Oliekeerring vervangen

Various (technical)

Oliekeerring vervangen

Berichtdoor hans000 » 28 dec 2013, 20:42

ben er achter gekomen dat ik een lekke oliekeerring heb bij de aandrijfas aan de differentieel zijde.

Heb inmiddels de aandrijfstang al verwijderd en nu stuit ik op een grote moer die ik met geen mogelijkheid los krijg.

Nu vraag ik mij af is dit misschien tegengesteld draad, dat ik dus de andere kant moet opdraaien.

Wie heeft hier ervaring mee.

Het gaat dus om de grote moer.

Afbeelding
hans000
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 24 okt 2013, 18:15

Berichtdoor Gerry » 28 dec 2013, 22:48

das gewone draad linksom los
en gewoon ff met een grote lucht tol
en als het niet gaat dan met een vrachtwagenmoeren tol
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor hans000 » 29 dec 2013, 10:14

ja ben er inmiddels achter dat dat ding verrekte vast zit.

Misschien een beunhaasje zoeken, die het over kan nemen.

Heb zelf al 15 jaar niet meer onder een auto gelegen, en dat valt niet mee.

Weet iemand misschien een beunhaas liefst in de buurt van Nijmegen, die deze klus zou kunnen klaren, dan hoor ik het graag
hans000
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 24 okt 2013, 18:15

Berichtdoor Robbie1604 » 29 dec 2013, 12:34

De moer is zeer waarschijnlijk met ,,locktite,, gesealed dus de aanhouder wint....
Big Burb 454......
Avatar gebruiker
Robbie1604
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 02 jul 2012, 09:30
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor gmcjean » 29 dec 2013, 16:43

niet zo gauw opgeven he.
jean.
Als gezondheid te koop was,zou ik heel gezond zijn.
Avatar gebruiker
gmcjean
 
Berichten: 1221
Geregistreerd: 05 sep 2011, 13:43

Berichtdoor Gerry » 29 dec 2013, 23:00

een vriend van me heeft zo een ding
Afbeelding

die enkele keer dat iets echt niet los krijg
dan haal ik dit ding ff op en dan is het in 10 sec los of het breekt af 1 van 2en
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor hans000 » 30 dec 2013, 17:54

ja das een leuk dingetje, maar ik probeer eerst nog even mijn spieren te trainen, en de boel heel te houden, afbreken kan altijd nog.
hans000
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 24 okt 2013, 18:15

Berichtdoor Gerry » 30 dec 2013, 19:31

met een wielbout kan dat wel is gebeuren
maar zo'n pion moer beukt i gewoon los , dat breekt niet hoor :)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor hans000 » 31 dec 2013, 13:27

Moertje is los, oliekeerring verwijderd, maar nu nog aan een nieuwe zien te komen.

Iemand idee waar ik hem online kan bestellen.
hans000
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 24 okt 2013, 18:15

Berichtdoor Collector » 31 dec 2013, 13:48

hans000 schreef:Moertje is los, oliekeerring verwijderd, maar nu nog aan een nieuwe zien te komen.

Iemand idee waar ik hem online kan bestellen.


www.rockauto.com met een weekje issie in huis
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 904
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor hans000 » 05 jan 2014, 14:48

Probleem opgelost, nieuwe oliekeerring geplaatst, proefgereden en het is weer zoals het hoort te zijn, dicht dus.

Ik wil jullie hartelijk danken voor alle goede inbreng.
hans000
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 24 okt 2013, 18:15

Berichtdoor camaro rs 68 » 06 jan 2014, 09:38

nieuwe RING GEAR CRUSH SLEEVES gemonteerd?
THERE IS NO SUBSTITUTE FOR CUBIC INCHES
Chevrolet Camaro rs Convertible '68
Dodge Ram 2002
Corvette C4 1984
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 1981
Avatar gebruiker
camaro rs 68
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 12 nov 2008, 15:35
Woonplaats: Bavikhove

Berichtdoor Collector » 06 jan 2014, 19:24

Vraag je je ook af waarom die keerring lek is gegaan?
Vaak heeft het te maken met de ontluchting van je diff als die verstopt zit dan word er druk opgebouwd met het rijden (warme olie) en die kan dan nergens heen en blaast je keerring kapot
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 904
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor hans000 » 10 jan 2014, 18:00

Heb vernomen dat de auto een tijd heeft stilgestaan, daar kan het ook aan gelegen hebben.

Maar voor de zekerheid neem ik even de tip mee van het ontluchtingsnippeltje, zal hem ff doorblazen.
hans000
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 24 okt 2013, 18:15


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron