Good Vibrations

News

Good Vibrations

Berichtdoor janboekelman » 16 nov 2012, 23:31

Ik zit ook op het Mustang forum en daar is dit voorbij gekomen.
Hebben nu al iets van 1200 aanmeldingen.
Ga me ook zeker hier voor aanmelden.
Hoe meer mensen hoe beter.

https://www.facebook.com/groups/132939090189930/

Greetzzz,

Jan
1981 Chevrolet Impala 5.0L V8
2005 Ford Mustang V6 convertible
2007 Dodge Caliber
janboekelman

Berichtdoor janboekelman » 16 nov 2012, 23:55

Good Vibrations

Waarom Good Vibrations?
Het nieuwe voorstel van de regering treft de oldtimerbezitter hard. Niet alleen de bezitters/liefhebbers (minimaal 63.000 volgens de KNAC protest-petitie), maar ook bedrijven die hierin faciliteren. De gevolgen van dit nieuwe wetsvoorstel zijn dan ook bijna niet te overzien. Veel mensen zullen hun geliefde voertuig moeten wegdoen, bedrijven zullen mensen moeten ontslaan of zelfs hun deuren noodgedwongen moeten sluiten en het zal een enorme impact hebben op de talloze oldtimer gerelateerde evenementen in Nederland. Daarnaast zullen de prijzen van onze geliefde oldtimers een enorme val maken waardoor er miljoenen zomaar zullen ‘verdampen’.

Doelstelling:
Het behoud van de vrijstelling voor oldtimers zoals het nu bij de wet geregeld is. De FEHAC is al aan het onderhandelen en wij hebben de FEHAC nodig omdat zij het orgaan is dat de juiste contacten heeft bij de regering om tegen deze wet in te gaan.

Datum:
Vrijdag 1 maart 2013
Deze datum is met zorg uitgekozen. De wintermaanden staan voor de deur en de ervaring leert dat veel oldtimers in de winterstalling staan. Ook heeft het niet veel zin om deze actie te plannen in de voor veel mensen toch al drukke decembermaand. Deze actie heeft veel voorbereiding nodig en zullen er diverse vergunningen voor aangevraagd moeten worden.

Omschrijving actie:
Good Vibrations wil het grootste Concours’d’Elegance organiseren wat er ooit gehouden is. Met deze rijdende stoet van cultureel erfgoed maken we een ronde door Den Haag om te laten zien wat voor prachtige oldtimers wij in Nederland hebben. Wij willen er een mooie en positieve dag van maken en onszelf van onze mooiste kant laten zien want dat zijn wij met onze oldtimers.

Voor wie:
Het is de bedoeling dat ALLE merken oldtimers met deze rit meerijden. Samen maken wij een statement wat Nederland gaat missen als deze wet gewijzigd gaat worden en dat willen wij niet.

Aanmelden?
In Nederland zijn ongeveer 70 oldtimer merken bekend met een bijbehorende club. Niet iedereen is lid van een club, daar zijn wij ons van bewust. Om organisatorische redenen zullen we het concours d’elegance per automerk laten vertrekken vanaf het verzamelpunt om het geheel orderlijk te laten verlopen. Als onderliggende gedachte voor het evenement is natuurlijk tevens protest aan tekenen tegen de maatregel of mocht de maatregel naar wens al dan niet zijn aangepast, als bedankje naar het volk en de regering.

Hierover praten wij 21 november tijdens de vergadering van de FEHAC met deze desbetreffende clubs. Het is dan dus niet noodzakelijk lid te worden van de club, maar de club van het merk oldtimer waar je in rijdt coördineert vanuit het bestuur de aanrijdtijden en communiceert weer met Good Vibrations hoeveel auto’s we mogen verwachten.

Milieu:
Omdat klassiekerliefhebbers door de regering weggezet worden als milieuvervuilers, hetgeen inmiddels al volledig ontkracht is (http://cortonville.com/ec-street/erics- ... d+verstand), willen we op deze dag een ludieke actie organiseren.
We vragen daarom of iedere deelnemer aan het concours d’elegance/rijdend protest een kleine donatie wil doen op een speciaal daarvoor te openen bankrekening zodat we op 1 maart een cheque kunnen uitreiken aan http://www.treesforall.nl.

Pers:
Op deze actie zal heel veel pers afkomen. Hier gaan wij een perscentrum voor inrichten. Wij zijn nog op zoek naar mooie ontroerende, speciale en gekke verhalen van mensen wie op die dag met hun auto geïnterviewd willen worden.

Meld je daarom aan op de Facebook pagina en deel het verhaal en je oldtimer. Op deze manier leren we elkaar ook kennen.

Als de wet toch zo blijft:
Mocht het zo zijn dat de wet toch gehandhaafd blijft dan zijn wij blij en vieren we feest. Dan zullen we de rondrit gebruiken als een bedankje want we plannen hem immers langs het befaamde torentje!

Guiness Book of Records
Er is nog geen melding van het langste Concours d’Elegance ter wereld, dus we willen deze dag officieel op laten tekenen in het Guiness Book of Records!

Organisatie:
Maria Pels (Organisator King Cruise) (Buick leSabre Sportcoupe 1967)
Gert-Jan Gerlach (filmmaker Gerlach Film & TV)
Andre Bolhoeve (Voorzitter AAC)
2007 Dodge Caliber
janboekelman

Berichtdoor kikkegek » 17 nov 2012, 00:25

aangemeld!

top actie!
kikkegek

Berichtdoor janboekelman » 18 nov 2012, 17:23

Niet veel reactie's hier voor???

Groeten,

Jan
2007 Dodge Caliber
janboekelman

Berichtdoor Frank » 18 nov 2012, 18:00

Heb geen Facebook :wink:
Frank

Berichtdoor Collector » 18 nov 2012, 18:02

Ja ik heb geen facebook en ik wil geen facebook, jammer dat je je alleen via dat medium kan aanmelden.
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Collector

Berichtdoor janboekelman » 18 nov 2012, 18:14

Misschien idee om Maria een mail te sturen?

Groeten,

Jan
2007 Dodge Caliber
janboekelman

Berichtdoor tunas » 18 nov 2012, 20:48

Heb ook geen facebook, weet net hoe een computer werkt! :shock:
gr. Wout
Is 't nie oud, vink 't niks!!
tunas

Berichtdoor janboekelman » 18 nov 2012, 23:08

Als het goed is is er aan het eind van de week een site.
Daar kan er ook aangemeld gaan worden.

Dus geen facebook voor nodig dan. :D
Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,

Jan
2007 Dodge Caliber
janboekelman

Berichtdoor ayla » 19 nov 2012, 11:37

Collector schreef:Ja ik heb geen facebook en ik wil geen facebook, jammer dat je je alleen via dat medium kan aanmelden.

Volledig mee eens.
Echter de actie staat wel in de agenda.

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
ayla

Berichtdoor gmcjean » 19 nov 2012, 16:46

ja er is toch al iets in het leven geroepen daarvoor.
jean
Als gezondheid te koop was,zou ik heel gezond zijn.
gmcjean

Berichtdoor Frank » 19 nov 2012, 21:46

janboekelman schreef:Als het goed is is er aan het eind van de week een site.

Frank

Berichtdoor peetboss » 19 jan 2013, 01:57

Frank schreef:

boeit niet,, als die homo,s indenhaag eenmaal beslissen heb je pech gehad ,als je echt er iets aan wil doen moet die flikker pakken die dit bedacht heeft en naar mij brengen dan ruim ik hem wel op 8)
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor peetboss » 19 jan 2013, 17:01

peetboss schreef:
Frank schreef:

boeit niet,, als die homo,s indenhaag eenmaal beslissen heb je pech gehad ,als je echt er iets aan wil doen moet die flikker pakken die dit bedacht heeft en naar mij brengen dan ruim ik hem wel op 8)

ff zonder gein , actie voeren of met 100 oldi,s naar den haag heeft allemaal geen nut , de mensen durven volgens mij niet meer vroeger werd er gedemonstreerd en dan moest het leger er soms aan te pas komen maar dan kwam het wel binnen :shock:
peetboss

Berichtdoor pintor » 19 jan 2013, 19:34

doordat we het allemaal zo goed hebben met mekaar, zijn we ingedut als volk. en daar maken ze gebruik van, wanneer is er nu een actie of protestmars geweest waar de m.e bij te pas is gekomen? holland dut in! alleen de moslims zijn nu nog in het nieuws :P
pintor
Moderator

Berichtdoor chevystan67 » 20 jan 2013, 01:22

pintor schreef:doordat we het allemaal zo goed hebben met mekaar, zijn we ingedut als volk. en daar maken ze gebruik van, wanneer is er nu een actie of protestmars geweest waar de m.e bij te pas is gekomen? holland dut in! alleen de moslims zijn nu nog in het nieuws :P

helemaal mee eens, vroegâh dolle minas,treinstakingen,krakersrellen, jaaaaaaaaaa dat waren nog eens tijden

ik merk het op het werk ook, iedereen is bang voor zijn haggie, dus de werkgevers kunnen ook maar alles doen onder het mom van de crisis en bezuinigingen
chevystan67

Berichtdoor rene74monte » 20 jan 2013, 10:53

yess , geen woning geen kroning , dat vonden ze leuk :D maar goed , dat hielp ook geen fuck
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina (r.i.p.)
1984 amc eagle (r.i.p.)
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
1982 yamaha xs650
1984 yamaha xj600
1979 harley davidson shovelhead
rene74monte

Berichtdoor peetboss » 21 jan 2013, 01:16

rene74monte schreef:yess , geen woning geen kroning , dat vonden ze leuk :D maar goed , dat hielp ook geen fuck

ja wat wil je met een rutte ,dat straalt totaal niks uit krijg het er niet koud of warm van, dan heb ik liever een beetje legale corruptie dan wat hier gebeurt witte boorde criminaliteit . het is dat ik er de middele niet voor heb anders bleef ik ruimen totdat er een eerlijke dief in denhaag kwam :lol:
peetboss

Berichtdoor gmcjean » 21 jan 2013, 14:08

en Peet heeft last van een dip.
jean.
gmcjean

Berichtdoor Okkie07 » 21 jan 2013, 18:46

top actie!

Is de site al online??

gr lars
Als ik iets leuk vind, doe ik het.
So be it!
Okkie07

Berichtdoor chevystan67 » 21 jan 2013, 21:07

hoe gaat dit btw logistiek lopen ?
ieder voor zich ernaartoe of ergens afspreken en met een hele ploeg er naartoe ?

lijkt me wel leuk om met heel veel auto's op 2 banen te gelijk te gaan rijden en dan in colonne :mrgreen:
chevystan67

Berichtdoor Robbie1604 » 21 jan 2013, 22:42

er komen verzamelplaatsen....voor Rotterdam is dat bij Pietersen op de Waalhaven...
Big Burb 454......
Robbie1604

Berichtdoor janboekelman » 21 jan 2013, 22:49

Sorry voor late reactie,
Heb aan de organisatie gevraagd naar de site maar die komt online als de vergunningen rond zijn.

Hoop jullie zo weer even geinformeerd te hebben.
Hou Jullie op de hoogte.

Groeten,

Jan
2007 Dodge Caliber
janboekelman

Berichtdoor kikkegek » 12 feb 2013, 17:05

vers van de pers!

Good Vibrations stopt!

Na de laatste gespreken met diverse instanties hebben wij besloten om te stoppen met de organisatie van de actiedag op 1 maart. Dit omdat de actie zoals wij dit oorspronkelijk bedacht hadden niet uit te voeren is. Wij wilden in een rijdend protest het publiek en de politiek op een sympathieke wijze laten zien wat we in Nederland gaan missen in het straatbeeld als wij onze mooie auto’s/motoren/trucks weg moeten doen door deze op verkeerde cijfers beruste bezuinigingsmaatregel.

De eerste grote blokkade waar we op stuitten was het afbreken van de
belangrijkste brug die als de toegang tot het Haagse (politieke) centrum fungeert. We hebben gekeken naar alternatieve routes, maar die bleken geen reële optie. De gemeente en de politie Den Haag hebben aangegeven simpelweg geen toestemming te kunnen geven voor onze rijdende manifestatie. Door alle opbrekingen en omleidingen wordt het risico op een verkeersinfarct te groot, waardoor er voor reddingsdiensten (en het gewone verkeer) geen doorkomen meer aan is.

Daarna zijn we bezig geweest om een stilstaand protest op verschillende locaties te organiseren, maar om een dusdanig aantal auto’s te plaatsen is in en om Den Haag geen gemakkelijke zaak. Onze laatste optie was het Malieveld, maar dit blijkt door werkzaamheden grotendeels opgebroken. Onze eerdere optie om het parkeerterrein van ADO Den Haag te gebruiken viel niet in goede aarde en onlangs zijn we zelfs naar het vliegveld Valkenburg gaan kijken omdat daar wel ruimte is, maar dit bleek tot half Maart afgehuurd te zijn voor proeven met nieuwe vrachtwagens. Los hiervan spelen de kosten een grote rol. Deze terreinen zijn niet gratis. Dit zou betekenen dat de deelnemers aan het protest een verplichtte bijdrage moeten leveren. Ook dit viel eerder al niet goed bij de deelnemers.

Gezien de korte tijd die ons nog rest en de sfeer op de Facebook pagina, waardoor een flink aantal leden zich (en wij onszelf) niet meer herkennen in de oorspronkelijke opzet van het evenement, hebben wij besloten om ons als organisatoren van het evenement terug te trekken en de manifestatie Good Vibrations af te gelasten. Van een rijdend protest naar een soort van meeting is iets waar we niet achter staan en is ook nooit de bedoeling geweest.

We verzoeken jullie dan ook niet op 1 maart naar Den Haag te komen. Wij kunnen de verantwoording niet nemen om te garanderen dat de manifestatie vlekkeloos verloopt en worden wel aansprakelijk gehouden voor de eventuele gevolgen, zoals extra politie-inzet, e.d. (dit kan in de tonnen lopen) en wij zijn niet in de positie om deze verantwoording te nemen. De politie heeft ons duidelijk gemaakt dat zij onze pagina al enige tijd monitoren en precies weten wat er gebeurt. Indien er mensen zijn die toch op 1 maart in Den Haag willen demonstreren, dan doen zij dat geheel op eigen verantwoording met alle mogelijke gevolgen voor jezelf en je mooie auto van dien. Je zou je vervolgens dan ook af kunnen vragen of dit middel het doel wel heiligt. Met een andere dan een publieksvriendelijke actie wordt mogelijk een tegengesteld effect bereikt en kan de politieke barometer zelfs de verkeerde kant uitslaan. We denken daarom dat het massaal hinderen van het verkeer niet echt een optie is.

We hebben echt alles uit de kast getrokken om het voorgestelde evenement door te laten gaan, maar we moeten helaas concluderen dat we, ondanks alle tijd en moeite die we erin gestoken hebben, niet in onze opzet zijn geslaagd, onze excuses daarvoor.

Wat we als Good Vibrations wel voor willen stellen is stellen is dat degenen die door het nieuwe besluit getroffen gaan worden, op het moment dat dit bekend wordt, met onmiddellijke ingang hun auto’s schorsen gedurende de regeerperiode van deze regering. Hierdoor worden de begrote inkomsten geminimaliseerd en ontstaat er mogelijk weer een onderhandelingsruimte om terug te keren naar de huidige situatie.

Jullie hebben ons jullie vertrouwen gegeven en het spijt ons dat we het niet voor elkaar hebben gekregen ons mooie evenement te realiseren. Net als voor velen van jullie is dit voor ons een enorme teleurstelling.

Maria, Andre, Richard en Gert-Jan.
kikkegek

Berichtdoor pintor » 12 feb 2013, 18:31

we laten het wel over ons heen komen..
pintor
Moderator

Berichtdoor gmcjean » 12 feb 2013, 18:33

ja wat moet je hier nou van zeggen he.ik weet het niet,er moet toch wel wat te doen zijn,wat ze zeggen,dat iedereen zijn auto moet schorsen zolang dit cabinet zit,kan voor velen niet eens,want dan moet je een eigen terrein of wat dan ook hebben,waardeloos is het.
jean.
gmcjean

Berichtdoor Baklap » 12 feb 2013, 18:38

Nou das weer jammer dan.
Hoeft toch ook niet perse door Den haag te zijn, zolang er maar positieve media aandacht voor onze mooie auto's is.

Ik ga zoiezo die kant op of ergens in de richting want heb nou al vrij en al enige tijd bezig om de auto op tijd in orde te krijgen.

Meeting time ?! :wink:

gmcjean schreef:ja wat moet je hier nou van zeggen he.ik weet het niet,er moet toch wel wat te doen zijn,wat ze zeggen,dat iedereen zijn auto moet schorsen zolang dit cabinet zit,kan voor velen niet eens,want dan moet je een eigen terrein of wat dan ook hebben,waardeloos is het.
jean.

Beetje nette oldtimer zet je toch niet langs de weg :wink:
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor Malle » 12 feb 2013, 18:54

Wat is dit nou voor belachelijk dreigement?

-Indien er mensen zijn die toch op 1 maart in Den Haag willen demonstreren, dan doen zij dat geheel op eigen verantwoording met alle mogelijke gevolgen voor jezelf en je mooie auto van dien-
1964 Bel Air Wagon 5.4
Malle

Berichtdoor Baklap » 12 feb 2013, 19:11

Afbeelding
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor gmcjean » 12 feb 2013, 19:15

voor degene die zich geroepen voelen moeten gewoon op eigen houtje gaan,en dan maar zien waar het schip strand,je kunt toch elders in nederland een happening organiseren op die dag,en zorgen dat de tv er is enzo,dan krijgt het in ieder geval aandacht,waarvan ze vast zullen horen.
jean.
gmcjean

Volgende

Keer terug naar Nieuws