Blazer is erg traag.

Engines

Blazer is erg traag.

Berichtdoor Ehaar » 23 dec 2014, 21:07

Mijn Blazer is erg traag ,hij is voorzien van een 5.7 motor en een 2 barrel
carburateur en hij rijd op gas .
Verder zit hij aan een 3 versnellings handbak gekoppeld.
Nu wil ik hem wel een beetje sneller maken .
Als ik dan de carb vervang voor een 4 barrel heeft dat al effect of moet er dan meer verandert worden.
Verder is hij ook niet echt zuinig ! 1 op 2.8 km.
----Corvette c3 1975---
----Blazer k5 1982---
----Dodge Ram 1500---
Avatar gebruiker
Ehaar
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 02 maart 2011, 10:29
Woonplaats: netherland

Berichtdoor Gerry » 23 dec 2014, 23:17

nou dat helpt nagenoeg niks hoor
staat hij goed op tijd en doet je vervroeger het enz
en is hij veel sneller op benz
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Ehaar » 24 dec 2014, 11:00

Hoe kun je dat zien of de vervroeger werkt?
Hij loopt op benzine net zo.
----Corvette c3 1975---
----Blazer k5 1982---
----Dodge Ram 1500---
Avatar gebruiker
Ehaar
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 02 maart 2011, 10:29
Woonplaats: netherland

Berichtdoor rene74monte » 24 dec 2014, 11:21

stationaire vervroeger kun je testen door de vacuumslang van de verdeler te trekken of even af te knijpen , het toerental moet dan veranderen , de mechanische vervroeger kun je even bekijken of alles nog goed is en vrij kan bewegen , zit onder de verdelerkap
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor rene74monte » 24 dec 2014, 11:22

en trouwens wat je zegt over een quadrajet er op zetten gaat ook niet zonder een ander spruitstuk , en het is inderdaad de vraag of dat veel gaat helpen
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor Gerry » 24 dec 2014, 12:05

Ja, of gewoon slang er af klein beetje gas, dan even met timelamp kijken hoe vroeg ij staat en dan het slangetje er weer op doen
dan zie je zo het verschil
nou je hoort het zelfs aan het toerental
maar ik weet ook niet welk jaar hij is maar die dingen van rond 1980 hadden ook niet veel PK's hoor
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Gerry » 24 dec 2014, 12:13

zie net in je onderschrift dat hij van 82 is
die hebben maar 165pk dat is ook helemaal niks..
dat is in een malibu of zo al niet veel soeps maar in een blazer kun je daar ook niks van verwachten,, het rijd maar daar is ook alles mee gezegd
.........................................................................................................
Specs
.........................................................................................................
Year: 1982 Production Total: 24,514
Base Price: 9,874 Weight: 4,294
Wheel Base: 106.5 in. Fuel Tank Capacity: 24-gallon/31-gallon
Length: 184.8 in. Height: 73.4 in.
Std. Engine, (net HP):
OHV Six-cylinder 250 cid. (110) @ 3600 rpm







Opt. Engine, (net HP):
OHV Eight-cylinder 305 cid. (160) @ 4400 rpm

OHV Eight-cylinder 350 cid. (165) @ 3800 rpm

OHV Diesel Eight-cylinder 379 cid. (130) @ 3600 rpm

Rear Axle:
GM Corporate 10-bolt (8.5-in. 1.28 Axle Dia. 28 Spline)

Front Axle:
GM Corporate 10-bolt (8.5-in. 1.28 Axle Dia. 28 Spline)

Transmission (M):
SM318/SM326/SM330/T-89A/T-150 3 spd. (2.47-3.50:1 First Gear)

SM465 4 spd. (6.55:1 First Gear)

Transmission (A):
TH350 (2.52:1 First Gear)

TH700-R4 (3.06:1 First Gear)

Transfer Case (M):
NP208 (2.61:1 Low Range)

Transfer Case (A):
NP208 (2.61:1 Low Range)

Notes:
New for 1982 Blazers was a 6.2-liter (379-cid) Chevrolet-built diesel V-8 and four-speed overdrive transmission, both costing extra.

Blazers featured a steel half-cab with an integral roll bar built into the steel front compartment roof and lock pillar structures.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Avatar gebruiker
Gerry
 
Berichten: 1925
Geregistreerd: 10 dec 2010, 14:52
Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Berichtdoor Ehaar » 24 dec 2014, 13:40

Het gaat hier om een andere blazer als op mijn profiel, dit is een blazer uit
1980 met een Rochester 2 barrel carb met volgens de specs maar 147 pk.
Die op de foto staat die gaat als de brandweer!
----Corvette c3 1975---
----Blazer k5 1982---
----Dodge Ram 1500---
Avatar gebruiker
Ehaar
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 02 maart 2011, 10:29
Woonplaats: netherland

Berichtdoor Ehaar » 24 dec 2014, 14:03

Ik heb net het vacuumslangetje er af gehaald en hoorde geen verschil in
toerental.
Betekent dit dat de vervroeger niet werkt?
Blokje loopt verder wel heel mooi (geen getril)
----Corvette c3 1975---
----Blazer k5 1982---
----Dodge Ram 1500---
Avatar gebruiker
Ehaar
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 02 maart 2011, 10:29
Woonplaats: netherland

Berichtdoor rene74monte » 24 dec 2014, 14:40

staat er wel vacuum op dat slangetje ? zo ja zet dan het slangetje weer op de verdeler en haal hem bij de carb los en blaas er nu eens door , dan weet je snel genoeg of het vacuum membran lek is
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor Ehaar » 24 dec 2014, 15:59

Er staat vacuum op het slangetje.
Moet de motor dan draaien als ik erdoor heen blaas.
----Corvette c3 1975---
----Blazer k5 1982---
----Dodge Ram 1500---
Avatar gebruiker
Ehaar
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 02 maart 2011, 10:29
Woonplaats: netherland

Berichtdoor Ehaar » 24 dec 2014, 17:09

Als ik door het slangetje blaas dan krijg ik er geen lucht doorheen.
----Corvette c3 1975---
----Blazer k5 1982---
----Dodge Ram 1500---
Avatar gebruiker
Ehaar
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 02 maart 2011, 10:29
Woonplaats: netherland

Berichtdoor rene74monte » 24 dec 2014, 17:16

ok , dan is het membraan aan je verdeler nog heel , dan zou ik de verdelerkap er af helen en kijken of alles nog soepel beweegt , maar ik betwijfel of dat het probleem is hoor ,
je zou eens co moeten laten meten want als je mengsel niet goed is kan dat ook aardig wat schelen in vermogen
1974 monte carlo ( r.i.p.)
1969 kingswood estate ( r.i.p.)
1953 pontiac catalina
1984 amc eagle
1989 harley davidson
1979 yamaha xs650
Avatar gebruiker
rene74monte
 
Berichten: 2630
Geregistreerd: 21 feb 2008, 17:14
Woonplaats: vlagtwedde

Berichtdoor Ehaar » 28 dec 2014, 17:27

Ik zal eens even bij de garage langs gaan en vragen of ze de ontsteking even na kunnen kijken en of ze het co even kunnen meten want hier heb ik geen verstand van :cry:
----Corvette c3 1975---
----Blazer k5 1982---
----Dodge Ram 1500---
Avatar gebruiker
Ehaar
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 02 maart 2011, 10:29
Woonplaats: netherland

Berichtdoor Ehaar » 06 feb 2015, 20:08

Gisteren bij de garage geweest en de ontsteking bleek veel te laat te staan en het co was veel te laag en er zat geen pakking tussen de gasmixer en de carb. Alles is verholpen en het resultaat is super ,hij is veel sneller en zuiniger en hij klinkt een stuk beter.
----Corvette c3 1975---
----Blazer k5 1982---
----Dodge Ram 1500---
Avatar gebruiker
Ehaar
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 02 maart 2011, 10:29
Woonplaats: netherland


Keer terug naar Motoren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron