Nieuw hier ff voorstellen

Introduce yourself / Your Chevy

Nieuw hier ff voorstellen

Berichtdoor Jelmer » 03 maart 2014, 16:33

Beste mensen,

ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste Amerikaan gekocht, een caprice classic uit 1986.

zit wat werk en wat achterstallig onderhoud aan.
Body is redelijk wel wat plekjes en motor liep niet helemaal fijn.
een van de 2 cilinderkoppen begint met lekken en dus gaan de koppen eraf.

Nu is mijn vraag hoe ik het makkelijkst kan zien welke motor ik heb ivb met het bestellen van onderdelen en waar je de onderdelen goed kan bestellen.
Afbeelding
Jelmer
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 maart 2014, 15:58

Berichtdoor Jelmer » 03 maart 2014, 16:34

hmmm foto erop wil nog niet echt

https://imageshack.com/i/eub66kj
Jelmer
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 maart 2014, 15:58

Berichtdoor camarojo » 03 maart 2014, 19:05

Welkom hier.Photobucket werkt wel prima hier
Chevrolet Camaro 76 350cui
Avatar gebruiker
camarojo
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 09 jan 2009, 22:07
Woonplaats: Den Andel

Berichtdoor chevystan67 » 03 maart 2014, 19:23

hier zou je wel enige info moeten kunnen vinden, tenzij er een ander blok inzit


http://www.webring.org/l/rd?ring=capric ... 986%2Ehtml
Avatar gebruiker
chevystan67
 
Berichten: 450
Geregistreerd: 01 jul 2009, 19:20
Woonplaats: Rotterdam (south-side)

Berichtdoor pintor » 03 maart 2014, 19:23

verwacht een 305..
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor FRANKYSCHILLEMANS » 03 maart 2014, 19:51

Als hij nog origineel is, is de kans groot dat het een 307 Oldsmobile is. De Chevrolet 305 werd alleen gebruikt tot november 1985. Heel vroege productie dus.

Zo'n Olds kan je makkelijk herkennen. De olievulpijp is een buis die vooraan op de motor staat, kleppendeksel is gemonteerd met 7 boutjes en de startmotor hangt aan de linkse (bestuurders) kant.

Groeten, Franky
Avatar gebruiker
FRANKYSCHILLEMANS
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 09 sep 2008, 22:58

Berichtdoor Jelmer » 03 maart 2014, 21:38

beste allemaal

eerste dank voor de snelle reacties!

De olie vulpijp zit in iedergeval voor de motor
in de kleppedeksels zitten maar 5 boutjes.

morgen zal ik eens verder kijken.

jelmer
Jelmer
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 maart 2014, 15:58

Berichtdoor pintor » 03 maart 2014, 22:34

boutjes op de kleppendeksel of naast de kleppendeksel?
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor Jelmer » 03 maart 2014, 22:37

zit een rand rondom de deksel en daar zitten 5 gaatjes in
Jelmer
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 maart 2014, 15:58

Berichtdoor kikkegek » 03 maart 2014, 23:33

welkom
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor FRANKYSCHILLEMANS » 03 maart 2014, 23:51

Jelmer schreef:zit een rand rondom de deksel en daar zitten 5 gaatjes in


Ik wist dat het er nogal wat waren. Ach de oude dag .... het eerste dat gaat is het geheugen.

Nog een paar kenmerken.
De stroomverdeler draait in tegenwijzerzin en is gemonteerd in het motorblok. Niet in het inlaatspruitstuk. De benzinepomp is gemonteerd met boutjes onder elkaar. Vooraan het thermostaathuis heb je een U-vormig buisje dat verbonden is met de waterpomp.

Op eenvoudig verzoek kan ik je een gedetailleerde lijst bezorgen van andere dingen die gaan bij de oude dag. Maar ... daar word je niet vrolijk van.

Groeten, Franky.
Avatar gebruiker
FRANKYSCHILLEMANS
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 09 sep 2008, 22:58

Berichtdoor pintor » 04 maart 2014, 16:19

kleppendeksels met 5 bouten vast ken ik niet van chevrolet
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor Jelmer » 04 maart 2014, 17:59

Ik zal vanavond eens een paar fotos maken en uploaden ben wel benieuwd wat het nu precies is groet
Jelmer
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 maart 2014, 15:58

Berichtdoor Wolf » 05 maart 2014, 05:14

Franky, er zijn 305's in Caprices gelegd tot en met 1993.
Even ter correctie.

Anders kijk gewoon op je blok Jelmer, weet je het zeker.

http://www.mortec.com/location.htm
http://www.73-87.com/chevy_ids/blockid.htm
“ For a good time, call 1-8-4-3-6-5-7-2 ”
-1971 Impala Custom Coupe 350 cui TH350
- (ex)1980 Caprice Classic Wagon 305 cui TH350
- (ex)1971 Lincoln Continental Mark III 460 cui
Avatar gebruiker
Wolf
 
Berichten: 289
Geregistreerd: 28 feb 2012, 13:41
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor FRANKYSCHILLEMANS » 05 maart 2014, 09:04

Sorry. Ik heb het een beetje verkeerd geformuleerd.
Van 1986 t/m 1990 gebruikten Caprice Station Wagons een 307 Oldsmobile. Sedans gebruikten de 305 Chevrolet. Dat is inderdaad verwarrend . Het zijn tenslotte allebei 5 l. motoren.
Het had mogelijk te maken met een vereenvoudigde productie. Ook De Olds Custom Cruiser, Buick Estate en Pontiac Safari hadden die 307.
Vanaf 1991 zijn het terug uitsluitend Chevrolet motoren. Die Oldsmobile 307 was uit productie genomen na 1990.

Groeten, Franky.
Avatar gebruiker
FRANKYSCHILLEMANS
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 09 sep 2008, 22:58

Berichtdoor Wolf » 05 maart 2014, 12:15

En zo is het ;)
Waren nog leuke performance blokjes die latere 305 series schijnt.
“ For a good time, call 1-8-4-3-6-5-7-2 ”
-1971 Impala Custom Coupe 350 cui TH350
- (ex)1980 Caprice Classic Wagon 305 cui TH350
- (ex)1971 Lincoln Continental Mark III 460 cui
Avatar gebruiker
Wolf
 
Berichten: 289
Geregistreerd: 28 feb 2012, 13:41
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor pintor » 06 maart 2014, 16:51

ben nu wel benieuwd naar een foto..
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor Jelmer » 09 maart 2014, 17:32

Sorry beste mensen voor de wat late reactie ik ben niet zon computermens.

even over wat er allemaal is gebeurd.
afgelopen week geprobeerd om de kijken wat er precies aan de hand was.

Compressie gemeten de waardes schommelden aardig per cilinder.
verder gaan meten en de laatste cilinder had helemaal geen compressie.
olie op de zuiger, nog geen compressie had goede hoop op een lekke klep oid.
helaas bleek dit niet het geval en na demontage van de kop bleken de zuiger en veren helemaal te zijn kapot gelopen.

gister motor uitgebouwd en gehele motor gedemonteerd conclusie: meerdere gebroken zuiger veren etc.


dus nu ben ik helaas gedwongen tot het zoeken van een andere motor.

verder besloten om ook de gehele carrosserie op te knappen en er een knappe wagen van te maken
Jelmer
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 maart 2014, 15:58

Berichtdoor slayer » 11 maart 2014, 20:37

nou het zit niet echt mee zo te lezen :(
succes ermee , gaat vast goed komen
Avatar gebruiker
slayer
 
Berichten: 544
Geregistreerd: 09 mei 2009, 21:17
Woonplaats: Breukelen

Berichtdoor Baklap » 17 maart 2014, 18:16

Is het dan niet goedkoper om de kapotte zuigen en bij de rest de zuiger-ringen te vervangen?
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57


Keer terug naar Even voorstellen / Jouw Chevy

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron