Remmen ontluchten : Gouden tip gezocht

Various (technical)

Remmen ontluchten : Gouden tip gezocht

Berichtdoor michael_gse » 08 aug 2014, 16:30

Goedenavond.

Onlangs heb ik de 68er Caprice uit de garage gehaald en ben nu bezig met de remmen. Er zit een nieuwe hoofdremcilinder op(ook ontlucht) en de remdruk verdeler is open (dwz je kan er licht doorheen zien)

Tijdens het ontluchten is er onderin een beetje remdruk maar verder ook niet. Aan de voorkant is redelijk geluk aangezien er geen luchtbelletjes meer in zittenmmaar aan de achterkant is het een ander verhaal. Er blijft constant lucht in het systeem zitten en soms komt het pedaal goed op druk maar na nog een paar keer ontluchten valt de druk weer weg in het pedaal.

slangen/cilinders/leidingen/zijn/nieuw

Hoofdremcilinder
Afbeelding

Remdruk verdeler
Afbeelding

Is er een speciale manier om zo'n oud type systeem te ontluchten?
Afbeelding
* chevrolet caprice '68
* opel commodore B GSE coupe'72
* Mercedes E klasse '86
michael_gse

Berichtdoor Collector » 08 aug 2014, 17:04

Yep die is er
Namelijk vanuit je remcilinders het systeem gaan vullen, normaal ga je je rempotje vullen dan met je pedaal pompen en ontluchten.
Systeem leeg laten lopen en dan per remcilinder de olie erin persen totdat het boven in je rempotje komt dan aftoppen en klaar is klara
Lucht in een systeem naar beneden persen terwijl het omhoog wil gaan is een crime
Op mijn manier druk je de lucht voor je uit richting rempotje.
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Collector

Berichtdoor michael_gse » 08 aug 2014, 17:51

nooit geweten dat dat zo moet bij zulke systemen. Lijkt me wel het proberen waard. Echter hoe krijg ik de vloeistof in de cilinder ?
Afbeelding
* chevrolet caprice '68
* opel commodore B GSE coupe'72
* Mercedes E klasse '86
michael_gse

Berichtdoor Collector » 08 aug 2014, 18:24

michael_gse schreef:nooit geweten dat dat zo moet bij zulke systemen. Lijkt me wel het proberen waard. Echter hoe krijg ik de vloeistof in de cilinder ?

Het MOET niet zo bij die systemen maar het werkt het mooiste omdat je geen lucht in je systeem meer hebt als je het voor je uitdrukt.

Apotheek de grootste injectiespuit halen met een slangetje erop en gaan met die banaan
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Collector

Keer terug naar Diversen