'88 Chevrolet Silverado C1500

Pictures and movies

Berichtdoor MadMax » 23 apr 2013, 20:55

Hey mensen

Ja, hij heeft inderdaad gereden, sinds de zomer alweer. Maar hij is nog lang niet af. Ik heb er even geen tijd en geld meer voor over gezien ik een woning heb gekocht.

Hij staat geschorst bij de garage op zolder. In grote lijnen wat er nog aan moet gebeuren:

-Over schilderen
-Elektronische probleempjes verhelpen in de zin van instrumentarium en stroomvoorziening cabine.
-Hele interieur afbouwen
-Stereo weer aanleggen
-Voorfront afbouwen
-Spoorverbreders voorkant moeten er nog op
-Diverse verlichting buiten nog plaatsen/kopen.
-Uitlaat dempers vervangen, kapot geblazen :oops:
-Achteras zingt weer een beetje, moet weer even uit elkaar

Ik vind dat hij snel gaat, maar met een dubbele mixer en verdamper zal het nog wel veel harder gaan. Ik ben blij dat er nu een floorshifter in zit, die heb je echt nodig om net dat extra er uit te halen kwa acceleratie

De Lexus LS430 die ik had (verkocht aan me vader) gaat in 6.7 seconden naar de honderd. De Pick up is sneller dan die auto, gezien die hem best wel niet bij hield. Maar ik heb verder geen hard cijferwerk.

Hij heeft z'n goede en slechte dagen :lol: Maar het zal rond de 6 seconden zitten

Remmen doet hij nog veel harder... dat is echt bizar :shock: .. NOOIT vol in trappen gezien het pedaal niet harder wordt met die hydraulische bekrachtiger, je trap hem zo naar z'n eind... en dan heb je vier vierkante banden.

Daarom is het wel leuk als je iemand achter/naast je heb die denkt een hogere aanrijd snelheid tot de bocht te voeren met een meer doorsnee auto. Wordt vaak zeuren gezien ik met deze echt pas op het laatste moment even de remmen flink hoef toe te spreken. Bochten gaan ook goed met dit nog meer verbeterde onderstel ten opzichte van voor het ongeluk. Hij is alleen wat hoog aan de achterkant, voor nog meer verbetering zal hij omlaag moeten. Maar ik vind het wel leuk staan, en hij heeft zo nog flink laadcapaciteit.

Ik ga het wel een keer proberen door de Roadmaster hulpveren/ stabilisators te verwijderen. Ik heb immers toch apart een dikke stabilisator achter + traction bars. Dan zal hij waarschijnlijk het gewenste aantal cm's omlaag gaan. Hij staat namelijk gewoon op standaard hoogte terwijl hij eigenlijk 4 inch verlaagd zou moeten zijn :roll:

Moet er wel bij vermelden dat er bladveren van een 2500 onder zitten. en hij altijd leeg is
Afbeelding
No Pain, No Gain

'88 C1500 383Ci | '88 730iA | '06 VW T5 TDI Multitronic
MadMax

Berichtdoor kikkegek » 23 apr 2013, 21:00

daarissiedan.....welcome back!

8)
kikkegek

Berichtdoor MadMax » 25 apr 2013, 21:01

Tsja, weinig tijd. niet meer zo bezig met de pick up de komende jaren. Maar wegdoen doe ik hem zeker niet, hij komt weer af. Anders is het weggegooid geld. Het is ook nog maar me enige 'snellere' auto per slot van rekening

Zal eerdaags eens een fotootje maken hoe hij er bij staat
Afbeelding
No Pain, No Gain

MadMax

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 26 apr 2013, 19:28

Waar heb je een huis gekocht Jelmer?
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor MadMax » 13 apr 2014, 11:56

Gewoon appartement hier in Alkmaar... en ik heb er ook twee garage's bij kunnen krijgen onder het gebouw + nog eentje aan de overkant :D dus alles kan binnen staan.

Het begint toch wel weer wat te kriebelen :roll: , dus van de zomer wil ik toch wel weer even de pick up van stal halen. Voor die tijd moet hij nog even nagekeken worden of alle vloeistoffen nog op peil zijn. Daarbij moet de achteras nog even uit elkaar voor dat zingen, twee nieuwe uitlaatdempertjes en een overdrive realiseren, that's all!

En eigenlijk wil ik er nog een MSD ontsteking bij zetten, ik heb dat bij me BMW gedaan en dat bevalt erg goed! de Pick up zal er nog wel meer van opleven en het starten ook wat gemakkelijker maken.

Zo staat hij nu al weer anderhalf jaar:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
No Pain, No Gain

MadMax

Berichtdoor kikkegek » 13 apr 2014, 12:22

he Jelmer....long time no see...goed om weer van je te lezen.

voor wat betreft je ontsteking...als die nog origineel via je contactslot loopt, dan kan het helpen om hem te voeden met een relais direct vanaf je power-junction op de firewall.

Ik heb eens met de multimeter gemeten en merkte dat tijdens het starten er maar 8V aan kwam bij de HEI onsteking...schiet niet op natuurlijk. dus relais ertussen...

Afbeelding
kikkegek

Berichtdoor MadMax » 14 apr 2014, 21:08

Hey Jochen

De mijne zit inderdaad al direct, maar het blijft zooien met die oude techniek i.c.m. temperatuur/weersomstandigheden. Bij me BMW heeft het gewoon zoveel meer opgeleverd dat er meer vonken worden gegeven dat ik het bij deze ook zeker ga doen. Niet alleen dus in het starten beter, maar ook de algehele verbranding, dus vermogen.
Afbeelding
No Pain, No Gain

MadMax

Berichtdoor MadMax » 14 okt 2014, 20:38

Het Beest rijdt weer! :D Voordat ik hem meeneem wordt het volgende er nog even aan gedaan:

-2 "El Cheapo'' Walker dempertjes er onder (die hij waarschijnlijk wel weer sloopt)
-Achteras moet nog open omdat hij boven de 80 begint te gieren
-Hydraulische Lock-Up aanbrengen in de bak

Ik dacht dat me spruitstuk pakkingen het weer hadden begeven, maar de spruitstukken bleken los "gerammeld" te zijn, De startmotor had het zelfde kwaaltje, alles was losgekomen. soms deed hij het, dan weer niet. Hij heeft het maar zwaar met mij.

Komende tijd ga ik hem maar weer eens overschilderen. en een snelheidsmeter plaatsen, kijken hoe hard hij gaat
Afbeelding
No Pain, No Gain

MadMax

Berichtdoor ayla » 14 okt 2014, 20:41

Overschilderen :shock: :shock:

Ik vind dit nu juist een van de weinige gave auto's in de kleur mat zwart (satin black)....

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
ayla

Berichtdoor kikkegek » 14 okt 2014, 20:50

leuk weer wat van je te horen.

is die lockup die je noemt zoiets als de lockup in de TH700R4?
kikkegek

Berichtdoor MadMax » 15 okt 2014, 19:49

@Ron,

Ja, deze is gewoon gerold destijds, maar niet op één middagje. Bedankt voor je compliment. In eerste instantie wou ik hem niet in dat stereotype mat zwart toen, maar de andere kleur viel bijzonder slecht uit. Dus toen toch maar mat zwart, wat eigenlijk meer antraciet is. Net even wat anders, zelf was ik ook verrast hoe het uit viel.

Hij blijft ook deze kleur hoor :wink:

@Jochen,

Deze heeft een 700R4, maar de computer die de lock up aanstuurde is samen met alle andere overbodige electronica verwijdert. Dus ik had in eerste instantie zo'n elektrische lock up kit met een schakelaar, maar ik wil geen schakelaartje hoeven om te gooien. Dus straks werkt hij hydraulisch door middel van een klepje in de bak, kan ik hem gewoon met de pook aansturen. ten minste, dat is de theorie :lol:
Afbeelding
No Pain, No Gain

MadMax

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 16 okt 2014, 18:25

Ik ben blij dat het beest weer rijd Jelmer :!: Top :!: :!:
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor joff » 26 feb 2015, 18:26

hey , NICE toppic!
heb net een C1500 gekocht
enig idee waar ik een slotenset van de deuren vind?
mvg
joff

Berichtdoor Baklap » 28 feb 2015, 10:19

onderdelenlijn.nl al geprobeerd?
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor Texas Boy » 28 feb 2015, 10:24

joff schreef:enig idee waar ik een slotenset van de deuren vind?
mvg

http://www.lmctruck.com/
Export uit Amerika

http://www.usa2ned.com/
Texas Boy

Vorige

Keer terug naar Foto's en filmpjes