Vrij hoge compressie wat nu?

Various (technical)

Vrij hoge compressie wat nu?

Berichtdoor Zundappman » 09 maart 2014, 12:39

Mijn 305 blok is ooit eens flink mee gegoocheld. Er zijn na stuk lopen van zuigers en cilinders hoge compressie zuigers in gezet door de vorige eigenaar. Op gas liep hij super lekker maar na ombouw naar benzine loopt het toch niet zo lekker meer.
Ik heb de compressie laten meten en blijkt dat hij gemiddeld 14 bar perst. Dus ben ik maar super 98 gaan tanken i.p.v. euro 95. Dit gaf wel een merkbaar positief verschil (het na dieselen is weg) maar hij loopt nog niet helemaal lekker.
Stationair lopen doet hij onregelmatig (de hele auto trilt) en de koude start is erg vervelend. Ik moet zeker 5 minuten het gas er op houden zodat hij niet meer afslaat als ik het los laat. Ondanks de choke wel gebruikt wordt.
Starten als hij warm is moet ik best wel doorstarten voordat hij aan wil slaan. Op gas was het altijd 1 tik en hij liep.

Ik heb het met de garage over gehad en die zegt er niets mee te kunnen. Toen ik vroeg of de ontsteking misschien bijgesteld moest worden werd er gezegd dat dit niet nodig was.
Daarna gevraagd of het aan de carburateur lag en hij zei dat als hij warm is en dan wel goed loopt tijdens het rijden dat het daar niet aan zou liggen.

Ik weet het verder ook niet meer want ik ben een leek op dit gebied.

Heeft iemand tips?
Zundappman

Berichtdoor pintor » 09 maart 2014, 13:53

weet wel iemand die je kan helpen ik pm je zijn nummer wel. die gast kan toveren met benzine blokken.
pintor
Moderator

Keer terug naar Diversen