stuurbekrachtiging

How-to

stuurbekrachtiging

Berichtdoor chevystan67 » 16 okt 2013, 14:45

wie kan en wil mij beetje simpel graag vertellen hoe ik de olie van de stuurbekrachtiging kan verversen of flushen van mijn 80er caprice ?
en wat voor olie moet er dan in ? speciale stuurbekrachtigingsolie, of gewoon ATF ?
alvast bedankt
stan
Avatar gebruiker
chevystan67
 
Berichten: 450
Geregistreerd: 01 jul 2009, 19:20
Woonplaats: Rotterdam (south-side)

Berichtdoor pintor » 16 okt 2013, 15:18

je trekt onder een slang eraf, leeg laten lopen en dan aan de bovenkant weer vullen met atf.
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Re: stuurbekrachtiging

Berichtdoor peetboss » 16 okt 2013, 15:21

chevystan67 schreef:wie kan en wil mij beetje simpel graag vertellen hoe ik de olie van de stuurbekrachtiging kan verversen of flushen van mijn 80er caprice ?
en wat voor olie moet er dan in ? speciale stuurbekrachtigingsolie, of gewoon ATF ?
alvast bedankt
stan


grote injectiespuit leegtrekken en heel ff laten lopen, met nieuwe erin beste ff voor opkrikken en naar L & R draaien Deze pomp is zelfontluchtend
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Collector » 16 okt 2013, 16:37

pintor schreef:je trekt onder een slang eraf, leeg laten lopen en dan aan de bovenkant weer vullen met atf.

Dan loopt het er toch gelijk weer uit ?
:shock: :D
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor Frank » 16 okt 2013, 17:04

Eerst even spoelen... zoals garage's het doen om je extra ervoor te betalen :D
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor pintor » 16 okt 2013, 17:44

oja.... :shock: vergeet de slang niet terug te plaatsen voordat je gaat vullen :P
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor starcraft 1987 » 16 okt 2013, 17:58

Atf is voor de automatische bak, niet voor je stuurbekrachtiging , daar is stuurbekrachtigings olie voor :wink:
Om een beetje bij te vullen is het oké maar niet voor verversen van , je gooit tenslotte ook geen stuurbekrachtigings olie in je bak??

Groeten
Avatar gebruiker
starcraft 1987
 
Berichten: 3696
Geregistreerd: 16 jun 2007, 10:19
Woonplaats: deventer

Berichtdoor sijmpie » 16 okt 2013, 18:26

er gaat gewoon atf in je stuur bekrachtiging.
bestaat geen aparte olie voor.
sijmpie
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 17 aug 2011, 17:54
Woonplaats: langedijk

Berichtdoor Gerry » 16 okt 2013, 18:58

zitten jullie om werk verlegen :?
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor starcraft 1987 » 17 okt 2013, 01:19

Ohohohoh wat een domme opmerking weer zeg :shock: ,, geen aparte olie voor !!! Schaam je,, Google maar eens op ,, stuurbekrachtigings olie/vloeistof .
Avatar gebruiker
starcraft 1987
 
Berichten: 3696
Geregistreerd: 16 jun 2007, 10:19
Woonplaats: deventer

Berichtdoor chevystan67 » 17 okt 2013, 20:47

thx mannen
Avatar gebruiker
chevystan67
 
Berichten: 450
Geregistreerd: 01 jul 2009, 19:20
Woonplaats: Rotterdam (south-side)

Berichtdoor pintor » 17 okt 2013, 20:49

hier een uitgebreider verhaal van het aap

Voorwielen van de grond, slangkoppelingen los bij de gearbox en reservoir/pomp leeg laten lopen. Vervolgens wat heen en weer sturen (motor uit en slangen los) om de vloeistof in je gearbox eruit te persen. Waarschijnlijk zal er nog wat blijven zitten (weet niet of een caprice een nippel heeft ofzo), maar als je dat wilt kun je het eruit halen met iets van een pipet of slangetje aan een pompje.

Alles weer aansluiten en vloeistof erin. Ik zou gewoon PS fluid doen, ATF of Hydrauliek kan ook, maar waarom zou je. Het is nagenoeg even duur. Dus vullen tot bijna vol, dop eraf houden, motor starten en heen en weer sturen met de wielen van de grond. Laat iemand bij de pomp staan om deze bij te vullen waar nodig, want je gearbox moet natuurlijk gevuld worden.
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor peetboss » 17 okt 2013, 21:51

pintor schreef:hier een uitgebreider verhaal van het aap

Voorwielen van de grond, slangkoppelingen los bij de gearbox en reservoir/pomp leeg laten lopen. Vervolgens wat heen en weer sturen (motor uit en slangen los) om de vloeistof in je gearbox eruit te persen. Waarschijnlijk zal er nog wat blijven zitten (weet niet of een caprice een nippel heeft ofzo), maar als je dat wilt kun je het eruit halen met iets van een pipet of slangetje aan een pompje.

Alles weer aansluiten en vloeistof erin. Ik zou gewoon PS fluid doen, ATF of Hydrauliek kan ook, maar waarom zou je. Het is nagenoeg even duur. Dus vullen tot bijna vol, dop eraf houden, motor starten en heen en weer sturen met de wielen van de grond. Laat iemand bij de pomp staan om deze bij te vullen waar nodig, want je gearbox moet natuurlijk gevuld worden.


volgens mij stond dit al ergens :shock:
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Re: stuurbekrachtiging

Berichtdoor kikkegek » 18 okt 2013, 15:07

chevystan67 schreef:wie kan en wil mij beetje simpel graag vertellen hoe ik de olie van de stuurbekrachtiging kan verversen of flushen van mijn 80er caprice ?
en wat voor olie moet er dan in ? speciale stuurbekrachtigingsolie, of gewoon ATF ?
alvast bedankt
stan


waarom wil je flushen?
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar How-to

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron