78 camaro.

Projects

Berichtdoor sijmpie » 28 nov 2012, 19:33

ja ze zijn niet echt ligt inderdaad maar dat is geen 1 amirikaan :P
ik had er een 5l in.
sijmpie
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 17 aug 2011, 17:54
Woonplaats: langedijk

Berichtdoor Chevelle73 » 01 dec 2012, 22:26

nee das wel algemeen bekent haha
ga je er een echt race monster van maken of wil je gewoon iets meer pit ?

wil mijn 350 ook nog een tune-up geven
met een 4barrel carb. snelle nokken -as, headers
een ff de koppen na kijken wil gewoon beetje meer power met wat koppel er bij zal leuk zijn beetje 200 pk ofzo is net mooi met zo dweil bak

maar eerst ff de onzekerhijd van de MRB afwachten
Chevelle Laguna 350: 1973
Avatar gebruiker
Chevelle73
 
Berichten: 122
Geregistreerd: 26 sep 2010, 19:20
Woonplaats: Heerhugowaard

Berichtdoor sijmpie » 01 dec 2012, 22:42

ik wou gewoon wat meer pit hebben ik hoef geen race monster.
en ik wou graag dat hij wat rouwer was en dat lukt wel met een snelle nokkenas vanwegen de meer lift die die heeft.
sijmpie
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 17 aug 2011, 17:54
Woonplaats: langedijk

Berichtdoor sijmpie » 15 dec 2012, 21:31

laatste tijd weer lekker bezig geweest niet heel erg op geschoten.
dit komt doordat ik ook nog aan een GMC bezig geweest ben.

ik ben er wel achter dat ik waarschijnlijkeen corvette blok heb gekocht.
14010207 1980-85 350 190 & up 2/4 corvette dit kon ik op internet vinden.
Afbeelding

en kop nummer. wat voor koppen het zijn kan ik alleen niet vinden.
Afbeelding

voor de rest het helle motorblok na gelopen en ziet er nog gewoon perfect uit.
Afbeelding

Afbeelding

inlaat eraf.
Afbeelding

stoterstangen eruit.
Afbeelding
Afbeelding

toen de koppen eraf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dat ziet er allemaal ook nog perfect uit.
klepstoters en hydrolische klep stoters eruit.
geen 1 stoter zat geluk vast kon ze er zo uit pakken.
Afbeelding

tot nu toe niet veel veder gekomen met het blok inder tussen wel de intake aangepakt en de carbrateur.
inlaat mee genomen naar het werk en deze schoongespoten.
Afbeelding

daarna goed droog gespoten.
toen inn de loods hem geschuurd om hem klaar te maken om te spuiten.
dit omdat deze behoorlijk was gaan corroderen door de tijd .
Afbeelding

ik heb hem heel licht geschuurd om zo diepe krassen te voorkomen.
daarna in de primer gezet.
Afbeelding

hier in totaal 2 lagen voor gebruikt.
daarna in de grijze verf gezet om zo wel de kleur van het alu te behouden.
Afbeelding
hij is wel iets lichter geworden maar dat maakt niet uit.

daarna de carbrateur er weer opgezet.
van de carb zelf heb ik de vlotter bakjes aan gepakt deze waren zwart maar begon de verf van los te laten.
eerste keer geschuurd.
Afbeelding

daarna in de primer.
Afbeelding

ook de brandstof leiding aan gepakt deze was licht geoxideerd en deze met wat wd 40 en schotsbride schoongemaakt en kwam er weer als nieuw onder vandaan.
Afbeelding

daarna de vlotterbakjes afgelakt in totaal 2 lagen zwart.
Afbeelding

toen die droog waren het geheel weer in elkaar gezet.
met als resultaat van de intake.
Afbeelding

ook heb ik besloten dat het motorblok de orginele chevykleur oranje gaat worden.
Afbeelding
sijmpie
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 17 aug 2011, 17:54
Woonplaats: langedijk

Berichtdoor Suburbanboy » 15 dec 2012, 22:49

Lekker bezig :)das het fijne van een oudere auto geen elektronische shitzoon gewoon lekker freubelen
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het zo snel slap gelul...
Avatar gebruiker
Suburbanboy
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 01 mei 2011, 18:03

Berichtdoor sijmpie » 15 dec 2012, 23:04

jah dat is het zeker.
dit is heel anders dan waar ik dagelijks op me werk mee te maken heb.
sijmpie
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 17 aug 2011, 17:54
Woonplaats: langedijk

Berichtdoor sijmpie » 01 jan 2013, 23:04

laatste tijd weer lekker druk bezig geweest.
motor veder afgebouwd.
voortrein veder gedemonteerd en groot deel van het interieur los gehaald en dash eruit.

hierbij wat pics.
nieuwe carterpan gescoord oude was niet meer netjes en deze heeft ook iets meer volume.
kon deze pan kopen met korting zat schade aan de rand.
maar een vriend van me is schade hersteller geweest en die heeft hem even gefixt voor me.
Afbeelding

ook heb ik nieuwe kleppendeksel gescoord.
zijn van billit en zijn van gepolijst alu.
Afbeelding

ook is de motor weer opgebouwd overal nieuwe pakkingen tussen.
Afbeelding
hier de motor weer opgebouwd en al geschuurd en ontvet met was benzine om hem te spuiten.
motor in de primer.
Afbeelding
Afbeelding

daarna de motor in kleur gespoten dit in meerder lagen gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

toen de verf erop zat wat veder gegaan met opbouwen van het blok.
Afbeelding
ik had ook nog een gepolijste distributie deksel liggen deze ook gemonteerd.
Afbeelding
ook ben ik bezig geweest om inderdelen te spuiten van de motor zoals de waterpomp en beugels.
waterpomp in de primer.
Afbeelding
waterpomp gespoten.
Afbeelding
hier de waterpomp weer gemonteerd.
ook heb ik het waternekje gespoten.
Afbeelding
ook heb ik van de oude onsteking 1 nettere gemaakt de onsteking die ik bij dit blok kreeg was nog goed.
ik heb alleen wat onderdelen geruild met me andere blok zo was het vacuumpotje van de vervoeging niet zo netjes meer en die van die oude nog wel dus die heb ik over gezet.
oude potje.
Afbeelding
hierhet geheel weer opgebouwd.
Afbeelding

ook ben ik veder gegaan de voortrein veder uit elkaar te halen.
remklauwen en schijven gedemonteerd.
Afbeelding
daarna de achterplaat van de schijf verwijdert.
Afbeelding
toen de veren en draag armen gedemonteerd.
Afbeelding
Afbeelding
ook heb ik het stuurhuis los gehaald.
en allemachtig wat is dat ding zwaar.
Afbeelding
maar hij is er af en daar ging het om.

daarna ben ik begonnen met de kitnaden van het schutboard en naden te verwijderen om te kijken of er geen roest zat.
ook heb ik het kachelhuis aan de buitenkant verwijderd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
gelukkig ben ik nog geen roest tegen gekomen bij de naden.

daarna ook de hoofdrem cilinder verwijdert en de rembooster.
Afbeelding
Afbeelding

ook zat er een roest plek op het dak.
een vriend van me die me aan het helpen was die ging daar naar kijken.
dus daar de sierstrip verwijdert en toen het vynil dak eraf gehaald.
Afbeelding
dak kwam niet hellemaal in 1 keer los maar opdat hij er toch afblijft maar in 2 delen eraf gehaald.
en onder het vynil dak kwam een mooi wit dak vandaan en er bleef bijna geen lijm resten achter.
Afbeelding
toen had ik een mooi stralend wit dak.
de roest plek waar het opmging zat precies op de rand van vynil dak en normaal dak.
Afbeelding
en gelukkig viel hij mee en was het alleen oppervlakkig.
de A stylen zijn ook nog bikkelhard dus tot nu ze valt het allemaal nog erg mee.

ook heb ik nog veel onderdelen gespoten van de motor.
ik heb ze eerst kaal geschuurd met de dremel.
toen nog eens ontvet daarna in de zincspray primere en toen de zwarte verf er over heen.
en zo moeten ze ongeveer allemaal worden.
Afbeelding
ook was het huis van me dynamo niet hellemaal mooi meer dus deze ook uit elkaar gehaald.
collector eruit.
Afbeelding
daarna ook de rest van de onderdelen eruit gehaald.
Afbeelding
Afbeelding
zo zag het huis er eerst uit.
Afbeelding
daarna ben ik het huis gaan schuren met de dremel.
Afbeelding
Afbeelding
daarna heb ik de onderdelen in de primer gezet.
Afbeelding
Afbeelding
ik wou hem in eerste instantie silver spuiten.
maar ik was niet helemaal wakker dnk ik en toen heb ik hem net zoals de rest van de beugels zwart gespoten maar eens kijken hoe dat er uit gaat zien.
eerste laagje erop.
Afbeelding
hij ligt nu nog te drogen en hoop dan dat hij overal goed heeft gedekt en dan kan hij weer in elkaar.
toen ben ik veder gegaan met het interieur voorstoelen eruit.
Afbeelding
toen veder met het dashboard.
teller unit eruit.
Afbeelding
daarna het dashboard zelf eruit was even kijken hoed ie zat maar het is gelukt dus daar ben ik blij mee.
Afbeelding
daarna rechter kickpanel eruit.
Afbeelding
en het kachelhuis eruit.
Afbeelding
toen konden we naar buiten kijken :P
Afbeelding
en toen werd het al aardig leeg.
Afbeelding

ook al wat draden die van de stereo waren en zo we gehaald van de draadboom.
ruimt het alvast weer een beetje op.

ik zit alleen met 2 dingen dat ik niet weet waar ze van zijn of loos zijn.
ik had en kabel lopen dit was een + kabel met een metalen minkabel er omheen die liep van de +en - van de accu naar het interieur dit is de kabel is geen duidelijke foto.
Afbeelding
deze zat alleen op me radio aangesloten en de minkabel die was dichtgebonden en zat nergens op aan gesloten.

en ik zit met dit ding zit links onder op me zekering kast maar is ook niet aan gesloten.
Afbeelding

ook ben ik er uit hoe ik de camaro waarschijnlijk gespoten wil hebben.
Afbeelding

dit was hem weer voor even:P
sijmpie
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 17 aug 2011, 17:54
Woonplaats: langedijk

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 01 jan 2013, 23:59

Mooi werk zeg!
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor Wolf » 02 jan 2013, 02:26

Die onderste blauwe achterruitverwarming misschien?
“ For a good time, call 1-8-4-3-6-5-7-2 ”
-1971 Impala Custom Coupe 350 cui TH350
- (ex)1980 Caprice Classic Wagon 305 cui TH350
- (ex)1971 Lincoln Continental Mark III 460 cui
Avatar gebruiker
Wolf
 
Berichten: 289
Geregistreerd: 28 feb 2012, 13:41
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor sijmpie » 02 jan 2013, 10:15

ik heb geen achteruit verwwarming.
en de kabel liep echt alleen naar de + van me radio.
sijmpie
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 17 aug 2011, 17:54
Woonplaats: langedijk

Berichtdoor Robbie1604 » 02 jan 2013, 10:44

volgens mij is dat voor n aftermarket radio en dat andere ding is de ontstoorder zodat je de dynamo niet hoorde over de speakers...... kleurencombi voor de camaro ......is SUPER! .....
Big Burb 454......
Avatar gebruiker
Robbie1604
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 02 jul 2012, 09:30
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Baklap » 02 jan 2013, 13:47

Lekker bezig.
En als het niet aangesloten zat en je mist ook niks lekker laten zitten.
Al zou het best de plus van je radio kunnen zijn en wellicht dat de min via het frame liep oid.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor sijmpie » 22 feb 2013, 22:15

afgelopen weken weer druk bezig geweest met de camaro dus ook weinig tijd gehad om te posten.
dus nu maar weer even.
veel nieuwe dingen aangeschaft.
nieuwe setje schijven en blokken voor de voorzijde.
setje eibach pro verlagings veren.
lagers voor in de schijven.
Afbeelding
ook heb ik alle rubbers van de voortrein en subframe vervangen van rubber naar polythurane.
met deze set.
Afbeelding
nieuwe carrosserie rubbers.
Afbeelding

de draag arm rubbers eruit krijgen was nog best een karwij na dat ze 35 jaar hadden vast gezeten :?

oude rubbers.
Afbeelding
Afbeelding
nieuwe rubbers.
Afbeelding
Afbeelding
ook heb ik de voortrein gespoten.
eerst kaal gemaakt en toen in de zink spray gezet en daarna gespoten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ook de remklauwen een kleurtje gegeven.
dat ik ze vorig jaar vervangen had heb ik dat toen niet gedaan dus ze begonnen te roesten.
dus nu maar even helemaal kaal gehaald en gespoten.
Afbeelding

ook is een grootdeel van de voortrein al weer opgebouwd.
fusee's zitten weer in elkaar.

nieuwe rubbers voor de fusse kogels.
Afbeelding
draag armen weer gemonteerd.
Afbeelding
met de nieuwe schijf.
Afbeelding

daarna ben ik aan de achterkant begonnen daar de ophanging los te halen.
toe kwam ik tot de conclusie dat me bladveer gebroken was :S
precies het oog waar hij mee vast zit.
dus daar moet ik een ander setje voor scoren.
Afbeelding

ook de remvoering achter ook helemaal versleten is maar zelfs zover dat de groeven in de remtrommel staan :S

ook heb ik een aantal gaten van het schutbord dicht gemaakt en het gat van de antenne in het achter scherm.
Afbeelding
Afbeelding

ook heb ik een aantal onderdelen over nieuwe gespoten omdat ik er niet te vreden over was.
zo heb ik me waterpomp ook oranje gemaakt en me rembooster en kachel cover opnieuw gespoten omdat er allemaal diepe lijnen in zaten.
Afbeelding
Afbeelding
ook de stuurpomp gespoten en gemonteerd.
Afbeelding
Afbeelding
ook de achteras er volledig onder vandaan gehaald.
Afbeelding
kan ik die ook gaan opknappen.
ook had ik andere studs gehaald om me kleppen deksel vast te zetten van arp.
Afbeelding


en hier nog een voorproefje van me voortrein met het wiel erop.
Afbeelding

morgen hopelijk weer nieuwe onderdelen halen en dan kunnen we weer veder.
sijmpie
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 17 aug 2011, 17:54
Woonplaats: langedijk

Berichtdoor rene74monte » 23 feb 2013, 09:40

is het geen 327 blok met mickey mouse koppen?
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor Baklap » 23 feb 2013, 11:23

Dat wordt nog heel netjes allemaal. Goed bezig
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor sijmpie » 23 feb 2013, 16:57

volgens mij niet want als ik het nummer controleer wat op de achterkant staat.
kom ik uit op een Chevy 350 blok uit een corvette.



thanks ben alleen voorlopig nog niet klaar.
sijmpie
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 17 aug 2011, 17:54
Woonplaats: langedijk

Berichtdoor sijmpie » 10 aug 2013, 23:34

is een tijdje stil geweest maar niet stil gezeten.
camaro staat weer op zijn wielen na lange tijd.
ook heb ik het subframe er nog een keer onderuit gehad.
deze heb ik doorgelast en zo kon ik de rest nog beter netjes maken en een kleurtje geven.
zo zag het daarna eruit.
Afbeelding
stuurinrichting weer aangesloten.
Afbeelding
achteras in gespoten en nieuwe remleidingen gemonteerd met remcilinders.(hier nog zonder krimpkous)
Afbeelding
front een kleurtje gegeven.
Afbeelding
wielkasten gespoten binnenkant wielzijde in de anti steenslag gezet.
Afbeelding
nieuw remdruk verdeler erop.
Afbeelding
remvoeringen vervangen oude waren hellemaal op.
Afbeelding
Afbeelding
achterkant stukje gerepareerd hier was groot deel verrot ook stuk aangepast zodat er in de toekomst minder problemen mee zijn.
Afbeelding
ook de hele bodem schoongemaakt en netje zwart gemaakt.
hierbij wat foto's ben er een aantal kwijt dus moet even nieuwe schieten.
Afbeelding
Afbeelding
ook heb ik hem weer op zijn wielen gezet kon setje wielen kopen van een vriend voor leuk prijsje zo blijven de mijnen netjes.
Afbeelding
nieuwe schommels gemonteerd met nieuwe poly rubbers.
Afbeelding
ook zijn er nieuwe bladveren en schokbrekers onder gegaan.
Afbeelding
Afbeelding
ook heb ik de tank schoongemaakt deze gespoten en de tankvlotter vervangen.
Afbeelding
en deze er onder gehangen.
Afbeelding
ook heb ik een helicol in de cilinderkop moeten zetten want de vorige eigenaar had het draad van de dynamo uit de kop gedraait dus dat ook gedaan.
Afbeelding
toen het motorblok iets veder opgebouwd nu alleen nog de stuurpomp schoonmaken en spuiten.
Afbeelding
nieuwe brandstofleiding.
Afbeelding
en een andere stabalisatorstang.
deze komt van een z28 en is ruim 7MM dikker dan de orginele :D
Afbeelding

hopelijk van de week de motor er weer in hangen en dan wordt het steeds weer meer auto.
sijmpie
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 17 aug 2011, 17:54
Woonplaats: langedijk

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 11 aug 2013, 11:07

Erg mooi allemaal! Goed bezig :!:
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor Frank » 11 aug 2013, 11:54

Dit zijn de beste bouwverslagen, VEEEEEEEL foto's.
Heerlijk om naar te kijken.

Wat voor merk spuitbus verf gebruik je voor de motordelen ???
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor sijmpie » 11 aug 2013, 12:31

voor het motorblok zelf vht hitte bestendig.
de rest gewoon spuitbussen die je haalt bij brezan en zo.
werkt netjes.
sijmpie
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 17 aug 2011, 17:54
Woonplaats: langedijk

Berichtdoor Frank » 11 aug 2013, 12:46

Bedankt, gaan we daar eens mee oefenen.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Jerry » 27 okt 2013, 19:06

Leuk verslag zo !

Inmiddels al weer een paar weken verder ... nog nieuws ??
3 keer vallen is niet erg, als je maar 4 keer opstaat.

1993 - C1500 - exended cab
Avatar gebruiker
Jerry
 
Berichten: 5590
Geregistreerd: 23 okt 2006, 19:17
Woonplaats: Anna Paulowna

Vorige

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast