Startknop inbouwen

Various (technical)

Startknop inbouwen

Berichtdoor hans000 » 29 okt 2015, 14:07

Ik wil een startknop in mijn camaro bouwen, waarom: weet ik ook niet, lijkt me gewoon leuk.
Maar weet iemand welke draden ik moet hebben, vanaf de stuurkolom, ik zie dat eronder een stel uitkomen, maar kan niet exact zien welke van het contactslot afkomen.


Gr. Hans
hans000
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 24 okt 2013, 18:15

Berichtdoor Gerry » 30 okt 2015, 08:46

Nou dat kun je toch zo meten met priklampje of multimeter
er is maar 1 draad waar stroom op komt met starten vanaf je contactslot

En anders trek je een nieuw draadje vanaf dat kleine boutje van je startmotor
via een relais naar je accu (met je startknop er tussen)
dat kan ook
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor hans000 » 30 okt 2015, 12:33

Dacht dat dat een massa draadje was, aan dat kleine boutje.
hans000
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 24 okt 2013, 18:15

Berichtdoor Gerry » 30 okt 2015, 14:22

hans000 schreef:Dacht dat dat een massa draadje was, aan dat kleine boutje.

Nee dat is start + van je contactslot
(je kunt die start knop er ook gewoon bijzetten,, dan blijft het met je sleutel ook gewoon werken)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor rene74monte » 30 okt 2015, 18:04

hans000 schreef:Dacht dat dat een massa draadje was, aan dat kleine boutje.


je moet nooit denken , dat soort dingen moet je altijd zeker weten anders heb je straks een keer je wagen in de fik staan
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor hans000 » 30 okt 2015, 22:15

Er loopt een plus draad naar het contactslot en die schakeld hem door naar de startmotor toch.
hans000
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 24 okt 2013, 18:15

Berichtdoor rene74monte » 31 okt 2015, 09:05

ja , en de startmotor heeft een constante plus rechtstreeks vanaf de accu .
je moet eigenlijk even zie dat je een werklpaatshandboek krijgt , dan kun je dat soort dingen gewoon even opzoeken , werkt veel makkelijker en sneller
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor FRANKYSCHILLEMANS » 01 nov 2015, 13:11

Ik weet niet of je een automaat hebt, maar in dat geval is het wel raadzaam om de neutral safety switch niet te passeren. Als hij dan per ongeluk niet in P of N staat als je start kan hij wel aanslaan en dan schiet je in een rotvaart vooruit of achteruit. Behoorlijk link.

If my memory serves me well:
Op je stuurkolom staat een balkvormig ding met allemaal draden. Een dikke rode draad gaat naar de batterij en heeft dus altijd spanning. De dikke paarse draad gaat naar je starter. Als je die 2 gebruikt als in en uit voor je startknop moet het volgens mij werken. De rode aftappen, NIET onderbreken.

Groeten, Franky
Avatar gebruiker
FRANKYSCHILLEMANS
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 09 sep 2008, 22:58

Berichtdoor hans000 » 02 nov 2015, 18:43

Ja is een automaat, is wel een puntje om over na te denken.
Maar ook wel handig bij een stoplicht, als hij afslaat, starten en wegwezen, scheelt weer een hoop handelingen, met de quickschifter kan ik hem alleen in de P stand starten.
hans000
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 24 okt 2013, 18:15


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron