Holley 850CFM Baseplate vacuüm

Engines

Berichtdoor kikkegek » 23 jun 2013, 13:31

sjesus wat een pech man...
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Baklap » 23 jun 2013, 19:21

Mja gaat wel lekker, vooral zonde omdat er zoveel onderzoek aan vooraf is gegaan.
Van mijn en uiteraard ook jouw kant, maarja jong geleerd is oud gedaan :p
Wie weet begin ik er binnenkort weer aan, of laat het doen bij Prog gear hier.

Probleem met de koeling is ook weer opgelost, blijkbaar stoorde die box nog steeds ook al was de min los.
Relais haperde constant, nu alleen nog als de fan bijna uitgaat. Net op dat punt dat de sensor schakelt niet echt erg lijkt me.

Rijdt weer perfect zo zonder, binnenkort nieuwe uitlaat en deurscharnieren en wellicht gelijk afstellen.

Bedankt voor de hulp en wie weet binnenkort verder.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Baklap » 17 okt 2014, 18:40

Nu hoor ik altijd al een heel ligt kloppen tijdens stationair lopen.
Is alleen te horen als je echt naast het blok luister en dan moet je gehoor wel goed zijn.

Ik vraag mij af of dit kwaad kan?

Rij op lpg en mijn ontsteking staat stationair op: Stationair + vacuüm= 33
Dit is dus op manifold vacuüm.

Draai ik hem nou terug naar een graad of 25 dan is dit minder maar lijkt ie wat minder lekker te rijden.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor kikkegek » 18 okt 2014, 07:05

Wat geeft die op idle zonder vacuüm?

Want waarschijnlijk voegt die heel veel vacuüm toe. Je hebt vervroegers van 18 tot soms wel 28 graden of zo.

Als die van jou verstelbaar is, zou ik hem terugstellen naar maximaal 14 of zo. Zodat je idle vervroeging weer kan verhogen.
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Baklap » 18 okt 2014, 21:34

Op idle staat ie momenteel op 10 graden zonder vacuüm.
Voorheen op 12.
Vacuüm doet er iets van 17 graden bij. En deze kan niet minder meer alleen meer.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor Baklap » 01 nov 2014, 18:46

Ik wou vandaag nog even checken of het co nog goed is maar die zit op iets van 0,30 tot 0,40.

Zit een ca425m carburateur op en als ik de middelste schroef uitdraai gebeurt er helemaal niks.

Dit lijkt mij niet helemaal juist, en als ik het goed heb is het co ook te laag.
Iemand hier een idee over?

b.v.d

René
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor kikkegek » 01 nov 2014, 18:50

volgens mij moet je op iets van 1,5% zitten tot 25 jaar oud. en dan loopt die ook prima. 0,3 of 0,4 is wel aan de arme kant. Vooral omdat je idle mixture ook je cruise mixture grotendeels bepaalt.

je middelste schroef is je POWER schroef die invloed heeft op maximale doorlaat, dus WOT.

de rechter (die aan de zijkant zit) is voor je idle
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Baklap » 01 nov 2014, 18:56

Sorry bedoelde op toeren loopt ie op 0,30 a 0,40%

Idle loopt ie op 2.60%
Heb de middelste helemaal uitgedraaid en dat maakt geen verschil op toeren.
Met WOT rijdt ie nog steeds goed weg.

Maar dan moet ik dus de idle schroef verder uitdraaien wil ik hem op toeren (2500a 3000) een hoger co geven?
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor kikkegek » 01 nov 2014, 19:00

Baklap schreef:Idle loopt ie op 2.60%
Heb de middelste helemaal uitgedraaid en merkte geen verschil met WOT later op de weg.

Maar dan moet ik dus de idle schroef verder uitdraaien wil ik hem op toeren (2500a 3000) een hoger co geven?


je POWER moet in ieder geval helemaal uitgedraaid zijn, zodat je gewoon maximale doorlaat hebt.

verder kun je alleen idle CO afstellen met die andere schroef. Als je cruised met weinig gas, dan lijkt dat op idle, omdat je maar weinig gast geeft. Dan zal in de IMPCO je idle-circuit invloed hebben op je CO.

probleem is dat als je hem rijker stelt om die CO bij 2500-3000 ter verhogen je dus een nog rijkere idle krijgt.

Hoe meet je die CO bij 2500-3000rpm? onbelast/stilstaand? of tijdens het rijden?
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Baklap » 01 nov 2014, 19:05

Oke dan staat mijn power goed.

Ik meet de co onbelast in park.

Is dat erg een rijkere idle?
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor kikkegek » 01 nov 2014, 19:07

Baklap schreef:Oke dan staat mijn power goed.

Ik meet de co onbelast in park.

Is dat erg een rijkere idle?


CO onbelast meten heeft volgens mij totaal geen nut...want dat is een "toestand" die je meet, die in de praktijk niet voorkomt.

gewoon CO bij idle afstellen op 1,5% ofzo, dan weet je dat die bij cruise ook prima staat. POWER lekker MAX opzetten, weet je zeker dat die volle doorgang heeft voor VOLGAS.

2,6% zou je heel duidelijk moeten ruiken bij de uitlaat ja...
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Baklap » 01 nov 2014, 19:11

Belast meten is lastig zonder rollenbaan oid.
Power is helemaal opengedraaid (tegen de klok in)

Nu weet ik tenminste zeker dat hij niet te arm staat. haha.
Als ik nu ruik bij de uitlaat dan kan je de ambulance bellen, dus iets armer zou wel mogen.

Ik weet nu dat ik zorgeloos kan rijden zonder dat de klepzittingen wegbranden.

Co lager zetten komt dan een andere keer.

Heb jij dit een keer getest dan met co op 1,5% en dan belast op toeren?
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor kikkegek » 01 nov 2014, 19:13

nope, ik heb een AFR meter in de auto. CO meet ik alleen voor de APK. Verder kijk ik naar me AFR meter.

http://www.innovatemotorsports.com/products/MTXL.php

Afbeelding
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Baklap » 01 nov 2014, 19:21

aaah op die manier.
Maar jouw afr is dus oke met idle op 1,5% en je power helemaal opengedraaid.
Als het kon zette ik er ook één in mijn auto maar het geld heb ik momenteel helaas voor andere dingen nodig. :P
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor kikkegek » 01 nov 2014, 19:26

Baklap schreef:aaah op die manier.
Maar jouw afr is dus oke met idle op 1,5% en je power helemaal opengedraaid.
Als het kon zette ik er ook één in mijn auto maar het geld heb ik momenteel helaas voor andere dingen nodig. :P


bij mij stond die met 1,5% nogal rijk bij idle, maar juist goed bij cruise. maar dat hangt van zoveel dingen af. dus geen maat om mee te meten
Avatar gebruiker
kikkegek
 
Berichten: 2145
Geregistreerd: 08 aug 2009, 10:41
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Baklap » 01 nov 2014, 19:43

oke dankjewel voor de hulp. ga ik binnenkort eens kijken voor een afr meter als het kan.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Vorige

Keer terug naar Motoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron