V-snaar dynamo blijft piepen

Engines

V-snaar dynamo blijft piepen

Berichtdoor Frank » 14 nov 2014, 19:31

Nadat de dynamo vervangen is blijf ik problemen hebben met de v-snaar.

2 stuks zijn gesprongen, nadat ze bleven piepen, stonden strak, niet slap, gewoon goed, dat je hem 1 cm kon indrukken.
Toch geknapt...

Nieuwe poelie op de dynamo gezet, en probleem leek opgelost.. maar nu piept hij weer...

Ik ben nu met v-snaar nr.3 al aan de gang en krijg er een punthoofd van, want het rijdt alles behalve lekker.

Er zat van oorsprong een snaar op met inkepingen, maar nu zit er een snaar op zonder inkepingen, dus een ''volle'' snaar.

Zou dit de boosdoener kunnen zijn ?
Een snaar met inkepingen kan ik dus nergens vinden, ook Pietersen in de Waalhaven niet.

Iemand een idee ?
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor rene74monte » 14 nov 2014, 20:46

volgens mij maakt dat niet uit , maar wel raar dat hij blijft piepen , komt er niet ergens een of andere vloeistof op tijdens het rijden?
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor Suburbanboy » 14 nov 2014, 22:46

draait alles wel lekker soepel ?
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het zo snel slap gelul...
Avatar gebruiker
Suburbanboy
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 01 mei 2011, 18:03

Berichtdoor Frank » 15 nov 2014, 05:23

Geen vloeistoffen, alles is droog.

En een dynamo.. hoe ''vrij'' mag deze draaien ?
Zal vandaag eens kijken hoe soepel / vrij deze draait zonder de snaar.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Collector » 15 nov 2014, 08:29

Frank schreef:Geen vloeistoffen, alles is droog.

En een dynamo.. hoe ''vrij'' mag deze draaien ?
Zal vandaag eens kijken hoe soepel / vrij deze draait zonder de snaar.

Dynamo moet vrij kunnen draaien, De enige weerstand zou moeten komen van het slepen van de koolborstels, en dat is miniem te noemen.
Niet toevallig ook nog een stuurpomp of een airco pomp op dezelfde snaar ?
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor rene74monte » 15 nov 2014, 09:18

heb je al wel gekeken of die snaar wel goed tegen de zijkanten van alle pulleys komt , ik bedoel , heeft die snaar de goede vorm wel?
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor Frank » 15 nov 2014, 16:58

Oké, de dynamo is dus in orde, loopt soepel, niet stroef.
En de snaar sluit netjes aan.

:?
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor pintor » 15 nov 2014, 19:26

staan de poelies wel mooi op lijn?
Avatar gebruiker
pintor
Moderator
 
Berichten: 2930
Geregistreerd: 19 feb 2009, 00:20

Berichtdoor Frank » 16 nov 2014, 18:25

Ja, ook deze staan netjes.

2 snaren aanwezig.

1= Dynamo + waterpomp.
2= Stuurpomp.

Beide snaren is orde, staan op lijn, goede poelie's, juiste spanning, geen olie ertussen.

Rarara.... moet toch terug naar de garage, nadat ze een steun van de automaatbak hebben gerepareerd hoor ik nu nadat hij in zijn 2 sprint een ratel, wat alleen erger word,.

Kunnen ze gelijk even naar die snaren kijken.
Nog 2 weekjes de tijd.. wil toch nog 1 keer genieten van het rijden :wink: voordat hij 3 maanden stil zal staan.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor Collector » 16 nov 2014, 22:31

Frank schreef:Ja, ook deze staan netjes.

2 snaren aanwezig.

1= Dynamo + waterpomp.
2= Stuurpomp.

Beide snaren is orde, staan op lijn, goede poelie's, juiste spanning, geen olie ertussen.

Rarara.... moet toch terug naar de garage, nadat ze een steun van de automaatbak hebben gerepareerd hoor ik nu nadat hij in zijn 2 sprint een ratel, wat alleen erger word,.

Kunnen ze gelijk even naar die snaren kijken.
Nog 2 weekjes de tijd.. wil toch nog 1 keer genieten van het rijden :wink: voordat hij 3 maanden stil zal staan.


Zou even kijken of je waterpomp nog wel lekker draait, als het je dynamo niet is en de poulies staan op lijn dan kan alleen de waterpomp nog de boosdoener zijn.
1980 chevrolet Monte Carlo
305 cui V8 op LPG met een
TH200 3-traps Automaat
Avatar gebruiker
Collector
 
Berichten: 900
Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:45

Berichtdoor Frank » 20 nov 2014, 17:47

Alles eraf getrokken, en alles weer erop / vast gezet.
Piep is weg.... voor hoe lang weet ik niet.
Ben blij dat het verdwenen is.

Bedankt voor alle tips en ideeën.
Avatar gebruiker
Frank
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 05 sep 2010, 21:17
Woonplaats: Den Bommel

Berichtdoor rene74monte » 20 nov 2014, 18:55

tja , het kan soms raar gaan
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde


Keer terug naar Motoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron