ontsteking contactpunten

Car Electricity

ontsteking contactpunten

Berichtdoor habib » 11 apr 2014, 09:57

hallo ik heb afgelopen zomer in een caprice nieuwe contact punten en een nieuwe condensator geplaatst en nu na 500 km rijden stopte hij ermee .
na controle blijkt dat de contact punten waren doorgebrand daar waar de vonk ontstaat zat er bij 1 contact een gaatje in gebrand
hoe kan het zo snel dat die contact punten zijn opgebrand
habib
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 08 nov 2011, 00:42

Berichtdoor Robbie1604 » 11 apr 2014, 11:09

HEI ontsteking monteren......ben je van de puntjes af....
Big Burb 454......
Avatar gebruiker
Robbie1604
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 02 jul 2012, 09:30
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Baklap » 13 apr 2014, 14:55

dan zijn ze verkeerd afgesteld geweest.

Hoezo na 500km rijden stopte hij ermee? Wou je zeggen dat je na vorig jaar zomer maar 500km heb gereden?

Ps contact punten gaan max zo'n 10.000km mee.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Collector » 13 apr 2014, 17:14

geheim
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 904
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor peetboss » 13 apr 2014, 21:56

Baklap schreef:dan zijn ze verkeerd afgesteld geweest.

Hoezo na 500km rijden stopte hij ermee? Wou je zeggen dat je na vorig jaar zomer maar 500km heb gereden?

Ps contact punten gaan max zo'n 10.000km mee.


hallo contactpuntjes gaan bijna voor eeuwig mee ,,,,dan klopt zijn ,,,,,, niet
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor habib » 14 apr 2014, 14:06

oke en wat klopt nou niet dan
wat kan er verkeerd gaan dan met die contact punten
zoals ik lees verkeerd afgesteld
ik heb ze afgesteld op 0.25 meer kan ik er toch niet aan doen
habib
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 08 nov 2011, 00:42

Berichtdoor Gerry » 14 apr 2014, 15:24

Meet is wat er op de + draad staat,, dat mag geen 12v zijn,,
daar moet een weerstand tussen zitten en de input moet +- 8V zijn dacht ik
(als het niet klopt dan moet iemand het maar zeggen ,, Frankyschillemans zal dat wel weten.. maar dat staat me vaag bij)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor FRANKYSCHILLEMANS » 14 apr 2014, 17:12

Gerry schreef:Meet is wat er op de + draad staat,, dat mag geen 12v zijn,,
daar moet een weerstand tussen zitten en de input moet +- 8V zijn dacht ik
(als het niet klopt dan moet iemand het maar zeggen ,, Frankyschillemans zal dat wel weten.. maar dat staat me vaag bij)


Goed geheugen Gerry.

Het moet dacht ik ongeveer 7 V zijn, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt.
Met 12 V gaan die punten naar het schijnt versneld inbranden. Ik denk niet dat ik het zelf ooit nagemeten heb.

Groeten, Franky.
Avatar gebruiker
FRANKYSCHILLEMANS
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 09 sep 2008, 22:58

Berichtdoor Gerry » 14 apr 2014, 20:10

Afbeelding Bedankt Frank ,,, dan kan hij dat even nameten
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor habib » 15 apr 2014, 15:59

ik heb die bobine doorgemeten en er ging 14 v in en 12 v uit .
maar toen ik die multimeter op de bobine draad naar de ontsteking bleef houden zag ik wel dat hij veel schommelde van 14v naar 12v en naar 3v en dan weer naar 11v is dat normaal of is die bobine dan ook stuk
habib
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 08 nov 2011, 00:42

Berichtdoor FRANKYSCHILLEMANS » 15 apr 2014, 18:10

14 V is in ieder geval te veel. Als je motor loopt zal de bobijn wel in orde zijn. Dat je spanning aan de - zijde meet is eigenlijk toeval omdat je punten wellicht gesloten waren. De bedoeling is dat telkens je contactpunten openen en sluiten die stroom onderbroken wordt en er een hoogspanningsvonk gecreëerd wordt. Hoe dat juist in zijn werk gaat kunnen de Reddy Kilowatts van dit forum je wellicht haarfijn uitleggen.

Ik zou beginnen met een weerstand te monteren tussen de + zijde en je contactslot. Ik weet niet of die dingen vlot te krijgen zijn. Ga desnoods op zoek naar een resistor van een Chrysler. Die zaten gewoon op het schutbord gemonteerd. T:m 1972 hebben die 1 draad in en 1 draad uit. Vanaf 1973 2 in en 2 uit. Hoe recenter hoe lastiger... ook bij Chrysler.

Groeten, Franky.
Avatar gebruiker
FRANKYSCHILLEMANS
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 09 sep 2008, 22:58

Berichtdoor habib » 16 apr 2014, 16:49

habib
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 08 nov 2011, 00:42

Berichtdoor habib » 16 apr 2014, 16:58

of deze die zijn van een Chrysler zoals je zei maar er staat niet bij dat ze van 12volt naar welk andere volt ze gaan


DEZE IS VOOR 1970

http://www.ebay.com/itm/Standard-RU11T- ... 9b&vxp=mtr

EN DEZE VOOR 1972 MET 2 AANSLUITINGEN ZOALS FRANKYSHILLEMANS ZEI


http://www.ebay.com/itm/Standard-RU12-B ... 12&vxp=mtr
habib
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 08 nov 2011, 00:42

Berichtdoor FRANKYSCHILLEMANS » 16 apr 2014, 17:36

Avatar gebruiker
FRANKYSCHILLEMANS
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 09 sep 2008, 22:58

Berichtdoor Baklap » 18 apr 2014, 10:13

peetboss schreef:hallo contactpuntjes gaan bijna voor eeuwig mee ,,,,dan klopt zijn ,,,,,, niet


Je ben in de war met een elektronische ontsteking, google het anders even of ga naar de garage :wink:
Je laat ze toch niet voor niks vervangen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Baklap op 21 apr 2014, 12:43, in totaal 1 keer bewerkt.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Gerry » 18 apr 2014, 18:00

ik zou er ook nog maar een nieuwe condensator in zetten
ondanks dat het een nieuwe was heb ik daar ook mijn twijfels wel over :?
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor habib » 22 apr 2014, 09:58

ik heb inmiddels een resistor besteld en nieuwe contact punten met gelijk een vaste condensator erop
volgens die Amerikaanse dealer ligt het aan de condensator waarschijnlijk een verkeerde besteld
hij zij neem dit mee en ik denk dat het probleem waarschijnlijk opgelost is
habib
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 08 nov 2011, 00:42

Berichtdoor Gerry » 22 apr 2014, 10:13

Afbeelding Succes
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor habib » 25 apr 2014, 08:43

resistor zit er tussen en nu meet ik 5.8 volt is dat goed of te laag ???
habib
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 08 nov 2011, 00:42


Keer terug naar Auto Elektra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron