Chevrolet C30 Dually 1978

Projects

Chevrolet C30 Dually 1978

Berichtdoor Frank » 17 maart 2014, 14:49

Chevrolet 1978 C30 Dually 454 7.4L.

De Lincoln Mark V 1978 heeft plaatst gemaakt voor deze jongen.

Aankoop :

Afbeelding
20130810_200631 by f.bahlman, on Flickr

Eerst maar eens wassen de nieuwe aanwinst.

Afbeelding
20131110_153154 by f.bahlman, on Flickr

Spiegels die naar binnen stonden vond ik persoonlijk zeer hinderlijk, ik zag niet wat ik moest zien op die positie, dus naar de ''hauling'' stand gezet.
Vervolgens Bumper Guards Guides aangeschaft en erop zet, toplampje brand bij normale verlichting en met knipperlicht springt hij om en om met de normale knipperlicht ( zoals spoorweg overgangen ).

Afbeelding
Dually lights 006 by f.bahlman, on Flickr

Wat stickers bij Kor besteld voor de voor en achterruit.
Cablights op het dak vervangen.
En een Billit grill erop gezet.
En een nieuwe voorbumper gekocht, want de oude was krom en lelijk.
Daarna de pick-up naar de RDW gebracht voor het omkeuren van grijs naar vrachtwagen kenteken zodat ik op LPG kan blijven doorrijden met de oldtimer regeling van 120 euro per jaar en 3 maanden stallen.

Binnen no time stond ik weer buiten, en kenteken ''card'' pas na 3 weken ontvangen.

Oud = VD-233-J
Nieuw = 78-BDR-1
Trekgewicht trekhaak op 3500 kg ( max ).
En pick-up 4536 kg max.

Totaal 8036 kg mag ik wegen, pick-up + lading + trekgwicht.
Dus voldoende om een Ikea kast op te halen ;)

Afbeelding
20140207_094854 by f.bahlman, on Flickr

Op een gegeven moment vond ik de billit grill eigenlijk niet passen bij deze wagen ( in deze kleur ).
Dus eraf, en de originele er weer opgezet.
Tevens de bumper guides ingekort zodat het geen achterlijke hoge palen meer zijn.

Leuke set van RVS chromen inleg velgen ( wieldoppen ) erop gezet voor de looks.

Afbeelding
20140222_160434 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
20140314_154206 by f.bahlman, on Flickr




Het één en ander is al gedaan aan de C30 1978 Dually.
Groot onderhoud, ditjes es datjes.

Maar het interieur is nu aan de beurt.
Deurpanelen waren behoorlijk verdroogd, je kon met je nagel tekenen in de panelen.

Ik heb geen foto van hoe het was voordat ik begon.
Maar hier toch een fototje met een beginnetje van het schuren hoe het was.

Afbeelding
DSC09957 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
DSC09959 by f.bahlman, on Flickr

Na uren lang te hebben geschuurd met ( schuurmachine ) met korrel 80 redelijk glad kunnen krijgen.
Maar helaas was dat niet genoeg, want heb satijn zwart erop gespoten en kreeg dit als resultaat, niet mooi dus.

Afbeelding
DSC09960 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
DSC09962 by f.bahlman, on Flickr

Schuurmachine er weer bij, en met korrel 40 aan de gang geweest, dit keer een flinke laag eraf gehaald zodat alles vlak werd en geen oneffenheden op het paneel meer zat.

Afbeelding
DSC09963 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
DSC09964 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
DSC09969 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
DSC09972 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
DSC09977 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
DSC09979 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
DSC09987 by f.bahlman, on Flickr

Bijna alles netjes glad gekregen, en gaan spuiten.
3 winkels binnengestapt, maar alle 3 hadden niet de juiste ( spuitbus ) verf die ik wilden, gewoon de huidige kleur wilden ik hebben.
Motip had gele/oaker primer staan.
Dat kwam het beste overéén met de originele kleur.

Vervolgens de sierlijsten erop gezet.
bij 9/10 waren de plastic ''1 malige moeren'' afgebroken tijdens het uit elkaar halen.
Dus... met de soldeerbout een beetje wezen stoeien.

Rondom weggebrand en daarna plastic erop gesmeerd zodat het aan elkaar hecht.

Afbeelding
DSC09992 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
DSC09993 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
DSC09997 by f.bahlman, on Flickr

En zo liggen er nu 4 stuks klaar om er weer ingezet te worden.

Afbeelding
DSC09996 by f.bahlman, on Flickr

Voor een 1ste keer vindt ik het prima.

Voor en achterbank moeten ook nog ''opgelapt'' worden, weet alleen nog niet hoe wat en wanneer.
Dashboard uiteraard ook :wink:

Foto volgt van het interieur.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Frank » 17 maart 2014, 15:29

Running boards gescoord.
Was even een stukje rijden, maar ik vindt ze schitterend staan onder een Dually.

Stomtoevallig heb ik deze gekocht bij de man die deze wagen uit Amerika heeft gehaald.
Hij heeft de wagen 5 jaar lang in zijn schuur staan.
De wagen heeft hij verkocht aan een handelaar, die is weer doorgegaan naar een andere handelaar die er ook mee heeft gereden, en er voor gezorgd heeft dat er een nieuwe LPG installatie en kenteken heeft gekregen.

Kleine wereld.
Maargoed, de runningboards / treeplanken....

Ze waren niet helemaal recht, en heeft wat moeite gekost om met ''huis tuin en keukengereedschap'' een redelijk resultaat te krijgen.

Het monteren is echt waardeloos.
Om er goed bij te kunnen komen moeten eigenlijk de 2 benzine tanks verwijderd worden !!
Dat ga ik dus anders doen, lassen, of met grote zelf tappende parkers aan de gang gaan.

Rechter plank voorzijde zit er nu op.
Rechter plank achter ook, maar dus zit ''losjes''.

Word vervolgt.

Voor de looks heb ik het er zeker voor over, straks met de ( al binnen ) contour verlichting helemaal 8)

Afbeelding
DSC09986 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
20140316_122900 by f.bahlman, on Flickr

Afbeelding
20140316_124046 by f.bahlman, on Flickr

Word vervolgt...
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Baklap » 17 maart 2014, 18:35

je zal er maar fietsen en die spiegel niet zien haha.

Voor de rest een gave bak. Hou wel van die lompe dingen :P
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor JV » 18 maart 2014, 08:00

Gave bak, hij word steeds mooier met al dat licht :D
-als het niet kan zoals het moet dan moet het zoals het kan-
Avatar gebruiker
JV
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 07 jan 2014, 12:46

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 18 maart 2014, 17:47

Je bent lekker en goed bezig. Prachtige truck is het aan het worden :)
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor kikkegek » 18 maart 2014, 19:25

cool shit!

wat een onwijs gave dually man!
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Robbie1604 » 19 maart 2014, 13:17

Crewcab Dually's zijn altijd supercool! Let op dat je de runningboards goed vastzet en wel op zo'n manier dat je er daadwerkelijk op kan gaan staan....... want dat gaat op zeker gebeuren....(heb zelf ook running boards op mijn Suburban........... MET contourverlichting)
)
Big Burb 454......
Avatar gebruiker
Robbie1604
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 02 jul 2012, 09:30
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Frank » 24 maart 2014, 15:24

Zo, treeplanken en verlichting klaar.
Nu de lampjes brandend zien te houden..... :roll:

1x raden waar ik van houw... :D

Afbeelding
20140324_003419 by f.bahlman, on Flickr
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor ayla » 24 maart 2014, 15:27

Ik hoop dat je van je vrouw houd (of je partner).
Die lampjes geven alleen brandblaren...geen slijtageblaren.

Groet ron (a dirty mind, is a joy forever)
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
Avatar gebruiker
ayla
 
Berichten: 856
Geregistreerd: 05 aug 2008, 15:49

Berichtdoor Frank » 24 maart 2014, 15:33

Nog eens raden waarom ik leuke dingen kan doen :wink:
Ben lekker helemaal vrij.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor ayla » 24 maart 2014, 15:56

Als dat je enige zorg is....
Ik heb ook een dame in m'n leven, maar die heeft een eigen inkomen.
Daarom heb/doe ik;
-vakanties met vrienden
-vakanties met vrouwlief
-rijd chevy, 4 mini's en een Buick enclave
-eigen huis
-zij nog een eigen huis (restaurant wordt per 1 april verkocht)
-lekker waar ik zin in heb

Zoals je ziet Frank; een goede vrouw is geen belemmering in je leven

Groet ron

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
Avatar gebruiker
ayla
 
Berichten: 856
Geregistreerd: 05 aug 2008, 15:49

Berichtdoor Frank » 24 maart 2014, 16:14

Klinkt goed Ron !!

Die van mij loopt ook ergens nog rond :lol: weet alleen niet waar.
Ik ben ook niet op zoek.
Heeft ook een andere reden, dat ik wil emigreren naar Oostenrijk.
Alleen 2 dingen houdt mij tegen.

1. die volvo vrachtwagen heb ik gekregen, en mijn belofte was dat ik de 1ste 6 jaar niet weg zou gaan. belofte is een belofte bij mij :wink:

2. werk als vrachtwagen chauffeur in Oostenrijk is matig, geen banen vrij, en het lijkt ook wel of de huizen met de dag duurder worden daar.

En mocht ik hier in NL de ware tegen het lijf lopen, en zij wilt niet emigreren... nee dank je.

100% zeker dat ik in Oostenrijk zal komen te wonen.
Dat is mijn grootste wens.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor ayla » 24 maart 2014, 16:23

Hoeveel jaar moet je nog?

Oostenrijk is best leuk (ik kom er ook regelmatig), maar besef je wel wat emigreren inhoud (ik heb zelf ook een tijdje in Italie gewoond :wink: ).

Verders zou ik zeggen; vraag je werkgever om ritjes Oostenrijk.

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
Avatar gebruiker
ayla
 
Berichten: 856
Geregistreerd: 05 aug 2008, 15:49

Berichtdoor Frank » 24 sep 2014, 15:57

ayla schreef:Hoeveel jaar moet je nog?

Oostenrijk is best leuk (ik kom er ook regelmatig), maar besef je wel wat emigreren inhoud (ik heb zelf ook een tijdje in Italie gewoond :wink: ).

Verders zou ik zeggen; vraag je werkgever om ritjes Oostenrijk.

Groet ron



2 jaar en 2 maanden ;) maar ziet er naar uit dat ik voorlopig nog niet wegga.


Vandaag de laatste order binnen gekomen van mijn verlanglijstje..

West Coast spiegels.
5'' chrome stacks.
Achterraam.
Compleet interieur.

En vandaag een hoop 4 en 5'' uitlaat materiaal binnen gekregen.
Nu de tijd zien te vinden...

Foto's volgen.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Frank » 27 sep 2014, 09:00

Tijd is gevonden, vandaag een start maken met het uitlaat systeem.
Voor iemand met een eigen plekje een eitje....
Maar voor mij even minder, zit 300 meter tussen pick-up en schuurtje.
Staat een auto op ''het'' plekje waar ik altijd sta :evil:

Dan maar 10x meten voordat de slijptol erin gaat.

Moet aardig wat aanpassen.

Grootste probleem nu is, is dat de huidige uitlaat 2 inch is, en mijn kleinste ''nieuwe'' uitlaat 4 inch.

Zit dan geen demper tussen.
Dus 4 inch pijp dichtlassen, en een gat van 2 inch maken, en de bestaande 2 inch uitlaat hierop aansluiten.

Dan kan ik later beslissen of er een demper nodig is ofniet.

Anders bestellen we de dempers bij www.voorwindenparts.nl
Daar komt 90% van de uitlaat spullen vandaan.
Werkelijkwaar een 200% goede shop !!

Ziet er niet groot uit op de foto, maar schijn bedrieg... ;)
Foto 1.......

Afbeeldinguitlaat 2 by f.bahlman, on Flickr
Laatst bijgewerkt door Frank op 01 okt 2014, 15:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Baklap » 27 sep 2014, 09:20

Mooi spul maar waarom ga je van 2 inch naar 4 inch, als je niet alles in 4 inch doe heeft het geen nut meer.
Ziet er wel mooi uit maar word nog steeds afgeknepen zo.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Frank » 27 sep 2014, 09:50

Hoe bedoel je ?

Vanaf het motorblok is het 2 inch.
Beetje lastig en vooral duur om dat allemaal in 4 inch te bouwen.
De chromen Stacks zijn 5 inch, de rest 5 naar 4 inch.

Wat voor ''nut'' zou het moeten hebben ?
In mijn ogen word de uitlaat alleen maar ruimer 2 naar 4 naar 5 inch.

Hier mijn bedoeling.

Zwart = bestaande 2 inch uitlaat, nieuwe uitlaat is 4 en 5 inch. ( paars )

AfbeeldingUitlaat 2 naar 4 by f.bahlman, on Flickr
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Gerry » 27 sep 2014, 13:06

als je toch kunt lassen, dan las je die 4 inch toch gewoon aan die 2 inch.
even 4 zaagsneetjes van +- 1 cm in die 4 inch en die zet je met een waterpomptang even om naar binnen en vast bakken
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Frank » 27 sep 2014, 15:32

Dat is inderdaad mijn plan Gerry.
Gewoon conisch laten aansluiten.

Het grove werk is gedaan.
Het bochtenwerk is klaar.

Met mijn 2 linkerhanden vindt ik het goed gelukt.

Nu de ''stacks'' op de juiste hoogte/lengte inkorten en alles onder/op de wagen monteren.

1 groot probleem.. die wagen start niet, krijgt geen vonk.
Heeft 2 weekjes stilgestaan, en bij het openen van de kap zag ik dat er veel water op de verdeelkap lag.

Even los maken en drogen dan maar.
Hoop niet dat ie verrot is, aangezien deze nog geen 10 maanden geleden vernieuwd is, althans alles onder de kap :wink:

Maargoed..

Uitlaat foto's....

Linkerkant klaar, en het materiaal dat ervoor gebruikt is, ingekort, en in elkaar gelast.

AfbeeldingDSC00705 by f.bahlman, on Flickr

AfbeeldingDSC00708 by f.bahlman, on Flickr

AfbeeldingDSC00712 by f.bahlman, on Flickr

AfbeeldingDSC00711 by f.bahlman, on Flickr

AfbeeldingDSC00709 by f.bahlman, on Flickr

En even testen hoe de 1ste staat.

Afbeeldinguitlaat 3 by f.bahlman, on Flickr
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Gerry » 27 sep 2014, 20:41

Afbeelding Super toch Frank Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor JV » 27 sep 2014, 21:17

Echt supergaaf, hij word steeds mooier :o
-als het niet kan zoals het moet dan moet het zoals het kan-
Avatar gebruiker
JV
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 07 jan 2014, 12:46

Berichtdoor Baklap » 28 sep 2014, 10:49

Frank schreef:Hoe bedoel je ?

Vanaf het motorblok is het 2 inch.
Beetje lastig en vooral duur om dat allemaal in 4 inch te bouwen.
De chromen Stacks zijn 5 inch, de rest 5 naar 4 inch.

Wat voor ''nut'' zou het moeten hebben ?
In mijn ogen word de uitlaat alleen maar ruimer 2 naar 4 naar 5 inch.



Ik bedoel dat als je niet alles in 4 inch dit geen nut heeft behalve dan dat het er leuk uitziet.
Het simpele bottleneck principe.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Frank » 02 okt 2014, 17:20

Zaterdag de pick-up naar de garage slepen.
Dan gelijk GOED aanpakken, aangezien het ''gezuig'' geluid nog steeds aanwezig is en ook een gebibber, steeds moeizamer starten, loopt niet goed op benzine.

Afwachten maar...
Hoop dat ie snel terug is, aangezien december al snel voor de deur staat ( stalling gezeur )....
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Baklap » 03 okt 2014, 19:55

Frank schreef:Dan gelijk GOED aanpakken,


Net zoals je uitlaat bedoel je? :wink:
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Frank » 04 okt 2014, 04:47

Ik zet nog steeds mijn vraagtekens bij jouw neer.

Of ik begrijp jouw niet, of jij begrijpt mij niet.

Ik vroeg zoal wat jij met ''nut'' bedoeld, daarop heb ik nog geen antwoord van je gekregen.

Mijn uitlaat word alleen groter aan het uiteinde.
Ik snap niet wat hier verkeerd aan is :?

Tevens heb je in je laatste reactie een bepaalde toon die mij niet echt bevalt.
Ik weet dat ik 2 linker handen heb, maar ik moet het toch ooit eens leren.

Dus AUB... leg het goed en duidelijk uit, en als het even kan in stripboek aanduiding.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Collector » 04 okt 2014, 08:05

Mannen, doe eens lief tegen elkaar !
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor USA tiger NL » 04 okt 2014, 19:53

Baklap, t nut is dat het er rete-gaaf uitziet!
Echt mooi frank! Ziet er mooi bad-ass en ruig uit!👍
USA tiger NL
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 04 jan 2014, 17:46
Woonplaats: Achterhoek!!

Berichtdoor Collector » 04 okt 2014, 20:12

stacks zijn retecool punt.
ik zou de stacks toch nog iets meer naar achter draaien, vind zoals ie nu op de foto staat iets teveel naar de zijkant staan.
MAAR dat is een kwestie van smaak en die verschillen nu eenmaal
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor Baklap » 05 okt 2014, 07:37

USA tiger NL schreef:Baklap, t nut is dat het er rete-gaaf uitziet!
Echt mooi frank! Ziet er mooi bad-ass en ruig uit!👍


Dat dus :P

En als het in het begin is afgeknepen (spruitstuk) maakt het niet uit wat je er achter hangt. qua vermogensopbrengst scheelt het dan niks. Of je moet er wat dempers/katalysatoren tussen uit hebben gehaald.

En die bepaalde ondertoon die is er niet vandaar ook die smiley met knipoog.
En een knipoog begrijpt iedereen toch wel dacht ik :wink:
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Collector » 05 okt 2014, 08:34

Baklap schreef:
USA tiger NL schreef:Baklap, t nut is dat het er rete-gaaf uitziet!
Echt mooi frank! Ziet er mooi bad-ass en ruig uit!👍


Dat dus :P

En als het in het begin is afgeknepen (spruitstuk) maakt het niet uit wat je er achter hangt. qua vermogensopbrengst scheelt het dan niks. Of je moet er wat dempers/katalysatoren tussen uit hebben gehaald.

En die bepaalde ondertoon die is er niet vandaar ook die smiley met knipoog.
En een knipoog begrijpt iedereen toch wel dacht ik :wink:


Ik vind het eng worden als mannen naar me knipogen :lol:
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Volgende

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron