Combinatie: rem en stuurbekrachting in 6,2L DIESEL

Various (technical)

Combinatie: rem en stuurbekrachting in 6,2L DIESEL

Berichtdoor razenderoel » 28 jul 2011, 09:45

Hallo!

Ik heb mijn sub net. Nu heb ik de volgende probleempjes die allen met elkaar te maken hebben volgens mij:

-soms (in het begin van een rit) raak ik het rempedaal aan en hij blokkeert gelijk met piepende banden (achter).
-het rempedaal komt niet gelijk omhoog na intrappen, maar langzaam,
-bij stilstaand en motor draaiend trap ik op de rem en dan stopt de rem / stuurbekrachtigingspomp ermee, waardoor de Vsnaar gillend over de stilstaande poelie schuurt. (maar dat is niet altijd zo ?).
-stuur naar rechts gaat schokkend (blijft hangen). ook bij terug draaien is het geen vloeiende beweging, maar gaat in schokjes. Naar links heb ik dat niet.

Ik zie niets lekken (onder opgelet, met en zonder draaiende motor geremd, niets te zien).

De Sub heeft een gecombineerde pomp: Rem en stuurbekrachtiging zit aangesloten op dezelfde pomp. echt bizar.

Wie heeft een idee waar dit in kan zitten?
1983 Chevrolet Suburban 6,2L Diesel
1972 Ford F100 5,8L 351 cui
razenderoel

Berichtdoor pintor » 28 jul 2011, 11:42

heb je genoeg olie in je stuurpomp?
pintor
Moderator

stuurolie druk

Berichtdoor Henk » 28 jul 2011, 18:53

hoi ik heb het zelfde gehad ook bij een 6.2 diesel stuur sloeg vast na 1/4 slag draaien en de rem schokte heel erg .
wij hebben toen toch de stuuroliepomp vernieuwd en het probleem was weg.
hopelijk heb je er wat aan een pomp is niet duur ,je moet wel de polie overzetten met een speciale trekker zegt men, ik heb hem warmgestookt en met een normale polietrekker eraf gehaalt ging ook goed.
gr henk
Henk

Re: stuurolie druk

Berichtdoor razenderoel » 29 jul 2011, 00:43

Henk schreef:hoi ik heb het zelfde gehad ook bij een 6.2 diesel stuur sloeg vast na 1/4 slag draaien en de rem schokte heel erg .
wij hebben toen toch de stuuroliepomp vernieuwd en het probleem was weg.
hopelijk heb je er wat aan een pomp is niet duur ,je moet wel de polie overzetten met een speciale trekker zegt men, ik heb hem warmgestookt en met een normale polietrekker eraf gehaalt ging ook goed.
gr henk

Hai Pintor en Henk! Super dat jullie reageren! Pintor: Ja, daar zit genoeg olie in. Maar ik weet niet of het de juiste olie is die erin zit! En als ik Henk zijn advies opvolg dan moet ik toch nieuwe olie gebuiken. Wat raden jullie mij aan? (ATF type 3?)

Henk: ik denk dat ik op zoek ga naar inderdaad een nieuwe pomp voordat het erger wordt en daarmee dus gevaarlijk... Dank voor je tip!!

Ff iets anders: Een maat van mij heeft eveneens een DIESEL SUB gekocht bij Consignment Cars in Eck en Wiel. Hij gaat er volgende week heen om aldaar e.e.a. eraan te repareren voordat ie hem meeneemt. (ja, ook dat kan daar, gaaf he?). Nu vindt hij de achterklep van de sub letterlijk 'de achterdeur uit'. Erg omslachtig om eerst het raam en dan de klep te openen etc. Heeft ie wel een beetje gelijk in.... Nu zijn er ook 2 scharnierende deuren zag ik! Is dat gemakkelijk om over te zetten op je SUB?

en laatste vraag van mij: ik wil een driepuntsgordel maken op de achterbank (middelste bank wel te verstaan, voor de kids..). Is er in de stijl bij de achterdeur genoeg vlees om een gordel aan te bevestigen? kan iemand mij een adres noemen waar ik een geschikte gordel kan opsnorren?

Veel vragen. Ik hoop dat ik binnenkort ook een ander kan helpen met antwoorden :oops:

p.s. Ik zal mijn maat tippen over het forum, hij weet veel meer van auto's dan ik (heeft zelf een corvette, cadillac eldorado en nu een sub, dan weetje het wel hahaha)
1983 Chevrolet Suburban 6,2L Diesel
1972 Ford F100 5,8L 351 cui
razenderoel

Berichtdoor pitman » 08 feb 2013, 18:41

denk blaas hier maar even nieuw leven in, mijn blazer heeft sinds gister helemaal geen rembekrachtiger meer en ook geen stuur bekrachtiging nu heb ik de leiding van de pomp eraf gehaald en daar kwam wel olie uit maar weet iemand hoeveel olie eruit hoort te komen stationair heel veel of niet erg veel :?:
k5 blazer
pitman

Berichtdoor RonV8 » 09 feb 2013, 12:47

Hydroboost remmen lopen idd via de stuurpomp. Als deze pomp minder "opbrengst" gaat leveren doordat de pomp gaat slijten, gaat dat meestal ten koste van je remdruk. Suurbekrachtiging heeft minder power nodig als de rem dus zou dat wel kunnen kloppen.
Stuurpomp vervangen zou een optie zijn. Misschien zou je een goede "te leen" kunnen krijgen om dat uit te proberen.

Voor je gordel zou ik er een setje nemen uit een Volvo. De Volvo gordels zijn langer als die van andere auto's. Dan heb je meer speelruimte om de montagepunten te zoeken. Anders heb ik nog wel driepunts gordels liggen uit Chevy Vans. Als je interesse hebt moet je maar PM sturen. (als mijn PM box het weer gaat doen tenminste)
CCR - USA car repairs, parts & import

*I Am out looking for myself. Should I return before I come back, please ask me to wait!*
RonV8

Berichtdoor RonV8 » 09 feb 2013, 12:53

KuT. deze vraag is al 125 jaar oud......... lekker opgelet Ronny :? :? :roll:

*I Am out looking for myself. Should I return before I come back, please ask me to wait!*
RonV8

Berichtdoor peetboss » 09 feb 2013, 19:39

RonV8 schreef:KuT. deze vraag is al 125 jaar oud......... lekker opgelet Ronny :? :? :roll:

nee man geen volvo gordels die blijven piepen als je ze niet in steek
(geintje :lol: )
liever gelast dan geleased
peetboss

Berichtdoor RonV8 » 10 feb 2013, 11:48

:lol: :lol: :lol: met een beetje mazzel doet de radio het nogal goed.
"ietsje" meer volume en dat gepiep is weg... :wink: :wink: :D

RonV8

Keer terug naar Diversen