opbouw 350 V8

Engines

opbouw 350 V8

Berichtdoor Zwijntje » 07 okt 2013, 17:09

Ik heb het blok van pintor ingebouwd.
na alles ingebouwd te hebben start hij niet. na een tijdje doorstarten ontsteekt de benzine in de inlaat.

Ik heb het ontstekingscontact op cyl 1 staan en cyl 1 staat ong 12 graden before tdc (als je voor de motor staat en naar achteren kijkt, 12 graden naar links geroteerd)

wat zie ik over het hoofd?
Avatar gebruiker
Zwijntje
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 28 okt 2009, 15:49
Woonplaats: Nederweert, Limburg

Berichtdoor camarojo » 07 okt 2013, 18:09

De ontsteking 180 graden verkeerd om er in?
Chevrolet Camaro 76 350cui
Avatar gebruiker
camarojo
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 09 jan 2009, 22:07
Woonplaats: Den Andel

Re: opbouw 350 V8

Berichtdoor Collector » 07 okt 2013, 18:34

Zwijntje schreef:Ik heb het blok van pintor ingebouwd.
na alles ingebouwd te hebben start hij niet. na een tijdje doorstarten ontsteekt de benzine in de inlaat.

Ik heb het ontstekingscontact op cyl 1 staan en cyl 1 staat ong 12 graden before tdc (als je voor de motor staat en naar achteren kijkt, 12 graden naar links geroteerd)

wat zie ik over het hoofd?

En before welk tdc ? het is een four stroke dus de zuiger kan 4 keer op tdc staan.
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor Zwijntje » 07 okt 2013, 19:41

gevonden, hij stond idd 180 verkeerd.
Avatar gebruiker
Zwijntje
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 28 okt 2009, 15:49
Woonplaats: Nederweert, Limburg

Berichtdoor camarojo » 07 okt 2013, 20:07

graag gedaan hoor :mrgreen:
Chevrolet Camaro 76 350cui
Avatar gebruiker
camarojo
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 09 jan 2009, 22:07
Woonplaats: Den Andel

Berichtdoor Zwijntje » 07 okt 2013, 20:13

Toch handig zo'n forum :o
Avatar gebruiker
Zwijntje
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 28 okt 2009, 15:49
Woonplaats: Nederweert, Limburg

Re: opbouw 350 V8

Berichtdoor Gerry » 08 okt 2013, 15:06

Collector schreef: het is een four stroke dus de zuiger kan 4 keer op tdc staan.
n

2 x 8)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Re: opbouw 350 V8

Berichtdoor Collector » 08 okt 2013, 16:50

Gerry schreef:
Collector schreef: het is een four stroke dus de zuiger kan 4 keer op tdc staan.
n

2 x 8)

gerry je hebt gelijk, hoe kom ik er nou bij om een 4 op te typen dan ??
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor Gerry » 08 okt 2013, 19:47

,,,,,,,, Afbeelding ,,,,,,,,
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Baklap » 12 okt 2013, 10:29

Haha altijd een verrassing als je ga starten.
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor pintor » 12 okt 2013, 19:10

en loopt tie goed nu ?
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor Zwijntje » 10 dec 2013, 20:14

Niet meer :( :(
Wat was er precies gedaan aan de krukas?
De balanceerder en poulie zijn er namelijk af gelopen!
Ik merkte het op een kruispunt: de stuurbekrachtiging was uitgevallen, best gevaarlijk :?
Ik schrok me wezenloos.

Ik ben een paar keer de route teruggelopen, maar kon de balanceerder en poulie niet meer vinden...
Balanceerder had ik nog een van mijn andere blok, maar poulie niet. Alsook v-snaren.
Avatar gebruiker
Zwijntje
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 28 okt 2009, 15:49
Woonplaats: Nederweert, Limburg

Berichtdoor pintor » 10 dec 2013, 21:40

de spiebaan was omgelast. meer niet ...
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor Zwijntje » 10 dec 2013, 21:51

Oke, met welke reden wordt zoiets gedaan?
Avatar gebruiker
Zwijntje
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 28 okt 2009, 15:49
Woonplaats: Nederweert, Limburg

Berichtdoor pintor » 11 dec 2013, 08:16

dat ik het niet weet...
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor pintor » 12 dec 2013, 14:54

heb het verhaal met willem eens doorgenomen volgens hem heb je je balancer niet vastgebout aan je krukas anders kan het er nooit zomaar aflopen volgens hem. je balancer schuif je over de spie die zat er, alleen op een andere plek.
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor Collector » 12 dec 2013, 17:37

pintor schreef:heb het verhaal met willem eens doorgenomen volgens hem heb je je balancer niet vastgebout aan je krukas anders kan het er nooit zomaar aflopen volgens hem. je balancer schuif je over de spie die zat er, alleen op een andere plek.


Was ook het eerste wat er bij mij opkwam, krukasbout vergeten of niet aangetrokken
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor Gerry » 12 dec 2013, 20:28

En als je dat ding er af moet hebben , dan krijg je hem er niet af :(
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...


Keer terug naar Motoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron