Camaro LT 1973

Projects

Camaro LT 1973

Berichtdoor Baklap » 26 apr 2014, 15:24

Het is alweer anderhalf jaar geleden dat ik een update heb gedaan en ik dacht laat ik weer eens wat posten.

Wat is er in de tussentijd veranderd:

Nieuwe spruitstukken flowtech.
Nieuwe elektronische ontsteking/verdeler 65.000kV.
Nieuwe bougies en kabels.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En een set deurscharnieren welke nog geverfd en geplaatst moeten worden, word nog leuk met die zware deuren.

Afbeelding


Afbeelding
Grill was beschadigd dus deze weer opgeknapt en zwart geverfd.
Misten wat tussenschotjes dacht ik maar deze zaten er gelukkig nog tussengeklemt.
Afbeelding

Plus een heleboel kleine dingen, meeste slangen vervangen. benzinepomp verwijderd.
Nieuwe remolie, deze was bijna zwart :o

Afbeelding
Onderkant opnieuw laten textieleren. niet helemaal blij met het resultaat maar kan er mee door.

En zo vergeet ik vast nog een hoop.
Maar het belangrijkste is dat er weer een lange tijd mee te rijden is :P
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor monzaruba » 27 apr 2014, 21:22

mooie Camaro...! :D
A Camaro you steer with the rear wheels...!
monzaruba
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 10 apr 2014, 07:50

Berichtdoor Baklap » 01 aug 2014, 22:55

Sinds ik deze auto heb verbruikt deze al koelvloeistof en dit lijkt wel weg te lekken boven op het inlaatspruitstuk (edelbrock) en dan wel bij een paar bevestigings-bouten naast de thermostaat.

Liggen altijd wat plasjes op het spruitstuk.

Kan dit kloppen?
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor camarojo » 02 aug 2014, 19:26

Boutjes van het inlaatspruituk insmeren met vloeibare pakking.Boutjes komen uit in je koelvloeistofkanaal.
Chevrolet Camaro 76 350cui
Avatar gebruiker
camarojo
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 09 jan 2009, 22:07
Woonplaats: Den Andel

Berichtdoor Baklap » 03 aug 2014, 11:02

Thnx ga er van de week mee aan de slag.

Heeft dit spruitstuk nog iets van een hete lucht voorziening wat voorheen werd gebruikt om het spruitstuk te verwarmen?

Als ik het goed heb had kikkegek die laatste bij zijn sub dicht gemaakt.

Mocht dit zo zijn kan ik die ook meteen dichtmaken. Als je dan toch bezig ben he :P

Wacht zie het al. exhaust crossover.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Baklap » 03 aug 2014, 16:09

Net tijdens ons ritje naar de zon toch maar aan de gang gegaan, had het gereedschap toch al in de auto.

De 2 bouten waar het bij leek te lekken zaten zo goed als los.
Weer goed ingesmeerd met pakking en op moment gezet.
De rest ook maar nagedraaid en die konden ook nog wel een slag hebben.

Nu zweet ie nog wat bij het thermostaat huis.

Zijn dit de goede pakkingen? Gaat om een 350 uit 1979 met edelbrock inlet.

spruitstuk pakking

thermostaatpakking

Ze hebben er namelijk meerdere.

Sorry voor de vragen maar het staat soms een beetje vreemd omschreven.

thermosstaat 1

thermosstaat 2
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor pintor » 03 aug 2014, 17:39

heb je hem wel kruislinks aangetroken van binnen naar buiten werkend?
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor Baklap » 03 aug 2014, 18:26

Correct :P had de Heynes al expres mee.
Wel handig om van te voren even in te lezen.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Baklap » 03 aug 2014, 18:54

Ben de laatste tijd weer lekker druk met de auto's dus bij deze ook gelijk weer een update.

Vond het van het begin af aan al niks dat open luchtfilter die alleen maar warme lucht aan het happen was.
Na een lange zoektocht toch de oplossing gevonden.

Afbeelding

Lekkere koude lucht voortaan.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Deuren

Berichtdoor Bakje » 09 aug 2014, 00:08

En is het nog gelukt met de deuren? Het stukje over de deuren is vrij oud dus je weet maar nooit ;) .
Bij mijn andere project hadden we dunne latjes van 4 mm op de dorpel gelegd. Zo konden we de deuren heel makkelijk positioneren en afstellen.
Groetjes Willem
Bakje
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 29 jan 2014, 20:25

Berichtdoor rene74monte » 09 aug 2014, 09:17

nette wagen , maar wat is het toch altijd jammer dat er zo veel slangen en draden aan een motorblok zitten , maakt het altijd zo rommelig
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor Baklap » 10 aug 2014, 11:26

Deuren zijn gelukt. En wij hadden de deuren ook dicht goed gepositioneerd maar door het gewicht gingen de scharnieren toch weer anders staan als je hem opendeed om goed vast te zetten.
Toen maar de goede kant opengezet: hoogte gemeten en even met de waterpas en in 1 keer goed toen.
Klote werk, gelukkig was 1 kant nog goed.

Hoe deed je dat met die latjes dan? Ik kan hem alleen vastzetten als hij helemaal open staat.



rene74monte schreef:nette wagen , maar wat is het toch altijd jammer dat er zo veel slangen en draden aan een motorblok zitten , maakt het altijd zo rommelig


Heb je weleens bij een moderner blok gekeken :wink: dan is dit niks.
Ik vind het juist overzichtelijk.
Maar als je zin heb mag je alles wel omleiden en wegwerken hoor. Leuk voor als er wat stuk gaat :P
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor rene74monte » 10 aug 2014, 13:00

ja , moderne auto`s is echt verschrikkelijk , ik heb het in het verleden bij mijn monte carlo wel gedaan , alles in buisjes en onder kapjes en zo , heel veel werk maar het was wel netjes , en ja , als je er later bij moet is dat een drama
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor Baklap » 11 aug 2014, 10:33

Ja zoiets had ik ook gedacht, wie weet werk ik het in de toekomst nog een beetje weg wat er loopt ook nog wat overbodige zooi etc.
Maar nu eerst lekker cruisen :D
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor rene74monte » 11 aug 2014, 11:12

en gelijk heb je , daar zijn die dingen voor :D
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Deuren

Berichtdoor Bakje » 19 aug 2014, 22:30

Hallo Baklap
Goed om te horen dat het al gelukt is.
Hoe het bij een Camaro zit weet ik niet, maar bij mijn project kun je alle bouten verstellen als je de voorspatborden eraf haalt.
Groetjes Willem
Bakje
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 29 jan 2014, 20:25

Berichtdoor Baklap » 20 aug 2014, 15:13

Ja bij mij ook maar de spatborden eraf halen zou nog meer werk zijn.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Baklap » 03 mei 2015, 17:02

Even wat anders.
Soms als ik de auto net heb gestart en hierna moet remmen remt hij veel harder dan na één km ongeveer.
En de rembekrachtiger blijft sissen als je op de rem trap.

Ook moet ik altijd aardig wat kracht zetten om zegmaar wat harder te willen stoppen.

Wat kan het zijn dat hij soms in het begin veel agressiever remt en hoe horen de remmen normaal aan te voelen?

Of is dat rempedaal expres zo breed dat je er 2 voeten op kan zetten :P

Alvast bedankt.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Baklap » 04 mei 2015, 09:32

Had toch wel verwacht dat er hier nog iemand met een F-body zou zijn :roll:
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Gerry » 04 mei 2015, 09:46

Hij moet gewoon remmen zoals alle andere modellen
op een camaro zitten de de zelfde remmen als op een malibu firebird enz van die bouwjaren alles met kleine steek wielen op een corvette na hebben alles precies het zelfde ,, kan je zo over zetten
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Baklap » 04 mei 2015, 12:19

Helaas heb ik hier geen andere modellen staan om mee te vergelijken anders had ik deze vraag ook niet gesteld :wink:
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Re: rembooster

Berichtdoor Bakje » 04 mei 2015, 20:37

He Baklap
Volgens mij heb ik dat bij mijn Mustang ook gehad.
Ja ik zei het F-woord :D .
Destijds had ik mijn klepje op mijn booster of vervangen, of schoongemaakt (weet ik niet meer :oops: ) maar volgens mij werkte het wel.
Groetjes Willem
Bakje
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 29 jan 2014, 20:25

Berichtdoor Gerry » 04 mei 2015, 21:47

Baklap schreef:Helaas heb ik hier geen andere modellen staan om mee te vergelijken anders had ik deze vraag ook niet gesteld :wink:

haha nee dat begrijp ik wel, maar de meesten hebben nog wel een paar andere ouwe amerikanen gehad, maar jij dan niet denk ik
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Baklap » 05 mei 2015, 11:37

Nee klopt, maar wel genoeg andere oude rommel voor de deur hoor :P
En welk klepje bedoel je?
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Re: booster

Berichtdoor Bakje » 05 mei 2015, 14:26

Bij mijn Mustang zit er een membraam / klepje in de rembooster. Er gaat een slang van dat klepje naar het inlaatspruitstuk. De rembooster komt zo onder vacuum te staan.
Groetjes Willem
Bakje
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 29 jan 2014, 20:25

Berichtdoor Baklap » 05 mei 2015, 19:20

Ja klopt heb ik ook erin zitten.
Zal die van de week eens schoon maken.

nu nog de vraag hoe hij hoort te remmen haha
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Gerry » 05 mei 2015, 20:01

Hij moet gewoon soepel remmen zonder veel kracht te zetten en altijd het zelfde .
koud warm na 10 min na 2 uur maakt allemaal geen verschil
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Collector » 05 mei 2015, 20:10

Gerry schreef:Hij moet gewoon soepel remmen zonder veel kracht te zetten en altijd het zelfde .
koud warm na 10 min na 2 uur maakt allemaal geen verschil

Ik heb er ook last van, moest de MC de 4 kolommer oprijden en dat is ff steken wegens de ruimte die ik heb maar elke remming gaat dan met geblokkeerde wielen zo erg word de boel bekrachtigd.
Ston bij american sunday in de file en daar had ie het ook stukje optrekken en remmen stukje optrekken en remmen en dan remt ie zo hard dat ik zowat in mijn stuur zit te bijten, ff een stukje doorgassen en hij remt weer normaal.
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor Baklap » 06 mei 2015, 06:49

Soepel remmen is een ruim begrip.
Normaal remmen gaat goed maar vind dat als ik net wat harder moet remmen dat ik in vergelijking met normale gebakkies redelijk hard moet remmen.
En ik krijg de voorwielen ook niet geblokeert hoe hard ik ook rem.
Zijn wel brede banden voor.

En dat gesis is normaal?
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Gerry » 06 mei 2015, 09:49

:D ja hoe moet je nou opschrijven hoe die dingen remmen ???? haha
maar wat jullie beschrijven is alle 2 niet goed
en voorwielen blokkeren gewoon hoor als je door remt
ik heb 15 jaar taxi gereden met div modellen en om de 2 jaar een andere en ze remmen allemaal het zelfde ..

die dingen van voor 1970 met trommel remmen was vaak een drama ,
maar vanaf die schijfremmen werkte het best redelijk goed hoor
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Volgende

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron