
- cruise control
- toerenteller
- fan-controller (Flex-a-lite 31165)
- radio eruit gehaald
- speaker achterin
- projector koplampen (ga ik verbouwen naar het 7" ronde type voor Monster)

Het zal dus wel stil worden in dit topic...voorlopig wachten we de rechtzaak van Vrijstellingoldtimer eerst af...mocht dat niet goed uitpakken, dan wachten we nog een jaartje, totdat Sylvester 30 jaar is en oldtimer in Duitsland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 09 feb 2014, 11:32

Ik neem aan dat je hem wel op assteunen of blokken zet? Anders kan je die banden ook weggooien tegen de tijd dat hij weer mag gaan rijden. En een hoes over de sub zou ook niet verkeerd zijn ivm al het zonlicht in zo'n kas ;-)
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor kikkegek » 09 feb 2014, 11:35

VanandPickuplunatic schreef:Ik neem aan dat je hem wel op assteunen of blokken zet? Anders kan je die banden ook weggooien tegen de tijd dat hij weer mag gaan rijden.

ik heb daar flink over lopen lezen en hoorde er zoveel verschillende meningen over...dus nee, voorlopig gewoon wat harder opgepompt en staat gewoon op de grond. De grond bij de stalling zou ook niet geschikt zijn voor assteunen zei de eigenaar. Die zouden wegzakken...wellicht dat ik het later nog doe...met plaatje hout eronder ofzo?
kikkegek

Berichtdoor Gerry » 09 feb 2014, 12:54

Tja, het is dood zonde Kikke :(
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 09 feb 2014, 13:12

Dan kan je beter een set goedkope velgjes met "weggooi bandjes" er onder zetten ;-)
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor suburban76 » 11 feb 2014, 19:50

Tsjonge, tis toch wat; hebben we hier toch heel wat tijd aan besteed en dan kun je hem wegzetten....

Ik krijg voor mijn sub zaterdag kijkers en dan vielleicht een ruil met een MINI van '78 + veel onderdelen.

Ben ik hem kwijt en dan kan een ander er plezier van hebben.

Ik ben er een beetje flauw van geworden, maar dat zullen er wel meer zijn.

Blijf forum wel volgen.

Groet Mark
Voorheen; Oldsmobile Vista Cruiser 1968 350cu R.I.P.
Voorheen; Chevrolet Suburban 1976 350cu 2X4
Voorheen; Chevrolet Stepside pickup 1974 350 cu
Voorheen; Lincoln Continental Mark 4 1972 460cu
Nu; GMC SIERRA 3500 DUALLY 1983
suburban76

Berichtdoor Collector » 12 feb 2014, 07:23

suburban76 schreef:Tsjonge, tis toch wat; hebben we hier toch heel wat tijd aan besteed en dan kun je hem wegzetten....

Ik krijg voor mijn sub zaterdag kijkers en dan vielleicht een ruil met een MINI van '78 + veel onderdelen.

Ben ik hem kwijt en dan kan een ander er plezier van hebben.

Ik ben er een beetje flauw van geworden, maar dat zullen er wel meer zijn.

Blijf forum wel volgen.

Groet Mark

Mark,
Ayla ff mailen mbt tot de mini die jongens zitten al jaaaaaren in de mini''s en kan je precies vertellen waar je op moet letten bij die auto''s
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Collector

Berichtdoor suburban76 » 13 feb 2014, 20:39

Mark,
Ayla ff mailen mbt tot de mini die jongens zitten al jaaaaaren in de mini''s en kan je precies vertellen waar je op moet letten bij die auto''s[/quote]

Ja, ik weet dat ie dat doet.

Maar ik weet wel waar de roest niet zit :lol:

Bedankt voor advies, maar heb zelf verscheidene Mini's gehad en weet ook wel waar op te letten.
De "bekende miniplekjes" zijn berucht :wink:

Wie weet ben ik hem wel eens nodig.
Hij wilde zijn Pickup ook wel ruilen voor mijn Sub, maar ik schoot er weinig mee op.
Grijs kenteken is ook niet bepaald goedkoop rijden.

Maar nu maar weer ontopic :oops:

Sorry kikkegek :wink:
Voorheen; Oldsmobile Vista Cruiser 1968 350cu R.I.P.
Voorheen; Chevrolet Suburban 1976 350cu 2X4
Voorheen; Chevrolet Stepside pickup 1974 350 cu
Voorheen; Lincoln Continental Mark 4 1972 460cu
Nu; GMC SIERRA 3500 DUALLY 1983
suburban76

Berichtdoor ayla » 19 feb 2014, 03:24

De mini van Ayla rijd alweer bijna cowboy
M'n broertje is er bijna mee klaar :wink:

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
ayla

Vorige

Keer terug naar Projecten