Afslaan bij gaslos rijdt enkel op LPG

Engines

Afslaan bij gaslos rijdt enkel op LPG

Berichtdoor Oli4 » 12 jul 2020, 11:25

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Net al een berichtje in het voorstel gedeelte geplaatst ;). Ik heb een k1500 stepside pick-up uit 94 die uitsluitend op lpg rijdt. Het betreft een model E verdamper en een 300A mixer Met Superfix 1 module.

De afgelopen 2 jaar ben ik bezig geweest met het opknappen van de wagen. Ik ben tegen een probleem aangelopen waarvan ik niet goed weet waar te zoeken.

probleem:
Starten gaat met voet een beetje op het gaspedaal. Zodra ik het gas loslaat slaat de motor af. Zowel met als zonder de ecu/ecm(bypass). Rond de 800 toeren loopt hij goed en rond de 500 wat slechter. Hij doet soms tussen de 800 en 1100 toeren heen en weer pingelen. Alsof je lichtjes gas geeft en loslaat(heel vloeiend)

Wat is er gebeurt:
De auto begon telkens slechter te lopen en begon last te krijgen van backfire en misfire(veel schudden van de wagen). Totdat deze ook afsloeg bij afremmen naar stoplicht/ file. Soms liep het even goed maar telkens slechter tot dit punt.

Ik krijg geen foutmeldingen(obd1) (42code als ik de bypass los haal)

Wat heb ik gedaan:
de timing chain en tandwielen vervangen(was nodig zat erg veel speling op) gelijk oliepomp en pick-up scherm vervangen.
Nieuwe disrtibutor geplaatst
Nieuwe bobine
geprobeerd de ontsteking af te stellen...maar is lastig op deze manier( wel gewoon vanuit TDC op cilinder 1, rotor richting cilinder 1)
Idle control valve doorgemeten...is goed
Idle aircontrol valve vernieuwd
Map sensor doorgemeten (middelste draad geeft 4,9 V in rust en loopt af bij vacuum) dacht dat dit misschien andersom moest zijn?
Coolant temp weerstand doorgemeten en is goed
EGR klep losgehaald en die bewoog gewoon en geen vacuum lek.
toen de wagen nog een beetje liep met een timing light alle bougiekabels langsgegaan en overal een stabiele vonk gezien(lijkt mij ook een manier om dat te checken).
Verder heb ik de accu vaak los gehad en uiteindelijk heb ik de accu losgehaald en de 2 klemmen met elkaar verbonden om alle rest stroom uit het systeem te laten lopen. Helaas geen verbetering.

Hoewel het van alles kan zijn, zoek ik het wel in de LPG hoek.

Ik heb gelezen dat de 300A mixer ontregeld kan worden door een backfire. En er wordt gesproken over een stelschroef. Is dat dat pinnetje dat in de mixer zit?
Kan de superfix 1 ontregeld zijn?

Hopelijk is dit voor nu voldoende informatie en heeft iemand misschien een idee.

Olivier
Oli4

Re: Afslaan bij gaslos rijdt enkel op LPG

Berichtdoor rene74monte » 12 jul 2020, 23:00

hey welkom hier , heb je wel eens co gemeten met die gas installatie ?
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina (r.i.p.)
1984 amc eagle (r.i.p.)
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
1982 yamaha xs650
1984 yamaha xj600
1979 harley davidson shovelhead
rene74monte

Berichtdoor Oli4 » 13 jul 2020, 14:16

Dank je...

nee geen meting gedaan. Wel bij de apk. Dat was begin van het jaar geen probleem.

Ik zou ook niet weten hoe ik die meting kan doen.

Vandaag de 300 A mixer los gehad en schoongemaakt. Viel me op dat er 2 pakkingen niet meer goed waren. Nu met hoge temp vloeibare pakking alles weer netjes in elkaar. Misschien is het valse lucht. Later vandaag na uitharden pakking eens kijken.

Gisteren ook de verdamper schoongemaakt en nieuwe pakkingen erin. Dat ding was echt smerig.
Oli4

Berichtdoor Oli4 » 13 jul 2020, 17:01

doet het weer :)
Oli4

Berichtdoor rene74monte » 13 jul 2020, 17:38

aha , kijk , mooi opgelost toch ? :-)
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina (r.i.p.)
1984 amc eagle (r.i.p.)