1974 GMC Suburban Super Custom 2500 "Monster"

Projects

1974 GMC Suburban Super Custom 2500 "Monster"

Berichtdoor kikkegek » 03 jan 2014, 21:32

misschien niet verstandig, maar wel supergaaf. We hebben er een tweede Suburban bijgekocht.

Kwam een kansje voorbij toen ik getipt werd over deze auto door maatje van me.

oudejaarsdag opgehaald en we zijn er superblij mee.

Plan is om hier lekker komend jaar "BELASTINGVRIJ" mee door te scheuren....Sylvester onze andere Burb ff te schorsen...en als de rechtzaak tegen de staat afgerond is kijken we wel wat we verder doen met de twee Burbpies!

Afbeelding

geweldig neusje

Afbeelding

samen ff bij oma bakkie doen, hahaha...supercool en veel bekijks onderweg

Afbeelding

Specs voor de liefhebbers:
Super Custom 2500 uitvoering (mid-range afwerking toendertijd)
redelijk nieuw small blockie (2 jaar oud) 350
Edelbrock SDT dempers
IMPCO 300A mixer op de Quadrajet (dus nu nog dual-fuel)
2 gastanken aan de zijkanten eronder achter de sidebars
TH350 (lijkt mij een wat lichte bak voor een 2500, maar zat er af fabriek onder)
NP203 (yes, All Wheel Drive All The Time - some like it, some hate it)
banden: General Grabbers AT2 315/75/R16....bijna 35" dus :P
alu velgies, geen idee nog wat voor merk of soort
volgens mij is die zo'n 6" gelift


tot nu toe al aangepakt:
- lampies dashboard gerepareerd en meteen door witte leds vervangen
- wat vacuum aansluitingen goed aangesloten en sommige netjes afgedopt (er was gewoon een ported vacuum aansluiting onafgedopt, zal wel lekker arm gelopen hebben)
- alarm ff afgekoppeld, centrale portiervergendeling klikt wel (relais), maar sluit de deuren niet, zoek ik later wel uit
- stationaire afgesteld, gierde als een gek...denk gewoon vacuum lek

actielijstje korte termijn:
- motorolie en filter vervangen
- ATF en filter van de TH350 vervangen
- olie niveau van tussenbak controleren
- olie niveau van assen controleren
- alle smeerpunten nalopen, sommige zien er verdomd droog uit
- choke checken....zit een soort hot-air-choke op...maar hij is niet officieel aangeloten
Afbeelding

bougies controleren en TDC opzoeken...zit namelijk een nieuwe timing tab op en die geeft nu met vacuum afgedopt 30BTDC bij idle en met vacuum vervroeger erbij 45BTDC...lijkt me niet echt realistisch...En ik zie wel verf resten, maar de nieuwe mark is verdwenen zo lijkt het...
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Baklap » 04 jan 2014, 12:25

Dat is een nette, veel plezier ermee en veilige kilometers.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor gmcjean » 04 jan 2014, 14:37

ja nou kan je wel wat kopen voor weinig ,als je dat wil.
maar ik wil er niks bijkopen,want het feit blijft dat de meeste hem wegdoen,omdat ze de mrb,niet willen of kunnen betalen,en dat zou ik er mooi weer mee gaan spelen,en dat zie ik niet zitten.
jean.
Als gezondheid te koop was,zou ik heel gezond zijn.
Avatar gebruiker
gmcjean
 
Berichten: 1221
Geregistreerd: 05 sep 2011, 13:43

Berichtdoor Gerry » 04 jan 2014, 16:34

Leuk ding weer Kikke Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 06 jan 2014, 22:46

Sommige hebben ook altijd mazzel he :wink:

Veel plezier dr mee :!:
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor slayer » 07 jan 2014, 17:18

gaaf ding (heb je weer wat te doen :D )
Avatar gebruiker
slayer
 
Berichten: 544
Geregistreerd: 09 mei 2009, 21:17
Woonplaats: Breukelen

Berichtdoor Frank » 07 jan 2014, 20:21

Ha nu kunnen wij het eens zeggen.. Kikkegek !!! :D
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor kikkegek » 08 jan 2014, 22:03

hahaha, thanks guys!
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor kikkegek » 12 jan 2014, 19:27

Maximaal vermogen voor je HEI ontsteking

Monster startte slecht en gaf backfires bij koude start. Bij controle vond ik de bougie ook maar matig vonken. Toen dus maar eens de spanning op de BAT aansluiting gecontroleerd. Slechts 11,4V en tijdens starten daalde die naar 7-8V. Tja, dan slaat die slecht aan...dat snap ik wel.

Bekend euvel van oude auto's, dat het contactslot (IGN) met nieuwe features te zwaar wordt belast en dat de oude bedrading voor teveel spanningsverlies zorgt. Dus met een 30A relais de HEI direct aangesloten op het laadpunt op de firewall en de IGN (oude draad) gebruikt om te schakelen.

resultaat: Monster sloeg vrijwel direct aan ondanks de kou en liep direct krachtig stationaire. Duidelijk merkbaar verschil

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Frank » 12 jan 2014, 19:33

Je hebt goude handjes !!
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor kikkegek » 13 jan 2014, 09:15

:D hahaha, dankje Frank...
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 13 jan 2014, 18:58

Top man, is een ding dat ik bij onze GG ook wel kan gaan doen :D
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor kikkegek » 17 jan 2014, 16:10

samen stukkie rijden! hoe cool!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor zzip » 18 jan 2014, 07:38

Allereerst proficiat met je 'Monster' .
Ik kan dat best begrijpen dat je daar veel bekijks mee hebt .
Je hebt daar ook een mooie oplossing bedacht voor dat startprobleem .
Nu mijn vraag, kan je dit (zoals op de tekening) altijd zo installeren bij slecht starten ?
Dit is misschien een domme vraag, maar ik ben niet zo (electrisch) technisch aangelegd .
Misschien een woordje uitleg ?

Peter
zzip
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 12 okt 2013, 09:37

Berichtdoor ayla » 18 jan 2014, 13:45

Ikzelf zou beginnen met een goed eaccu in te bouwen :twisted: :twisted: :twisted:

Sorry Jochen, ik kon het niet laten.

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
Avatar gebruiker
ayla
 
Berichten: 856
Geregistreerd: 05 aug 2008, 15:49

Berichtdoor Baklap » 19 jan 2014, 15:59

Meet dan eerst even de spanning tijdens starten bij de bobine.

Geen rare dingen gaan doen als het niet nodig is.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor zzip » 21 jan 2014, 03:40

Thx

Peter
zzip
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 12 okt 2013, 09:37

Berichtdoor kikkegek » 25 jan 2014, 22:55

weer wat dingen gedaan:

- mixers omgewisseld. De 300 naar Sylvester en de 425 naar Monster

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou nog ff kijken waar ik met de luchtfilterhuis me slang kan aansluiten. Zit bij de 86-er netjes plek voor achter de gril...bij deze 74-er voor zover ik kan vinden niet.

- toerenteller bij Sylvester eruit gehaald, komt ook in Monster terug

Afbeelding

- hondenrek vandaag over gezet. Kunnen de honden ook mee met Monster vanaf nu

Afbeelding

De ontsteking lijkt met de timinglight op:
initieel: 30 BTDC
initieel+vacuum: 45 BTDC

te staan...dat ken natuurlijk nooit kloppen. Zelfs LPG loop niet met zoveel vervroeging. Er zit een nieuwe aftermarket timing tab op de timing-chain-cover...en ik denk dat de mark op de balancer verlopen is, of de nieuwe mark gewoon weggesleten is. Ik heb daarom ff een "pistonstop-tooltje" gemaakt. Morgen ff TDC opnieuw vaststellen en dan eens kijken hoe de ontsteking echt staat afgesteld.

Afbeelding
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor pintor » 25 jan 2014, 23:51

begin van de sloop is er :P
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor kikkegek » 26 jan 2014, 20:14

vandaag dus ff getest

daar zit die dan....de pistonstop-tool...

ontsteking zat er behoorlijk naast. De originele mark zat er zo'n 30 graden naast. Komt omdat er een nieuwe timing tab is geplaatst en nieuwe nieuwe mark waarschijnlijk was geverft...maar in ieder geval niet erin geslepen. Ga ik dus wel ff doen.

Nieuwe mark gemaakt en timinglight erop...stond dus op 0 BTDC...ff naar 8 BTDC gezet voorlopig..

verder viel me op dat die pas vanaf circa 1500rpm begint te vervroegen...en dat de vacuum er 20 graden bij doet...

Afbeelding

Daarnaast be ik nu bezig om de toerenteller van schaal te veranderen. Wil graag van de 8,000rpm naar de 4,000rpm...kom toch nooit hoger met de Suburban en dan kan ik hem instellen op 4 cilinder, slaat die twee keer zo ver uit.

Afbeelding
Afbeelding

Nu dacht ik...ik laat wel ff een rond stickertje printen op wit sticker vel, met daarop zwart de print zials nu, maar dan aangepast met een 4,000rpm schaal...helaas vind ik overal websites die startkosten hebben en voor 1 sticker €30,- vragen en voor 100 stickers €31,- hahahaha....schiet dus niet echt op.

Kan iemand me hiermee helpen? iemand misschien een sticker printer die ik een ontwerpje kan sturen, kan printen en in envelop aan mij kan sturen...?
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor starcraft 1987 » 28 jan 2014, 00:47

Zijn twee à drie sticker kwekers hier dus er moet er 1 zijn die je zou kunnen helpen :wink:
Avatar gebruiker
starcraft 1987
 
Berichten: 3696
Geregistreerd: 16 jun 2007, 10:19
Woonplaats: deventer

Berichtdoor kikkegek » 28 jan 2014, 09:25

starcraft 1987 schreef:Zijn twee à drie sticker kwekers hier dus er moet er 1 zijn die je zou kunnen helpen :wink:


had Kor al benadert, maar na aantal keer heen en weer mailen, bleek Kor alleen te snijden en die van mij moet geprint worden. Te klein om te snijden.

Eigenlijk heb ik gewoon iemand met redelijk laserprintertje nodig en een mat-glad sticker velletje
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor pintor » 28 jan 2014, 14:46

misschien bij de plaatselijke stickerboer vragen? de reclameboer hier verderop maakt alles...
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor kikkegek » 28 jan 2014, 19:11

pintor schreef:misschien bij de plaatselijke stickerboer vragen? de reclameboer hier verderop maakt alles...


iemand bij bij printshop werkt kan een A4tje voor €2,50 op stickervel voor me printen. Moet ik alleen wel zelf de rondjes uitsnijden. ff kijken of ik een ronde dop van 50mm kan vinden om langs te snijden. lastigste worden nog de drie klein gaatjes voor naald en twee schroefjes.

voorproefje

hoe cool is dit? wil eigenlijk wel al me tellers en meters gelijk aanpakken

Afbeelding
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor pintor » 28 jan 2014, 19:14

ziet er erg jeugdig uit.. reclame van een energydrank toch?
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor starcraft 1987 » 28 jan 2014, 20:18

Afvoerbuis (rioolbuis) heb je in de maat 50 mm :wink:
Avatar gebruiker
starcraft 1987
 
Berichten: 3696
Geregistreerd: 16 jun 2007, 10:19
Woonplaats: deventer

Berichtdoor kikkegek » 28 jan 2014, 20:30

Thanks man. Goede tip
Morgen eerst nog een keertje WOT run doen met tach aangesloten.
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor kikkegek » 28 jan 2014, 21:56

ahhh...na wat pieriken heb ik die tenreteller netjes opgekregen. Als er straks een nieuwe layout op komt, dan wil ik niet dat amber kleurige ledje erachter hebben zitten. Dus nu ff paar warm-witte leds bestellen en met een grotere licht-hoek, zodat ze breder licht uitstralen en de wijzerplaat beter verlichten...

Afbeelding
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor kikkegek » 31 jan 2014, 19:25

ondertussen kwam ik een mooie dubbele koelvin tegen op Marktplaats. score!

Afbeelding

kan die lelijke kansloze flexfan er tenminste vanaf.

meteen ff een vraagje. Die gast had de stekkers niet meer. Ik kan er gewoon van die platte aanknijpstekkers op doen, maar die zouden theoretisch gezien los kunnen trillen en dichten natuurlijk niet waterdicht af.

dus iemand enig idee waar je dit type stekker kan krijgen?

Afbeelding

Afbeelding

type nr? nog geen info over kunnen vinden

Afbeelding
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor kikkegek » 31 jan 2014, 21:38

thanks polderlinclon, das het proberen waard als ik geen stekkers kan vinden.

vanavond ff de toerenteller met witte ledjes (veel beter zichtbaar) getest in de 4cilinder modus...dacht dat ik nooit boven de 4,000rpm kwam...maar bij 0:59 zie je toch wel degelijk dat ik het gas maar loslaat, omdat die vrolijk over de 4,000rpm ging (8,000rpm dus op metertje in deze stand bij dubbele uitslag...

zet volume ff op MAX van te voren

http://youtu.be/HaDEFFWnXh8
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Volgende

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron