monte carlo

Projects

monte carlo

Berichtdoor peetboss » 04 feb 2015, 14:13

Chevrolet monte Carlo ss op MP met 2 verbranden kleppen en hij loopt niet meer?? erg interessant weet alleen niet wat de gevolgen zijn aan de motor met die verbranden kleppen ,,misschien dat hier iemand is die me er meer over kan vertellen
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Collector » 04 feb 2015, 17:09

Peet de cilinder met de vrbrande kleppen heeft geen compressie, als het goed is, wat je je af moet vragen is waarom heeft ie verbrande kleppen, meestal is dat foute klepspeling en op lpg rijden, reken dan ook dat de klepzetels (zittingen) ook niet al te fris meer zijn, verder weet je niet of er stukjes van de kleppen in de verbandingskamer zijn gevallen met schade aan zuigerveren en cilinderwanden als gevolg.
Iig heb je een koprevisie in het vooruitzcht als je eraan begint, in geval van een v8 x2 dus.
heb het met een opel ascona een keertje gehad en IK kon het blok toen afschrijven had teveel inwendige schade opgelopen.
wil niet zeggen dat dat nu ook zo is maar houd er wel rekening mee
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor peetboss » 04 feb 2015, 17:49

Collector schreef:Peet de cilinder met de vrbrande kleppen heeft geen compressie, als het goed is, wat je je af moet vragen is waarom heeft ie verbrande kleppen, meestal is dat foute klepspeling en op lpg rijden, reken dan ook dat de klepzetels (zittingen) ook niet al te fris meer zijn, verder weet je niet of er stukjes van de kleppen in de verbandingskamer zijn gevallen met schade aan zuigerveren en cilinderwanden als gevolg.
Iig heb je een koprevisie in het vooruitzcht als je eraan begint, in geval van een v8 x2 dus.
heb het met een opel ascona een keertje gehad en IK kon het blok toen afschrijven had teveel inwendige schade opgelopen.
wil niet zeggen dat dat nu ook zo is maar houd er wel rekening mee


heey Jeroen
ik had dat ook al een beetje in gedachte ,met verbranden klep kan de motor nog lopen niet gezond maar het kan ,ben bang dat er dan toch een ander blok in moet en dan komt er een ander kosten plaatje aan voor een goed blok en het werk
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor peetboss » 04 feb 2015, 17:49

Collector schreef:Peet de cilinder met de vrbrande kleppen heeft geen compressie, als het goed is, wat je je af moet vragen is waarom heeft ie verbrande kleppen, meestal is dat foute klepspeling en op lpg rijden, reken dan ook dat de klepzetels (zittingen) ook niet al te fris meer zijn, verder weet je niet of er stukjes van de kleppen in de verbandingskamer zijn gevallen met schade aan zuigerveren en cilinderwanden als gevolg.
Iig heb je een koprevisie in het vooruitzcht als je eraan begint, in geval van een v8 x2 dus.
heb het met een opel ascona een keertje gehad en IK kon het blok toen afschrijven had teveel inwendige schade opgelopen.
wil niet zeggen dat dat nu ook zo is maar houd er wel rekening mee


heey Jeroen
ik had dat ook al een beetje in gedachte ,met verbranden klep kan de motor nog lopen niet gezond maar het kan ,ben bang dat er dan toch een ander blok in moet en dan komt er een ander kosten plaatje aan voor een goed blok en het werk
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor peetboss » 04 feb 2015, 17:52

heb een gevoelige muis :D
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor iron eagle » 04 feb 2015, 18:23

Ik zou niet eens aan zo'n motor gaan prutsen (zou er niet eens over nadenken).

Andere motor inhangen en klaar!
Avatar gebruiker
iron eagle
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 18 jul 2007, 19:10
Woonplaats: Waddinxveen

Berichtdoor Collector » 04 feb 2015, 18:38

peetboss schreef:
Collector schreef:Peet de cilinder met de vrbrande kleppen heeft geen compressie, als het goed is, wat je je af moet vragen is waarom heeft ie verbrande kleppen, meestal is dat foute klepspeling en op lpg rijden, reken dan ook dat de klepzetels (zittingen) ook niet al te fris meer zijn, verder weet je niet of er stukjes van de kleppen in de verbandingskamer zijn gevallen met schade aan zuigerveren en cilinderwanden als gevolg.
Iig heb je een koprevisie in het vooruitzcht als je eraan begint, in geval van een v8 x2 dus.
heb het met een opel ascona een keertje gehad en IK kon het blok toen afschrijven had teveel inwendige schade opgelopen.
wil niet zeggen dat dat nu ook zo is maar houd er wel rekening mee


heey Jeroen
ik had dat ook al een beetje in gedachte ,met verbranden klep kan de motor nog lopen niet gezond maar het kan ,ben bang dat er dan toch een ander blok in moet en dan komt er een ander kosten plaatje aan voor een goed blok en het werk


Het vervelende is dat je niet ff kan kijken in de cilinder of er narigheid aan de hand is, als je dat kan bekijken dan kan je een rekensommetje gaan maken.
En een ander setje koppen geeft een ander finacieel plaatje als een compleet blok
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor Frank » 04 feb 2015, 19:49

Zag hem van de week ook voorbij komen, blijft een interessante wagen.
Ik heb niets met kleine amerikanen, maar deze heeft gewoon iets.

Alleen jammer dat ze nog steeds een hoop geld kosten, zelfs als ze kapot zijn....
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Collector » 04 feb 2015, 20:40

Frank schreef:Zag hem van de week ook voorbij komen, blijft een interessante wagen.
Ik heb niets met kleine amerikanen, maar deze heeft gewoon iets.

Alleen jammer dat ze nog steeds een hoop geld kosten, zelfs als ze kapot zijn....


Is ook een leuke wagen, t-tops is wel altijd kut geweest bij die amerikanen, op de een of andere manier krijgen ze dat niet waterdicht en das best wel belangrijk hier in nederland.
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45


Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten