Onze vakantie in Spanje met de Van

News

Onze vakantie in Spanje met de Van

Berichtdoor starcraft 1987 » 23 aug 2010, 22:57

Dit jaar zijn we weer eens op vakantie geweest in Spanje om prezies te zijn Las Nieves dit ligt boven Portugal tegen de grens aan en ongeveer 40 kilometer van de havenstad Vigo af,vanuit Deventer bijna 2200 kilometer 8) Heen reis is goed verlopen en dit hebben we gedaan in 24 uur,,een Le Mans race?? nee vakantie :lol:

Eenmaal aangekomen heb ik hem de garage in gereden en meteen voorzien van nieuwe bak en motor olie met de filters en meteen even de hulpstuurhuis en pitman arm vervangen,,wilde nog meer doen maar is er helaas niet van gekomen,,

Mijn broertje(Oswaldo) ging trouwen met Lorena,en hadden een soort van vrijgezellenfeest en gingen naar een Spaanse tappas bar en hebben daar lekker gegeten en gedronken :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

enz.enz. aan het eind kregen ze nog kadootjes en toen zatten ze mooi voor..... :lol:

Afbeelding

Feestje 2 mijn ouders gaveneen besloten feestje i.v.m hun 40 jarige huwelijk
En aangezien de Van deze keer niet binnen stond hebben we gezellig geBBQ in de garage 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar dit alles werd snel niet gezellig meer
Klik op de foto :shock:

Afbeelding

Er waren al een hoop brandjes her en der maar deze was wel verdomd dichtbij wat bijna uit de hand liep,maar de spaanse brandweer wist het weer snel onder controle te krijgen :D Ook in Portugal keken wij de hele vakantie op bosbranden,was niet leuk meer maar goed dat is aan het andere kant van het water :)

Vervolgens hoorde wij rare geluiden in een maisveld van de overbuurman en zagen wilde zwijnen lopen :shock: ja ook nog eens jongen erbij dus oppassen geblazen :? Wij die beesten proberen weg te jagen en lopen over de weg hoor ik in de verte piepende banden en denk dit gaat fout op dat moment springen wij in een lager gelegen veld en we hoorden de auto letterlijk over ons heen slippen en ramde bijna een teggenligger,deze draait als een gek rond en scheurt vervolgens weer weg en de tegenligger trok bleek weg en ja wij ook :shock: gelukkig geen gewonden en de volgende dag wijs ik de familie aan waar wij in wegdoken :shock: als ik dat had geweten had ik misschien iets anders opgezocht,,,wat een rotsen daaro :shock:

Nou d het de dag van mijn broertje en vriendin zij gaan trouwen dus wij met zijn alle trouw op tijd in de kerk moeten wij zeker een uur wachten op de pastoor,komt ie de kerkin kijkt verbaasd naar ons en vraagt,,,Wat doen jullie hier??? Euh antwoord Oswaldo,,wij gaan vandaag onze ja woord geven hiero.. Oke en wie zijn jullie?? :shock: Tja dat was dus wel even lachen :lol: :lol:
Op naar he feest en daar werd gegeten gegeten gegeten en gedronken gedronken enz. Oja en dansen was er ook nog bij :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat hij hier zocht laat ik aan jullie over :lol: :lol:

Ondertussen nog een foto sessie gedaan met de Van

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cool toch?

Sandra had nog even gauw een ander jurk gehaald 8)

Afbeelding

Ja de mensen zagen er allemaal netjes uit 8)

Dan gaan we op weg naar een ander feest met bruidspaar maarja voordat zij in de auto zitten hebben ze nog even iets werk te verzetten :lol:

Afbeelding

Een dag later gezellig eten bij de nieuwe familie en later op de avond een mini brandewijn feestje 8) Ik had nog ergens in een veld een kallebas gevonden en deze meegenomen,deze hol je uit en vult hem met brandewijn die op dat moment nog 80% alcohol bevat :shock: hierbij doe je een beetje vruchten fruit en suiker en steekt het in de fik(klik op de foto)

Afbeelding

Zodra de vlam dooft is er nog maar 40% van de alcohol overgebleven :( maar wel lekker :lol: :lol: nou ja jullie zullen wel begrijpen dat dit er lekker inhakt

Ook nog een beetje tijd over om zelf iets te ondernemen en lekker gek doen

Paardje rijden bijv.

Afbeelding

Paaldansen

Afbeelding

Vleermuizen vangen

Afbeelding

Dagje cruizen door Portugal en op de terug weg ramde we ook nog eens bijna een vrachtwagen,,hier in de bocht stonden twee brandweer wagens een berm brandje te blussen en niemand die even het verkeer regelt,,,zo dat scheelde echt verdomd niets over geluk gesproken deze vakantie :D
Dan nog even gezellig op het balkon zitten

Afbeelding

Word dit rustig zitten ineens verstoord door klapperende dakpannen en troep wat hoog de lucht inging :shock: onstaat er vlak voor onze neus een heuze tornado,,okee niet zo groot als wat je op tv zit zoals discovery chanel maar toch wel eentje met een doorsnee van 4 meter eneen hoogte van 15 meter :? die ging me daar even te keer he was gelukkig maar van korte duur en ik kon mijn van weer eens wassen :(

Mijn Pa heeft nog een Seat 124 uit 1968 in de garage staan die hij sinds 1969 in bezit heeft en deze heb ik maar weer eens aan het lopen gemaakt,,helaas geen foto van gemaakt,,wel gaaf om met zo`n ding rond te rijden ook deze had bekijks net als de vavons :lol: :lol:

Maar al met al hebben we genoten gelachen en gefeest was de trip weer waard,op naar huis :(
Onderweg in Spanje en jahoor weer ergens in de buurt van Burgos kom ik er achter dat ik ergens een pakking lek heb de hele bodem en achterdeuren onder de olie al met al heb ik in totaal meer dan 6 liter olie moeten bijvullen onderweg om thuis te komen,dit vande week maar even nader onderzoeken wat het is,maar al met al ons Tsunamie :lol: heeft het weer geflikt 8) 8) Wat een beest \:D/ \:D/
Oja het verbruik heb ik ook even in de gaten gehouden en durf het niet neer te zetten want dan word ik echt voor gek verklaard :shock:

klik op de foto

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Enrique
starcraft 1987

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 23 aug 2010, 23:23

Dat was weer een bewogen vakantie Enrique :lol:

Wel gaaf dat je dat elke keer weer aandurft met de Van zo'n behoorlijke trip.
Maar ondanks dat sommige je misschien voor gek verklaren, ben ik toch wel erg benieuwd naar je verbruik :!:
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor starcraft 1987 » 24 aug 2010, 00:20

Hey Paul,,mijn woorden zijn,,,vaak ben je te bang en ja vaak heel vaak wordt ik voor gek verklaard :? je hebt vetrouwen in je wagen of niet zo niet weg ermee zo jaa cruisen met dat ding :lol: Verbruik?? wil je het echt weten? nou komt ie dan,,,,,op gas een gemiddelde van 1 op 5.4 :wink: en benzine ongeveer 1 op 7 :P dit met cc en lock up bij een snelheid van 115 km per uur :P
Deze verbruik is bereikt door mij en niet door mijn vrouw want die kan niet rijden met cc en blijkbaar heeft dat ding dus echt een efect op je verbruik. Je merkt ook dat je bak heel anders schakeld met cc als dat je zelf de gaspedaal intrapt op korte stukken zul je dit niet merken maar op lange afstanden met bergen echt wel en daar stond ik echt verbaast van te kijken :wink: :wink:
Ik heb eens 105km per uur gereden op cc en een tank leeg gereden op gas,,was mijn verbruik 1 op 6 :shock:

Groeten Enrique
starcraft 1987

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 24 aug 2010, 09:10

Dat vind ik een zeer net verbruik voor een Van met die snelheden!! Niks mis mee dacht ik zo. Oke, iemand die met een europeaan rijd zou je misschien voor gek verklaren, maar wij ami rijders absoluut niet!

Wanneer onze Van klaar is hoop ik ook weer eens een vakantie richting zuid frankrijk ofzo te doen, maar dan hangt de sleurhut er wel achter dus dan zal het verbruik wel iets minder zijn dan wat jij nu gepresteerd hebt. Lekker belangrijk zeg ik dan maar :wink:
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor chevy » 24 aug 2010, 09:47

starcraft 1987 wrote :::
Eenmaal aangekomen heb ik hem de garage in gereden en meteen voorzien van nieuwe bak en motor olie met de filters en meteen even de hulpstuurhuis en pitman arm vervangen,,wilde nog meer doen maar is er helaas niet van gekomen,,

Waarom olie en filters vervangen na zo'n lange rit en niet daarvoor als ik vragen mag Enrique ?????
bite me if you can Ford boy !!!!!!!
chevy

Berichtdoor WHITEHEARSE » 24 aug 2010, 17:47

nice fotoshoot, vooral dat hobbelpaard :twisted: , altijd mooi zo'n end rijden, super om te horen daj weer terug bunt 8)
GreEtZZ FrOm ""THE RATCORNER""
""""68 CAprICE RaT DEAtH WAgoN""""
""""59 van der Lely 'RaT' invalide BROMMER
""95 Ford Thunderbird V8"" Another Chevy....
------www.ratcorner.mysites.nl------
WHITEHEARSE

Berichtdoor starcraft 1987 » 24 aug 2010, 19:19

chevy schreef:starcraft 1987 wrote :::

Waarom olie en filters vervangen na zo'n lange rit en niet daarvoor als ik vragen mag Enrique ?????

Ja had ik kunnen doen ja maar ik heb moeten werken tot aan de laatste dag voor vertrek en dan raad je het al,,,daar had ik even geen zin meer in :wink:

Groeten Enrique
starcraft 1987

Berichtdoor kikkegek » 24 aug 2010, 19:38

starcraft 1987 schreef:
chevy schreef:starcraft 1987 wrote :::

Ja had ik kunnen doen ja maar ik heb moeten werken tot aan de laatste dag voor vertrek en dan raad je het al,,,daar had ik even geen zin meer in :wink:

Groeten Enrique

ik wilde inderdaad precies hetzelfde vragen.

lachen man!

coole trip! veel beleefd en nice pictures! vooral die van de gebrkuisde pistolen en je kersverlichting (hahahaha) geweldig!

even over je verbruik. ik ga denk ik in mijn topic daarover de specs bijhouden van iedereeen. als jij dat ook zou kunnen opvoeren, thanks !
kikkegek

Keer terug naar Nieuws