Gisteren op een 80km weg merkte ik ineens dat ik het gaspedaal verder in moest drukken dan normaal. Het vermogen van de motor was terug gelopen, en als ik meer gas gaf om te accelereren hoorde ik een kleine backfire onder de wagen dus dat heb ik maar niet meer gedaan. Ook is het alsof hij bij stilstaan in de Drive voor het stoplicht bijna afslaat, hij begint dan te schudden en als ik hem dan in zijn Neutraal op Park zet is dat weg. (minder belasting op de motor)
Het starten wat normaal met warme motor prima ging, gaat nu moeizaam. Overschakelen van LPG naar Benzine gaf ook geen verschil.....
Twee weken geleden nog heb ik de bougies en bougiekabels vernieuwd daarna twee weken zonder problemen gereden dus daar kan het bijna niet aan liggen. Als ik bij draaiende motor de bougiekabels bij de ontsteking (Distributeur) loshaal vonken ze goed, zo goed dat ik het 8 keer gevoeld heb!!

Zelf denk ik aan het vervangen van de ontsteking in zijn geheel, ook al vonkt hij is deze misschien toch versleten (las op een USA site dat deze bij 50000 Ml of 3 jaar best aan vervanging toe kan zijn?) of zou het een vacuum probleem zijn? vacuum test?
Als ik er zelf niet uitkom weet iemand dan een goede Chevrolet monteur in de omgeving van Arnhem?
Thanks
Dan