'88 Chevrolet Silverado C1500

Pictures and movies

Berichtdoor MadMax » 02 jan 2012, 19:21

Dynamat had ik de vorige keer al gedaan he :wink: blader maar een bladzijdes terug :lol:

Dat is carrosserie kit (dinitrol) op een paar plekken (3) hebben we wat overbodige gaten dicht gemaakt door er een plaatje in te lassen. De airco hadden we dus niet meer nodig, en door dat vierkante gat ging de kabelboom van de ECM... die er dus ook niet meer in zit :P
Afbeelding
No Pain, No Gain

'88 C1500 383Ci | '88 730iA | '06 VW T5 TDI Multitronic
Avatar gebruiker
MadMax
 
Berichten: 1519
Geregistreerd: 29 dec 2007, 21:27
Woonplaats: Bureaustoel

Berichtdoor kikkegek » 02 jan 2012, 19:30

oke thanks, weer wat geleerd. Moet in mijn motorruimte ook de naden weer eens nalopen, ken ik mooi dit erop smeren
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor MadMax » 03 jan 2012, 17:23

Vandaag het hele schutbord in de Herculiner gezet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een stukje van de achterkant ook maar weer meegenomen, kan ik straks niet meer bij:

Afbeelding

Nieuwe remleidingen over de achteras:

Afbeelding
Afbeelding
No Pain, No Gain

'88 C1500 383Ci | '88 730iA | '06 VW T5 TDI Multitronic
Avatar gebruiker
MadMax
 
Berichten: 1519
Geregistreerd: 29 dec 2007, 21:27
Woonplaats: Bureaustoel

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 03 jan 2012, 19:20

Hij word beter dan nieuw op deze manier jelmer!!
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor Collector » 03 jan 2012, 19:22

welke diameter remleiding gebruik je ?? tziet er zo ielig uit !
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor MadMax » 03 jan 2012, 19:56

origineel, er gaat één dikkere naar achter straks. Hij is wel hydraulisch bekrachtigt dadelijk.

@paul: Dat is wel de opzet inderdaad! :D roesten doet hij niet meer zo snel in ieder geval :lol: Misschien dat de laadbak nog een paar plekjes krijgt komende jaren aan de passagierskant, verder is alles nieuw of dusdanig behandeld dat ik er geen last meer van krijg.

Over het algemeen roesten de cabine's alleen bij de dorpels en cab corners, de rest, zoals bij de voorruit, is helemaal netjes.

En ik sop alles in de herculiner :twisted:
Afbeelding
No Pain, No Gain

'88 C1500 383Ci | '88 730iA | '06 VW T5 TDI Multitronic
Avatar gebruiker
MadMax
 
Berichten: 1519
Geregistreerd: 29 dec 2007, 21:27
Woonplaats: Bureaustoel

Berichtdoor MadMax » 10 jan 2012, 22:35

Ben zelf bezig gegaan met de wielen. Rand gepolijst, hart in de kleur van de carrosserie. Rust-Oleum mat zwart (antraciet eigenlijk)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
No Pain, No Gain

'88 C1500 383Ci | '88 730iA | '06 VW T5 TDI Multitronic
Avatar gebruiker
MadMax
 
Berichten: 1519
Geregistreerd: 29 dec 2007, 21:27
Woonplaats: Bureaustoel

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 10 jan 2012, 23:10

Netjes :!: :!:
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor WHITEHEARSE » 10 jan 2012, 23:31

Zeker heel netjes, mooie velgen vind ik dat 8)
GreEtZZ FrOm ""THE RATCORNER""
""""68 CAprICE RaT DEAtH WAgoN""""
""""59 van der Lely 'RaT' invalide BROMMER
""95 Ford Thunderbird V8"" Another Chevy....
------www.ratcorner.mysites.nl------
Avatar gebruiker
WHITEHEARSE
 
Berichten: 1693
Geregistreerd: 28 maart 2008, 20:57
Woonplaats: ""THE RATCORNER""

Berichtdoor kikkegek » 11 jan 2012, 05:23

kikke! ziet er strak uit man...
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Rudy » 11 jan 2012, 06:14

Ferry nais! :lol: :shock: :wink:
Afbeelding'85 SUBURBANAfbeelding
Avatar gebruiker
Rudy
 
Berichten: 973
Geregistreerd: 30 apr 2008, 18:18
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor tunas » 11 jan 2012, 12:12

Nice wheels ! 8)
gr. Wout
Is 't nie oud, vink 't niks!!
Avatar gebruiker
tunas
 
Berichten: 423
Geregistreerd: 20 dec 2010, 15:31
Woonplaats: In het midden

Berichtdoor tunas » 11 jan 2012, 12:13

Staan onder mijn Sub vast veeeeel mooier !! :lol: :lol:
gr. Wout
Is 't nie oud, vink 't niks!!
Avatar gebruiker
tunas
 
Berichten: 423
Geregistreerd: 20 dec 2010, 15:31
Woonplaats: In het midden

Berichtdoor MadMax » 11 jan 2012, 19:00

Bedankt mensen!

Nou, misschien dat ik ze nog wel eens weg doe :wink: Wil eigenlijk in de toekomst breder gaan 8) 315 achter en de 295 voor. En dan heb ik dus andere wielen nodig. Die moeten alleen speciaal besteld worden voor de achterkant als je 12J wil....


maar met 315 geraak ik wel in een kleinere diameter :? hmpf. altijd complicaties met de juiste wielen voor deze pick up en de gewenste breedte.
Kan wel iets van formaat krijgen van Mickey Thompson in een banddiameter van 29" (die ik heb)... maar dan zit ik meteen aan een 20X15 velgje :lol: .. en een band die je dus niet overal kan krijgen hiero

Is ook wel errug breed hoor :lol:

Afbeelding
Afbeelding
No Pain, No Gain

'88 C1500 383Ci | '88 730iA | '06 VW T5 TDI Multitronic
Avatar gebruiker
MadMax
 
Berichten: 1519
Geregistreerd: 29 dec 2007, 21:27
Woonplaats: Bureaustoel

Berichtdoor daltonimus » 11 jan 2012, 19:56

:shock: gast,kun je dan niet beter een paar wasmachinetrommels bestellen? :wink:
hadooiteen1980impala350cui.moarnuniemeer

**wie zijn kind benzine voert.....
moet niet gaan roken als het boert**
Avatar gebruiker
daltonimus
 
Berichten: 1079
Geregistreerd: 01 nov 2009, 15:16
Woonplaats: Midwolda Grunn

Berichtdoor MadMax » 11 jan 2012, 20:30

Ja eigenlijk wel :lol:

Maar had aan de voorzijde 265, en dat vond ik wat ielig. En had soms ook last van onderstuur op droog wegdek. Dus de 295's die ik achter had mogen wel naar voren.

Achterzijde was eigenlijk al dik genoeg.... maar moet dus wel dikker dan voor he! :lol: Ik denk dat ik toch bij 315 beland op 10.5 J
Afbeelding
No Pain, No Gain

'88 C1500 383Ci | '88 730iA | '06 VW T5 TDI Multitronic
Avatar gebruiker
MadMax
 
Berichten: 1519
Geregistreerd: 29 dec 2007, 21:27
Woonplaats: Bureaustoel

Berichtdoor daltonimus » 11 jan 2012, 21:21

love to see that 8)
hadooiteen1980impala350cui.moarnuniemeer

**wie zijn kind benzine voert.....
moet niet gaan roken als het boert**
Avatar gebruiker
daltonimus
 
Berichten: 1079
Geregistreerd: 01 nov 2009, 15:16
Woonplaats: Midwolda Grunn

Berichtdoor kikkegek » 11 jan 2012, 22:08

me2 :shock:
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Malle » 11 jan 2012, 22:34

....iets met hoe breder de banden hoe minder griep

looks matters :)
1964 Bel Air Wagon 5.4
Avatar gebruiker
Malle
 
Berichten: 5395
Geregistreerd: 11 jul 2008, 00:08
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Zwijntje » 12 jan 2012, 11:08

als het droog en warm is zul je grip zat hebben idd.
Maar als de weg nat is zul je overal heen glibberen.

Zal er wel heel stoer uit zien btw! :o
Avatar gebruiker
Zwijntje
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 28 okt 2009, 15:49
Woonplaats: Nederweert, Limburg

Berichtdoor tunas » 12 jan 2012, 17:00

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden toch ? Een Chevy met 175/60-14 is ook geen gezicht . :lol:
gr. Wout
Is 't nie oud, vink 't niks!!
Avatar gebruiker
tunas
 
Berichten: 423
Geregistreerd: 20 dec 2010, 15:31
Woonplaats: In het midden

Berichtdoor Malle » 12 jan 2012, 19:29

tegen een boom met de neus de helft korter is ook gene gezicht ;)
1964 Bel Air Wagon 5.4
Avatar gebruiker
Malle
 
Berichten: 5395
Geregistreerd: 11 jul 2008, 00:08
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor MadMax » 14 jan 2012, 23:54

En jij denk dat ik op iedere hoek ga staan gummen als het nat is :lol: :wink:

Natuurlijk weet ik dat een bredere band slechter is met nattigheid en vorst. Het gaat dus zuiver om tractie op droog wegdek, want al dit werk doen we niet om hem straks weer door de pekel/natte tijd te sturen :wink:

Heb die all season 295's wel gewoon eerder in de sneeuw gereden, ging niet verkeerd met die slappe motor. maar de AT bandjes die ik eerder op had waren veeel beter daarvoor
Afbeelding
No Pain, No Gain

'88 C1500 383Ci | '88 730iA | '06 VW T5 TDI Multitronic
Avatar gebruiker
MadMax
 
Berichten: 1519
Geregistreerd: 29 dec 2007, 21:27
Woonplaats: Bureaustoel

Berichtdoor MadMax » 08 apr 2012, 19:42

Tijdje geleden dat ik wat gepost heb, pardon :lol: Maar ik sla even een stukje over :wink: Zo ziet hij er nu uit:

Afbeelding

Afbeelding

Een paar opmerkingen over de auto: Blok is een gloednieuwe L31 Bowtie van GM, opgeboord naar een 383 met aluminium cilinderkoppen, lekker ruw stationair lopende nokkenas, hoge single plane inlaat, Gesmede zuigers een een compressie van 11:1. Motor is voor mij in de USA gebouwd om op LPG te lopen. nu zo'n 7 en een half draai uren gehad. Gekoeld door een radiator/fan set van FF Dynamics. Er zit heeel goed vermogen in :D

Er boven op staat een Impco 425 Mixer, Uitlaat is mijn oude alleen dan even gestraald en in zinc spray gezet. Elektrische vlinder kleppen naar open pijpen zitten er uiteraard ook nog tussen.

Automaat is de Level 4 700R4 van Maddog met external lock up kit en een 2400RPM stall converter. voorzien van een grotere koeler op het kopschot Aangestuurd door een B&M shifter

Remmen zijn aan de voorzijde van SSBC, de Force10 4 zuigerige alluminium klauwen met grote schijven, ik moest minimaal een 18" wiel hebben daarvoor, gelukkig had ik al 20" :D
Achterzijde is voorzien van een Kingtek ombouwset naar schijven met een handrem voorziening op de klauw.
Het hele spul wordt bekrachtigt door een nieuwe hydraulische bekrachtiger van een Diesel. Aluminium hoofdrem cilinder met een SSBC remdrukregelaar er onder. Leidingen zijn allemaal nieuw uiteraard, flexibele delen zijn staal omwonden. Hurst Line Lock zit er ook tussen.

Ophanging, demping, en stabilisator voor en achter zijn allemaal van DJM. Bladveren zijn van een C2500. Spiraalveren voor zijn origineel. De roadmasters zitten ook weer bovenop de bladveren. Aan de onder kant van de achteras zitten de Slide-a-Link traction bars van Competition engineering welke weer zitten bevestigd op het voorste bevestigingspunt van de bladveren.

Achteras is voorzien van nieuwe Superior steekassen, nieuw lagerwerk, en een Detroit Locker met standaard overbrenging. Aandrijfas is voorzien van nieuwe kruiskoppelingen.

Voorzijde hebben we ook al even gepast, Motorkap is een fiberglass Oldsmobile 442 style van KeyStone (GoodHood)

Afbeelding

Alles is nieuw, en word in de Herculiner gesopt :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
No Pain, No Gain

'88 C1500 383Ci | '88 730iA | '06 VW T5 TDI Multitronic
Avatar gebruiker
MadMax
 
Berichten: 1519
Geregistreerd: 29 dec 2007, 21:27
Woonplaats: Bureaustoel

Berichtdoor kikkegek » 08 apr 2012, 19:57

*jaloerse modus ON*

zo, ben echt onwijs blij voor je
* Jaloerse modus OFF*

nondesju man! dat ziet er echt heel vet uit. Dikke motorkap man!

altijd tof om fotos van de voortgang te zien...deze zomer nog naar een meeting?
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 08 apr 2012, 20:11

Allememachies jelmer :!:

Je gáát maar door met goed bezig zijn he!!

Ziet er geweldig uit allemaal, als hij weer thuis staat ga ik zeker ff langskomen bij je!
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor MadMax » 15 apr 2012, 17:09

Haha, bedankt jongens! :D

Ik heb van het weekend de B&M shifter goed op z'n plek gezet, en we zijn nu bezig met een stoelframe te maken voor mijn vol elektrische BMW 7 serie comfort stoelen, beige leer. Deze had ik er al in voor het ongeluk, alleen op een tijdelijke habbibabbi manier.

Dinsdag ga ik het kopschot nog even insoppen, en dan kan het hele spul aan de voorzijde ook in elkaar gezet worden :D
Afbeelding
No Pain, No Gain

'88 C1500 383Ci | '88 730iA | '06 VW T5 TDI Multitronic
Avatar gebruiker
MadMax
 
Berichten: 1519
Geregistreerd: 29 dec 2007, 21:27
Woonplaats: Bureaustoel

Berichtdoor kikkegek » 15 okt 2012, 11:37

hebbie nog updates Jelmer? ben wel benieuwd!
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Jeroen » 16 okt 2012, 07:07

Ik ook, het wordt steeds mooier Jelmer!
Greetz,
Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Site Admin
 
Berichten: 1621
Geregistreerd: 23 okt 2006, 18:54

Berichtdoor Chevelle73 » 16 okt 2012, 20:32

die pick up rijd bij mijn wel is door de straat heen. hij klinkt best wel hard haha

je ben goed bezig man
Chevelle Laguna 350: 1973
Avatar gebruiker
Chevelle73
 
Berichten: 122
Geregistreerd: 26 sep 2010, 19:20
Woonplaats: Heerhugowaard

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's en filmpjes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron