compleet geen power meer

Car Electricity

compleet geen power meer

Berichtdoor breukkie » 28 dec 2011, 21:51

Eerste kerstdag auto gestart , uitgezet moest nog wat pakken kom terug auto start niet meer alleen een tik nog een keer weer een tik, startmotor ???

Anwb erbij extra power op de accu gezet wou niet starten ,extra massa op het blok wou nog niet starten.Auto omhoog onder de auto gekeken paar tikken op de startmotor as gaat naar buiten maar draait niet rond waarschijnlijk de startmotor toch kapot.

Auto laten afslepen naar de garage startmotor besteld eronder laten zetten wou niet starten.
Oude startmotor getest was nog goed.
Bleek een pluskabel te zijn op de accupool die niet goed contact maakte.
Nieuwe startmotor zit nu onder de auto.

Vanavond opgehaald had de radio voor de zekerheid eruit gehaald ivm diefstal auto stond een dag buiten op het industrie terrein.
Vanavond naar huis gereden was starten en lopen.
Thuis radio gepakt en naar de auto toe, wat gelijk opviel was dat de binnenverlichting niet ging branden bij het openen van de deur ,auto gestart en de electrische ramen werken niet best wel vreemd afgelopen zaterdag werkte dat nog wel.
Radio teruggebouwd geen power op de radio,auto uitgezet zekering gecontroleerd was goed sluit de radio weer aan draai het contact op en totaal helemaal geen stroom meer ??? Ook geen vreemde lucht of knal gehoord polen op de accu zitten muurvast.
geen contactlampje wat gaat branden helemaal niks.

Kan pas vrijdag wat gaan doen,

Accu doormeten maar als deze power geeft wat word de volgende stap ??

Ergens kortsluiting onstaan ?
Radio deed het gewoon toen ik hem eruit gehaald heb afgelopen dinsdagavond bij de garage.

Zekeringen geploft ineens voor de binnenverlichting ramen en radio ???

massa probleem nadat er een pluskabel op de accu weer vast is gezet ??

Het lijkt allemaal zo onwaarschijnlijk maar wil niks uitsluiten.

Met stroom ben ik net een natte krant dus weet niet goed waar ik moet beginnen.

Accu is vanvond bij de garage nog doorgemeten en is/was in een redelijke staat garagehouder gaf aan dat het dim 280 moest zijn en hij een waarde van 234 teruggaf op de meter.

Dus mocht de accu nog goed zijn wat zou dan het eerste zijn wat er nagekeken kan gaan worden heb hier totaal geen idee van.

Gr Breukkie

Gaat om een chevy express 1500 uit 97 was ik vergeten te melden
breukkie

Berichtdoor ayla » 28 dec 2011, 21:55

Zitten alle verbindingen nog vast?
ff nakijken. Anders ff de kabel volgen vanaf de accu naar verbruiker.

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
ayla

Berichtdoor camarojo » 28 dec 2011, 22:00

Misschien is het de fusible link.Google het maar eens,dan weet je waar het over gaat.
Chevrolet Camaro 76 350cui
camarojo

Berichtdoor haico » 28 dec 2011, 22:08

hoe is het met de dynamo ? geen diode's kapot ?
haico

Berichtdoor peetboss » 29 dec 2011, 00:10

meschien probleem met je computer, ECU (Engine Control Unit)
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 29 dec 2011, 08:59

Bij dit soort klachten, het eerste wat je moet doen is de accuklemmen loshalen en goed schoonmaken, ook de accupolen zelf. Onze amerikanen hebben de vervelende gewoonte om daar last van te hebben.

Verder heb je het minpunt van het bouwjaar van je Van. De modellen tussen '96 en 2000 hadden erg veel storingen. Ik zie het bij de meeste Vans van die bouwjaren ook bij onze clubs. De meest raare storingen die ook nog eens lastig zijn om op te sporen.

Succes!
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor breukkie » 29 dec 2011, 09:29

Ja dat het probleem motoren waren was me langzamerhand bekend geworden door met verschillende mensen gesproken te hebben.

De auto is net terug na 9 maanden in verschillende garages te hebben gestaan.
Zaterdag opgehaald uit Molenaarsgraaf motor liep goed alles werkte,radio,binnenverlichting etc etc zaterdagmiddag begon het gedonder.
Had bij de profile een externe speakertje gekocht voor mijn Pioneer avic en wou de telefoon gaan syncen via Bluetooth.
Radio zag de samsung android niet en ook de blackberry van mijn vrouw niet.De mobieltjes onderlng zagen elkaar wel vrij snel.
Auto uitgezet en een instelling op de mobile gemaakt ga terug zet het contact om en start de motor niet radio gaat aan zet hem op telefooninstellingen en probeer nogmaals via Bluetooth te connecten,dat werkte ook niet denk start de auto even en toen was het dus tik, contact uit en opnieuw en weer die tik.

Dat bleek dus die pluskabel te zijn die slecht contact maakten in plaats van een defecte startmotor ,zonde geld voor die startmotor.
Nieuwe startmotor zit er nu wel onder is nieuw en excact hetzelfde type/model.

Gisteren de auto opgehaald en starten en lopen voor de deur nog geen 3km van de garage af over een asfalt weg neergezet.
Radio erbij gepakt aangesloten motor liep toen en geen power op de radio zekering nagekeken achterop de radio was goed , sluit het zaakje opnieuw aan wil de motor starten en totaal geen stroom.

Zat eerst te denken dat de radio misschien het probleem veroorzaakte maar deze zat er in en werkte toen ik hem zaterdag uit Molenaarsgraaf naar Dronten heb gereden en werkte gewoon radio aan navigatie aan geen probleem.
Radio losgehaald maar ook toen geen power meer.

Massa kabels waar kan ik die vinden op dat blok of carrosorie van die chev ?

Probleem is nu dat hij voor de deur staat niet wil rijden en ik er best moeillijk onder kan komen en onder de motorkap zit het vol gebouwd dus kan ook niet echt goed zien waar alles heenloopt of heen zou moeten lopen en op vast zou moeten zitten.Kan uiteraard wel het luchtfilter en de tank voor de koelvloestof eraf halen en zo wat verder kijken.

Moet maar beginnen met de voltmeter op de accu kijken of die nog power geeft dan de polen schoonmaken en de pluskabel nogmaals bekijken.
Dan achterhalen waar de massakabels zich bevinden en waar deze heenlopen.

Zekeringen binnen aan de bestuurdskant checken en onder de motorkap gaan zoeken .

Loopt er ook een massakabel standaard van de accu ergens naar toe ?

Of zijn er meer massakabels standaard afgemonteerd ?

Alle tips welkom.

fusible link op gegoogled maar voor een chevy express uit 1997 niks te vinden waar deze verstopt zit.

Wl eerst de bassisdingen checken in de hoop dat het iets kleins is .
breukkie

Berichtdoor Brassknuckle » 29 dec 2011, 10:00

haico schreef:hoe is het met de dynamo ? geen diode's kapot ?

Lijkt me in dit verhaal ook het meest waarschijnlijke

je gaf trouwens aan in je verhaal dat je nog eens goed naar je massa kabel wilt kijken .. als je die niet vertrouwd gewoon ff een nieuwe kabel van je blok naar je boddy leggen.
er probeer een een kabel direct van de min van je accu naar je body tegooien.

kan namelijk soms redelijk bedriegelijk zijn .... Zelf een keer mee gemaakt dat me aarde kabel er nog nicr uitzag maar na analyse toch maar vervangen en me problemen waren over.
Ink needles rope's and chewing bubblegum
Afbeelding

Chevrolet Suburban 7,4 - 454
Brassknuckle

Berichtdoor Brassknuckle » 29 dec 2011, 10:10

haico schreef:hoe is het met de dynamo ? geen diode's kapot ?

Lijkt me in dit verhaal ook het meest waarschijnlijke
Ink needles rope's and chewing bubblegum
Afbeelding

Chevrolet Suburban 7,4 - 454
Brassknuckle

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 29 dec 2011, 11:57

Als de dynamo stuk zou zijn dan zou de accu langzaam leeg raken, en dit merk je wel met starten. De radio kan het nog heel lang doen op een leeglopende accu terwijl je geen power genoeg meer hebt om te starten. En hij geeft aan dat hij helemaal geen power meer heeft, dus ook geen radio.

Je moet het dus ergens zoeken vanaf het begin net na het contactslot denk ik. Hij geeft na het omdraaien van het contact een tik, en daarna doet nix 't meer. Dus misschien het contact relais nakijken of verder zoeken vanaf dat relais.

Heb je al eens gebeld met Chevy Franky Breukie? Misschien weet hij wat?
Paul.
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor breukkie » 29 dec 2011, 12:05

Zelf een tik doet tie niet meer, lijkt wel of er helemaal geen power ergens meer opstaat , kan het contact ronddraaien maar er gaan zelfs geen lampjes branden op het dashboard.
breukkie

Berichtdoor pitman » 29 dec 2011, 12:27

even op de zekeringkast meten of daar nog wel stroom op staat ,als dat niet het geval is dan moet je het al voor de zekering kast zoeken en dan zou ik gewoon bij de accu vandaan beginnen te meten en waar je stroom ophoudt daar zit het probleem dan kan best wel es het contactslot zijn ,maar het blijft electrisch altijd klote als dat in de war is een moter reviceren is nog gemakkelijker :?
pitman

Berichtdoor breukkie » 29 dec 2011, 21:14

Krijg morgen ondersteuning van mijn broer, die is een stuk goeier met stroom de goeiste van de familie :D

Ik hoop dat ik een blij man ga worden en het jaar goed afsluit .

Ik laat het weten wat eruit is gekomen morgen.

Gr Breukkie
breukkie

Berichtdoor breukkie » 30 dec 2011, 21:53

Probleem gevonden na een dag zoeken en maar meten en meten en nog eens meten.

De accu gaf netjes 12.4 volt aan, alle zekeringen met de multimeter op de Ohm stand 200 doorgemeten en alles zekeringen gaven een mooie 0 terug dus goedgekeurd.
Diodes waren ook goed net als de relays.

Het probleem wat ik aan het einde van de dag eindelijk vond was een loszittende massa op de achterkant van de accupool.

Accupolen had ik beide al opgeschuurd en ook de polen op de accu zelf .

Maar nadat ik de massa strak vast had gezet op de accu pool was het de knop om een een diep gebulder van een V8 kwam hartverwarmend tot leven.

Vanvond een paar ritjes gemaakt en het is nu contact op en de startmotor heeft maar iets nodig en het is gaan .

Blij dat het probleem gevonden is en hopelijk gaan we nu probleemloos een lange tijd kilometers vreten zonder problemen.

Greetzz Breukkie
breukkie

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 30 dec 2011, 22:39

Nou laten we hopen dat dat 't was man!

Top, veel cruise plezier :!:
Paul.
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor breukkie » 31 dec 2011, 18:53

Helaas weer problemen met de auto .

Start vandaag de auto ram en lopen die dikke V8.
Rij naar een maat van me ,bel aan niemand doet open ok dan gaan we verder kijken stap in de auto draai het contactt op en weer die klik van de startmotor .Nog een keer proberen en nog een keer blijft klikken harde klikken .
Zet het contact af stap uit en hoor ineens de pomp van het gas blijven draaien.
Klep omhoog gooi die zekeringenbak los en trek het relay van de brandstofpomp los .
Gaspomp bljft gewoon doordraaien ???

Minpool van de accu los geen voeding meer dus pomp uit.
Zet ik de pool er weer op zonder sleutel in het contactslot gaat de pomp weer draaien.

Ik heb dus ineens ergens een continustroom lopen van ??? naar de gaspomp in de gastank .

Praat ik hier weer over een massa probleem of is het een plusprobleem ???

Kan pas 2 januari weer zoeken met de multimeter .

weer de zekeringen doormeten relais en diodes en kijken of er nu wel iets kapot is.

Snap het niet echt goed meer gisteren dat massaprobleem verschillende ritjes gemaakt was starten en lopen en vandaag weer een probleem.

Iemand een idee richting of iets wat van belang kan zijn voor een oplossing ?

Wat ik nu kan aangeven is ik krijg spanning op het contactslot heb 12.4 volt op de accu staan.Krijg een droge tik te horen als ik het contactslot rondgooi en de startmotor moet rondgaan .

Greettzz Breukkie.
breukkie

Berichtdoor Malle » 31 dec 2011, 19:00

heb je gene massaprobleem ergens?
1964 Bel Air Wagon 5.4
Malle

Berichtdoor breukkie » 03 jan 2012, 06:28

Iedereen een goed 2012 en veel veiige kilometers tegen lage kosten.

Heb het probleem gevonden het waren twee relays van de gaspompen die imet de spoeltjes in een plas water lagen.

Deze vervangen en ook gelijk dan maar de accu.

Aangesloten pool op de accu geen pomp die ik meer hoorde contact om en ram de Chev kwam weer tot leven.

Pobleem opgelost en nu die klep hopelijk de eerste tig jaren dicht behalve voor noodzakelijk onderhoud.

Grreetzz Breukkie
breukkie

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 03 jan 2012, 09:00

Hoe kunnen die spoeltjes nou in 't water liggen???
Paul.
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor breukkie » 03 jan 2012, 11:00

De relais hingen op hun kop naast de accu.
Waarschijnlijk door de jaren heen langzaam aan bevuild zijn de plastickapjes om de relais volgelopen totdat er zoveel water in was gekomen om sluiting te veroorzaaken op de spoeltjes.

Heb ze nu helemaal ingetaped en van het weekend weer netjes vast zetten met de kapjes naar boven zodat er geen vocht meer kan inkomen.

Greetzz Breukkie
breukkie

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 03 jan 2012, 12:50

Hmm, beetje raare montage.

Maargoed, ook dit heb je weer opgelost :)
Paul.
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor breukkie » 03 jan 2012, 12:55

Yep ,
En nu ervoor gaan om jaren zorgeloos gaan rond te rijden lijkt me na een goede 9 maanden wel verdiend.
breukkie

uitlezen van obd2 waardes wat is wat en hoe werkt dit samen.

Berichtdoor breukkie » 23 jul 2012, 12:25

Verleden jaar heeft de Chev een rondje Nederland gedaan en met de kerst was hij klaar. tour liep van Maart tm December
In het kort hebben ze in de garage de luchtmassameter vervangen een osb of osd chip ?vervangen twee gereviseerde gaspompen geplaatst de katalysatoren schoon gebrand 8 nieuwe gastubes geplaatst en 8 andere bougies en de motor afgesteld.
Op gehaald en kon weer rijden ,op gas had hij wel een hikje bij de 80 km per uur begon de motor te bonken/trillen iets erboven of eronder en het was weg.
Nu een half jaar later en ongeveer 2000 miles verder is het weer mis.

Op benzine starten gaat goed kan dan ook gewoon gas geven en de motor is snel op toeren als het koelwater op 40 graden is en hij op gas overgaat kakt hij gelijk in loopt beroerd komt niet goed op toeren waarschijnlijk een injector rot.
Ga ik rijden op benzine gaat het goed maar ik zie de benzinemeter bijna zakken en hij ruikt naar onverbrande benzine als ik met het raampje openrij..

Ik heb een osb2 scanner aangeschaft en wat waardes op de foto's gezet http://www.majhost.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=265533 .

Alleen snap ik die waardes niet heeft allemaal met elkaar te maken maar wat is nu een goed en wat een niet goede waarde.
Op de eerste foto kan ik herleiden dat mn lamda sonde voor de katalysator op de linkerbank kapot zou zijn.
Deze wil ik van de week nog even verplaatsen naar de andere uitlaat en kijken of hij dan bank 2 sensor 1 aangeeft om het zeker te weten.

Op verschillende fora info gezocht maar welke waarde voor wat is en positief of negatief is kan ik er niet uithalen plus dat het uitgelegd niet specifiek voor mijn auto is.

Achteraf had Chevy Franky het al bij het rechte eind er ligt inderdaad een vortec blok in , hier ben ik via Wout van Auto parts in Den Dolder achtergekomen.
Die gaf aan dat wanneer het serienummer van je auto bij de achtste waarde een " R " is dat het een vortec blok is.

Heeft iemand kijk op die waardes en kan zien wat goed of juist niet goed is en waar dit door zou kunnen komen ?
Denk dat het niet alleen de lamdasonde is die de auto zo laat zuipen.

Greetzz Breukkie
breukkie

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 23 jul 2012, 21:09

Als de lambda geheel verkeerde waardes doorgeeft dan kan de auto wel extra gaan verbruiken.
De computer gaat maar door en door met instellingen veranderen, totdat hij een "juiste" instelling vind. Hierdoor kan de auto gaan zuipen.
Paul.
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor breukkie » 26 jul 2012, 13:55

Hoi Paul,

Bedankt voor je update, ik ga vanavond eens kijken of ik de lamdasonde kan loskrijgen en als dat niet makkelijk wil week ik hem eerst ff los met WD-40 .
Volgende week is tyra.nl ook weer geopend en haal ik daar een nieuwe lamda sonde .
breukkie

Berichtdoor breukkie » 13 aug 2012, 10:28

Eindelijk tijd gehad voor de Chev.

Geprobeerd de 02 sensor los te krijgen maar geen resultaat 3 dagen ingespoten met wd40 wat met de hamer getikt maar zit muurvast.

Wel de stekker bekeken is een 4 draads aansluiting .

Vanmiddag even bellen met Tyra om te kijken of ze die dingen op voorraad hebben liggen en wat ze kosten.
Als ik er dan ééntje heb kan ik zaterdag met me de overbuurman de garage in en dat ding op de brug zetten en kijken of we hem met de brander los kunnen krijgen en vervangen.

Hopelijk is dit ook de reden dat hij op gas gelijk in elkaar zakt en dit ook verholpen is.

Weet niet of die 02 sensor ook voor het gas gedeelte is ?

Greetz breukkie
breukkie

Berichtdoor tunas » 13 aug 2012, 11:29

Ik bewonder echt je geduld met deze van.
Persoonlijk had ik hem all risk verzekerd en langs de kant van de weg in de fik gestoken. :twisted:
Succes maar weer ermee. :wink:
gr. Wout
Is 't nie oud, vink 't niks!!
tunas

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 13 aug 2012, 11:50

Dit type Van met de bouwjaren tussen '96 en 2000 staan erom bekend flinke problemen te kunnen geven met de vooral de electronica en het vortec blok helaas. Vandaar dat deze bouwjaren regelmatig op MP enzo staan voor een "leuke" prijs. Alleen ga ik mn vingers er niet aan branden :wink:
Paul.
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
VanandPickuplunatic

Berichtdoor breukkie » 13 aug 2012, 12:27

Hmm allrisk verzekeren tis een idee , echter zit er al meer aan onkosten in de auto dan aanschafwaarde dus op zich geen optie.

We blijven doorgaan hij zal goed gaan lopen en blijven lopen .
Blijft een hobby maar wel een dure .
breukkie

Berichtdoor breukkie » 13 aug 2012, 12:48

Zojuist ff met tyra contact gehad 02 sensors komen volgende week weer binnen .
Hmm ff kijken of er ergens anders nog wat te halen valt anders ben ik weer twee weken verderop.
breukkie

Volgende

Keer terug naar Auto Elektra