Cruise control

Engines

Cruise control

Berichtdoor Hendrik » 26 feb 2007, 21:17

Hallo,

Wie kan mij helpen aan een foto of tekening, hoe de blaasbalg van de cruisecontrol op een 454 blok vast zit.
Ik heb hem zelf nl. niet gedemonteerd en heb het Haynes boek nog niet binnen.

Alvast bedankt.
Hendrik
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 24 jan 2007, 11:46

Berichtdoor Bowtie » 27 feb 2007, 00:17

Volgens mij zit 'ie op het schutbord, en met een kettinkje naar de carb.
Groeten,Dré

Chevy C10 Silverado
SWB, 1984, 350cu/700r4
F**d Mustang Hatchback
1981 200cu line6
Avatar gebruiker
Bowtie
 
Berichten: 606
Geregistreerd: 23 okt 2006, 20:05
Woonplaats: De Bilt

Berichtdoor Jerry » 27 feb 2007, 02:11

Of zit ie met een soort beugel(tje) aan het blok ??? (achterzijde blok)

:?:

Gerrie.
3 keer vallen is niet erg, als je maar 4 keer opstaat.

1993 - C1500 - exended cab
Avatar gebruiker
Jerry
 
Berichten: 5579
Geregistreerd: 23 okt 2006, 20:17
Woonplaats: Anna Paulowna

Berichtdoor FatBob » 27 feb 2007, 14:40

Bowtie schreef:Volgens mij zit 'ie op het schutbord, en met een kettinkje naar de carb.

Volgens mij met een beugeltje vast op het linker binnenscherm (als je voor de auto staat rechts), kettingje gaat niet direct naar de carb. Maar kan het fout hebben, staat niets over in mijn boek...
Avatar gebruiker
FatBob
 
Berichten: 1720
Geregistreerd: 23 okt 2006, 20:21

Berichtdoor Hendrik » 27 feb 2007, 17:48

Op het linkerscherm zit het apparaat waar de kilometerteller in en uit gaat.
Ook zitten op dat blok de aansluitingen van de vacuumslangen.
Er gaat echter een vacuumslang naar een blaasbalg die achter de carbarateur ergens op het blok vast zit. Deze blaasbalg gaat met een beugel naar de carbarateur.
Deze blaasbalg trekt doormiddel van de vacuumslag, via het stangetje de gashendel open.
De bevestiging van deze blaasbalg ,daar gaat het dus om.
Hendrik
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 24 jan 2007, 11:46

Berichtdoor chevy454 » 27 feb 2007, 18:50

Bij mij zit ie achterop het schutboard, en dmv een stangetje verbonden aan de carburateur, was wel een 86' Silverado met 454 cu motor. :?
Avatar gebruiker
chevy454
 
Berichten: 375
Geregistreerd: 30 dec 2006, 21:57
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor FatBob » 27 feb 2007, 18:51

Hendrik schreef:Op het linkerscherm zit het apparaat waar de kilometerteller in en uit gaat.
Ook zitten op dat blok de aansluitingen van de vacuumslangen.
Er gaat echter een vacuumslang naar een blaasbalg die achter de carbarateur ergens op het blok vast zit. Deze blaasbalg gaat met een beugel naar de carbarateur.
Deze blaasbalg trekt doormiddel van de vacuumslag, via het stangetje de gashendel open.
De bevestiging van deze blaasbalg ,daar gaat het dus om.

Right... had ik verkeerd begrepen dus!
Avatar gebruiker
FatBob
 
Berichten: 1720
Geregistreerd: 23 okt 2006, 20:21

Berichtdoor Hendrik » 28 feb 2007, 00:43

Het kan best zijn dat diie bij jou op het schuttebord zit, alleen begrijp ik niet hoe hij hem dan constant kan houden, immers je motor zal ten opzichte van het schuttebord toch altijd bewegen, wat weer betekend dat dat stangetje heen en weer gaat, dus meer of minder gas?

Ik kijk al anderhalve week uit naar het Haynes boek.
Ik heb hem wel van een camaro, alleen gaat dat boek maar tot een 350 en bovendien zit alles net even anders.
De levertijd zou 2 weken zijn, nou die zijn al voorbij.

wordt vervolgd.
Hendrik
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 24 jan 2007, 11:46

Berichtdoor Bowtie » 28 feb 2007, 01:16

Bij mij zat 'ie ook op het schutbord. Blijkbaar maakt die halve cm speling niet zoveel uit. Zowiezo beweegt de motor nauwelijks in de lengterichting, maar voornamelijk in de dwarsrichting (koppel).
Groeten,Dré

Chevy C10 Silverado
SWB, 1984, 350cu/700r4
F**d Mustang Hatchback
1981 200cu line6
Avatar gebruiker
Bowtie
 
Berichten: 606
Geregistreerd: 23 okt 2006, 20:05
Woonplaats: De Bilt

Berichtdoor chevy454 » 28 feb 2007, 13:18

Als de motor goed loopt kun je er een glas bier opzetten (Grolsch Natuurlijk):) zonder dat ie omvalt :mrgreen:
Avatar gebruiker
chevy454
 
Berichten: 375
Geregistreerd: 30 dec 2006, 21:57
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Jerry » 01 maart 2007, 21:09

Bij mij zat ie aan het blok, da's ook veel logischer want dan beweegt ie gewoon mee ...

En inderdaad zou ik ook geen glas Amstel op mijn blok zetten, da's zonde. Daar heb je inderdaad Grolsch voor .... :lol:
3 keer vallen is niet erg, als je maar 4 keer opstaat.

1993 - C1500 - exended cab
Avatar gebruiker
Jerry
 
Berichten: 5579
Geregistreerd: 23 okt 2006, 20:17
Woonplaats: Anna Paulowna


Keer terug naar Motoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron