1974 GMC Suburban Super Custom 2500 "Monster"

Projects

Berichtdoor kikkegek » 24 feb 2014, 20:51

ik ga mijn huidige projectoren ombouwen naar ons nieuwe Monster in de ronde 7" koplampen.

Ga Porsche Panamera Shrouds gebruiken met een 100mm amber led angel eye erachter.

hieronder filmpje tot nu toe

http://youtu.be/BTpkbV4KdK0
Laatst bijgewerkt door kikkegek op 25 feb 2014, 16:02, in totaal 1 keer bewerkt.
kikkegek

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 25 feb 2014, 11:07

Je mag hier nederlands schrijven hoor :?
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor Gerry » 25 feb 2014, 13:01

Hij heeft een ander lampje Paul meer niet
:D :) :shock: :lol: 8)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 25 feb 2014, 14:38

:mrgreen:
Paul.
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor kikkegek » 25 feb 2014, 16:02

VanandPickuplunatic schreef:Je mag hier nederlands schrijven hoor :?

whaha, sjorrie, ff vertaald
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 12 maart 2014, 23:42

tunnel testje gedaan...CHECK...kickdown werkt, woehahahaha

http://www.youtube.com/watch?v=50s5n-uBD48
kikkegek

Berichtdoor starcraft 1987 » 13 maart 2014, 00:36

Hihi , cool
starcraft 1987

Berichtdoor Frank » 13 maart 2014, 09:05

Ha, is inderdaad een ''monster'' :D
Frank

Berichtdoor Gerry » 13 maart 2014, 10:20

Das nie goe voor je gem verbruik ,,Kikke,, hahaha
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor kikkegek » 13 maart 2014, 10:49

Gerry schreef:Das nie goe voor je gem verbruik ,,Kikke,, hahaha

geefnie...wel heul goe voor me humeur! hahaha
kikkegek

Berichtdoor slayer » 13 maart 2014, 18:44

dat kan harder :lol: :lol:

we blijven kinderen of niet :twisted:
slayer

Berichtdoor Baklap » 17 maart 2014, 18:29

Lekker geluidje, maar gaat dat nog een beetje vooruit of wat?
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor kikkegek » 17 maart 2014, 21:10

ik moet de motor nog een goed tunen...heb een Black Box liggen om de mechanische ontsteking volledig te vervangen door een electronische ontsteking die ik kan programmeren met een computer...

ik denk dat als ik de flex fan eraf heb en die ontsteking getuned heb....dan er nog wel wat te winnen valt...hij stond op 0BTDC toen ik hem kreeg en heb dat al aangepast en daardoor loopt die al vlotter....

maar voor een 2700kg zware auto...komt die lekker van ze plek...
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 25 maart 2014, 08:47

eindelijk de dubbele koelvin in kunnen bouwen!

Afbeelding

heb geen waterdichte stekkers kunnen vinden, dus maar gewoon met gewone schuifstekkers gemonteerd. Als het goed blijft werken, kit ik het wel keertje gewoon dicht.

Afbeelding

Afbeelding

de twee fans worden van 60-100% aangestuurd door een Flex-a-lite #31165 variabele fan controller
http://www.summitracing.com/parts/flx-31165

heb weer ff me temperatuur-radiator-dop (mooie voor scrabble) gemonteerd, omdat ik in het dashboard alleen een meter met streepjes heb en geen temperatuur kan aflezen.

Afbeelding

tijdens proefritje ff mooie plaatje geschoten, toch wel erg blij met ons Monster

Afbeelding

Afbeelding

vandaag komt de butyl-seal binnen voor me koplampies. Kan ik die vanavond dichtmaken en ook monteren
http://www.retrofitlab.com/butyl-rubber-sealing.html
Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor chevystan67 » 25 maart 2014, 22:24

ik weet zeker dat je hier http://www.rdae.nl/multistekkers/seal-connectors/ wel mooie waterdichte stekkertjes kan vinden.

en dat sealspul blijft dat flexibel ?
bij de achterlichten van de subaru van me vrouw zit ook van dat zwarte soort kit achtig spul, maar is is plakkerig en flexibel wil ik vervangen om lekkage uit te sluiten, kan dat met dit spul. of isda iets anders ?

thx
chevystan67

Berichtdoor kikkegek » 25 maart 2014, 22:47

rick donkers al geprobeerd, zelfs hij herkende ze niet op fotos en kon me ook niet vertellen waar dan wel te krijgen...nope, alles geprobeerd.

JA die kit die ik wil gebruiken is gewone silicone kit of misschien high temp RTV net als voor je motorblok. blijft ook flexibel
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 30 maart 2014, 22:32

koplampies af...en ingebouwd vandaag. moet alleen de oranje Angel Eyes nog aansluiten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

The output op een muur rechts
Afbeelding

en links
Afbeelding

en nog een temperatuurmetertje ingebouwd dat ik nog had liggen. Met ledje ernaast dat groen oplicht als me fans aanspringen. Ik moet de fancontroller nog goed afstellen, dat kan hier mooi mee.

Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 27 apr 2014, 09:43

heb weer wat updates:

HRC lekte. heb ik vervangen en meteen ff de booster opgeknapt.

Afbeelding
Afbeelding

binnenkant booster wel f gecontroleerd. Gelukkig nog geen schade van de RV en droog van binnen.

Afbeelding

angel eyes van de koplampen aangesloten op de parking lights

Afbeelding

Afbeelding

2 oude radio's op MP verkocht en heeeeel goede deal kunnen maken voor deze Kenwood dubbeldin. erg blij mee. Komt ook achteruitrij camera op. Wel zo handig.

Afbeelding

schokbrekers schoongemaakt. waren zwart en was benieuwd naar het merk dat ze voor de liftkit hadden gebruikt. hij rijdt namelijk echt super stug...je moet nog net geen niergordel dragen. Dus misschien ga ik de schokbrekers een keertje upgraden voor een paar Rancho RS9000XL instelbare shocks...iemand ervaring mee?
Afbeelding

tellertjes op het dashboard gemonteerd: vacuum, toerenteller (met custom 6k monster display: toerenteller op 6 cilinder gezet en de orignele 8k schaal aangepast naar 6k) en Voltmeter

Afbeelding
Afbeelding

centrale portiervergendeling deed niks. Dus het hele alarm maar uitgebouwd. wat een draden

Afbeelding

uitgezocht en opnieuw gelabeld...en voila, alles werkt weer...handig met 2 meiden en 2 grote honden dat alle deuren KLIK in één keer dicht gaan...

Afbeelding

zo maar fotootje met me meiden bij Monster na het wandelen

Afbeelding

now its a real Monster, hahaha. Had Monster stickers opgevraagd bij Monster Energy in Amerika. Kreeg 6 weken later groot stickervel toegestuurd. tof he!

Afbeelding

had dashboard open voor het alarm. Meteen weer ff de ontwasemingsaansluiting dichtgemaakt met ducttape. GM heeft daar 1-2cm ruimte tussen galeten, waardoor je eerder je dashboard, dan je ramen ontwasemt....kanslose ontwerpfout.

Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 15 jun 2014, 14:36

grote update.

is al weer boel gebeurd aan Monster, maar post tegenwoordig het meeste in mijn Suburban groepje op Facebook of in Amerikaanse groepen op FB waar ik lid van ben. Maar hierbij dan een update met vooral veel fotos:

ik had al tijdje een Black Box programmeerbare ontsteking liggen. Eindelijk maar eens ingebouwd.

Afbeelding

mechanische vervroeging gelocked met een lock-plate (eigen brouwsel). Uiteraard lockclipjes teruggezet.

Afbeelding

Black Box op de firewall met trillingsdempers

Afbeelding

Ik kreeg de ontsteking niet aan de praat. Auto startte wel, maar zodra je gas ging geven ging die bokken als een malle. Twee uur met Amerika aan de telefoon gezeten. Zij mijn laptop overgenomen. Ontsteking firmware geupdate, allemala geheiume features te zien gekregen (cool shit) en uiteindelijk.....lukte het niet. Ze wilde me al mijn geld teruggeven...

tone heb ik met Marcel Flammand een beetje heen en weer zitten mailen. en uiteindelijk besloten om niet de Magnetic coil trigger maar de output van de ontstekingsmodule te gebruiken als signaal. De Black Box kan namelijk met allerlei signalen samenwerken. en voila....werkte meteen als een trein...

custom timing table geladen en rijdt perfect nu.

Heb nog eigen excel sheet gschreven om snel timing tables te maken:
Afbeelding

Wilde de startmotor vervangen en zag dat de dikke kabel gewoon door het frame liep....zo kansloos:

Afbeelding

dus maar netjes vervangen en uit het frame gehaald.

middenconsole gaan bouwen voor de double din kenwood radio, eerst maar malletje in de auto geknipt
Afbeelding

zagen, passen, nog meer zagen, nog meer passen, zucht

Afbeelding

Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 15 jun 2014, 14:36

fotootje van de andere kant

Afbeelding

wat parts bi Bart in Breda gescoord...helaas was veel van wat ik zocht al weg of er erg slecht aan toe

Afbeelding

Kreeg de kans om de motor van Monster te verkopen...en mocht bij Michiel tijdje in de garage, dus hop...aan de slag

Afbeelding

Afbeelding

motorkap eraf
Afbeelding

alles los gehaald
Afbeelding

lift off!!!!

Afbeelding

touch down

Afbeelding

empty engine bay...tijd voor grote schoonmaak, voordat het nieuwe blokkie erin komt!

dag oud blokkie

Afbeelding

serpentine setup via American Car Recycling Parts geregeld http://www.vandenbergusacars.com/

Afbeelding

De Torker II intake die ik heb heeft maar 1 vacuum aansluiting en mijn kleppen plaat geeneen...dus maar een vacuum tree in elkaar gesoldeerd:

Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 15 jun 2014, 14:37

Zuigertjes op de drijfstangen laten persen

Afbeelding

Koppen schoon laten maken bij Fabian....zijn echt weer als nieuw

Afbeelding

alle gaten nalopen met thread runners

Afbeelding

kreeg de nokkenas er niet in en lager zat te ver naar binnen

Afbeelding

Afbeelding

ff teruggebracht naar de shop, lager eruit, nieuw lager erin, pasvorm daarna weer perfect

Afbeelding

brackets van de serpentinesetup opknappen
Afbeelding

de andere parts ook
Afbeelding

draai me blok om om krukas te gaan plaatsen..rinkel de rinkel....
Afbeelding

kijk na 2 uur zoeken in een van de koel kanalen
Afbeelding

dus daar is een van de missende centreer-pennetjes
Afbeelding

tooltje gemaakt met kleine magneetje en eruit gevist...
Afbeelding

en dat is waar ik nu ben....ga blok nu afbouwen en hopelij komende week in Montster terug hangen zodat we komend weekend naar de King Cruise kunnen...dat zou echt geweldig zijn!
kikkegek

Berichtdoor starcraft 1987 » 15 jun 2014, 20:32

Je maakt er weer mooi werk van 8)
starcraft 1987

Berichtdoor kikkegek » 17 jun 2014, 07:52

thanks 8)

blok opbouwen duurt nu alleen wel beetje langer dan gepland...kreeg eerst de nokkenas niet in het eerste lager en nu weer de zuigers er niet in...heb me klauwen al opengehaald aan de compressor

onderste ring springt steeds onder de compressor uit (flinterdun ding die ring onder de olieschraper)

Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor pintor » 17 jun 2014, 15:08

dat je niet eerst je blok hebt opgebouwd ,voordat je dat andere blok eruit haalde? :wink:
pintor
Moderator

Berichtdoor kikkegek » 17 jun 2014, 15:22

pintor schreef:dat je niet eerst je blok hebt opgebouwd ,voordat je dat andere blok eruit haalde? :wink:

dat was wel de bedoeling, maar liep ff anders :lol:

kan gelukkig bij een maatje binnen staan...gaat goed komen!
kikkegek

Berichtdoor pintor » 20 jun 2014, 16:20

zo een maat mag je zuinig op zijn!!
pintor
Moderator

Berichtdoor kikkegek » 07 jul 2014, 19:14

zo, daar ben ik weer...wat ik in 2 weekjes wilde doen, duurt inmiddels al 5 weken...godzijdank geeft Michiel me alle ruimte en tijd om het netjes af te maken, thanks maatje! 8)

we gaan nu de zesde week in en er is veel gebeurd. niks liep zoals verwacht en alles duurde langer...

maar ja, dat krijg je als je een 70-er motorblok, 87-er cilinderkoppen, 93-er serpentine-setup etc. met elkaar combineert...lekker custom, maar niks is meer standaard...

heb met de zuiger een dikkere compressor kunnen lenen en toen gingen ze er probleemloos in...al vind ik dat je toch wel hard moet slaan om ze erin te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding

hier niet goed te zien, maar bovenste freezeplug liep nu al olie uit. Had olie in dat kanaal gegoten tijden plaatsen lagerschalen, en zag het eruit sijpelen. Niet te zien overigens op deze foto. Was een onwijs kutklus om die kleine eruit te krijgen.

Afbeelding

toen maar eindelijk eens de zaak van afplakken...het vinden van goede tape was echt een crime...niks lijkt goed te plakken op metaal

Afbeelding

2 laagjes primer van VHT

Afbeelding

en dan...........KERMIT GREEN van VHT....een Monster heeft natuurlijk geen oranje hart...maar een groen hart

Afbeelding

tadaaaa!!!! meteen maar ff de klepdeksels opgeknapt met VHT aluminium silver

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de timing tap ook ff netjes gemaakt

Afbeelding

nieuwe freezeplug erin geslagen en nieuwe inkepingen geslagen zodat die er niet uit kan

Afbeelding

zocht nog een oplossing voor me vacuum aansluitingen. Zit er op de torker II intake maar 1 en op mij kleppenplaat geen een...dus via Ebay uit China voor een paar dollar per stuk die alu stukjes laten komen en in Nederland bij een Dewatersportewinkel.nl slangpilaren besteld....mooi opgelost toch?....ik was voor onder de €20,- voor deze twee klaar...terwijl ze in NL voor ééntje minimaal €35,- vragen..

Afbeelding

motorruimte en firewall ff 2 keer in de Hammerite gezet

Afbeelding

rad-support ook ff meegenomen natuurlijk...sjezus wat hebbie veel meuk daaraan hangen als je het eraf moet halen, hahaha...

Afbeelding

accu bak ook maar schoongemaakt en ff dik in de Hammerite

Afbeelding

afgebroken bout in de headers, compleet verroeste bouten, dus maar nieuwe tapeinden laten zetten, laten vlakken en ff in de matzwart high temp

Afbeelding

flexplate had helemaal uitgehoerde gaten, dus via Parts n Stuff een goede 2e hands geregeld

Afbeelding

TOUCHDOWN

samen met Michiel het motorblok naar zijn garage verhuist...terug bi de auto waar die in moet!!! kleur komt ook beter uit zo in het daglicht...ben ik echt superblij mee

Afbeelding

motor eindelijk dichtmaken, pakkingen erin, etc.

Afbeelding

kleppen stellen, snelle methode gevonden waarmee je met 1 keer ronddraaien alle kleppen gesteld hebt:

Chevy Small Block valve adjustment

For a small block Chevy (or any engine with a firing order of 18436572) you can set the valves by turning the engine over just two times.
• Bring the engine up to #1 firing (both #1 valves closed and the timing mark aligned with zero on the timing tab) and adjust as follows:
• exhaust valves 1,3,4,8 and intake valves 1,2,5,7
• bring engine up to #6 firing(rotate engine one complete revolution)
• and adjust as follows: exhaust valves 2,5,6,7 and intake valves 3,4,6,8.
• After you are sure everything is at zero lash , Start process over if you want to recheck , then tighten all valves 1/2 turn. Varies from who you talk to but I use 1/2 and never had a problem . I think better set on the lose side rather than to tight.
Also I know we have all heard it but make sure when you put your distributor in it is pointed to number 1 on the cap with number 1 on TDC compression stroke. If not your 180 out of time .
There are lots of ways to set valves but you wanted the least turns. And why dont you have a bolt in the crank is it not drilled?

intake erop...Edelbrock Torker II

Afbeelding

volgende project ligt al te wachten
Afbeelding
Afbeelding

geen fotos kunnen maken van het takelen...maar wat een kut-klus om dat ding er terug in te hijzen/platsen...Godzijdank kwam er iemand kijken, want ik wilde het alleen doen, maar dat is echt onmogelijk!! thanks Ralph

Afbeelding

Serp-setup gemonteerd...praktisch alle bouten die ik erbij heb gekregen, waren metrisch...logisch voor een 93-er, maar niet op een 70-er blok...dus boel nieuwe bouten moeten regelen

Afbeelding

High Torque mini startertje gemonteerd

Afbeelding

helaas blijkt de bovenste radiatorslang tegen de dynamo aan te lopen...aangezien het weekend was en ik wilde proberen te starten hebben we tijdelijke oplossing bedacht....RVS stofzuigerpijp

Afbeelding

ondertussen oude dizzy gesloopt om een eigen priming-tool te maken om straks de oliepomp rond te draaien met de boormachine voordat we gaan starten:

Afbeelding

voila....redneck solution voor nu, nieuwe slang vinden gaat lastig worden, omdat nieuwere types een 1 1/4 aansluiting op de radiator hebben en ik op mijn huidige radiator een 1 1/2 aansluiting heb...

Afbeelding

zier toch stoer uit zo!!! bijna zonde dat er nog slangen en luchtfilter overheen moeten

Afbeelding

heb ondertussen de bedrading compleet nagelopen.
starter kabels vervangen...zagen er niet uit
massa kabels aangepast, omdat dynamo aan andere kant zit. op die beugel zat vroeger de massa.
laadkabel vanaf dynamo geupgrade, omdat nieuwe dynamo 103A is ipv de 63A die erop zat
laadkabels naar accu daarom ook maar geupgrade
allemaal slanghoezen geplaatst, zodat ik niet meer allemaal losse draden heb
Ammeter kabels verwijdert. werkte toch niet, dus kabels er ook maar uit gehaald.

andere temp zender in blok gepaatst, omdat deze koppen een kleiner gat hebben voor de temp-zender.

nog een paar kleine dingen...minder dan 10 inmiddels en dan kan ik starten...hopelijk deze week nog, dan kan ik zondag naar de KC met Monster!!!
kikkegek

Berichtdoor kikkegek » 10 jul 2014, 10:09

kikkegek

Berichtdoor Baklap » 12 jul 2014, 09:58

Goed bezig, ben benieuwd morgen.
Of red je dat niet?
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 12 jul 2014, 11:52

Mooi werk man! Toppie :!:
Paul.
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

VorigeVolgende

Keer terug naar Projecten