Trailblazer met probleem ineens.Kleppen,of kop of timing

Engines

Trailblazer met probleem ineens.Kleppen,of kop of timing

Berichtdoor angringo » 21 dec 2014, 19:38

Hallo Iedereen,

Heb dus een probleem vandaag met de trailblazer ineens.
Even wat historie..

heb de auto al iets van anderhalf jaar.
Heeft nu inmiddels 124,000 orginele kmters gelopen.

Het is een chevy trailblazer uit 2003 met een 4.2l 6 in line vortec blok.
Heb sinds ruim n half jaar een prins vsi2 systeem laten inbouwen met een apart kleppensmeer systeem dat per cilinder inspuit op de timing vd motor met JLM.
Olie altijd netjes optijd vervangen (mobile 1 5w30) met filter ook uiteraard.
Olie vervang beurt zat er al aan te komen volgens boord computer maar niks overtijd.

Reed vandaag en ineens hoor ik een geluid.kan dit beter toelichten dmv dit filmpje:
(ps,hij loopt stationair gewoon ok, maar merkte het probleem ook op doordat ik 30% minder vermogen had.)

https://drive.google.com/file/d/0B0YybG ... sp=sharing

Geen motor lampjes of dergelijks die oplichten.Olie druk OK, temp OK
ik zit te denken aan het volgende:
- of spanner vd distributie ketting is los en hij is paar standjes opgeschoven.
- paar kleppen krom (door bovenstaande)
- kop moet eraf .

Hoop uiteraard de 1e optie,,maar goed hou me hart vast.
Zal morgen even de bougies eruithalen en kijken of er eentje bij zit die wit/schraal is door t gas..
Maar ieder geval zal ik naar een garage moeten,,liefste uiteraard eentje die gespecialiseerd is in Amerikanen..
Woon zelf in de zaandam regio.
Mochten jullie nog een eerlijke USA garage kunnen aanraden in de buurt dan hoor ik dit graag!

wat denken jullie?

Alles feedback is uiteraard welkom.

Alvast bedankt!
En alvast prettige dagen.
gr Rootje
angringo
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 25 nov 2013, 12:53
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor angringo » 23 dec 2014, 12:41

nou,,ook geen metaal slijpsel of stukken metaal in de olie. olie maar compleet vernieuwd gelijk.

heb zelf 2 maanden de versnellingsbak olie nog vervangen en ook daar kon ik toen geen enkel metaal slijpseltje vinden in het magneetje.

echt vaag,,,blok schud ook totaal niet heen en weer stationair..
zo maar startmotor en kleppendeksel eraf halen..
angringo
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 25 nov 2013, 12:53
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor angringo » 23 dec 2014, 13:22

lees ook dat t probleem vaak ligt aan de waterpomp en daardoor ook de fan clutch sinds deze motorisch aangedreven is...
angringo
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 25 nov 2013, 12:53
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor rene74monte » 23 dec 2014, 13:49

tja jongen , je kunt maar 1 ding doen en dat is loshalen en controleren , zijn al je bougie`s nog wel goed? klepdeksel er af en stoterstangen controleren , enz enz , maar stationair vol gas staan te geven terwijl er iets kapot is dan moet je nooit meer doen , is niet echt bevorderlijk als er al wat kapot is
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor FRANKYSCHILLEMANS » 23 dec 2014, 15:10

Compressie meten gaat je ook wel iets vertellen. Als je distributie inderdaad een paar tanden versprongen is ga je op alle zuigers een te lage waarde hebben. Ook je vacuüm gaat te laag zijn.

Groeten, Franky.
Avatar gebruiker
FRANKYSCHILLEMANS
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 09 sep 2008, 22:58

Berichtdoor Baklap » 24 dec 2014, 11:02

Hij leeft nog, :P
73'' Camaro LT
Avatar gebruiker
Baklap
 
Berichten: 382
Geregistreerd: 25 aug 2012, 09:57

Berichtdoor angringo » 24 dec 2014, 12:40

@FRANKYSCHILLEMANS dat zou ook het vermogens verlies kunnen verklaren neem ik aan...
angringo
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 25 nov 2013, 12:53
Woonplaats: Zaandam


Keer terug naar Motoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron