1978 Malibu coupé airco-ombouw

Projects

1978 Malibu coupé airco-ombouw

Berichtdoor DavidsMalibu » 02 sep 2019, 23:19

Goedenavond allen, mijn naam is David en ik heb nu ongeveer een maandje geleden een 1978 Malibu coupé project gekocht.

De auto zelf is in redelijke staat op een paar plekken aan de deuren en de chassisbalken na, ook het vinyl dak zal eraf gaan en opnieuw worden gespoten maar dat alles ter zijde, heb ik natuurlijk een vraag!

Is het mogelijk om mijn Malibu die géén airco heeft, zo om te bouwen dat deze wel airco heeft? Ik zou natuurlijk interieurdelen van een andere Malibu nodig hebben en ook de airco-pomp et cetera, maar ik vraag mij vooral af of dat wel een haalbaar project is.

Ik heb momenteel even geen foto van de auto maar zowel van binnen als van buiten ziet de auto er op enkele plekken na zeer goed uit, ook heeft de auto letterlijk nog geen 28.000 km gelopen en ben ik de 2e eigenaar. De auto heeft 15 jaar stilgestaan in een garage.
DavidsMalibu

Re: 1978 Malibu coupé airco-ombouw

Berichtdoor Gerry » 04 sep 2019, 06:53

DavidsMalibu schreef:Goedenavond allen, mijn naam is David en ik heb nu ongeveer een maandje geleden een 1978 Malibu coupé project gekocht.

Welkom hier David

DavidsMalibu schreef:De auto zelf is in redelijke staat op een paar plekken aan de deuren en de chassisbalken na, ook het vinyl dak zal eraf gaan en opnieuw worden gespoten maar dat alles ter zijde, heb ik natuurlijk een vraag!
Is het mogelijk om mijn Malibu die géén airco heeft, zo om te bouwen dat deze wel airco heeft? Ik zou natuurlijk interieurdelen van een andere Malibu nodig hebben en ook de airco-pomp et cetera, maar ik vraag mij vooral af of dat wel een haalbaar project is.

Nou niks is onmogelijk, maar simpel is het niet.. het hele kachel syteem is anders.. pomp (wat je al schreef) extra airco radiateur..
en je schrijft niet wat er met je chassis is, maar die kunnen bij die modellen behoorlijk slecht zijn , vaak op de hoogte van het cardan.. en dan is dat bijna niet meer op te knappen.

DavidsMalibu schreef:Ik heb momenteel even geen foto van de auto maar zowel van binnen als van buiten ziet de auto er op enkele plekken na zeer goed uit, ook heeft de auto letterlijk nog geen 28.000 km gelopen en ben ik de 2e eigenaar. De auto heeft 15 jaar stilgestaan in een garage.

Dat kun je onmogelijk weten, want die tellers gaan bij 99d weer naar 0 km
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
1 8 4 3 6 5 7 2

Afbeelding
Gerry

Woonplaats: Amsterdammertje ... Iedereen heeft een klok .. maar ik heb de tijd ...

Keer terug naar Projecten