imco verdamper bevriest

Various (technical)

imco verdamper bevriest

Berichtdoor chevymen » 14 dec 2012, 16:25

vorige week is mijn suburban heet gelopen omdat er een electriche koelvin op zat die niet aangeslagen was na het heetlopen was de slang van de radiateur er afgesprongen en de radiateur was kapot nu alles weer gemaakt nieuwe radiateur koelvin gemaakt origineel op de poulie na alles weer aangesloten te hebben bevriest nu mijn verdamper er zit genoeg koelvloeistof op
alleen zat ik te denken dat je de verdamper moet ontluchten er zit zoon knopje aan de zijkant van de verdamper dat heb ik geprobeerd maar blijft bevriezen iemand enig idee wat het dan nog kan zijn?
vast bedankt
chevymen
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 05 jul 2011, 19:18

Berichtdoor Malle » 14 dec 2012, 16:50

Ontluchten die je door het hoogste punt in je koelsysteem los te maken, met lopende motor en open thermostaat

be carefull
1964 Bel Air Wagon 5.4
Avatar gebruiker
Malle
 
Berichten: 5395
Geregistreerd: 11 jul 2008, 00:08
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor chevymen » 14 dec 2012, 17:02

okey thanks ga ik morge proberen
chevymen
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 05 jul 2011, 19:18

Berichtdoor wodan » 14 dec 2012, 18:19

En KOELVLOEISTOF gebruiken ipv water met een scheutje koelvloeistof.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
K2500HD dmax
http://Vlaanderen4x4.be http://caiman.us
Avatar gebruiker
wodan
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 15 apr 2007, 10:32
Woonplaats: Belgium

Berichtdoor chevymen » 15 dec 2012, 13:55

ja ik gebruik sowieso koelvloeistof
maar dat onluchten daar snap ik niks van denk want als ik de termostaat er af (open) doe spuit alles er uit wat ik wel een beetje verwachten :lol: hoe kan ik het het beste doen?
chevymen
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 05 jul 2011, 19:18

Berichtdoor camarojo » 15 dec 2012, 14:37

de auto aan de voorkant even wat hoger zetten.dan gewoon radiateurdop eraf
Chevrolet Camaro 76 350cui
Avatar gebruiker
camarojo
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 09 jan 2009, 22:07
Woonplaats: Den Andel

Berichtdoor chevymen » 15 dec 2012, 15:58

heb ik net geprobeerd maar hij blijft bevriezen pff :(
chevymen
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 05 jul 2011, 19:18

Berichtdoor camarojo » 15 dec 2012, 16:07

kachel ook helemaal open staan?Ook even flink in de slangen knijpen wil ook wel es helpen.
Chevrolet Camaro 76 350cui
Avatar gebruiker
camarojo
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 09 jan 2009, 22:07
Woonplaats: Den Andel

Berichtdoor rene74monte » 15 dec 2012, 16:26

heb je een foto van het hele slangengebeuren?
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor chevymen » 15 dec 2012, 16:27

ja kachel open omhoog gekrikt dop van radiateur kan alleen bedenken dat er op de waterpomp een of andere sensor zit en ik denk da het beter is als ik daar rechtstreeks de slang op aansluit op de waterpomp naar de verdamper want nu zit ie op het inlaatspruitstuk mischien dat ie nu te weinig druk heeft om door te pompen of zo
chevymen
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 05 jul 2011, 19:18

Berichtdoor rene74monte » 15 dec 2012, 16:44

nou , daar heb je je probleem al , op de intake is de retour en wordt ook geknepen door de kachelklep.
vanaf de pomp moet je naar je verdamper en die slang moet een t stukje in voor je verwarming , de andere slang van je verwarming moet op je intake .
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor chevymen » 15 dec 2012, 17:20

het is al opgelost :) er is een of andere beunhaas bezig geweest en de boel was niet goed aangesloten er zat een sensor op de waterpomp voor de electriche koelvin die ze er opgebeunt hadden nu heb ik de slang rechtstreeks op de waterpomp gezet en nu is ie weer goed en bevriest ie niet meer dat was dus inderdaat het probleem
in iedergeval bedankt voor julllie hulp :wink:
chevymen
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 05 jul 2011, 19:18

Berichtdoor Chevelle73 » 16 dec 2012, 14:04

hoe ken je zien dat je verdamper bevriest ?
de caprice van mijn zus wil niet meer blijfe draaien ze komt even tot leven maar naar zo weer uit en soms blijft ze langer aan maar ken
gas geven heeft geen nut ding blijft uit vallen
Chevelle Laguna 350: 1973
Avatar gebruiker
Chevelle73
 
Berichten: 122
Geregistreerd: 26 sep 2010, 19:20
Woonplaats: Heerhugowaard

Berichtdoor camarojo » 16 dec 2012, 14:50

De verdamper wordt dan nogal wit
Chevrolet Camaro 76 350cui
Avatar gebruiker
camarojo
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 09 jan 2009, 22:07
Woonplaats: Den Andel

Berichtdoor Malle » 16 dec 2012, 15:15

en koud :D
1964 Bel Air Wagon 5.4
Avatar gebruiker
Malle
 
Berichten: 5395
Geregistreerd: 11 jul 2008, 00:08
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor rene74monte » 16 dec 2012, 22:40

tja , ik wou het niet zeggen :D
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor Chevelle73 » 17 dec 2012, 11:08

oki bedankt

hij bevriest niet denk dat hij zijn beste tijd wel gehad heb die verdamper
woord tijd voor een impco verdamper
Chevelle Laguna 350: 1973
Avatar gebruiker
Chevelle73
 
Berichten: 122
Geregistreerd: 26 sep 2010, 19:20
Woonplaats: Heerhugowaard

Berichtdoor chevymen » 28 dec 2012, 00:41

volgende probleem nadat hij heet was gelopen heeft hij nu wel een tik in het blok waar en heeft minder vermogen want eerst kon ik met nat wegdek makkelijk met spinnende wielen wegrijden nu niet meer :cry:
ik verwacht een verbrande of lekkende klep koelvloeistof blijft goed op pijl dus ik verwacht niet dat het de koppaking is ik ben van plan morge de cilinderkoppen er af te trekken iemand nog tips waar ik op moet letten??
vast bedankt
chevymen
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 05 jul 2011, 19:18

Berichtdoor starcraft 1987 » 28 dec 2012, 02:39

oooh god,,ik lees nu pas deze,,je hebt dus gewoon met te weinig koelvloeistof gereden :? als je verdamoer bevriest hebje gewoon of lucht of te weinig koelvloeistof erin,,gevolg,,grote kans op een lekke koppakking :? Hoop het niet voor je

Groeten
Avatar gebruiker
starcraft 1987
 
Berichten: 3696
Geregistreerd: 16 jun 2007, 10:19
Woonplaats: deventer

Berichtdoor pintor » 28 dec 2012, 08:50

heb eventueel nog wel een goed setje koppen liggen :wink:
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor chevymen » 28 dec 2012, 18:38

nee zat een electriche koelvin op gebeunt en die was niet aangeslagen vloestoffen waren allemaal op pijl

heb vandaag de rechtse kop er af getrokken ik denk dat er kleppen lekken want zit wel wat koolaanslag op soms. hoe kun je dat eigelijk testen zien? heb de kleppen allemaal verwijderd en er zitten maar 4 klepseals en op de uitlaatkleppen 2 van die rubber ringetjes per klep.
verder zijn er 5 binenste klepveren gebroken van een kop de andere kop heb ik er nog niet af.
mijn vraag is zou dat de tik in het blok kunnen veroorzaken?
chevymen
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 05 jul 2011, 19:18

Berichtdoor Malle » 28 dec 2012, 18:53

chevymen schreef:nee zat een electriche koelvin op gebeunt en die was niet aangeslagen vloestoffen waren allemaal op pijl

heb vandaag de rechtse kop er af getrokken ik denk dat er kleppen lekken want zit wel wat koolaanslag op soms. hoe kun je dat eigelijk testen zien? heb de kleppen allemaal verwijderd en er zitten maar 4 klepseals en op de uitlaatkleppen 2 van die rubber ringetjes per klep.
verder zijn er 5 binenste klepveren gebroken van een kop de andere kop heb ik er nog niet af.
mijn vraag is zou dat de tik in het blok kunnen veroorzaken?


als die beunfan niet aanslaat, geen id waar je voeler zit maar dan doetie dat niet omdat de voeler geen water te voelen heeft en dus niet aanslaat en is je blok gewoon te heet gelopen, wat overigens nog steeds kan ook al zou je fan wel zijn aangeslagen, te weinig koelwater kan geen enkeel fan tegenop blazen/koelen


lekkere beredenering he :) maar je begrijpt vast wat ik bedoel
1964 Bel Air Wagon 5.4
Avatar gebruiker
Malle
 
Berichten: 5395
Geregistreerd: 11 jul 2008, 00:08
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor chevymen » 28 dec 2012, 19:07

ja op een of andere manier is die dus niet aangeslagen margoed das allemaal nie zo erg want da is allemaal verholpen heb alles weer origineel gemaakt en de keolvin direct weer op de poulie gezet zoals het hoord en daarna tep meter in de gaten gehouden maar die blijft mooi op 150 farenheid staan. maar die tik da vind ik veel erger en vermogenverlies dat duidt op lekken kleppen denk ik compressie te weinig ik ga ze morgen in iedergeval opnieuw inslijpen die tik komt dan hoop ik van de binnenste klepveren die gebroken zijn anders zou ik het ook niet weten iemand nog sugesties?
chevymen
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 05 jul 2011, 19:18

Berichtdoor peetboss » 28 dec 2012, 20:36

chevymen schreef:ja op een of andere manier is die dus niet aangeslagen margoed das allemaal nie zo erg want da is allemaal verholpen heb alles weer origineel gemaakt en de keolvin direct weer op de poulie gezet zoals het hoord en daarna tep meter in de gaten gehouden maar die blijft mooi op 150 farenheid staan. maar die tik da vind ik veel erger en vermogenverlies dat duidt op lekken kleppen denk ik compressie te weinig ik ga ze morgen in iedergeval opnieuw inslijpen die tik komt dan hoop ik van de binnenste klepveren die gebroken zijn anders zou ik het ook niet weten iemand nog sugesties?


demonteer eerst het uitlaat spruitstuk dan kan je de uitlaat klep zien,voordat je gelijk de kop eraf trekt :wink:
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor Malle » 28 dec 2012, 21:40

nou, veel lijkt me daar nie echt handig te zien als het blok er nog in hangt
1964 Bel Air Wagon 5.4
Avatar gebruiker
Malle
 
Berichten: 5395
Geregistreerd: 11 jul 2008, 00:08
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor peetboss » 28 dec 2012, 22:00

Malle schreef:nou, veel lijkt me daar nie echt handig te zien als het blok er nog in hangt


bij een Van niet maar bij een burb gaat het wel ,is zeker minder werk dan de kop eraf draaien :wink:
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor chevymen » 29 dec 2012, 12:16

kwam er achter dat er sowieso al 8 binenste klepveren zijn gebroken hoe kan dat eigelijk mischien distributie tandje verschoven?

en weet iemand toevallig een adres die klepveren hebben en klepseals want was net bij kuppen in gemert geweest en die kan ze alleen bestellen met levertijd van 2 of 3 weken :(
chevymen
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 05 jul 2011, 19:18

Berichtdoor Malle » 29 dec 2012, 12:40

Te heet geworden en daarom geknapt? ouderdom?
1964 Bel Air Wagon 5.4
Avatar gebruiker
Malle
 
Berichten: 5395
Geregistreerd: 11 jul 2008, 00:08
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor chevymen » 29 dec 2012, 14:46

ja dat zou kunnen inderdaat

weet hier toevallig iemand hoe ik hydraulische klepstoters kan testen of kan ik die het beste allemaal vervangen?
chevymen
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 05 jul 2011, 19:18

Berichtdoor Wolf » 29 dec 2012, 15:55

Is het een rgelmatige tik, snel of langzaam, hard zacht..hoog of diep?
Tuimelaar(s) los, lagerschaal nokkenas gebroken, klepstoter vast, gebroken klepsteel...het kan zoveel zijn :?

Iig is het niet ok en ik zou mijn blok helemaal open willen halen.
“ For a good time, call 1-8-4-3-6-5-7-2 ”
-1971 Impala Custom Coupe 350 cui TH350
- (ex)1980 Caprice Classic Wagon 305 cui TH350
- (ex)1971 Lincoln Continental Mark III 460 cui
Avatar gebruiker
Wolf
 
Berichten: 289
Geregistreerd: 28 feb 2012, 13:41
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron