CHIP TUNING Chevrolet Avalanche

Various (technical)

CHIP TUNING Chevrolet Avalanche

Berichtdoor chevy » 29 jul 2014, 14:38

Is er iemand die ervaring heeft met http://www.multituningshop.nl/.
Zij leveren een tuning box voor €185,- voor bv. een Chevrolet Avalanche.
Vergelijkbare produkten hier in Nederland kosten tussen de 350 en 450 euro.
Is dit weer een voorbeeld van "het is te mooi om waar te zijn, dus is het ook niet waar " of
gewoon "veel omzet voor weinig is ook veel "? Installatie binnen 3 minuten.
Kan gewoon niet mis gaan volgens de verkoper, je kunt de box overzetten op een andere auto,
bij een apk kan je hem gewoon afkoppelen en na de keuring gewoon weer aansluiten.
Ben benieuwd naar jullie mening en/of ervaring met dit produkt.

Berichtdoor Baklap » 30 jul 2014, 15:54

Hier zal zullen er niet veel zijn die dit getest hebben en ik kan je alleen vertellen dat dit kan schelen mits je auto niet getuned etc is.
Ik zou het eens zonder op de dyno proberen en met.

Wat de goede doen is het feedback signaal van de motor (sensoren opnemers etc) dat naar de cpu gaat bewerken waardoor de cpu de injectoren/ontsteking etc gaat bijstellen wat nog best in vermogen kan schelen.

Dat overzetten op andere auto klinkt wel vaag. meestal zijn deze dingen voor 1 type motor en zoniet dan is het waarschijnlijk rommel met alleen wat lampjes en knoppen.

MCM chips mythbusted
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor chevy » 30 jul 2014, 19:18

Bedankt voor de reactie,
Weet jij een" goede" tuner(s) ??
Je ziet door de bomen het bos niet meer.
En zo'n leek als ik kan je wat tunen aangaat alles
wijsmaken
bite me if you can Ford boy !!!!!!!
chevy

Berichtdoor Collector » 30 jul 2014, 20:58

Heb al wat tuning achter de rug (VW) en kan je vertellen er is maar 1 soort tuning die goed is en dat is tuning gemaakt op jouw auto en performance, dat houd dus in Dynoruns en een ecu die aangepast word met software voor een optimale loop van jouw auto.
Zo'n powerbox noemen ze ook wel kastje verneuk, is een hele goedkope manier om je ecu valse waardes te geven waardoor het lijkt dat je meer vermogen gaat krijgen, dat gaat een hele tijd goed totdat er een keertje een luchtmassamsensor naar de klote gaat of nog erger een krukassensor
Bij een origineel aangepaste ecu gaat de motor gewoon in noodloop of shuts down in geval van nood, bij het kastje verneuk blijft deze gewoon de valse waardes doorgeven aan je ecu, de gevolgen laten zich raden.

Geloof me als ik zeg dat je beter die 500 eur kan uitgeven aan een echte tuner, en gezien de tijd die zij erin stoppen is dat niet eens dik verdienen voor die mannen.
Goedkoop is duurkoop en als de boel plof zegt kan je nergens terecht.
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Collector

Berichtdoor Baklap » 31 jul 2014, 15:40

Altijd beter om het specifiek voor je auto te laten maken maar als er een sensor kapot gaat zal zo'n powerbox ook geen waarden meer door geven.
Of dit moet er één zijn die niet eens naar deze waarden kijkt :roll: maar dat rijdt natuurlijk niet.

En zo'n kapotte sensor merk je echt wel hoor. hier ook al een paar keer gehad.
73'' Camaro LT
Baklap

Berichtdoor Collector » 31 jul 2014, 17:13

Baklap schreef:Altijd beter om het specifiek voor je auto te laten maken maar als er een sensor kapot gaat zal zo'n powerbox ook geen waarden meer door geven.
Of dit moet er één zijn die niet eens naar deze waarden kijkt :roll: maar dat rijdt natuurlijk niet.

En zo'n kapotte sensor merk je echt wel hoor. hier ook al een paar keer gehad.

En ik heb meegemaakt dat het kastje verneuk ervoor gezorgd heeft dat toen er een tandje van de distrieriem versprongen was er gewoon volop doorgeblazen werd kwa waardes en er dus geen noodloop ingeschakeld werd.
Gevolg was dat de beste man naar een nieuw 5 cilinder tdi blok kon gaan zoeken want echt alles was kapotgeslagen.
Pas er mee op alle waar naar zijn geld etc. etc maar met dit soort grappen zou IK er geen risico mee willen nemen.
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Collector

Berichtdoor Robbie1604 » 01 aug 2014, 11:04

Al die tuninggekkigheid heb je met een echte Yank niet nodig...... is niet voor niets dat ze altijd zeiden ..... THERE'S NO SUBSTITUTE FOR CUBIC INCHES!
Big Burb 454......
Robbie1604

Berichtdoor Baklap » 01 aug 2014, 22:59

Ligt niet echt lekker in de mond dat kastje verneuk, hadden ze er niet een naam voor kunnen bedenken die wat doordachter was ? :roll:
73'' Camaro LT
Baklap

Keer terug naar Diversen