1968 chevrolet caprice project

Projects

1968 chevrolet caprice project

Berichtdoor michael_gse » 13 jan 2012, 12:57

al 2 jaar ben ik bezig met oude auto's.
Voordat ik er mee begon wou ik eerst wat kennis opbouwen hoe zon ding nou precies in elkaar zat, want het is heel ander speelgoed dan een brommertje.
Natuurlijk wilde ik een mooie oldtimer en het liefste nog een amerikaanse auto.
Het leek me makkelijker om te beginnen met een redelijk simpele auto, maarja welke moet je nou kiezen? want er rijd zoveel rond...
uiteindelijk zon 10 jaar geleden in de macdrive bij duiven stonden we achter een oude auto met een redelijk in de buurt komend v8 geroffel, een opel commodore uit 1968 wel te verstaan.
Na lang zoeken toch een leuke commodore gevonden, weliswaar een iets nieuwer type uit 1972.
Het was allemaal leuk zon 6 cilinder in lijn maar de drang naar iets groters en wat meer geroffel onder de kap bleef knagen....

Ik heb ooit eens bij mn opa in het foto album wat fotos gezien toen hij nog in suriname woonde en daar de trotse bezitter was van een chevrolet uit 1968. hij meende dat het een bel air was
maargoed waar vind je nou zon ding tegenwoordig?
Na even op google gezeten te hebben wat meer afbeeldingen kunnen vinden van dit type.
En op een zekere dag liet ik mn oog vallen op een Chevrolet caprice uit 1968 die op marktplaats stond.
n paar dagen daarna toch maar eens opgebeld en een afspraak gemaakt om te kijken en m inprincype mee te nemen.
Afbeelding

Eenmaal daar bleek de chevy toch in een hele andere toestand dan op de foto.
hij starte zelfs niet, maar had gelukkig een goeie accu meegenomen(voorgevoel?)hij klonk verder echt geweldig en het model was perfect. maar met pijn en moeite toch maar de wagen laten staan omdat er ineens veel meer aan mankeerde dan dat de verkoper in de advertentie had staan. Gelukkig issie wel bij een echte liefhebber terecht gekomen!
had mn zinnen iig al wel gezed op het model Caprice uit 1968.
Daarna kon ik bij de chevrolet impala van tim op het forum kijken.
maar moest en zou n caprice hebben, dus de zoektocht ging door.

Na bijna alles afgestruind te hebben leek het me handiger om over de grens eens een kijkje te nemen. en kwam uit in Texas. en wel te verstaan hier
Afbeelding

Uiteindelijk een caprice gevonden die al ruim een paar maanden tekoop stond. bijna alles was er aan vernieuwd alleen hij is nooit afgebouwd...
oa:
- nieuw lederen dakje
- opnieuw gespoten
- automaat gereviseert
- motor gereviseerd
- body off restauratie dus chassis ed was ook gerestaureerd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(datum op de fotos klopt niet)

Maargoed uiteindelijk via "texasboy" van het chevrolet forum de prijs kunnen achterhalen en die bleek redelijk mee te vallen.
na de aanvraag van wat meer fotos toch maar besloten de wagen te kopen !
maargoed zoiets koop je niet zomaar na een of 2 fotos gezien te hebben.
want was hij wel compleet en hoe was het chroom werk?
uiteindelijk kreeg ik de volgende fotos doorgemailt en het andwoord dat de auto overcompleet was aan onderdelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alles zat ook netjes per deur verpakt in n vuilniszak met diverse zakjes samen met t glas en de panelen.
de rest van de fotos zal ik niet posten want het zijn er nogal wat

Uiteindelijk n afspraak gemaakt om de auto te bezichtigen en te halen. was een spannende dag maar uiteindelijk is alles goed verlopen.
de auto stond netjes met alle onderdelen buiten op de oprit geparkeerd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en vervolgens ging de wagen op de "carhauler" mee naar de ranch in texas.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

n dag daarna kreeg ik het bericht dat de auto er al stond en vroeg om nog meer fotos. wat ik toen te zien kreeg sloeg werkelijk alles. er is ongelovelijk veel werk aan de auto geweest als je op alle details gaat letten:eek: de verkoper vertelde ook ALLE TECHNISCHE DELEN zijn vervangen/gereviseerd

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zelfs alle boekjes en rekeningen zitten er netjes bij in een zakje
Afbeelding

inmiddels helemaal volgepakt met onderdelen staat de auto te wachten op verscheping naar nederland. toevallig stond er ook n charger bij die mee ging dacht ik .

Afbeelding

Uiteindelijk was het zo ver, de auto kon op transport richting nederland. ben heel benieuwd wanneer hij aan komt.
wel grappig eigenlijk, die containers zie ik wel eens op de goederentreinen zitten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toen was het na lang wachten eindeljik zo ver !!
vandaag vroeg op gestaan aangezien ik bezig ben met verhuizen. na de opel goed vol te hebben gepropt met allerlij dozen naar de nieuwe locatie gereden en daar de zooi uitgeladen.
uiteindelijk rond een uur of half 4 smiddags ging de deurbel, er stond een man voor de deur met een reflecterend hesje aan.
ik dacht in eeste instantie niet dat het de gene was die de auto kwam brengen
dus zo gezegd zo gedaan de deur van de garage open gedaan, waarop de man antwoorde "ik heb hier een auto voor je"
gelijk de opel uit de garage gehaald en om de hoek geparkeerd.
toen ik aan kwam lopen zag ik de auto die ik tot voor kort alleen maar op de foto had gezien in het echt !!
Afbeelding

helemaal geweldig !! ding zat vol met onderdelen en spullen etc
na ongeveer 5 minuutjes de auto aan het verlossen van alle klemmen en spanbanden mocht hij eindelijk er van af komen
aangezien de klinken nog niet op de deur zitten moest ik er op de dukes of hazzard manier in

auto naar beneden gerolt en toen kwam het grote moment, sleutel omdraaien en hij liep meteen. man man wat een geluid een bigblock zonder uitlaat (wel headers uiteraard)
bij alle huizen stond er wel iemand in de tuin te loeren wat er nou precies gaan de was voor hun huis.
uiteindelijk de wagen n klein stukje naar huis gereden, dat alleen al was een hele ervaring wat een schip haha

toen kwam het volgende obstakel de garage deur. omdat er klapdeuren in zitten met scharnieren die iets uitsteken ben ik iets van 5 centimeter kwijt aan bijde kanten waardoor ik aan bijde kanten maar 1.5 cm had om de auto naar binnen te rijden (hoe bedoel je t past net :lol: )
(fotos aan t begin van de garage)
Afbeelding
Afbeelding

uiteindelijk de bumpers naar binnen gedragen en alles was binnen.
daarna gelijk begonnen met het leeghalen van de autp hij was echt volgepropt met onderdelen .
er zat zoveel nieuws bij echt ongelovelijk! kwam van alles tegen, veel sierstrips,nieuwe mechanische delen, veel koplampen, zelfs een achterdeur in perfecte staat etc
en ook nog een soort van papieren zak die toch wel heel zwaar was.
dus gauw open gemaakt en wat ik daarin aan trof

Afbeelding
allemaal chevy boekjes, sommige zelfs nog in de verpakking
er zitten zelfs 2 werkplaatshandboeken bij een van de types van 1968 tot ergens in de jaren 70 en eentje van 1968 netjes in een klapper

inmiddels was het een enorme bende(hier een stukje er van)
Afbeelding

maar na n uurtje sorteren en opruimen had alles een plekje gevonden in de garage
viel niet mee om de auto naar achter te duuwen.

maar eens begonnen aan de achterdeur.
er zat helemaal niks meer in, dus alles moest er weer terug in komen.
eerst maar eens begonnen met de geleiders van de ramen er in te zetten, na even puzzelen en lang staren was het toch gelukt)
daarna moest het slot er nog in komen, maarja die was nergens te bekennen.
gelukkig zat er nog een achterdeur bij, ook de zelfde kant die wel compleet was.
dus na veel wd40 kwamen de boutjes eindelijk los en kon het geheel over worden gezet. er zit echt een zee van ruimte in zon deur.
wat er verder nog moet gebeuren is de deur volspuiten of smeren met textyl zodat hij nooit meer van binnen zal roesten.
(fotos van de donor deur) alles zit inmiddels netjes in de deur van de auto verwerkt
Afbeelding
Afbeelding

het begon inmiddels al laat te worden dus kon het niet laten om toch wat kleine dingetjes te poetsen, zoals de motorruimte van de auto en de voorkant
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
inmiddels stond de klok alweer op 1 uur maar toch begon het te kriebelen om nog meer schoon te maken, dus gelijk de binnenkant gestofzuigt en het hele dashbord gereinigd
ziet er weer als nieuw uit
Afbeelding
Afbeelding
nu de rest van de deuren

dr ligt een 396 blok in dacht ik, heb nog niet naar de motor code gekeken
zal eens een kijkje nemen morgen
geen idee wat er met auto was gebeurd, hij werd inprincype tot voor kort dagelijks gebruikt en was motorisch volgensmij bijna niet onderhouden, t blok zat onder de olie etc en de schermen zaten nogal onder de roest.
alles is vervangen zelfs de binnenschermen zijn nieuw dus ook gelukkig geen last meer van roest.
de koetst is ook compleet gestraald en opnieuw gespoten, zelfde geld voor het onderstel

vandaag het ergste (volgensmij dan) klusje gedaan, het inhangen van de ramen.
viel niet mee om dat in je eentje te doen zonder enig idee hoe het nou precies moet. maar met een beetje pielen lukte het om de ramen er in te zetten.
het eerste raam had ik ongeveer 2.5 uur voor nodig(was gelijk het moeilijkst aangezien het een raam was van de voorkant)
maar de rest ging aardig snel ongeveer 45 minuuten per raam (inc redelijk afstellen)
het resultaat mag er best wezen al zeg ik het zelf
Afbeelding
Afbeelding

daarna wou ik bezig met de voorkant, dus als eerste begonnen met het er in zetten van de stadslichtjes, ging allemaal prima tot dat het chromen randje vast geschroeft moest worden.. je raad het al waar zijn de schroefjes. uiteindelijk alle zakjes met onderdelen doorgespit maar niks kunnen vinden, ook in de grote zak met schroefjes zat niks dus de lampjes maar gelaten voor wat ze waren..
Afbeelding

verder was er niet veel meer te doen, dus heb uiteindelijk de garage maar eens wat opgepimpt door wat dingen aan de muren op te hangen. ziet er best leuk uit :-D
Afbeelding

maargoed er moest natuurlijk ook wat aan de chevy gedaan worden dus daarna weer het werk opgepakt.
was inmiddels telkens naar de voorbumper aan het kijken, die zag er niet meer uit. het chroom was dof en hij zat onder de stof.
op de ophanging van de bumper zit een kleinbeetje vlieg roest, meeste haal ik er af en zet het in de tectyl zodat het er ook weer netjes uit ziet.
een ervoor foto:
Afbeelding
en een erna foto:
Afbeelding
Afbeelding

en als laatste voor vandaag kon ik het niet laten om nog even de kofferklep te verfraaien met een caprice logo
Afbeelding
heb nog niet zo heel veel kunnen doen aangezien ik midden in een verhuizing zit waarbij echt maar dan ook echt alles mee moet(van huur naar koop huis)
dus ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met het sjouwen van tuin tegels, hekken, houten vloeren etc en ook nog n boel oude radio's

maargoed gelukkig heeft elke dag wel zn late uurtjes dus kon ik in de avond uurtjes nog wat kleine dingetjes doen.
aangezien de ramen er voor zover in hangen en goed sluiten werd het tijd voor de neus van de auto.

als eerst begonnen met de bumper, de ophang beugels van de bumper waren een kleinbeetje roestig dus heb dat als eerste helemaal opgeschuurt en in de tectyl gezet, dus heb daar inprincype ook geen omkijken meer naar.
daarna kwam de enorme klus om de bumper er in mn eentje op te hangen. tis iig niet de lichtste bumper die ik ooit heb gezien :shock:
Afbeelding
uiteindelijk met behulp van een krik heb ik de bumper voorzichtig op zn plaats kunnen zetten en er dan snel een boutje in kunnen zetten met n moer zodat hij niet zou vallen.

Afbeelding
Daarna moest er ook rekening worden gehouden met het bovenste stuk van de bumper zodat het niet te dicht op elkaar zou zitten of schuin dat het er niet netjes uit zag

Afbeelding
iig alles hing uiteindelijk netjes op zn plek dus kon het zaakje ook vast

de grille was een iets ander verhaal, volgensmij zat deze ooit eens gepopnagelt op sommige stukjes, dus moest eerst nog alle verhuis dozen afstruinen naar een geschikt boortje om ze er uit te boren.
verder was hij niet al te moeilijk te monteren
heb ipv popnagels nieuwe boutjes en moertjes gebruikt
en zo zag het er uit :
Afbeelding

daarna was het tijd voor de koplampen, na even zoeken een "head light adjuster set" gevonden in n doos
Afbeelding
daarna konden de houdes van de lamp worden gemonteerd, was opzich het werk ook niet om ze er op te zetten hij zit inprincype door een veertje vast en die 2 afstel schroefjes
Afbeelding

daarna konden de koplampen er in, helaas zitten er bij deze auto allemaal sealed beam lampen bij. maargoed heb ze er maar in gezet zodat het alvast al ergens op begon te lijken.
Afbeelding
en natuurlijk ook getest 8)
Afbeelding

daarna volgde de andere kant en begon het eindelijk op een auto te lijkenAfbeelding
helaas begon een van de lampen te roken binnen in dus heb er aan de linker kant van de wagen(rechts op de foto) een oude lamp in gezet, hij brand iets minder fel dan de rest
Afbeelding

Daarna hoefde er inprincype alleen nog een chevolet logo aan de voorkant te komen en dan was het zo goed als af
Afbeelding

van de week weer n update als het internet aangesloten is
(was een beetje duur oploaden via de telefoon )

het werd eens tijd om de oude luidsprekers uit de auto te halen en te vervangen door nieuwe exemplaren.
toevallig had ik nog n doos nieuwe speakers liggen dus die mochten de caprice in.
de maat klopte exact, ik hoefde niks te boren oid kon ze zo op de bestaande plek voor de speakers bevestigen
hier een foto van de oude en de nieuwe speaker :
Afbeelding
daarna na even zoeken naar de clipjes om de andere speaker er op te zetten zaten ze er eindelijk allebij op.
moet alleen nog bedrading trekken van voor naar achter, nu licht er een enkele kabel want er was maar 1 luidspreker origineel.
Afbeelding

bij de boxen zat ook eerst een oud roestig stukje metaal. dus puur uit nieuwschierigheid heb ik het uit elkaar geschroeft om eens te kijken wat het was. ging er eerst van uit dat het een luidspreker zou kunnen zijn omdat er in de hoedenplank een soort afdek plaat zat wat leek op iet van een luidspreker.
maar toen ik m er eindelijk af had bleek het een ventilator te zijn. had nog een nieuwe liggen dus gelijk maar even vervangen
Afbeelding

voor de voorkant moet ik nog opzoek naar passende witte knipperlichten, heb de originele oranje er wel bij, maar de houders daarvan zijn aardig aangevreten door de roestduivel. en wit vind ik zoizo iets mooier staan aangezien alles al wit is aan de voorkant.
Afbeelding

toen was het tijd voor de achterbumper. hebm maar eens helemaal gepoetst. hij ziet er op het oog goed uit, maar zo gauw de zon er op schijnt zie je veel roest spikkels helaas. dus het word of n keer opnieuw verchromen of een nieuwe uit the states halen. denk dat dat het 2e gaat worden.
maargoed eerst de bumer maar eens monteren
daarvoor moet de auto de garage uit en omgekeerd er weer in
Afbeelding

nu zoek ik nog 2 dingetjes voor de voordeur, een raamslinger(ik mis het plastic knopje wat er op zit)
http://www.impalas.com/images/T/wcb6776_big.jpg
en het knopje om de deur op slot te doen(bovenkantje van het plastic is afgebroken)in het zwart
Afbeelding

gister ook nog n leuke roadtrip gemakt met de opel, en weer veel amerikaans spul gezien!!

Afbeelding

gisteravond de achterdeur ontdaan van n paar roestspikels aan de binnenkant met dank aan de slijptol, vervolgens in de menie gezet en de deur in zn geheel in de tectyl gezet
Afbeelding
na een nachtje uitlekken kon hij eindelijk bekleed worden, het rezultaat mag er wel wezen. nu is het interieur bijna zo goed als af
Afbeelding

ook de kleine dingetjes moeten helaas gedaan worden, dus toen kon maar de kofferbak vol met lijsjes en sierstrips open gemaakt.
heb de sierstrips op de motorkap en op de hoekjes van de spadborden gemonteerd. alleen moet de motorkap nog wel iets afgesteld worden zodat ze ook mooi tegenover elkaar komen te staan
Afbeelding
ben nog niet helemaal tevreden over de chromen plaat waar de ruitenwissers overheen vallen, je zou bijna zeggen dat hij iets uit vorm is want hij drukt de sierstrip van de voorruit lichtelijk omhoog. dus haal m er voorloopig weer af denk ik.

na nog verder grabbelen lag er een lang dun doosje met daarin een chromen staaf. dat bleek dus de antenne te zijn=O
ding is bijna n meter lang als hij volledig uitgeschoven is, ben benieuwd hoe de ontvangst is
Afbeelding

verder kon er aan de achterkant nog het een en ander op aan sierstrips. volgensmij zijn dit wel hele zeldzame stripjes die alleen op de caprice zitten ?
ook maar gelijk het kofferbak slot er ingezet
Afbeelding

en de hoekjes achterop de auto uiteraard ook niet vergeten te versieren met een stripje
Afbeelding

inmiddels begonnen met de achterbumper.
Eerst de boel aan de achterkant goed kaal gemaakt en vervolgens in de tectyl gezet dus die kan inprincype ook weer jaren mee.
Afbeelding

nu zit ik er nog wel over in of het nou verstandig is om de auto van onder in de tectyl te zetten, maar vind het aan de ene kant zonde omdat hij er nog zo mooi uit ziet aan de onderkant
Afbeelding

maarja gister heb ik toch maar een deel van de auto in de tectyl gezet omdat dit gedeelte nog wel eens wil roesten(heb t vaker gezien dat het onder de vliegroest zat)
het gaat hierbij om het gedeelte wat achter de achterbumper zit:
Afbeelding
viel opzich niet mee om met een lamellenschijf het chassis choon te maken
maar toen alles in de tectyl ging was het resultaat erg mooi
Afbeelding

toen werd het tijd voor de bumper, echter die lag nog aan de voorkant va nde auto.
inprincype moest de auto de garage uit en achterstevoren er weer in maar dat was teveel werk aangezien er nog n stapel banden voor ligt en er nog een auto voor staat
dus moest de bumper langs de auto op. maar uiteindelijk is het wel gelukt
Met behulp van een krik heb ik de bumper op zn plek gekregen
de kofferklep hangt nog iets te laag omdat er nog geen rubber in izt
Afbeelding
gelukkig viel het ook niet mee om de lampen aan te sluiten
alleen wat ik wel jammer vond is dat maar 2 lichten per kant werken.
is dat inprincype gewoon op te lossen door de kap gewoon los te schroeven en er 2 extra lampjes bij te maken?
Afbeelding
heb 2 kapjes er af geschroeft, en dit is de raket technologie die er achter zit:
Afbeelding
er zit dus een p21 5w lampje in links en rechts voor het achteruit rij gebeuren n simpele 21 wat lamp.

het liefste wil ik dat die lamp het zelfde word als de rest van de lampen(3 lampen met de zelfde functie) maarja hoe kan ik dit het beste doen?

n paar ideeen:
1- het witte gedeelte van de achteruit rij lamp laten aansluiten op de lamp zodat alleen het witte gedeelte word verlicht bij het achteruit rijden
en vervolgens met meerdere lampen?(liefste gewoon n p21 5w lampje) er in te zetten, maar volgensmij is er ook niet erg veel ruimte

2- om er een roodgeschilderde p21 5w lamp in te doen en vervolgens een losse achteruit rij lamp maken(ziet er niet uit denk ik, de losse lamp niet en rood licht door n witte lens ook niet)

3-of gewoon een rode kap er voor te zetten zals de rest van de lampen
maar dan blijf ik alsnog met de achteruit rij lamp zitten

Afbeelding

weer wat leuk uitgepakt namelijk n nieuw ruitensproeier bakje,dekseltje en een beugel waar hij in kan
Afbeelding
en n nieuwe motor
Afbeelding

aangezien ik toch bezig ging met de ruitenwissers ben ik toch nog op n probleem uit gekomen.
heb de nieuwe ruitenwisserpomp er op gezet, alleen nu zit ik met het volgende. de ruitenwissers kunnen niet uitgezet worden en hij blijft maar sproeien...

de oude bekabeling is exact het zelfde als de nieuwe dus vrees dat het daar niet aan zal liggen?
verder dacht ik dat de knop om de zooi in werking te zetten stuk is dus heb ik daarvan de stekker er maar uit getrokken. en ja hoor alles blijft gewoon werken

dus dr zit ergens iets niet helemaal goed
Afbeelding

boven de onderste stekker is er nog een schuifje vrij iemand enig idee wat daar op hoort?

de uitlaat is besteld uit amerika, het word n cross over systeem van 2,5 inch
en er zitten nieuwe lampen op de auto, het gaat om h4 units die geschikt zijn voor op de nederlandse wegen
de glazen hiervan zijn doorzichtig en dat geeft een heel apart gezicht.
Afbeelding
Afbeelding
(was vergeten het zwarte dingetje er nog uit te halen waar de h4 lamp moet komen)
heb helaas nog geen 4 h4 lampjes die het zelfde zijn dus er zitten nu 3 verschillende type lampen in
morgen even op het werk 4 de zelfde halen
heb ze toch maar even geprobeert:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wil het liefste wit licht, geen blauw of geel maar gewoon wit achtig (1 lampje geeft ongeveer zon gloed)

de auto heeft al n poosje on aangeraakt in de garage gestaan wachtende op zn onderdeeltjes.
deze auto had geen uitlaat helaas dus moest er weer eentje onder. Na lang zoeken en diverse schrikbarende offertes rond de 1500 euro vond ik het welletjes.
op de site van classic industries heb ik een rvs uitlaat systeem gevonden met een cross over stukje(meer pk's??)
er waren 2 modellen, bij eentje kwam de uitlaat bij het achterwiel aan de zijkant er uit en bij het andere model kwam de uitlaat aan de achterkant te zitten.
hierbij een foto van het gekozen systeem:
Afbeelding
HEADERBACK SYSTEM 2.5" W X PIPE
heb het weer via usa2ned laten versturen en ben er zeeer tevreden over!
ook werd het tijd voor nieuwe "roofrail"rubbers zodat de ramen weer waterdicht sluiten op het rubber
dit waren toch wel 2 hele dure rubbers maar omdat de dollar toen rond de 1.51 stond heb ik het toch maar gekocht.
helaas was dit niet leverbaar bij classic industries, sterker nog het was bijna nergens leverbaar. enkel voor de coupe uitvoeringen.
via impalabob.com waren ze wel leverbaar maar daar betaalde je dan ook voor.
Maargoed ik had ze toch nodig dus die gelijk maar mee besteld.

Vandaag was het eindelijk zo ver, ik kreeg groen licht dat alles kon worden opghaald in de haven van rotterdam.
op me stond een doos van bijna 2 meter hoog te wachten en n klein doosje rubbers.
ook mocht ik even een kijkje nemen in de loods, er stonden n boel mooie muscle cars!!

eenmaal thuis de dozen open gemaakt en daar lag eindelijk mijn rvs uitlaat systeem en de rubbers!
Afbeelding
Afbeelding

misschien dat ik vannavond een beginnetje maak met het er onder zetten van de uitlaat

ben net terug met de rekord uit rolde om de velgen op te halen
en moet eerlijk zeggen ik ben kapot ... ruim 160 kilometer heen en ook weer terug
Afbeelding
maargoed ik heb ze even vluchtig schoongemaakt voor de foto:
het zijn 15 inch Cragar ss velgen. was hier al een hele poos naar opzoek maar kon niks vinden dat wel interssant was.
de achterste velgen zijn een stuk dieper dan de voorste velgen.
heb ook in amerika gekeken maar qua kosten zou het te hoog worden voor een setje velgen
maargoed ben er iig heel blij mee, denk wel dat ze nog een keer van kleur veranderen
of helemaal polijsten of hoogglans zwart laten coaten en een chromen naafdop er op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zelfde velgen in het croom :
Afbeelding

8-)

en zo zien ze er uit als het er on der zit
achter moetie nog wel een stukje omhoog maar het loopt niet aan gelukkig, op de foto lijkt het wel zo maar je kan er nog ruim 3/4 vingers tussen houden

Afbeelding
Afbeelding

Zo, het einde begint steeds meer in zicht te komen.
Nog een paar puntjes voor het rdw heb ik afgemaakt. wat er nu nog moet gebeuren is de achterruit vast maken,uitlaat opbouwen(het missende onderdeel is er bijna) en 1 band vervangen(voor is schuin afgesleten)
onder andere moest er een nieuwe buitenspiegel op de auto komen want de oude was helaas niet meer te gebruiken. deze heb ik kunnen vervangen door een nieuw chromen exemplaar.
De oude spiegel was ovaal maar vond het niet echt bij de auto passen. via de chevy8shop in herwern kon ik aan een mooie ronde buitenspiegel komen.
Om de nieuwe spiegel te monteren moest ik wel een extra gaatje boren in mn deur.
Het was wel eng om zo even de boormachine op je pas gespoten deur te zetten :lol: maar het resultaat mag er wezen:
Afbeelding

Ook de nieuwe wielranden zitten er op,zat eerst nog te twijfelen om ze er wel of niet op te zetten maar nu ze er eenmaal op zitten geeft het wel een veel beter aangezicht
ze zijn er gelukkig ook weer makkelijk af te halen zonder dat je aan de buitenkant ziet dat ze er op hebben gezeten.
Afbeelding

Ook de raamrubbers waren aan vervanging toe. De zogenaamde Roofrail rubbers waren door de zon keihard geworden en waren al deels vergaan.
het er uithalen was dan ook een redelijk klusje omdat het oude rubber er uitgepeutert moest worden over de gehele lengte
hier een foto van het oude rubber:
Afbeelding
het er in zetten van de nieuwe rubbers was een redelijk simpel klusje, de rubbers haakten zich zelf in de roofrail vast.
zo ziet het er uit met de nieuwe rubbers er in !
Afbeelding

nu werken alle lampen eindelijk op de auto inclusief de knipperlichten, door slechte massa bleven ze eerst branden zonder te knipperen.
de kentekenverlichting was iets moeilijker maar uiteindelijk heb ik die ook werkend gekregen
Afbeelding

voor 2 nieuwe banden op gelegd van goodyear, er zat 235/60/15 op en nu ligt er 215/60/15 op.
heb ze naast elkaar gehad en het verschil ligt rond de 1 / 1.5 centimeter dus dat valt heel erg mee.
Afbeelding
bij het balanceren moesten de naafkapjes er af, toen bleek er dus nog erg mooi chroom onder te zitten!
als ik de velg in de afbijt zou zetten om de gouden verf er af te halen, blijft het chroom dan wel op de velg zitten
(we hadden geen plaklood meer liggen dus hebben er even n loodje voor omheen gedaan, ziet er niet uit maar tis even tijdelijk)

verder nog wat nieuws over de reducers voor de uitlaat
Your item left the United States from ISC CHICAGO IL (USPS) at 12:37 AM on April 15, 2010. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

International Dispatch, April 15, 2010, 12:37 am, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Acceptance, April 13, 2010, 1:39 pm, BUFFALO, TX

worden over 2 weken ongeveer verwacht, iig afwachten hoelang het bij de douane blijft liggen dus dan kan het ook makkelijk 3 weken worden
iig lekker snel per vliegtuig....

de lijst voor de apk bestaat nog uit 2 punten
- uitlaat systeem
- achterruit vastmaken
ben inmiddels druk rond aan het bellen om iets of iemand te vinden die die ruit er goed in wil zetten. heb via via n medewerker van carglass kunnen achterhalen die ook in zn vrije tijd beunt dus daar moet ik nog even achteraan

gister de hele dag bezig geweest met het er uit slopen van het dashboard omdat er nog maar een paar lampjes functioneerden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

heb alle lampjes vervangen door nieuwe lampjes, echter de dashboard verlichting stelt weinig voor. het moet echt aarde donker zijn wil je kunnen zien dat het werkt
eindelijk binnen.
de hele bestelling leek wel een vloek op te rusten, eerst was het artikel niet op voorraad. dat duurde vervolgens zon kleine 3 weken voor dat het er weer was.
daarna kon het eindelijk verzonden worden naar nederland echter toen was er een vlieg verbod vanwegen de vulkaanuitbarsting
vervolgens na lang wachten kwam het bij de douane aan waar het 2 dagen heeft gelegen. en toen het pakket eindelijk thuis werd aangeboden was ik niet thuis...
maargoed ik heb het dus dat scheelt ook weer.
en hier zijn ze dan eindelijk de 2 reducers:
Afbeelding
het zijn 2 erg mooie rvs pijpjes. Alleen jammer dat je ze niet ziet onder de auto
Verder heb ik bij de praxis een paar bouten en moeren gehaald om het zaakje aan de headers vast te maken. was erg blij dat er een pakking bij zat , anders kon ik daar ook nog eens naar opzoek
Afbeelding
het was een heel gepiel om die voorste stukken er aan te krijgen omdat de pijpen naar elkaar toe lopen in een soort van X vorm, maar met de uitlaat klemmen die er bij zaten was het allemaal goed te doen.

hier het befaamde x stukje
Afbeelding
de dempers zitten er ook al op, alleen de achterste 2 stukken moeten nog iets aangepast worden omdat het tegen de tank aan komt..
al met al valt het nog wel mee om zon uitlaat er onder te schroeven
Afbeelding

nog weer een rdw stapje dichterbij :D

gister is de achterruit er in geplaatst, zeer netjes gedaan!!
verbaasde me hoe snel zon ruit er eigenlijk in zat, dacht eerst dat t n paar uur zou duren
moest de raamlijst even kaal slijpen zodat de primer er op kon en vervolgens kon de ruit er zo in
Afbeelding
na het drogen de klosjes er uit gehaald en daarna de lijsten er in gezet
Afbeelding
moet alleen nog de strip aan de onderkant nog een keer rood spuiten en dan kan hij er ook op
en dan is de achterkant ook klaar
Afbeelding

zometeen even klungelen met de auspuff want achter loopt hij nog niet helemaal lekker
en dan issie inprincype rdw klaar

nog even geklungelt met de uitlaat, maar het schiet gewoon niet op.
hij komt telkens wel ergens tegenaan dus dat gaat m ook niet worden denk ik.
omdat er een tussenstuk bij zit wat er voor zorgt dat de uitlaat in een X vorm loopt is het misschien mogelijk de uitlaat ter hoogte van de b stijl uit te laten komen. zodat het in iedergeval rdw goed is
weer n uitlaat filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=tVOqZ2Uxbk4

net nog even aan de gang gegaan met de kofferbak, lag nog vol zooi.
dus na even puin ruimen en vegen was het weer toonbaar
Afbeelding
toen kreeg ik het brillante idee om de kofferbak te bekleden:
Afbeelding

morgen nog de sierlijsten op poetsen, denk dat ik er toch een zwarte bies in maak. steek lekker af op het chroom en het rood
Afbeelding

zo EINDELIJK weer eens n update

heb de auto er voor het eerst eens uit gehaald na 2 jaar :oops:
eens goed afgespoeld met water en vervolgens nog een keer met een zachte borstel op de tuinslang er overheen gegaan
de velgen die er onder zitten gaan nog veranderen van keur

hier een bult pics en n filmpje
binnenkort naar het rdw ermee :duim:

http://www.youtube.com/watch?v=_uM99BImLBc

als eerste de commodore van de oprit af, loop ik NET weg van de auto en ik hoor FLATS, dus ik kijk om en kom tot de ontdekking dat er mogelijk een koe in de boom zou zitten ?
Afbeelding

maargoed, toen de impala er uit en vervolgens na veel passen en meten de caprice naar voren gehaald
Afbeelding
het was een erg stoffige wagen :friends

hier zn eerste momenten buiten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het natmaken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toen moest de impala weer naar binnen, nog even n groepsfoto
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
naast elkaar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

heb nog n niet al te mooi setje chroom liggen misschien dat ik ze morgen even omwissel

Afbeelding

hier nog wat fotos na de wax

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dr moeten nog een boel sierstrips op :o

----------------------------------------------------------------------------
zag dat de photobucket fotos tijdelijk niet meer werken:o

dus nu wat op imageshack gedropt

had nog n bergje met sierlijsten uit te zoeken
Afbeelding

toen begon het lange poetswerk
Afbeelding

en daarna een van de mooiere werkjes, het monteren ervan
Afbeelding

Afbeelding
gelijk andere velgen er op gezet

haico schreef:ik denk dat michael nu bezig is met de achterremmen daar zat teveel verschil in.
en de uitlaat heb ik vanmiddag al aangepast.
verder was alles ok.

ook veel moois gezien bij de rdw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=hNkAlItofzI
(eerste stukje is nog met de afgekeurde uitlaat)

jub hopenlijk morgen er weer heen
nu nog ff stoeien met de remmen :duim:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-*-----------------------------------------------------------------------------
ik heb wat goed nieuws en wat slecht nieuws :? :? :?

eerst het..............

goede nieuws
hij is apk goedgekeurd :D
Afbeelding

:jarig: :jarig:

het slechte nieuws:
net na de remmenbank zet de keurmeester de auto uit. 5 minuuten later zegtie zet m maar op de parkeerplaats
dus ik wil m starten. accu kats leeg :x
dus uiteindelijk met startkabels en een andere auto de boel weer aan de praat gekregen...
Afbeelding
Afbeelding

nu wachten op de papieren

Afbeelding
Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------
na wat enge momenten met de boormachine gaten boren in de deur zitten alle strips er eindelijk op aan de linkerkant !

Afbeelding

:duim:

eindelijk:D!

Afbeelding

ben benieuwd hoeveel pk's er bovenop komen met de snelle inlaat, carb, uitlaten+spruitstukken

----------------------------------------------------------------
en toen was het zo ver, de auto mocht weer eens de weg op om uitgelijnd te worden
eerst eens verzekeren voordat we de weg op gaan
dus ik bel naar mn verzekering waar ook de commodore en de impala verzekerd staan
eerst n hoop moeilijk moeilijk over of het wel of niet n oldtimer is ( hij komt toch uit 1968 of licht t aan mij? )
maargoed na n hoop gezeur zou het goed zijn
dus ik wil net beginnen om de platen op de wagen te schroeven krijg ik weer telefoon
ja we kunnen m niet verzekeren omdat de auto teveel pk's heeft en het een erg unieke auto is
hij kan wel verzekerd worden tegen een normaal tarief ipv een oldtimer tarief en dat is 500 per jaar
na n hoop uitleggen van mijn kant naar de verzekering (waar ondertussen ook de impala blijkbaar tussendoorgeglipt zou moeten zijn) heb ik maar opgehangen

ook deden ze moeilijk over het feit dat de auto al langere tijd op naam staat en niet verzekerd is al die tijd. de rdw heeft voor een enorme vertraging gezorgd in het uitleveren van de kentekenpapieren. maargoed maandag bellen we weer en dan het gezeik maarweer aanhoren

eerst het pijnlijke gebeuren van benzine tanken...
Afbeelding

uiteindelijk op de brug
Afbeelding

Afbeelding

toen kwam de aperatuur er op
Afbeelding

nog een mooi onderaanzicht
Afbeelding

3 kwartier later was de klus klaar
Afbeelding

en weer thuis
Afbeelding

tot zo ver :
http://www.youtube.com/watch?v=7dZZE-XOv-U&NR=1

nu in diepe winterslaap
Afbeelding
* chevrolet caprice '68
* opel commodore B GSE coupe'72
* Mercedes E klasse '86
michael_gse

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 13 jan 2012, 20:41

Een heel mooi verhaal :!: En een nog mooiere wagen!
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor weed » 13 jan 2012, 20:43

Ziet er goed uit 8)
weed

Berichtdoor WHITEHEARSE » 14 jan 2012, 10:36

Helemoal netjes, super model he die 68er 8)
GreEtZZ FrOm ""THE RATCORNER""
""""68 CAprICE RaT DEAtH WAgoN""""
""""59 van der Lely 'RaT' invalide BROMMER
""95 Ford Thunderbird V8"" Another Chevy....
------www.ratcorner.mysites.nl------
WHITEHEARSE

Berichtdoor michael_gse » 22 jan 2012, 13:28

tnx voor de leuke reacties 8)

@whitehearse: hoe is het met jou caprice?
Afbeelding
* chevrolet caprice '68
* opel commodore B GSE coupe'72
* Mercedes E klasse '86
michael_gse

Berichtdoor gmcjean » 22 jan 2012, 14:39

maar hij is wel mooi geworen mikel
jean
gmcjean

Berichtdoor WHITEHEARSE » 22 jan 2012, 19:20

michael_gse schreef:tnx voor de leuke reacties 8)

@whitehearse: hoe is het met jou caprice?

Die staat nog netjes in t hok te wachten totdat er tijd is, ik ben nu alle hokken aan elkaar aan t bouwen, beton storten , nieuwe electra erin en als laatste een brug erin en dan komt de caprice aan de beurt, ik wil eigenlijk nu al beginnen maar dat kan echt nog niet :cry: :wink:
GreEtZZ FrOm ""THE RATCORNER""
""""68 CAprICE RaT DEAtH WAgoN""""
""""59 van der Lely 'RaT' invalide BROMMER
""95 Ford Thunderbird V8"" Another Chevy....
------www.ratcorner.mysites.nl------
WHITEHEARSE

Berichtdoor Tan » 22 jan 2012, 19:42

wat een gave wagen!
Tan

Berichtdoor rene74monte » 22 jan 2012, 23:07

het blijft een mooi model en hij is inderdaad mooi geworden.
waarom verzeker je hem niet gewoon bij de anwb , die maken er geen problemen over hoor
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
rene74monte

Keer terug naar Projecten