Blazer in de maak....

Projects

Blazer in de maak....

Berichtdoor Classic Cowgirl » 20 dec 2011, 11:33

Zoals jullie doorhebben is mijn Camino verkocht en staat er nu een Blazer in de garage die in orde gemaakt moet worden...

Auto heeft een tijd buiten gestaan en was inmiddels groen geworden door een mooi laagje alg, auto heeft een kapotte motor en wat andere dingetjes. We hebben hem naar binnen gerold en heb met de hand (emmer en sopje) het alg eraf gewassen:

Afbeelding

Naar buiten of binnen kijken kon écht niet:

Afbeelding

Na het sopje ziet hij er zó uit:
Afbeelding

Losse rommel eruit:
Afbeelding

Blok eruit:
Afbeelding

Nu de bruikbare delen eraf schroeven en deze in orde maken om op de nieuwe motor te zetten.
Deze is van de week binnen gekomen....we wilden de revisie-motor voor de Camino erin hangen maar deze motor is inmiddels verkocht.
Nu ligt dit schatje klaar om opgebouwd te worden:

Afbeelding

Afbeelding

Schenker belde dat de nu de nieuwe Fender Flares klaar liggen en de Moonvisor (aangekomen uit Amerika van SummitRacing).
Ik hoop dat we volgende week tijd hebben om wat meer aan de Blazer te werken....de zaak is dan gesloten maar ja....schijnbaar gaat dit werk altijd door 8)

Nieuwe vorderingen volgen.....
Laatst bijgewerkt door Classic Cowgirl op 28 feb 2012, 17:52, in totaal 3 keer bewerkt.
finally....my car is almost ready !!!
Classic Cowgirl

Berichtdoor peetboss » 20 dec 2011, 12:06

ziet er goed uit (wat voor sop gebruik je) :D
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor pitman » 20 dec 2011, 12:26

mooie auto zat ook accuzuur in dat sopje denk?

helpt wel in ieder geval
pitman

Berichtdoor Classic Cowgirl » 20 dec 2011, 13:06

Dat is shampoo wat ze in de Carwash gebruiken.
De zaak besteld een 200L vat hiervan en gebruikt het voor alles....wel opletten want je handen gaan kapot :( en het is best een beetje agressief....
Classic Cowgirl

Berichtdoor Classic Cowgirl » 23 dec 2011, 12:26

Fender Flares en Moonvisor zijn ook binnen:

Afbeelding
Classic Cowgirl

Berichtdoor Classic Cowgirl » 01 jan 2012, 16:40

Afbeelding

Erwin heeft een shortblock gekocht en alles kunnen overzetten van de oude kapotte motor. Alles is schoongemaakt, nagegkeken en opnieuw erop gezet. Blokje is bijna zover om in de auto gehangen te worden en kunnen we nu een longblock noemen.... Spruitstukken er nog op en de waterpomp en dan kan hij erin...
ik wilde het blok dezelfde kleur als de auto...ws niet jullie smaak maar het staat wel gaaf!
Classic Cowgirl

Berichtdoor magerehein » 01 jan 2012, 17:32

ik zeg goed bezig 8)
magerehein

Berichtdoor pintor » 01 jan 2012, 18:17

je koopt een shortblock en daarna is het een longblock??

dat snap ik ff niet :roll:
pintor
Moderator

Berichtdoor Dailydriver » 01 jan 2012, 19:16

ziet er goed uit , ben benieuwd naar het eindresultaat !!! :D
There is no substitute for cubic inches !
Dailydriver

Berichtdoor Classic Cowgirl » 01 jan 2012, 22:10

Pintor:
shortblock: dit is een draaiend gedeelte, dus met nokkenas, krukas en zuigers.
longblock: dat is hetzelfde maar nu mét de koppen erop en zonder inlaatspruitstuk.
Je besteld dus een shortblock en zet alles erop óf een longblok wat compleet is. In hollands dus een draaiebd deel of blok met koppen.
Dit is wat anders dan bigblock en smallblok.....

We hebben een draaiend deel gekocht en Erwin heeft alles van de oude motor over kunnen zetten. de oude motor had het draaiende deel kapot:

Afbeelding

Afbeelding

De motor die voor de Camino bedoeld was konden we goed verkopen, toen de Camino weg dus het meest voordelig was om zelf een draaiend deel te kopen en alles over te zetten. Kon Erwin meteen zien of alles goed werkte.

Grappig detail was dat dit nieuwe draaiende deel geschikt is om de motor op te voeren waardoor de kleppenstoters er diep in vallen....de oude motor waar ze uitkwamen heeft dat niet. We dachten eerst dat er iets verkeerd was maar ze liggen gewoon wat dieper in het blok....er zaten nl al extra lange pushrods stoterstangen in.

De zaak gaat echter morgen weer open.... hoop dat hij van de week tijd heeft de motor erin te hangen... dan verder...
Classic Cowgirl

Berichtdoor kikkegek » 01 jan 2012, 22:37

gaaf projekkie....mooie Blazert!
kikkegek

Berichtdoor Classic Cowgirl » 02 jan 2012, 14:46

thnx :D
Inmiddels de hemel er ook uitgehaald en naar een vent gebracht die voor Autopart altijd de bekleding van banken, stoelen, vinyl daken,hemels etc doet. Hemelbekleding was losgelaten van karton en was ooit wit, heb gevraagd om het grijzige van de bank of lichtblauw....even afwachten dus...

Oude hemel:
Afbeelding

Verder worden de velgen besteld bij Summit, het zijn deze:KMC XD Revolver, 18 inch velgen, banden eronder met profiel doorlopen aan de zijkant...
Afbeelding

Carmar heeft ze ook maar moet ze ook zelf bestellen. Worden veel duurder dan wanneer we ze rechtstreeks bij Summit bestellen.
Ook American Wheels had ze, moest ze ook bestellen, kwamen dan op €465 per velg....toch maar zelf doen dan

Verder liggen een hondenrek en de cd/mp3speler klaar....

aan de auto moet verder nog wat rotte plekkies weggewerkt worden, een grotere gastank erin, rubber mat in de laadbak, een plek voor het reserve-wiel verzinnen ( achterop vind ik lelijk, eronder past niet, in laadbak vind ik zonde van ruimte....kan niet kiezen)

duurt nog wel even voor ik rij vrees ik....
Classic Cowgirl

Berichtdoor kikkegek » 02 jan 2012, 14:51

damn! nice!

maar chrome velgen? hebben wij helaas ook, als je in de winter wilt rijden, blijven die vast niet lang mooi...

ik had zwart of antraciet ook heel dik gevonden...

zoiets:
Afbeelding

maar je pakt het grondig aan.....wordt echt hele dikke Blazert....gaaf zeg!
kikkegek

Berichtdoor Classic Cowgirl » 02 jan 2012, 15:07

klopt....onder mijn Camino had ik gewone chrome modulars....met zo'n gore coating laag. Na een jaar vlogen de barsten in die laag, troep eronder en wegerotte velgen. toen heb ik ze zwart laten spuiten.

Maar, ik vind zwart écht niet mooi onder deze kleur Blazer. Heb diverse velgen eronder geplakt op de pc maar denk omdat de wagen lichtblauw / wit is dat het niet mooi is. Was hij een enkele donkere kleur geweest had ik het ws wel gedaan. Persoonlijk vind ik chrome gewoon mooier....

En ja!!! ik ben een slons met wassen, was mijn auto 1x per jaar of zo....brrrrr nu móet ik wel. Gelukkig is Erwin wél fanatiek met zijn wielen onder zijn auto...ga ik maar meedoen óf ik zet hem ernaast... 8)

Enne....ik geef aan wat ik graag wil....Erwin is degene die het meeste werk doet! Ik doe wel de hemel, bekleding, losse dingetjes maar het blok en alle technische dingen pakt Erwin aan in zijn vrije tijd.
Laatst bijgewerkt door Classic Cowgirl op 02 jan 2012, 15:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Classic Cowgirl

Berichtdoor kikkegek » 02 jan 2012, 15:09

gaaf hoor. Vooral je complete vernieuwde motor ben ik wel beetje jaloers op...zou ik ook nog wel keertje willen...
kikkegek

Berichtdoor Classic Cowgirl » 02 jan 2012, 15:21

Moet je eerlijk zeggen dat wanneer je bovenste deel gewoon goed is je het meeste kunt overzetten....dan is het eraf halen, goed schoonmaken en checken en dan een kleurtje geven en weer erop zetten....
draaiend deel kost niet de wereld, bij C&P kost het volgens mij iets van €800 of zo.... We hebben wel een nieuwe pakkingset gekocht en een nieuwe thermostaat en waterpomp. just in case....
Classic Cowgirl

Berichtdoor kikkegek » 02 jan 2012, 15:29

die van ons verbruikt 1 liter motorolie per 1.000km...en das echt op het randje van wat nog redelijk is voor een oude motor...

misschien volgend jaar zomer eens doen...maar ja...of het bovendeel nog goed is? geen idee, zie je pas denk ik als je hem openmaakt toch?
kikkegek

Berichtdoor Classic Cowgirl » 02 jan 2012, 15:51

Ow....mijn Camino op het laatst elke 2 weken een liter....en ik reed echtt niet veel. Bleek een zuigerveer/schraapveer stuk te zijn, moest ook elk half jaar een nieuwe bougie in nummer 3 en 6 zetten....waren helemaal zwart van de olie dan.
Verder weet je het idd pas als je het ziet....toen ik mijn Camino kocht 13 jaar terug was Erwin mee om te kijken...motor liep als een spinnend katje, helaas na 3 maanden kreeg ik onderdruk in blok, blok liep in de soep.....tja, soms weet je het gewoon niet...
Classic Cowgirl

Berichtdoor kikkegek » 02 jan 2012, 15:56

Classic Cowgirl schreef:Ow....mijn Camino op het laatst elke 2 weken een liter....en ik reed echtt niet veel. Bleek een zuigerveer/schraapveer stuk te zijn, moest ook elk half jaar een nieuwe bougie in nummer 3 en 6 zetten....waren helemaal zwart van de olie dan.
Verder weet je het idd pas als je het ziet....toen ik mijn Camino kocht 13 jaar terug was Erwin mee om te kijken...motor liep als een spinnend katje, helaas na 3 maanden kreeg ik onderdruk in blok, blok liep in de soep.....tja, soms weet je het gewoon niet...

ik heb inderdaad ook 1 cilinder waar de bougie aan de rand zwart wordt. Het vonk-deel (weetikveelhoedatheet) ziet er gewoon mooi lichtbruin uit.
kikkegek

Berichtdoor Classic Cowgirl » 03 jan 2012, 12:21

gisteravond de uitlaat spruitstukken erop gezet.
Zaten natuurlijk muur vast vanwege hitte en roest dus de dag ervoor met brander alles roodgloeiend gemaakt, bouten losgewerkt en een moertje erop gelast voor grip. Toen weer af laten koelen en gisteravond alles er mooi af kunnen halen.
Toen nieuw draadeind etc gemaakt en alles met kachelverf gespoten.
Deze kachelverf is voor onze troll-bbq en kan heel hoge temperaturen aan. Kijken of dit een beetje blijft zitten, meeste spruitstukken worden zo lelijk...

Afbeelding

Verder gebeurt er deze week niet veel vrees ik....druk en ik hoop dat donderdag het blok erin gehangen kan worden.
Classic Cowgirl

Berichtdoor weed » 03 jan 2012, 12:56

Gaaf om te volgen goed bezig 8)
weed

Berichtdoor Classic Cowgirl » 04 jan 2012, 21:58

Vanavond is het blok erin gehangen, even een hulpstuk aan het blok om hem netjes recht erin te krijgen:

Afbeelding

In de takel:

Afbeelding

en ploep:

Afbeelding

grapje:

Afbeelding

Misschien morgen beginnen met alles vastschroeven en de rest weer opbouwen...
Classic Cowgirl

Berichtdoor Classic Cowgirl » 08 jan 2012, 17:55

Vandaag belde de autobekleder dat de hemel klaar was, meteen opgehaald :P natuurlijk.
Erg netjes gedaan, kostte niet teveel dus draarvoor ga ik niet zelf kloten met zo'n stofje op het dak plakken...

oude hemel:
Afbeelding

nieuwe hemeltje:
Afbeelding

detailfoto:
Afbeelding

Verder niks gedaan het weekend aan de Blazer, wel auto's opgehaald voor de sloop, onze oude goudkleurige Cadillac die schade had gereden ( knappen we op en verkopen we weer) en een trailblazer voor eventueel verkoop of sloop..
Classic Cowgirl

Berichtdoor WHITEHEARSE » 08 jan 2012, 18:09

Ziet er allemoal netjes uut, complimenten 8)
GreEtZZ FrOm ""THE RATCORNER""
""""68 CAprICE RaT DEAtH WAgoN""""
""""59 van der Lely 'RaT' invalide BROMMER
""95 Ford Thunderbird V8"" Another Chevy....
------www.ratcorner.mysites.nl------
WHITEHEARSE

Berichtdoor Classic Cowgirl » 20 feb 2012, 17:41

Na een tijdje niks weer verder met de blazer.
Het was erg druk in Den Dolder en het kwam er gewoon niet van.
Maar van de week weer aan de gang gegaan en er zit het nodige inmiddels op de motor geschroefd, finishing tough komt nog , eerst maar eens kijken of hij straks wil starten.

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond hoop ik de rest erop, v-riemen, slangen etc en dan sap erin...wellicht de eerste keer starten ergens deze week.....
Classic Cowgirl

Berichtdoor kikkegek » 21 feb 2012, 08:23

kikkegek!

wat zie ik nou op de plek van de carb? is dat een TBI?
kikkegek

Berichtdoor Classic Cowgirl » 21 feb 2012, 10:48

Ja dat klopt.
Ben niet zó technische dus heb het even nagevraagd maar dat is idd een TBI. Ook nieuw voor mij, had mijn Camino niet....
Classic Cowgirl

Berichtdoor kikkegek » 21 feb 2012, 12:55

Classic Cowgirl schreef:Ja dat klopt.
Ben niet zó technische dus heb het even nagevraagd maar dat is idd een TBI. Ook nieuw voor mij, had mijn Camino niet....

kikke! rijdt als het goed is wat zuiniger. Ga je ook nog op gas rijden?
kikkegek

Berichtdoor Classic Cowgirl » 21 feb 2012, 17:03

Yep, hij is al op gas. Zit alleen een heel klein tankie in, Erwin haalt deze eruit en er komt een 120L tank in. Die past precies achter de voorbank ovedwars in de blazer, binnenschermen moeten wel iets uitgeklopt worden. daarna even afstellen door de vader van Erwin bij AGS in Zeist.
Classic Cowgirl

Berichtdoor kikkegek » 21 feb 2012, 19:14

Classic Cowgirl schreef:Yep, hij is al op gas. Zit alleen een heel klein tankie in, Erwin haalt deze eruit en er komt een 120L tank in. Die past precies achter de voorbank ovedwars in de blazer, binnenschermen moeten wel iets uitgeklopt worden. daarna even afstellen door de vader van Erwin bij AGS in Zeist.

koel! hoe bouw je gas in bij een TBI dan? op mijn moderne Blazer uit 2001 heb ik toen een BRC installatie laten plaatsen, maar daar moesten toen (V6) 6 injectoren in geplaatst worden..

hebbie fotos of informatie over jouw LPG installatie?
kikkegek

Volgende

Keer terug naar Projecten