ombouwen van diesel naar benzine

Various (technical)

ombouwen van diesel naar benzine

Berichtdoor jeffry » 28 jan 2016, 13:03

Is het mogelijk om een suburban diesel 4x4 om te bouwen naar benzine?

En dan bedoel ik dat het ook te keuren is bij de rdw, en nog rijdtbaar is.

kan een diesel kopen maar dat kun je de eerste jaren niet rijden.

daarom mijn vraag.

Mvg jeffry
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor Gerry » 28 jan 2016, 13:33

Ja alles kan,, motor en bak,, tank spoelen en klaar
...........................................................................
maar het is wel weer een klusje ,,
uitlaat startmotor electra,,
je bent er zo maar weer een poosje druk mee
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor jeffry » 28 jan 2016, 14:04

oke, is een th700 bak, zou dat niet passen op een benzine?
of denk je dat de overbrenging het niet aan kan?

Thnx
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor Gerry » 29 jan 2016, 16:41

Nou het zou kunnen hoor ,,
Ik weet niet of ,,pintor,, hier nog wel is zit .
die zat altijd met diesels te klooien, dus die weet het wel
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor rene74monte » 29 jan 2016, 21:18

de versnellingsbak heeft er toch niets mee te maken of het een diesel of benzine is?
of heb ik dat niet goed
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor jeffry » 29 jan 2016, 22:19

Ik bedoel of een benzine genoeg koppel heeft om hem fatsoenlijk aan het draaien te krijgen
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor Gerry » 29 jan 2016, 22:44

Ja ik dacht dat een diesel bak niet aan een benz motor paste Rene,
maar misschien is dat ook wel zo ik heb echt geen idee .
Ik vond het helemaal niks en ben er altijd met een boog omheen gelopen
ik vond die herrie niks, ik vond ze niet lekker rijden, ze gingen stuk of ze deden het niet ,, diesel was minimaal 2x zo duur als LPG ..
dus ik vond het drama dingen :D
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor jeffry » 29 jan 2016, 23:29

Hahahahaha dat is duidelijk
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor peetboss » 30 jan 2016, 01:38

jeffry schreef:Hahahahaha dat is duidelijk


denk dat de overbrenging,, toerental niet gaat kloppen
ik zou toch voor een sprietbak gaan
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor rene74monte » 30 jan 2016, 08:58

aha , kijk , weer wat geleerd ,
en als je een fatsoenlijk blok met wat power er in hebt dan is er geen probleem wat kracht betreft , volgens mij zijn de meeste van dat soort wagens zo wie zo op benzine
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor jeffry » 01 feb 2016, 15:56

ik kan er een voor een redelijke prijs op de kop tikken, alleen met een diesel motor.

daarom mijn vraag of het was om te bouwen.
ben er nog niet uit.......iemand een leuke motor te koop?
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor Gerry » 02 feb 2016, 07:48

ik weet niet wat die diesel kost
maar koop gewoon een belasting vrije >> http://link.marktplaats.nl/m1015353882

of deze. gas er uit en je kunt rijden,,
http://link.marktplaats.nl/m983397018

dat even ombouwen dat valt toch altijd tegen,, daar komt weer ff dit bij en dat bij en buiten al het werk ben je nog een vermogen kwijt
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor jeffry » 02 feb 2016, 18:20

heb je gelijk in Gerry,

komen altijd dingen bij waar je geen rekening mee houdt of wat stuk gaan tijdens en wat je aanpakt omdat hij er dan toch al uit is.

helemaal gelijk in, maar dat is ook de sport natuurlijk.

als het doorgaat laat ik het natuurlijk weten. ook de ombouw gaan we weer documenteren en posten

mvg jeffry
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor Gerry » 02 feb 2016, 20:18

Ik ga het wel volgen, gebeurd er weer is wat hier :D
(Er stonden er nog 2 op die goedkoper waren trouwens, maar die zag ik pas later )
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Frank » 04 feb 2016, 21:24

En heb je hem gekocht ???

Zou mooi zijn, iemand die het bod met 2100 euro verhoogd lijkt me niet serieus :wink:
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor jeffry » 10 feb 2016, 20:21

Ja gekocht.
Hij wordt zelfs gebracht😊 hij ging proberen om platen te regelen en dan komt hij dut weekend of het volgende weekend

Dus dan gaan we zoeken voor een motor.

Welke motor zouden jullie aanraden?
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor Frank » 10 feb 2016, 20:47

Gefeliciteerd !

Succes met de ombouw.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Gerry » 11 feb 2016, 11:11

jeffry schreef:Welke motor zouden jullie aanraden?

Nou, als ik toch mag kiezen

Een 572 :D


Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor jeffry » 11 feb 2016, 11:55

hahahahaha, ja dat snap ik :lol:

maar heeft iemand iets liggen?

Ik ben nu bezig met een 400, maar weet niet goed of ik er goed aan doe.....

Help :wink: :wink:
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor Gerry » 11 feb 2016, 12:34

tja,, vanaf hier kan niemand het zien,,
het minste zegt de cub inch
305/327/350/400
je heb ze allemaal in 100 soorten gehad en aan de buitenkant zit er nagenoeg geen verschil in ..
dus dat is een moeilijke ingewikkelde kwestie die je nu aansnijdt
maar een gem 400 heeft aardig koppel,, dus die moet hem wel van zijn plaats krijgen
........................
iedereen is geil van een big block , maar waarom weten ze zelf niet volgens mij.
heel veel truck big blokjes hebben ergens tussen de 180 en 220 pk,,
wel aardig koppel maar verder ook niet snel
en je heb zat 327 en 350 blockjes gehad die standaard 325/350 pk hadden
die liepen als de brandweer ,,
dus het is allemaal een beetje natte vinger werk, en er zijn maar heel weining mensen hier in NL ,, die er veel verstand van hebben,
zelfs nummes natrekken enz heeft niet veel zin,, omdat de meeste al div uit elkaar zijn geweest en iedereen zet er maar wat in, dus dan weet je meestal nog niks
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor jeffry » 11 feb 2016, 20:39

Blijft natuurlijk altijd een gok, maar volgens de eigenaar is hij in nl nooit uit elkaar geweest en hij is er vrij zeker van dat dit eigenlijk nog niet is gebeurt
Maar als ik de inlaat en de koppen loshaal om te kijken moet ik dan alles laten vlakken?
Of goed schoonmaken en dan natuurlijk met nieuwe pakkingen monteren?

Nieuwe bouten?
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor Gerry » 11 feb 2016, 22:12

Nou dat heb ik wel een paar keer gedaan met goeie afloop,,
maar het is niet de gangbare manier natuurlijk,,
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor peetboss » 13 feb 2016, 23:52

jeffry schreef:Blijft natuurlijk altijd een gok, maar volgens de eigenaar is hij in nl nooit uit elkaar geweest en hij is er vrij zeker van dat dit eigenlijk nog niet is gebeurt
Maar als ik de inlaat en de koppen loshaal om te kijken moet ik dan alles laten vlakken?
Of goed schoonmaken en dan natuurlijk met nieuwe pakkingen monteren?

Nieuwe bouten?


waarom koppen eraf je kan ook per cil compressie opmeten opzoeken wat ze ongv mogen hebben met een marge
liever gelast dan geleased
Avatar gebruiker
peetboss
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 13 dec 2008, 21:32
Woonplaats: venlo

Berichtdoor FRANKYSCHILLEMANS » 14 feb 2016, 23:32

jeffry schreef:Ik ben nu bezig met een 400, maar weet niet goed of ik er goed aan doe.....
Help :wink: :wink:


Je hebt een motor nodig met veel koppel en dan is een 400 veruit de beste keus.

Contoleer wel of de gaten in de flexplate overeen komen met de gaten van je koppelomvormer. Daar bestaan verschillen in. De 400 is extern gebalanceerd en gebruikt een unieke flexplate. Die van andere small blocks (en zelfs sommige 6 cilinders) gaat wel fysiek passen, maar je riskeert vibratieproblemen.

Groeten, Franky.
Avatar gebruiker
FRANKYSCHILLEMANS
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 09 sep 2008, 22:58

Berichtdoor Gerry » 15 feb 2016, 07:24

Nou, dat is info waar je iets aan heb :lol:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor jeffry » 15 feb 2016, 11:48

Blok is op de luchtfilter na geheel compleet, gelukkig.
Ziet er ook niet versleuteld uit, dus hopen op het beste ervan :D
Ben nog in dubio of ik het zou opengooien voor de koelkanalen of het proberen om het schoon te maken met soda, of azijn of cola. (en dan na een tijd aflaten en spoelen)

Grt j
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor jeffry » 19 feb 2016, 16:41

blok gaan halen.

Bok gemaakt waar hij op staat om het te reinigen.

Maar zouden jullie hem opengooien? en zoja tot hoever?

Ik begrijp het dat het makkelijk is omdat hij ernaast staat maar heeft het meerwaarde.....dat vraag ik me af.

mening?

thnx
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor Collector » 19 feb 2016, 19:18

jeffry schreef:blok gaan halen.

Bok gemaakt waar hij op staat om het te reinigen.

Maar zouden jullie hem opengooien? en zoja tot hoever?

Ik begrijp het dat het makkelijk is omdat hij ernaast staat maar heeft het meerwaarde.....dat vraag ik me af.

mening?

thnx


Zou eerst een waterslang in de waterneck hangen en aan de andere uitgang kijken wat voor kleur water eruit komt, ald dat er netjes uitziet zou ik mijn koelsysteem lekker laten voor wat het is, mocht nou later blijken dat er meer aan de hand is kun je alsnog dingen los gaan halen
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 904
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor jeffry » 21 feb 2016, 09:03

de auto is er ook.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

we kunnen beginnen :D :D
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Berichtdoor jeffry » 28 feb 2016, 11:46

De sub starte niet meer bij de vorige eigenaar, en daarom op transport gekomen, nu wil ik toch een poging wagen ondanks ik het niet wil gebruiken maar dan kan ik hem toch fatsoenlijk verplaatsen naar binnen.
En eenmaal eruit wordt het aan de kant gelegd en doet niemand er meer iets mee, vind ik ook zonde.

Gloeiboegies gemeten, hier waren er vier van kapot.
Nieuwe besteld, gemonteerd.
Ook een rechtstreekse verbinding gemaakt. (oude bekabeling vd pluggen laat te wensen over)

Brandstof wordt naar mijn mening ingespoten, heb een gloeiplug eruit gedraaid en gestart en komt diesel onder druk naar buiten.

Maar starten wil hij niet, geeft geen enkel teken van leven.

Automaat staat in de P.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Of vergeet ik iets?

Mvg
Avatar gebruiker
jeffry
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 29 dec 2010, 10:24

Volgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron