piepertje in g 20 van

Car Electricity

piepertje in g 20 van

Berichtdoor Southpaw » 28 dec 2012, 09:39

als je in mijn van het licht laat branden of de deur open doet met de sleutel in het contact gaat er een irritant piepertje, das mooi zou je zeggen, kan je het niet vergeten. Maar nu is het licht uit, sleutel er uit en hij piept, deur dicht, motor loopr hij piept, alleen met sleutel eruit en licht aan piept hij niet, dat is niet goed, iemand een idee?
Don't mention the F-Word and I don't mean f*ck
Afbeelding
Ik ken 2 soortenDaewoo's 9 mm en 45 acp
Avatar gebruiker
Southpaw
 
Berichten: 1326
Geregistreerd: 02 dec 2007, 18:44
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor rene74monte » 28 dec 2012, 10:09

ik weet niet hoe dat zit bij jou , maar meestal zitten die dingen op de zekeringskast , opzoeken en vervangen
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor pintor » 28 dec 2012, 13:56

had ik ook pasgeleden was er een zekering kapot. bij was het die van de knipperlichten
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor Southpaw » 28 dec 2012, 16:28

Vanavond dan maar even de zekeringen na gaan kijken
Don't mention the F-Word and I don't mean f*ck
Afbeelding
Ik ken 2 soortenDaewoo's 9 mm en 45 acp
Avatar gebruiker
Southpaw
 
Berichten: 1326
Geregistreerd: 02 dec 2007, 18:44
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor USA Van Drivers » 28 dec 2012, 20:35

Onder op jou zekeringkast zit een grote rele.
hier in zit een speakertje gebouwd.

Rele (Zekering) verwijderen en klaar is klara.
die van mij licht er ook uit ;)
MVG kor
Stickers / Belettering
Het bedrukken van T-shirts ect

www.designanytime.yourbb.nl
design-anytime@live.nl
Avatar gebruiker
USA Van Drivers
 
Berichten: 359
Geregistreerd: 05 apr 2012, 20:25
Woonplaats: Zwolle, Netherlands

Berichtdoor Wolf » 28 dec 2012, 23:13

Zo ff betweten hoor: :wink:
Je bedoelt waarschijnlijk de 'buzzer'

Een relais bestaat uit een elektromagneet, de spoel met hierin een (U-vormige) kern, het anker, een plaatje "weekijzer" dat aangetrokken wordt door de elektromagneet met hieraan bevestigd één of meerdere contacten, één of meerdere vaste contacten en een veermechanisme. Door een passende spanning op de spoel te zetten gaat er een stroom lopen door de elektromagneet en wordt een magnetisch veld opgewekt, waardoor het ijzeren anker aangetrokken wordt en de contacten bediend worden. Valt de spanning weg, dan verdwijnt het magnetisch veld en zorgt het veermechanisme ervoor dat het ijzeren anker met de contacten terugkeert in de oorspronkelijke stand (de onbekrachtigde of ruststand).

Voor het aantrekken van het anker is aanzienlijk meer elektrische energie nodig dan voor het naderhand vasthouden van het anker tegen de kern. Dit wordt veroorzaakt door het overwinnen van de magnetische weerstand van de luchtspleet. Sommige elektronische besturingen verlagen de spanning na bekrachtiging om energie te besparen.
“ For a good time, call 1-8-4-3-6-5-7-2 ”
-1971 Impala Custom Coupe 350 cui TH350
- (ex)1980 Caprice Classic Wagon 305 cui TH350
- (ex)1971 Lincoln Continental Mark III 460 cui
Avatar gebruiker
Wolf
 
Berichten: 289
Geregistreerd: 28 feb 2012, 13:41
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor peetboss » 28 dec 2012, 23:15

Wolf schreef:Zo ff betweten hoor: :wink:
Je bedoelt waarschijnlijk de 'buzzer'

Een relais bestaat uit een elektromagneet, de spoel met hierin een (U-vormige) kern, het anker, een plaatje "weekijzer" dat aangetrokken wordt door de elektromagneet met hieraan bevestigd één of meerdere contacten, één of meerdere vaste contacten en een veermechanisme. Door een passende spanning op de spoel te zetten gaat er een stroom lopen door de elektromagneet en wordt een magnetisch veld opgewekt, waardoor het ijzeren anker aangetrokken wordt en de contacten bediend worden. Valt de spanning weg, dan verdwijnt het magnetisch veld en zorgt het veermechanisme ervoor dat het ijzeren anker met de contacten terugkeert in de oorspronkelijke stand (de onbekrachtigde of ruststand).

Voor het aantrekken van het anker is aanzienlijk meer elektrische energie nodig dan voor het naderhand vasthouden van het anker tegen de kern. Dit wordt veroorzaakt door het overwinnen van de magnetische weerstand van de luchtspleet. Sommige elektronische besturingen verlagen de spanning na bekrachtiging om energie te besparen.


en toen :?: :D
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Wolf » 28 dec 2012, 23:21

Toen wisten we dat een relais zeker geen zekering is...
:lol:
“ For a good time, call 1-8-4-3-6-5-7-2 ”
-1971 Impala Custom Coupe 350 cui TH350
- (ex)1980 Caprice Classic Wagon 305 cui TH350
- (ex)1971 Lincoln Continental Mark III 460 cui
Avatar gebruiker
Wolf
 
Berichten: 289
Geregistreerd: 28 feb 2012, 13:41
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor starcraft 1987 » 29 dec 2012, 02:45

Wolf schreef:Zo ff betweten hoor: :wink:
Je bedoelt waarschijnlijk de 'buzzer'

Een relais bestaat uit een elektromagneet, de spoel met hierin een (U-vormige) kern, het anker, een plaatje "weekijzer" dat aangetrokken wordt door de elektromagneet met hieraan bevestigd één of meerdere contacten, één of meerdere vaste contacten en een veermechanisme. Door een passende spanning op de spoel te zetten gaat er een stroom lopen door de elektromagneet en wordt een magnetisch veld opgewekt, waardoor het ijzeren anker aangetrokken wordt en de contacten bediend worden. Valt de spanning weg, dan verdwijnt het magnetisch veld en zorgt het veermechanisme ervoor dat het ijzeren anker met de contacten terugkeert in de oorspronkelijke stand (de onbekrachtigde of ruststand).

Voor het aantrekken van het anker is aanzienlijk meer elektrische energie nodig dan voor het naderhand vasthouden van het anker tegen de kern. Dit wordt veroorzaakt door het overwinnen van de magnetische weerstand van de luchtspleet. Sommige elektronische besturingen verlagen de spanning na bekrachtiging om energie te besparen.


mooie uitleg 8) nu wil ik wel eens weten wat een rele is :idea:

bedoeld wordt is denk ik een relais,,als deze zoemt of piept is deze kapot want als je de werking hiervan kent dan is het gewoon een magnetische schakelaar,,deze magnetische schakelaar schakelt hogere stromen dan een gewone schakelaar aan kunnen en schakelen dus in of uit,,,als deze begint te piepen of zoemen dan moet je deze niet verwijderen maar vervangen want deze schakelt hogere stromen,,nu mijn vraag Kor,,wat heb jij er voor in de plaats terug gezet??? je gooit hem eruit omdat deze kabaal maakt maar vervangt hem niet voor een ander?
En je mist niets aan verlichting of andere energie trekkende onderdelen?? je hebt toch niet de boel door verbonden :shock: ,,brand blusser aan boord zal dan zeer zeker geen overbodige luxe wezen :wink:
En een speaker in en relais,ik ga eens googlen want deze types ken ik nog niet :oops:

Groeten
Avatar gebruiker
starcraft 1987
 
Berichten: 3696
Geregistreerd: 16 jun 2007, 10:19
Woonplaats: deventer

Berichtdoor USA Van Drivers » 29 dec 2012, 07:19

ik zal kijken als ik hem nog in de schuur heb liggen. dan maak ik even een foto

ik heb deze zo genoemde relais :D niet vervangen.
hier op toe tevoegen heb ik niks door gelust.

alles werkt naar behoren.

Volgens mij zaten er 2 of 3 stekertjes aan. dus zoveel stelde hij ook niet voor. ik rij hier nu 2 jaar mee rond dus weet al niet anders :D

ik meende dat er geen clublid meer is die deze er in heeft. ik zal eens gaan zoeken voor je ;)
MVG kor
Stickers / Belettering
Het bedrukken van T-shirts ect

www.designanytime.yourbb.nl
design-anytime@live.nl
Avatar gebruiker
USA Van Drivers
 
Berichten: 359
Geregistreerd: 05 apr 2012, 20:25
Woonplaats: Zwolle, Netherlands

Berichtdoor Southpaw » 29 dec 2012, 10:43

Geluid komt uit een zwart kastje met een stekker met veel aansluit puntjes, deze zit onder de
Zekeringkast, eruit getroken en hij piept niet meer
:-)
Don't mention the F-Word and I don't mean f*ck
Afbeelding
Ik ken 2 soortenDaewoo's 9 mm en 45 acp
Avatar gebruiker
Southpaw
 
Berichten: 1326
Geregistreerd: 02 dec 2007, 18:44
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Jeroen » 29 dec 2012, 10:49

Werkt alle verlichting goed?
Greetz,
Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Site Admin
 
Berichten: 1621
Geregistreerd: 23 okt 2006, 18:54

Berichtdoor Southpaw » 29 dec 2012, 11:20

Volgens mij wel, ga morgen even verder kijken. Ik weet dat het verwijderen van dit kastje kort door de bocht is:-)
Don't mention the F-Word and I don't mean f*ck
Afbeelding
Ik ken 2 soortenDaewoo's 9 mm en 45 acp
Avatar gebruiker
Southpaw
 
Berichten: 1326
Geregistreerd: 02 dec 2007, 18:44
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor USA Van Drivers » 29 dec 2012, 11:27

dat bedoel ik dus :lol:

Afbeelding
MVG kor
Stickers / Belettering
Het bedrukken van T-shirts ect

www.designanytime.yourbb.nl
design-anytime@live.nl
Avatar gebruiker
USA Van Drivers
 
Berichten: 359
Geregistreerd: 05 apr 2012, 20:25
Woonplaats: Zwolle, Netherlands

Berichtdoor Southpaw » 29 dec 2012, 11:48

Juist dat is hem, zit er bij dus ook niet meer in :-)
Don't mention the F-Word and I don't mean f*ck
Afbeelding
Ik ken 2 soortenDaewoo's 9 mm en 45 acp
Avatar gebruiker
Southpaw
 
Berichten: 1326
Geregistreerd: 02 dec 2007, 18:44
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor USA Van Drivers » 29 dec 2012, 14:13

strak plan Southpaw :wink:

Bij mijn blok revisie is er wel een vuilniszak vol met slangen af gekomen
die totaal niet nodig waren.

Dus geen paniek :lol:
groetjes kor
MVG kor
Stickers / Belettering
Het bedrukken van T-shirts ect

www.designanytime.yourbb.nl
design-anytime@live.nl
Avatar gebruiker
USA Van Drivers
 
Berichten: 359
Geregistreerd: 05 apr 2012, 20:25
Woonplaats: Zwolle, Netherlands

Berichtdoor pintor » 29 dec 2012, 20:01

wat ik al zei bij mij ging die piepen omdat de zekering van mijn knipperlichten kapot was, maar blijkbaar heb jij een ander probleem?
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor starcraft 1987 » 31 dec 2012, 02:10

USA Van Drivers schreef:dat bedoel ik dus :lol:

Afbeelding


Dit is geen rele :lol: maar een gewone buzzer (licht verklikker) :wink:
Ojaa,,Kikkegek waarom reageerde je niet ? :lol:

http://67-72chevytrucks.com/vboard/show ... p?t=463229

Groeten
Avatar gebruiker
starcraft 1987
 
Berichten: 3696
Geregistreerd: 16 jun 2007, 10:19
Woonplaats: deventer

Berichtdoor Baklap » 31 dec 2012, 10:48

Relais :wink:
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57


Keer terug naar Auto Elektra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron