Hallo allemaal

Introduce yourself / Your Chevy

Berichtdoor JV » 16 jul 2015, 10:29

Zo hier weer eens een update van mij. M'n tussenbak deed met achteruitrijden sinds een poos raar, tandwielen ratelden en als ik te snel was met gas geven klapte die in z'n achteruit. Ik was er bang voor dat mn tussenbak weer kapot zou zijn, is 1,5 jaar geleden gereviseerd.

Ik heb het deksel eraf gehaald en gezocht. Om een lang verhaal kort te maken, op de uitgaande as zit een snapring naast het lager. Die lag er in stukjes naast, beetje gek. Nieuwe besteld en erop gezet, nieuwe snapring paste perfect en was 2x zo dik als die eruit kwam. Is dus een verkeerde ring gemonteerd met reviseren, beetje erg lomp.

Maargoed na 4 weken sleutelen en wachten op een snapring uit Amerika rijd de chevy weer.

Verder deed de motor al een poosje raar als die warm werd, is een kwaal van de diesels dat de module op de injectiepomp kapot gaat door de hitte. Officieel is het de bedoeling dat de diesel die door de pomp stroomt de module af moet koelen maar dat werkt niet echt. Op youtube wat filmpjes gekeken hoe ze dat in de USA doen. Zo kwam ik erachter dat er setjes bestaan met een verlengkabel zodat je niet de halve motor hoeft te slopen om dat ding te vervangen plus dat je hem dan op een betere plek kunt monteren.

Prijs ex btw hier in NL 510 euro voor een setje, prijs in USA incl thuis bezorgen in euro's €320. Toch snel verdiend, gister gemonteerd en de chevy loopt weer als nooit tevoren :lol: :lol:

Ik zal nog es een foto maken van hoe ik het gefixt heb, bij de setjes uit de USA zit meteen een koelrib van aluminium, werkt perfect. De module word nu handwarm en de koelrib voert alle warmte af :D

Zo misschien wisten jullie al van het bestaan af van deze setjes, ikke niet en misschien kan ik er anderen mee helpen. Oja, bestellen in de USA is simpel en duurt een week dan heb je het thuis.
-als het niet kan zoals het moet dan moet het zoals het kan-
JV

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 16 jul 2015, 20:04

Lekker he, alles zelf kunnen oplossen!

Mooi werk man :)
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Vannetje

Berichtdoor peetboss » 18 jul 2015, 01:08

ff tijdje weg geweest ,maar heb toch maar weer een ami aangeschaft
alleen ik zocht iets vanaf 70 tot 75 bus of pick up maar de prijzen :shock:
beetje een chevy Van of pickup van dat bouwjaar 7/8/9 ruggen ,,dacht het niet,,
heb aangeschaft dodge b100 bj 75 V8 uit duitsland heeft 5 j stil gestaan in garage
dus zit wel werk aan rondom ,binnen ,enz enz dus mijn vragen komen weer wat en hoe .wil er ook gas inlaten bouwen maar eerst maar eens naar de rdw en een apk erop en bank achterin wil geen grijs kenteken is een gesloten bus dus geen ramen aan de zij kanten ik denk dat er van dit type misschien een paar van rond rijden in nl en er buiten dus toch wel apart
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 18 jul 2015, 15:28

Goed bezig man! Dit vraagt natuurlijk wel om foto's he, dat kan je wel begrijpen!
Lekkere simpele techniek in die fijne oldtimers, daar kan je nagenoeg alles zelf aan doen.
Paul.
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor peetboss » 18 jul 2015, 17:08

ja foto,s uhh weet niet meer hoe enzo :roll:
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 18 jul 2015, 17:36

met zoiets als photobucket ofzo?? :roll:
Paul.
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Vorige

Keer terug naar Even voorstellen / Jouw Chevy