Goed idee maar dan moet ik je toch afraden om dit bij R.S. wouda te doen.
Assendelft bedoel je toch?
Ik heb ze lpg laten inbouwen in mijn Tercel uit 81.
1.3 met carburateur. geen probleem zou je denken.
Zou met een paar dagen klaar zijn en op de bewuste dag heb ik ze gebeld of ik mijn auto kon ophalen, tuurlijk die is met een uurtje klaar.
uiteindelijk heb ik daar 5 uur zitten wachten, ja ik moest wel had geen vervoer terug en zei geen leenauto.
Oke die zooi dus ingebouwd en eindelijk ergens na 20.00 uur naar huis, moest ik nog terugkomen om te laten afstellen en de kleppensmering in te bouwen.
Paar weken later terug en toen ook zo weer weg.
Snel en goed gedaan zou je denken maar ik vertrouwde het allang niet meer.
Naar de garage gegaan en aan de co meter gehangen, mengverhouding veel te laag waardoor je verbrande kleppen etc krijg.
Waarom te laag? Te kleine mixer onder de carburateur geplaatst.
Kreeg bij Wouda zelfs nog te horen dat dit een originele mixer was voor dit blok.
De mixer zelf opgeboord want ik kreeg daar toch al niet meer het gevoel ook maar één keer serieus te worden genomen.
Later wou ik de kleppensmering afstellen (geen elektronische) maar dit kon bijna niet omdat het reservoir strak tegen de onderkant van het ruitenwisservloeistofreservoir zat.
Die verplaatst.
Toen de rest maar eens gaan nalopen.
De helft van alle schroeven en bouten die in de auto waren geboord waren niet getectyleerd terwijl ze mij bij Wouda verzekerden dat dit gedaan was.
Ergens in het begin van de winter wou hij opeens niet meer op gas blijven lopen dus toch maar weer terug want dit werd toch wel te erg.
Daar werd mij verteld dat er een solenoid (klep met uitwendige spoel) in de tank bleef hangen.
Waarna hij de spoel van de klep afschroefde en wat vet op de spoel smeerde. ''Zo dat moet wel helpen''.
Sorry hoor maar welke #$^9@4$ gaat er nou vet op een gesloten systeem smeren en dan nog wel op een elektrisch onderdeel.
Mij als elektricien zijnde kan je dat soort dingen toch echt niet wijsmaken, kwader kon je mij dan ook niet krijgen en ben zo weggegaan.
Bleek dat er met de vorst wat vocht bij klep is gaan bevriezen (in de tank) en deze daardoor niet meer werkte.
Even met de fohn erop en niks meer aan de hand.
Dan zou je denken dat je alles wel heb gehad dat er maar mis kan gaan met zoiets monteren maar nee hoor.
Want wat bleek nou, enige tijd later stond ik met een lekke band op mijn werk, dus ik dacht: ha ha maar goed dat ik vorig jaar mijn reservewiel heb opgepompt.
Misschien raadt je het al, hier kan ik niet meer bijkomen omdat er een tank op staat.
Zal heus nog wel wat vergeten maar komt er op neer dat je het beter zelf in kan bouwen dan dat je naar die prutsers ga.
Ik weet dat het nogal een verhaal is maar ik had al langer de intentie om dit te posten en waarom dan niet hier en hopelijk gelijk iemand behoed om met dit bedrijf zaken te doen.
