trekhaak

Car Electricity

trekhaak

Berichtdoor peetboss » 11 sep 2012, 19:44

iemand wel eens een trekhaak aangesloten voor een ami
kabel van voor naar achter ? zit achter met rem en knipperlicht zijn het zelfde ..
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Re: trekhaak

Berichtdoor Collector » 11 sep 2012, 20:25

peetboss schreef:iemand wel eens een trekhaak aangesloten voor een ami
kabel van voor naar achter ? zit achter met rem en knipperlicht zijn het zelfde ..


yep kabel van voor naar achter of je moet een speciaal kassie kopen wat je lichten om kan zetten
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 904
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Re: trekhaak

Berichtdoor peetboss » 11 sep 2012, 21:34

Collector schreef:
peetboss schreef:iemand wel eens een trekhaak aangesloten voor een ami
kabel van voor naar achter ? zit achter met rem en knipperlicht zijn het zelfde ..


yep kabel van voor naar achter of je moet een speciaal kassie kopen wat je lichten om kan zetten


oke tanks jeroen zal dan denk de kabel van voor naar achter worden
bahbah hebbe we zin in :(
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Malle » 11 sep 2012, 22:03

aftakken bij een achterlicht lijkt me 3 keer handiger
1964 Bel Air Wagon 5.4
Avatar gebruiker
Malle
 
Berichten: 5395
Geregistreerd: 11 jul 2008, 00:08
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor peetboss » 11 sep 2012, 22:06

Malle schreef:aftakken bij een achterlicht lijkt me 3 keer handiger


zal niet gaan verlichting,remlicht,knipperlicht is een lamp/peer
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Malle » 12 sep 2012, 09:52

wat bedoel je?
1964 Bel Air Wagon 5.4
Avatar gebruiker
Malle
 
Berichten: 5395
Geregistreerd: 11 jul 2008, 00:08
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor peetboss » 12 sep 2012, 16:07

Malle schreef:wat bedoel je?


remlicht is ook knipperlicht beiden op een lamp :idea:
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Malle » 12 sep 2012, 16:24

ok, snappum, wordt het iets lastiger
1964 Bel Air Wagon 5.4
Avatar gebruiker
Malle
 
Berichten: 5395
Geregistreerd: 11 jul 2008, 00:08
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor chevyrik » 12 sep 2012, 16:57

kabel trekken naar je koplampen en knipperlicht voor dan niks aan de hand
chevyrik
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 23 maart 2009, 21:58
Woonplaats: groningen

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 12 sep 2012, 17:37

Remlicht haal je achter de remschakelaar op je stuurkolom vandaan.
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor Zundappman » 12 sep 2012, 18:43

Als de knipperlichten gaan branden op de aanhanger op het moment er geremd wordt is dit dan bekeuring waardig? Of wordt het wel toegestaan ?

Ik vraag het omdat ik het eigenlijk niet weet of het wel of niet mag.
Bij mijn auto gaan namelijk de knipperlichten op de aanhanger branden als ik rem.
Zundappman
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 15 jun 2011, 19:52
Woonplaats: Zuid Holland

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 12 sep 2012, 18:56

voor zover ik weet, is dat toegestaan.
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor Collector » 12 sep 2012, 18:58

Zundappman schreef:Als de knipperlichten gaan branden op de aanhanger op het moment er geremd wordt is dit dan bekeuring waardig? Of wordt het wel toegestaan ?

Ik vraag het omdat ik het eigenlijk niet weet of het wel of niet mag.
Bij mijn auto gaan namelijk de knipperlichten op de aanhanger branden als ik rem.


Nee dit mag niet, en 9 van de 10 keer heb je gewoon een vet massa probleem.
Door een tekort of geen massa gaat als je remt de massa over je knipperlichten lopen en die stroompjes zijn niet misselijk en gaan over een circuit die daar niet voor gemaakt is om zo met die stromen om te gaan.
Menig draadboompje heeft het op deze manier opgegeven.
Knoop voor de grap eens een draadje aan de massa van je accu en leg die eens tegen het frame van de achterlichten van de aanhanger, als er dan geremd word zie je dus dat de knippers in 1 keer niet meer mee doen.
Zaak is dat je het oplost want oom agent is er niet blij mee als ie je zo ziet.
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 904
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 12 sep 2012, 19:20

Ik heb 't ff opgezocht, maar volgens de ANWB mag het wel. Kijk hier maar ff; http://www.anwb.nl/kamperen/voorbereidi ... hting.html
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor Gerry » 12 sep 2012, 20:36

VanandPickuplunatic schreef:Remlicht haal je achter de remschakelaar op je stuurkolom vandaan.

dat gaat niet ... want dan gaan nog je knipperlichten branden als je remt

bij de auto gewoon de L rem/knipper op het pooltje van het L knipperlicht van de kar R rechts op de knipper en licht op licht
ingewikkelder moet je het niet maken
dan zijn op elke kar die je er achter gooit de knipperlichten rem/knipper net als op de auto
(op het remlicht van de kar kun je het niet aansluiten omdat dat maar 1 draad is)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Collector » 12 sep 2012, 20:44

VanandPickuplunatic schreef:Ik heb 't ff opgezocht, maar volgens de ANWB mag het wel. Kijk hier maar ff; http://www.anwb.nl/kamperen/voorbereidi ... hting.html


dan heb je niet goed gelezen er staat rode OF ambergele remlichten, dus allebei tegelijk is niet toegestaan
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 904
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 12 sep 2012, 21:03

Ik had 't volgens mij wél goed gelezen:

Zundappman schreef:Bij mijn auto gaan namelijk de knipperlichten op de aanhanger branden als ik rem.


Hier staat niks over oranje én rood tegelijk :wink:
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor VanandPickuplunatic » 12 sep 2012, 21:13

Gerry schreef:
VanandPickuplunatic schreef:Remlicht haal je achter de remschakelaar op je stuurkolom vandaan.

dat gaat niet ... want dan gaan nog je knipperlichten branden als je remt

bij de auto gewoon de L rem/knipper op het pooltje van het L knipperlicht van de kar R rechts op de knipper en licht op licht
ingewikkelder moet je het niet maken
dan zijn op elke kar die je er achter gooit de knipperlichten rem/knipper net als op de auto
(op het remlicht van de kar kun je het niet aansluiten omdat dat maar 1 draad is)


Bij al mijn auto's werkt dat al jaren gerry, en heb geen brandende knipperlichten als ik rem. Ook bij mn huidige 2 Van's.
Ik heb dus gewoon rode remlichten en oranje richtingaanwijzers. Alles werkt alsof de aanhanger achter een europeaantje hangt.
Paul.
Chevrolet Chevy Van G10 shorty 5.7 Golden Girl :-)
Volvo V70 2.4 Lpi
Afbeelding
Avatar gebruiker
VanandPickuplunatic
 
Berichten: 2041
Geregistreerd: 12 jan 2009, 11:58
Woonplaats: Den Oever

Berichtdoor Gerry » 13 sep 2012, 06:25

?? bij al die ouwere auto's zijn de rem en knippers 1 draadje
dus dan kun je wel een extra draad van je rem licht schakelaar trekken
en dan zullen de rem lichten wel branden op je kar
maar hoe voorkom je dan dat op je kar de knippers gaan branden als je remt
(nou heb ik nog nooit een busje gehad dus ik weet niet of die van jou rem en knip gescheiden heeft)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor FRANKYSCHILLEMANS » 13 sep 2012, 12:51

Even proberen dit eenvoudig uit te leggen.


Afbeelding

1 L verbindt je op de auto met de draad van de linkse pinker/rem (geel bij oudere auto’s).
4 R verbindt je op de auto met de draad van de rechtse pinker/rem (donkergroen bij oudere auto’s).
6/54 verbindt je met een draad die idd vertrekt achter je remschakelaar..

Op de aanhangwagen wordt 1 L de linkse oranje pinker, 4 R wordt de rechtse oranje pinker en 6/54 wordt het linkse en rechtse rode stoplicht.

Het is natuurlijk eenvoudiger als je 6/54 ongemoeid laat en gewoon je linkse stoplicht aan 1 L hangt en het rechtse aan 4 R. Zo deed ik het altijd.

Groeten, Franky.
Avatar gebruiker
FRANKYSCHILLEMANS
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 09 sep 2008, 22:58

Berichtdoor peetboss » 13 sep 2012, 16:42

FRANKYSCHILLEMANS schreef:Even proberen dit eenvoudig uit te leggen.


Afbeelding

1 L verbindt je op de auto met de draad van de linkse pinker/rem (geel bij oudere auto’s).
4 R verbindt je op de auto met de draad van de rechtse pinker/rem (donkergroen bij oudere auto’s).
6/54 verbindt je met een draad die idd vertrekt achter je remschakelaar..

Op de aanhangwagen wordt 1 L de linkse oranje pinker, 4 R wordt de rechtse oranje pinker en 6/54 wordt het linkse en rechtse rode stoplicht.

Het is natuurlijk eenvoudiger als je 6/54 ongemoeid laat en gewoon je linkse stoplicht aan 1 L hangt en het rechtse aan 4 R. Zo deed ik het altijd.

Groeten, Franky.


oke tanks zal het eens proberen :wink:
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Zundappman » 13 sep 2012, 21:09

Inderdaad omdat het remlicht ook het knipperlicht is op mijn auto, gaat op de aanhanger alleen de knipperlichten branden als ik rem.
Ik ben blij om te lezen dat dit voor de wet wel toegestaan is.

Dank :wink:
Zundappman
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 15 jun 2011, 19:52
Woonplaats: Zuid Holland

Berichtdoor Gerry » 14 sep 2012, 07:22

FRANKYSCHILLEMANS schreef:Het is natuurlijk eenvoudiger als je 6/54 ongemoeid laat en gewoon je linkse stoplicht aan 1 L hangt en het rechtse aan 4 R. Zo deed ik het altijd.

Groeten, Franky.

ik ook en dan werkt het op elke kar
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...


Keer terug naar Auto Elektra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron