Hallo allemaal

Introduce yourself / Your Chevy

Hallo allemaal

Berichtdoor JV » 13 jan 2014, 09:51

Mijn naam is Johannes en ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Chevrolet Silverado uit 1996, bijtellingsvriendelijk totnogtoe.

Er ligt een 6.5 turbo diesel in, motor heeft zowat 4 ton gelopen...als de teller nog origineel is tenminste ;)
Ik heb de auto nu een halfjaartje, ondertussen al wat aan gesleuteld. Onder andere de verstuivers laten reviseren, wel zelf eruit en er weer in gedraaid. Verder een olielekkage gehad, was een rubberring van de oliefilter-adapter.

Kortom we blijven bezig, auto staat op dit moment bij Klompejantje in Bleskensgraaf. Tussenbak van de 4x4 maakte beetje veel herrie, blijkt dat de behuizing doorgesleten is en er totaal geen olie meer in zat. Met andere woorden; ik heb mazzel gehad dat de boel niet in mekaar gedraaid is.

Ik heb al veel mooie / leerzame dingen gelezen op dit forum en hoop in de toekomst hier mijn vragen en bijdrage kwijt te kunnen.

O ja, ik woon in Zuid Holland in de buurt van Gorinchem. Misschien zijn er leden die mij hebben zien rijden of die deze auto kennen? Afbeelding
-als het niet kan zoals het moet dan moet het zoals het kan-
JV

Berichtdoor peetboss » 13 jan 2014, 14:03

welkom 8)
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor slayer » 13 jan 2014, 15:35

welkom hierzo

mooi werkpaardje :)
slayer

Berichtdoor camarojo » 13 jan 2014, 18:35

Welkom :wink:
Chevrolet Camaro 76 350cui
camarojo

Berichtdoor zzip » 13 jan 2014, 20:51

Welkom op dit forum . :D :D
zzip

Berichtdoor Suburbanboy » 13 jan 2014, 21:16

NICE :D
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het zo snel slap gelul...
Suburbanboy

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 13 jan 2014, 23:05

Weest welkom :)

Fijne Pick-up hebbie daar :D
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor JV » 14 jan 2014, 08:01

Dank voor de reacties :D Ik was nog op zoek naar een mooi zonneklepje en goede banden. Die heb ik gevonden, zit alleen een auto aan vast 8)

Dus als mijn eigen chevy weer klaar is ga ik er nog een halen, zelfde pickup als die van mij maar dan zonder motor. Ik ga er de spullen vanaf halen die ik kan gebruiken en de rest weer verkopen.
JV

Berichtdoor JV » 24 jan 2014, 18:04

Hiephoi, morgen kan ik mijn auto weer halen. Tussenbak is weer gemaakt. Het was nogal lastig om de goede tussenbak te vinden en toen we eentje hadden moest die 1250 opbrengen. Wel 3 maand garantie maar voor de rest zo onder een auto vandaan gesleuteld. Dat vond ik een beetje te gek.

We hebben het als volgt opgelost, een ouder type bak heeft dezelfde achterkant die bij mij kapot was (deksel en ketting). Dus een ouder type tussenbak gehaald en van twee een goeie bak gemaakt. Istie meteen nagekeken vanbinnen.

Verder kan ik morgen mijn sloper ophalen. Er zit een mooie sunvisor op maar helaas geen lampjes erin. Een nieuwe met lampjes zit zonder spuitwerk op €250. Heeft iemand hier ervaring met het zelf erin zagen van die lampjes in een sunvisor?

Kort gezegd, kun je van een sunvisor een moonvisor maken? Of kan ik beter een gebruikte moonvisor zoeken?
JV

Berichtdoor Frank » 24 jan 2014, 18:26

Je zou hem ook zonder verlichting kunnen monteren, en op je dak lampen plaatsen.
Makkelijker, goedkoper...
Frank

Berichtdoor JV » 24 jan 2014, 18:39

Das waar...maar ik vind die lampjes in die zonneklep zo gaaf :lol: En ik vind of lampjes op je dak of zonneklep met lampjes, maar dat is mijn persoonlijke mening 8)

Voor die lampjes in die zonneklep, ik ben handig zat; daar zit ik niet over in. Ik wil alleen graag weten of het te doen is en of je die setjes los kunt krijgen?
JV

Berichtdoor Texas Boy » 24 jan 2014, 19:10

Je kan toch allerlei lampjes los kopen, tegenwoordig veel leds en je hebt kits http://www.buyautotruckaccessories.com/ ... light-kit/
Export uit Amerika

http://www.usa2ned.com/
Texas Boy

Berichtdoor JV » 24 jan 2014, 21:31

dankje, zoiets zoek ik inderdaad. Natuurlijk zijn er honderden leuke lampjes maar als je die er zo op schroeft schijnen ze of naar beneden of naar boven. Het mooie van deze lampjes is dat ze naar voren schijnen. Ik ga er nog eens even goed oer nadenken en kijken of zo'n setje ook in NL te krijgen is.
JV

Berichtdoor JV » 29 jan 2014, 14:17

Zo, sloper staat bij mij thuis. Heb nog geen tijd gehad om hem goed te bekijken aar dat komt wel 8)

Afbeelding
JV

Berichtdoor JV » 24 maart 2014, 07:55

De sloper is ondertussen al aardig wat van verkocht. De zonneklep heb ik gespoten, was niet zo mooi meer. Heb oranje ledjes in de voorkant gemaakt. Zaterdag voor de laatste keer gespoten en de lampjes gemonteerd en aangesloten. Even getest en het ziet er goed uit, ik was een beetje bang dat de ledjes veel te fel zouden zijn maar dat valt erg mee.

Van de week als ik tijd heb monteren, dan maak ik ook wel even een fotootje. Ik ga blindklinkmoeren in het dak doen om de zonneklep vast te zetten.

Heeft iemand nog tips voordat ik dat ding ga monteren? En de kabel voor de verlichting wil ik ook gewoon door het dak boren, of kan dat anders?
JV

Berichtdoor ayla » 24 maart 2014, 09:11

1 tip die ik heb;
-neem de blindklinkmoeren die zeskantig zijn. Die draaien niet zo snel los als de ronde.
Normaal zou ik zeggen, geef ze een laspuntje, maar dat is op een fatsoenlijk dak toch wat te extreem.

Mijn ervaring is, dat na verloop van tijd de blindklinkmoeren gaan roesten en dan ruimte krijgen/kracht verliezen en dan bij demontage/natrekken meedraaien (of soms al bij montage).

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
ayla

Berichtdoor JV » 01 apr 2014, 07:51

Gister met supermooi weer m'n zonneklep erop gemaakt. Vastgezet met aluminium blindklinkmoeren, rvs boutjes en kit. Volgens mij waait 'ie er niet meer af :)

De lampjes zo aangesloten dat ze aangaan met het stadslicht. Met extra knopje en relais ertussen. Leuke bijkomstigheid; ze knipperen ook met de rest mee als ik m'n auto op slot doe met de afstandsbediening :lol:

Afbeelding

Afbeelding
JV

Berichtdoor ayla » 01 apr 2014, 20:35

Die combinatie Aluminium en RVS zou ik er rapido weer afhalen.
Dat gaat corroderen als een bezetene.
RVS, Aluminium en een beetje water (regen is zuur) geeft spanningscorrosie (als in een spanning betreffende potentiaal verschil/stroom). Als je er dan nog wat kracht opzet, dan ben je helemaal snel de pineut.

Ik wed dat ie er met een jaar afvliegt.....sorry om je een negatief commentaar te geven, zie het als een advies.

Het staat hem wel geining. Ikzelf ben wel van de zonnekleppen.

Groet ron
ayla

Berichtdoor JV » 02 apr 2014, 07:05

ai en ik dacht goed bezig te zijn met rvs boutjes :( Kan ik dan beter gewone verzonken boutjes erin draaien?
JV

Berichtdoor ayla » 02 apr 2014, 07:40

Ik zou de aluminium blinkdklinkmoeren eruit halen en stalen erin zetten.
De bouten zou ik ook gewoon stalen erin zetten.

Een combinatie van verschillende metalen geeft altijd spanningscorrosie. En nu heb jij net de slechtste combinatie gekozen....

Dus gewoon alles staal, ff goed in de verf of andere prut. Heb je er lang plezier van.

Groet ron
ayla

Berichtdoor JV » 02 apr 2014, 12:53

hm...ik denk dat als ik die blindklinkmoeren eruit ga halen dat de gaten te groot worden voor een volgende blindklinkmoer. Plus dat ik met het lostrekken van de kit misschien verf van de zonneklep mee ga trekken.

Ik zal er nog eens goed over nadenken maar ik denk dat ik de boutjes ga vervangen door stalen en dat het dan mijn tijd wel uitzit. Volgende keer zal ik er op letten dat ik stalen blindklinkmoeren neem, ook een tip voor alle lezers hier :wink:
JV

Berichtdoor JV » 02 jun 2014, 20:46

Van 't weekend is de cabine met voorschermen van de sloper opgehaald. Ik heb er alles afgedraaid wat ik nog denk te kunnen gebruiken.

Verder nieuwe bandjes onder de auto en uitgelijnd nadat ik de stuurpomp vervangen had. Speling op het stuur is nu zo goed als weg, rijd een stuk beter.
Auto is afgelopen vrijdag goedgekeurd voor een jaar, moest alleen een fuseekogel vervangen maar die had ik gelukkig nog op m'n sloper zitten.

Afbeelding

Afbeelding 8)
JV

Berichtdoor JV » 18 nov 2014, 19:13

Afbeelding

Afbeelding

Zo na een tijdje weer een update; hij staat er nu bij zoals hierboven op de foto...beetje vies ja.

Wat kleine dingetjes gedaan, lampjes achter erbij. Ik wilde ze eerst in mn bedcover maken maar die houd ik liever heel :) En een ander klepje is sneller gevonden dan een bedcover dacht ik zo 8)

Verder weer jaarlijks onderhoud gepleegd; olie en filters. Mn vaste usa man is naar buitenland vertrokken helaas; het was de bedoeling dat hij mn blok een keer zou gaan reviseren omdat de motor nogal bokte bij goed gas geven. Onder het motto 'baat het niet schaadt het niet' heb ik er voor het olie verversen een blikje zooi ingedaan wat de motor van binnen zou reinigen. Je moet dan de motor een halfuur laten lopen en dan meteen olie verversen.

Nu ben ik normaal niet van de toevoegingen maar het is een feit dat de motor nog nooit zo mooi gelopen heeft bij mij en gas geven geen probleem. Nu zal de motor in de toekomst er sowieso nog een keer uitmoeten; staat meer dan 4 ton km's op de klok maar ik kan eerst weer normaal rijden :lol:

Verder heb ik nog zat ideetjes maar weinig tijd om ze uit te voeren, ik houd jullie op de hoogte 8)
JV

Berichtdoor Frank » 18 nov 2014, 19:22

Nice, nu nog wat leds in de grill, en aan de zijkanten.

Dit is de goedkoopste, en betrouwbaar.
Bijna mijn hele wagen heb ik met zijn led lampen.
Branden goed,( lekker vel ) en gaan niet snel kapot.

http://www.ebay.de/itm/12-bis-24V-LED-G ... 20f0387b7a

Hij heeft ze in geel, root en wit.
Frank

Berichtdoor JV » 19 nov 2014, 08:51

Wat hebben truckers toch met lampjes ey :D Op mn truck houd ik et rustig, maar op de chevy mogen er nog wel een paar bij 8)

Volgens mij heb ik dezelfde lampjes als jij Frank, ik haal ze bij de groothandel :wink:
JV

Berichtdoor Frank » 19 nov 2014, 09:30

Valt wel mee toch :D

Afbeelding20140324_003419 by f.bahlman, on Flickr
Frank

Berichtdoor pintor » 19 nov 2014, 17:51

en een kerstboompje op de voorruit :P
pintor
Moderator

Berichtdoor JV » 19 nov 2014, 17:52

Ja idd valt nog mee, ziet er mooi uit zo beide trucks :D
JV

Berichtdoor JV » 28 maart 2015, 00:20

Hier ben ik ook weer es, zeer weinig tijd gehad om aan m'n chevy te sleutelen helaas.

Nu zal ik binnenkort weer het een en ander doen, onder andere naar de achteras kijken. Ik hoor een gierend geluid sinds kort. Is dit ergens een lager of moet de olie ververst worden oid?

Ik hoor graag van jullie :wink:
JV

Berichtdoor JV » 02 apr 2015, 08:24

Afgelopen zaterdag de olie ververst van het differentieel achter, niks mis mee zo op het oog. Verder alle vloeistoffen gechekt, motorolie ververst. Hier en daar lekt de motor wat olie maarjah dan roest het ook niet ;) Zolang het iet te gek word mag het van mij.

Nu heb ik een boek van de chevy waar alles instaat qua vervangen en monteren maar ik vind niet echt een duidelijk onderhoudsschema? Wat doen jullie, hoe vaak met de motorolie, bakolie ed ververst worden? Motorolie doe ik 1x per jaar, maar moet de automaarbakolie dan ook? En de olie in het diff?

Kortom heeft iemand een schema of wat doen jullie zelf?

Owjah...met sleutelen ook nog een gebroken vacuumslangetje gevonden, kon wel es de oorzaak van vaag motorgedrag zijn :D
JV

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen / Jouw Chevy