Rootje / chevrolet trailblazer 2003

Introduce yourself / Your Chevy

Rootje / chevrolet trailblazer 2003

Berichtdoor angringo » 26 nov 2013, 12:01

Hallo,

Mijn naam is rootje en ik heb sinds een paar maanden een chevy trailblazer LTZ 4.2 LL8 L6 Vortec blok uit 2003.

Heb deze gekocht van een meneer in Denhaag die zeer zuinig op zijn spulletjes is, en dat zie je ook heel duidelijk aan de auto terug.
Hij had net 1 ton gelopen en echt nog als nieuw van binnen en buiten.

Ben er mega trots op en t rijd echt als n droom.
Zou niet meer terug naar n zeg maar europees typetje auto willen ook al is t benzine gebruik pijnlijk hoog.

Zodoende heb ik ook wat vraagjes mbt gas inbouw etc en nog wat andere vraagjes alleen denk ik stel me eerst even voor.
Had zelf 7 jaar geleden De Ford Probe club NL opgericht en wij vonden het ook altijd wel even zo netjes op ons forum om je eerst even voor te stellen.

Bij Deze ,, Bedankt, Gr Robert

Afbeelding

https://www.dropbox.com/s/ng2qzx9dgor5m ... .02.03.jpg

https://www.dropbox.com/s/2wd0blt5bqj2p ... .06.59.jpg

Afbeelding
angringo

Berichtdoor peetboss » 26 nov 2013, 13:56

welkom
en dat ziet er beter uit dan een ford probe :D
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor Baklap » 27 nov 2013, 02:06

Hey Robert, das toevallig. Zag die naam angringo al staan en dacht dat zal toch niet.
Kwam zelf namelijk ook op het probe forum en heb jou ook een laar keer in beverwijk gesproken, velsertraverse en later nog eens bij de sportschool.
Had zelf een rode 16v.

Wat dacht je, koop toch maar eens een echte Amerikaan :p ?

René

Oja welkom
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor angringo » 28 nov 2013, 12:42

Hey Rene!

Jaja,,dat weet ik nog idd.

Ja dat halve werk,,probe was zeer zeker leuk en de hele club erbij oprichten ook...maar goed je wordt wat ouder en dus wat serieuzer,,en dus wil je achterwiel aandrijving lol.

'' Men never get mature,,only the toys get bigger haha..''

Zie dat je ook bij de rode kleur bent gebleven?

Gr Ro
angringo

Berichtdoor Baklap » 29 nov 2013, 03:46

Haha ja dat is zo en onderhand alweer de 5e rode en wat ander spul ertussen door en erbij want moet voor in de winter toch wat ander vervoer hebben.

Zelf nog een tijdje op de probe club rondgehangen tot ze mijn commentaar zat waren :p

Wat is er met je probe gebeurd?
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor kikkegek » 02 dec 2013, 22:04

welkom!

ziet er netjes uit inderdaad!
kikkegek

Berichtdoor zzip » 02 dec 2013, 22:45

Eveneens welkom,

dat is inderdaad iets om trots op te zijn .
Veel succes ermee .

Peter
zzip

Berichtdoor Jerry » 02 dec 2013, 22:51

Welkom Robert,

Mooi ding man !

Gas op geel kenteken ?? Weet je het zeker ??
3 keer vallen is niet erg, als je maar 4 keer opstaat.

1993 - C1500 - exended cab
Jerry

Berichtdoor angringo » 03 dec 2013, 12:26

Dank jullie :-)

Ja kijk op grijs kenteken ombouwen dan moet er veel veranderd worden aan die blazer en ik kan geen dubbele cabine nemen, plus dat je nog zit met een dakophoging.

Wegenbelasting hier in N-holland is nu 110 per maand en zal dan naar 180 per maand gaan op gas.
Maar je tankt wel 2.4x goedkoper.
Uiteraard moet je de investering van je gastank er ook bij rekenen, die komt +- op de 2250 incl smeersel systeem. (rs wouda)
Maar ja, als je die investering eenmaal gedaan hebt, na een tijdje mis je dat geld ook niet meer en is het wel elke keer met een smile tanken.
die extra wegenbelasting die heb ik er in 1 tankbeurt uit.
Ik rij opzich niet super veel 10-15k per jaar..

had al van jullie door gekregen op een ander topic die ik geopend had dat de vortec 6 in line (2003) wel ok op gas loopt ivm indalende kleppen en dat de nieuwere versies van die blok met name de 8 cilinders wel deze problemen vertonen...

Zodoende begin ik steeds meer te denken om die inbouw te doen.
angringo

Berichtdoor Baklap » 03 dec 2013, 18:03

Goed idee maar dan moet ik je toch afraden om dit bij R.S. wouda te doen.
Assendelft bedoel je toch?

Ik heb ze lpg laten inbouwen in mijn Tercel uit 81.
1.3 met carburateur. geen probleem zou je denken.
Zou met een paar dagen klaar zijn en op de bewuste dag heb ik ze gebeld of ik mijn auto kon ophalen, tuurlijk die is met een uurtje klaar.
uiteindelijk heb ik daar 5 uur zitten wachten, ja ik moest wel had geen vervoer terug en zei geen leenauto.

Oke die zooi dus ingebouwd en eindelijk ergens na 20.00 uur naar huis, moest ik nog terugkomen om te laten afstellen en de kleppensmering in te bouwen.

Paar weken later terug en toen ook zo weer weg.
Snel en goed gedaan zou je denken maar ik vertrouwde het allang niet meer.
Naar de garage gegaan en aan de co meter gehangen, mengverhouding veel te laag waardoor je verbrande kleppen etc krijg.
Waarom te laag? Te kleine mixer onder de carburateur geplaatst.
Kreeg bij Wouda zelfs nog te horen dat dit een originele mixer was voor dit blok.

De mixer zelf opgeboord want ik kreeg daar toch al niet meer het gevoel ook maar één keer serieus te worden genomen.
Later wou ik de kleppensmering afstellen (geen elektronische) maar dit kon bijna niet omdat het reservoir strak tegen de onderkant van het ruitenwisservloeistofreservoir zat.
Die verplaatst.

Toen de rest maar eens gaan nalopen.

De helft van alle schroeven en bouten die in de auto waren geboord waren niet getectyleerd terwijl ze mij bij Wouda verzekerden dat dit gedaan was.

Ergens in het begin van de winter wou hij opeens niet meer op gas blijven lopen dus toch maar weer terug want dit werd toch wel te erg.
Daar werd mij verteld dat er een solenoid (klep met uitwendige spoel) in de tank bleef hangen.
Waarna hij de spoel van de klep afschroefde en wat vet op de spoel smeerde. ''Zo dat moet wel helpen''.
Sorry hoor maar welke #$^9@4$ gaat er nou vet op een gesloten systeem smeren en dan nog wel op een elektrisch onderdeel.
Mij als elektricien zijnde kan je dat soort dingen toch echt niet wijsmaken, kwader kon je mij dan ook niet krijgen en ben zo weggegaan.

Bleek dat er met de vorst wat vocht bij klep is gaan bevriezen (in de tank) en deze daardoor niet meer werkte.
Even met de fohn erop en niks meer aan de hand.

Dan zou je denken dat je alles wel heb gehad dat er maar mis kan gaan met zoiets monteren maar nee hoor.
Want wat bleek nou, enige tijd later stond ik met een lekke band op mijn werk, dus ik dacht: ha ha maar goed dat ik vorig jaar mijn reservewiel heb opgepompt.
Misschien raadt je het al, hier kan ik niet meer bijkomen omdat er een tank op staat.

Zal heus nog wel wat vergeten maar komt er op neer dat je het beter zelf in kan bouwen dan dat je naar die prutsers ga.

Ik weet dat het nogal een verhaal is maar ik had al langer de intentie om dit te posten en waarom dan niet hier en hopelijk gelijk iemand behoed om met dit bedrijf zaken te doen.

Afbeelding
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor angringo » 03 dec 2013, 18:18

@Baklap Ahh kijk das n pittig verhaal en klinkt idd erg amateuristisch.

Thnx 4 da warning en je verhaal..

Alle tips zijn welkom pro's n con's gas inbouwen mbt mijn situatie.

Is er een ander bedrijf waarvan 1van jullie wel goede ervaringen mee heeft mbt inbouw van Gas.

Heb een hoop goede dingen gehoord van deze heren:

http://www.gebrvanorsouw.nl/
angringo

Berichtdoor angringo » 03 dec 2013, 18:22

angringo

Berichtdoor tunas » 03 dec 2013, 19:11

Heb zelf al bij 2 auto's LPG in laten bouwen bij AGA tech in Eck en Wiel en deze auto's hebben nooit een verkeerde klap gegeven en de service is prima. Ben er zeer tevreden over.
gr. Wout
Is 't nie oud, vink 't niks!!
tunas

Keer terug naar Even voorstellen / Jouw Chevy