Koelwatertemperatuur caprice 307 ci

Various (technical)

Koelwatertemperatuur caprice 307 ci

Berichtdoor Een Caprice rijder » 18 sep 2020, 18:34

Hallo allemaal,
Heb een vraag. Mijn koelwatertemperatuurmeter van mijn Caprice 307 ci (olds block) uit 1987 geeft tijdens het rijden ongeveer 90 a 95 graden aan (Europese meter geeft dus graden aan).
Maar tijdens flinke belasting (bergen) gaat de meter rap naar het rode gebied. Als ik dan meteen stop en met mijn infrarood Temperatuurmeter de bovenste koelslang en op de temperatuursensor meet dan meet ik ongeveer 87 graden? De koelslangen staan wel onder druk maar kan ze wel een beetje in knijpen en voelen gewoon goed warm aan.
Vervangen: koelslangen, radiateur (koperen), thermostaat, sensor, viscokoppeling, koelvloeistof.
Kachel word gewoon warm.
Als het buiten 30 graden is staat de meter op ongeveer 100 graden tijden het rijden?
Weet iemand hoe dit kan en geeft een olds blok een hogere waarde aan dan een gm block?
Alvast bedankt.
Een Caprice rijder

Re: Koelwatertemperatuur caprice 307 ci

Berichtdoor Gerry » 19 sep 2020, 17:17

Nou die druk is niet gek (harde slangen), dat hebben ze allemaal..
en wat voor thermostaat zit erin.. 75/85....80/90.... 85/95..
tis wel raar,, alles waar het aan kan leggen heb je al gedaan.. misschien meter zelf stuk... ik heb ook geen idee
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Re: Koelwatertemperatuur caprice 307 ci

Berichtdoor Een Caprice rijder » 21 sep 2020, 20:17

Hallo Gerry,
Weet niet meer wat voor thermostaat ik er in heb gezet.
Heb er zelfs een zelfde tweedehands teller in gezet maar geeft het zelfde resultaat.
Zou het misschien kunnen dat er iets of wat verstopt zit in het blok waardoor het koelwater niet maximaal kan stromen en daardoor de meter vlug op kan lopen?
En als ik net als vandaag er een flink eind mee heb gereden staat het niveau in het expantievat maar ongeveer 2 cm hoger dan normaal?
Een Caprice rijder

Keer terug naar Diversen