Geen spanning op bobine

Car Electricity

Geen spanning op bobine

Berichtdoor Bakje » 31 okt 2015, 23:39

Hallo allemaal
Zoals jullie misschien wel weten ben ik met een Chevy 210 stationwagon uit 1956 bezig, met een 327 motorblok uit 1967.
Pas geleden wilde ik hem starten. Niets. Startmotor draaide rond, maar geen vonk. Er staat wel spanning op de + , maar niets op de uitgang (dikke kabel naar verdeler).
Waar kan dat aan liggen? Condensator? Contactpuntjes misschien? Of heb ik iets over het hoofd gezien? Eh dat rijmt ;) .
Verder had ik 1 afgeknipt zwart kabeltje. Volgens het schema moet die op de - aansluiting van de bobine. Moet die verder nog ergens naartoe?
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes Willem
Bakje

Re: Geen spanning op bobine

Berichtdoor Collector » 01 nov 2015, 09:14

Bakje schreef:Hallo allemaal
Zoals jullie misschien wel weten ben ik met een Chevy 210 stationwagon uit 1956 bezig, met een 327 motorblok uit 1967.
Pas geleden wilde ik hem starten. Niets. Startmotor draaide rond, maar geen vonk. Er staat wel spanning op de + , maar niets op de uitgang (dikke kabel naar verdeler).
Waar kan dat aan liggen? Condensator? Contactpuntjes misschien? Of heb ik iets over het hoofd gezien? Eh dat rijmt ;) .
Verder had ik 1 afgeknipt zwart kabeltje. Volgens het schema moet die op de - aansluiting van de bobine. Moet die verder nog ergens naartoe?
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes Willem

Willem dit zijn altijd van die dingetjes die moelijk te bepalen zijn vanachter een toetsenbord, voor mijzelf is het vaak een kwestie van alles doormeten en deelgebieden afsluiten totdat de boosdoener zich aandient.
Ik kan je dus niet helpne hiervandaan maar misschien kan je wat foto's plaatsen zodat men kan meekijken naar hetgen wat je probeert uit te leggen ?
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Collector

Berichtdoor Gerry » 01 nov 2015, 11:50

Misschien heb je hier iets aan,,, simpel schema

Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Re: Geen spanning op bobine

Berichtdoor FRANKYSCHILLEMANS » 01 nov 2015, 13:27

Bakje schreef:....... Er staat wel spanning op de + , maar niets op de uitgang (dikke kabel naar verdeler)......

Dat hoeft niet abnormaal te zijn. Laat iemand starten terwijl je een testlampje op die - van de bobijn houdt. Het lampje moet aan en uit gaan.
Als het flikkert en je hebt geen vonk probeer dan een andere bobijn.
Als het niet flikkert bekijk dan je stroomverdeler en voornamelijk de punten. Die moeten open en dicht gaan. Ook dan kan de bobijn de boosdoener zijn.
Leuke dingen die auto's en vooral elektra.

Groeten, Franky
FRANKYSCHILLEMANS

Hij loopt!

Berichtdoor Bakje » 03 nov 2015, 18:03

Hallo allemaal
Hartelijk dank voor jullie reacties.
De dag na plaatsing bedacht ik me nog iets.
Als er geen vonk is, kan het ook aan vuile contactpunten liggen.
En guess what: dat was inderdaad het geval.
Zojuist zag ik echter dat ik geen fatsoenlijk topic heb aangemaakt :oops: .
Dat zal ik deze week toch maar eens even doen.
Groetjes Willem
Bakje

Re: hij werkt!

Berichtdoor Bakje » 04 nov 2015, 14:49

@ Gerry. LOL. Ik dacht eerst dat er echt een of ander beest over mijn scherm kroop. :lol:
Groetjes Willem
Bakje

Berichtdoor Gerry » 04 nov 2015, 16:12

oóh die kruipt al zo lang die Vló

nee maar lekker dat het weer werkt Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Keer terug naar Auto Elektra